راهنمای خرید غذاساز بوش

راهنمای خرید غذاساز بوش

پخت و آماده کردن یک غذای خوشمزه از لذت‌بخش‌ترین و هیجان‌انگیزترین تجربه‌های زندگی است. اما طبخ مواد غذایی و مخلوط کردن آنها با یکدیگر و در نهایت پخت یک غذای خوشمزه کار آسانی نیست. در طی این مسیر مواد غذایی مختلفی باید خورد یا رنده شوند سپس با یکدیگر مخلوط شوند و طبخ داده شوند تا در نهایت غذای با طعم و عطر به‌یادماندنی آماده شود.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی و ظهور فناوری‌های پیشرفته در حوزه آشپزی، دستگاه‌های زیادی در جهت آسان‌تر و راحت‌تر کردن پخت غذاهای مختلف ساخته و به بازار عرضه شده‌اند. غذاساز دستگاهی است که در سال ۱۹۷۳ توسط کارل سونتیمر ساخته و به بازار عرضه شد. این دستگاه به‌تنهایی توانایی خردکردن، رنده کردن، مخلوط کردن، چرخ کردن گوشت، گرفتن آب انواع مرکبات و میوه‌ها و تهیه خمیر را دارد و آشپزی و پخت غذا را به کاری لذت‌بخش‌تر و دلپذیر تبدیل می‌کند.

شما با استفاده از این دستگاه می‌توانید انواع شیرینی‌ها و کیک‌ها، انواع نوشیدنی‌ها و اسموتی‌ها و انواع غذاها را با بهترین کیفیت ممکن آماده کنید. تا قبل از اختراع و استفاده از این محصول دستگاه‌های مجزای بسیار زیادی برای خردکردن، مخلوط کردن، تهیه خمیر، تهیه نوشیدنی و غیره وجود داشت که هرکدام فضای بسیار زیادی را اشغال می‌کردند. مدیریت و نگهداری از این دستگاه‌ها بسیار دشوار و سخت بود. علاوه بر این هرکدام از این دستگاه‌ها گران‌قیمت بودند و بنابراین همه افراد جامعه از پس ‌خرید همه این دستگاه‌ها برنمی‌آمدند.

امروزه با وجود دستگاه کاربردی غذاساز دیگر نیازی به خرید دستگاه‌های پیچیده و بزرگ نیست. این دستگاه به‌تنهایی می‌تواند تمام اقدامات لازم برای تهیه یک غذا، نوشیدنی یا دسر خوشمزه را انجام دهد و فضای بسیار کمتر و معقولی را اشغال کند. در ادامه این مقاله به بررسی انواع غذاساز و یکی از بهترین و باکیفیت‌ترین غذاسازهای بازار یعنی غذاساز بوش می‌پردازیم.

خرید غذاساز بوش

انواع غذاساز

با پیشرفت تکنولوژی انواع مختلفی از غذاسازها توسط شرکت‌های مختلف به بازار عرضه شده‌اند؛ اما به‌طورکلی غذاسازها را می‌توان در سه دسته اصلی طبقه‌بندی کرد. غذاسازهای سایز بزرگ(full) ،غذاسازهای سایز متوسط(compact) غذاسازهای سایز کوچک(mini) سه دسته اصلی غذاسازهای مدرن امروزی را شامل می‌شوند.

قابل‌ ذکر است که فارغ از اندازه، غذاسازها اجزای داخلی یکسانی دارند و از این نظر تفاوت چندانی ندارد. غذاسازهای بوش از بهترین و باکیفیت‌ترین غذاسازهای موجود در بازار هستند که در ادامه به بررسی و معرفی این غذاسازها می‌پردازیم.

تکنولوژی و مشخصات فنی غذاسازهای بوش

نکات متعددی وجود دارند که در هنگام انتخاب و خرید غذاسازی باکیفیت باید به آنها توجه کرد. تکنولوژی‌ها و مشخصات فنی از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که در زمان خرید غذاساز باید به آن توجه کرد. غذاسازهای بوش از به‌روزترین و باکیفیت‌ترین تکنولوژی‌های دنیا برخوردارند که کارایی این دستگاه‌ها را به طور قابل‌ملاحظه‌ای افزایش می‌دهد.علاوه بر این غذاسازهای شرکت بوش مشخصات فنی چشمگیر و فوق‌العاده‌ای دارند که از نقاط قوت این دستگاه‌ها به‌حساب می‌آیند. در ادامه به بررسی تکنولوژی‌ها و مشخصات فنی غذاسازهای بوش می‌پردازیم.

موتور قدرتمند

غذاسازها به دلیل عملکردهای مختلفی که دارند نیازمند موتوری قدرتمند و پربازده هستند. محصولات شرکت آلمانی بوش به داشتن موتورهای قدرتمند و با توان بالا معروف هستند. غذاسازهای این شرکت نیز از این قاعده مستثنا نیستند. موتور قدرتمند این دستگاه‌ها در قسمت پایه آنها قرار دارد که بستگی به‌اندازه و سایز دستگاه وزن متفاوتی دارد.

وزن این موتور در دستگاه‌های سایز بزرگ حدود ۹ کیلوگرم است. این موضوع، تکان نخوردن و عدم لرزش دستگاه را در هنگام فعالیت تضمین می‌کند.علاوه بر این موتورهای غذاسازهای بوش توان مصرفی کمی داشته و از لحاظ مصرف انرژی نیز بسیار به‌صرفه هستند.

سیستم مخلوط‌کن پیشرفته

مخلوط‌کن غذاساز از قسمت‌های مهم و بسیار کاربردی غذاساز است. یک غذاساز خوب و باکیفیت نیز باید مخلوط‌کن باکیفیت و پیشرفته‌ای داشته باشد. غذاسازهای بوش دارای به‌روزترین سیستم‌ها برای خردکردن و مخلوط کردن مواد غذایی هستند. مخلوط‌کن غذاسازهای بوش برای مخلوط کردن مواد غذایی مختلف از سیستم سه‌بعدی و چرخشی استفاده می‌کنند.

این غذاسازها به‌واسطه استفاده از سیستم‌های پیشرفته خود در زمینه مخلوط کردن مواد غذایی، خوراکی‌ها و مواد غذایی مختلف را به طور کامل و با سرعت بالا با هم مخلوط کرده و مخلوطی همگن از مواد غذایی را آماده می‌کنند. با استفاده از این سیستم شما می‌توانید انواع غذاها و نوشیدنی‌های مختلف را آماده کنید.

خردکن و آسیاب کن قدرتمند

خردکن و آسیاب غذاساز از قسمت‌های بسیار کاربردی و مهم غذاساز هستند. غذاسازهای بوش دارای خرد کن‌ها و آسیاب‌های قوی و بی‌نظیری هستند که به‌راحتی و بدون هیچ مشکلی انواع و اقسام مواد غذایی، تنقلات و آجیل‌ها را خورد و آسیاب می‌کنند. علاوه بر این از خردکن غذاساز بوش می‌توان برای خردکردن انواع و اقسام سبزیجات و میوه‌ها استفاده کرد. این ویژگی سرعت شما را در طبخ و پخت غذاهای خوشمزه افزایش خواهد داد و بر کیفیت غذای شما نیز خواهد افزود.

دیسک‌های مختلف و متنوع

غذاسازها به دلیل عملکرد گسترده‌ای که دارند نیازمند تیغه و دیسک‌های مختلف و البته باکیفیت و با کارایی بالا هستند. غذاساز بوش دارای دیسک و تیغه‌های مختلف و متنوعی است که جنس بسیار عالی داشته و همچنین کیفیت بالایی نیز دارند.

از دیسک‌ها و تیغه‌های متنوع این غذاساز می‌توان به رنده ورقه‌ای، رنده درشت و ریز، رنده خلال و غیره اشاره کرد که قابلیت چرخش معکوس نیز دارند و از جنس بسیار مقاوم استیل ضدزنگ هستند. علاوه بر این غذاسازهای بوش دارای دیسک جداگانه‌ای برای هم زدن مواد غذایی مثل خامه و تخم‌مرغ هستند. لازم به ذکر است تمامی دیسک‌ها و تیغه‌های نام برده شده به‌آسانی قابل جابه‌جایی و تعویض هستند و پیچیدگی خاصی ندارند که از مزایا و نقاط قوت این غذاساز بشمار می‌آید.

تنظیم سرعت در غذاساز بوش

تنظیم سرعت

از ویژگی‌های مهمی که یک غذاساز مناسب و باکیفیت دارا است، قابلیت تنظیم سرعت است. غذاساز بوش نیز دارای قابلیت تنظیم سرعت است. شما به‌راحتی می‌توانید سرعت غذاسازهای بوش را به طور دلخواه تغییر دهید و غذا یا نوشیدنی باکیفیتی را حاضر و آماده کنید.این ویژگی کاربردهای زیادی در آشپزی دارد و از ویژگی‌های محبوب غذاسازهای بوش است. سرعت غذاسازهای بوش معمولاً به‌وسیله ولوم چرخان روی بدنه دستگاه تنظیم می‌شود.معمولاً این غذاساز بر روی سه سرعت پایین، متوسط و بالا قابل تنظیم است و شما می‌توانید بر حسب نیاز خود آن را تنظیم کنید.

تکنولوژی کنترل گرما

فعالیت موتور غذاساز باعث تولید گرما و افزایش دمای دستگاه و بروز مشکلات متعددی می‌شود. از ویژگی‌های منحصربه‌فرد غذاسازهای شرکت بوش تکنولوژی کنترل گرمای دستگاه است. این تکنولوژی مانع از افزایش گرما و گرم‌شدن بیش از حد دستگاه می‌شود و سلامت دستگاه را تضمین می‌کند. این ویژگی به حفاظت از موتور غذاساز نیز کمک شایانی می‌کند.

محفظه جمع آوری

از دغدغه‌های مهم خریداران در هنگام خرید غذاساز گم‌شدن یا آسیب‌دیدن تیغه‌ها و لوازم جانبی دستگاه است. غذاسازهای بوش به‌منظور افزایش طول عمر قطعات دستگاه، دارای محفظه‌ای جداگانه برای قراردادن دیسک و تیغه‌های مختلف غذاساز هستند. این ویژگی مانع از آسیب‌دیدن یا گم‌شدن قطعات غذاساز می‌شود. همچنین این محفظه برای نگهداری و حفاظت از کابل برق دستگاه نیز بسیار مفید و کاربردی است.ابعاد این محفظه در مدل‌های مختلف غذاساز بوش متفاوت است.

سیستم پالس

از نقاط قوت و ویژگی‌های منحصربه‌فرد غذاسازهای بوش می‌توان به سیستم پالس اشاره کرد. سیستم پالس در واقع باعث عملکرد ضربه‌ای غذاساز می‌شود که در هنگام خردکردن و مخلوط کردن مواد غذایی بسیار کاربردی است. شما با استفاده از این سیستم می‌توانید مواد غذایی مخصوصاً سبزیجات و میوه‌ها را به قطعات کوچکی تقسیم کنید.

این ویژگی برای تهیه انواع نوشیدنی‌ها بسیار کاربردی است به‌طوری که شما می‌توانید تکه‌های کوچکی از میوه را در آبمیوه خود داشته باشد و از طعم آبمیوه خود لذت ببرید.این ویژگی در خردکردن سبزیجات نیز کاربرد زیادی داشته و شما می‌توانید سبزیجات را نیز به مقدار دلخواه خرد کنید.

پایه‌های ضد لغزش

لغزش و تکان خوردن غذاساز در هنگام کار کردن، تجربه بسیار ناخوشایندی است. از ویژگی‌های بسیار مفید غذاساز بوش پایه‌های ضد لغزش آن است.پایه‌های این غذاساز به‌قدری محکم و با ثبات هستند که مانع از کوچک‌ترین لغزش این دستگاه می‌شوند.البته وزن موتور این غذاساز نیز در ممانعت از لغزش دستگاه در حین کار کردن مؤثر است و از اثر آن نیز نمی‌توان چشم‌پوشی کرد.

قابلیت شستشو با ماشین ظرف‌شویی

بسیاری از لوازم آشپزخانه امکان شست‌وشو با ماشین ظرف‌شویی را ندارند و اگر این وسایل یا قطعات آنها با ماشین ظرف‌شویی شسته شوند، قطعات آنها دچار آسیب‌های جدی می‌شوند. ازاین‌رو قابل شست‌وشو بودن غذاساز در ماشین ظرف‌شویی یکی از نکات مهمی است که باید به آن توجه شود.

قطعات و لوازم جانبی غذاسازهای بوش کیفیت بالایی دارند. شما می‌توانید برای شست‌وشو، آنها را به‌راحتی داخل ماشین ظرف‌شویی قرار داده و مطمئن باشید که تیغه‌ها و لوازم جانبی این غذاساز کیفیت خود را حفظ کرده و آسیب نمی‌بیند.

کاربردهای غذاساز بوش

غذاساز باکیفیت و با کارایی بالا باید کاربردهای مختلف و مفیدی داشته باشد. غذاساز بوش به داشتن کاربردهای متنوع و مختلف معروف است. این دستگاه به‌راحتی می‌تواند مواد مختلف را خرد و مخلوط کند و غذاها و نوشیدنی‌های مختلفی را آماده کند. قابل‌ذکر است که مدل‌های مختلف غذاساز بوش کاربردهای متفاوت و متنوعی دارند. در ادامه به بررسی و معرفی کاربردهای اصلی غذاساز بوش می‌پردازیم.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه 5 تا از خوشمزه ترین غذاهایی که می توانید با غذاساز بوش بپزید

خردکردن و آسیاب کردن مواد غذایی

از کاربردهای اصلی غذاساز بوش خورد کردن و آسیاب کردن مواد غذایی مختلف است. با استفاده از غذاساز بوش به‌راحتی می‌توانید انواع اقسام مواد غذایی و خوراکی را خرد یا آسیاب کرده و غذاها و نوشیدنی‌های موردعلاقه خود را آماده کنید.

با استفاده از این غذاساز می‌توانید بسته به نیاز و به طور دلخواه مواد خوراکی را خورد و آسیاب کنید و از کیفیت مطلوب غذا و نوشیدنی خود اطمینان حاصل کنید.این دستگاه از سفت‌ترین مواد غذایی مانند انواع آجیل‌ها تا نرم‌ترین مواد غذایی را به‌آسانی خرد و آسیاب می‌کند.

آبمیوه طبیعی

غذاساز بوش توانایی گرفتن آبمیوه طبیعی را دارد و شما می‌توانید با استفاده از این غذاساز آبمیوه‌های طبیعی و بسیار خوشمزه را تهیه و آماده کنید. برای این منظور دو ظرف جداگانه در نظر گرفته شده است. یکی برای جمع آوری آبمیوه و دیگری ظرفی که تفاله میوه‌ها در آن ریخته می‌شود.

درگذشته برای آب گرفتن مواد مختلف دستگاه‌های مجزا و بسیار بزرگی وجود داشت که سروصدای زیادی نیز داشتند؛ اما غذاساز بوش به‌راحتی و با اشغال کردن فضای معقولی میوه‌های مختلف را با بهترین کیفیت ممکن آب‌گیری می‌کند.

رنده کردن مواد غذایی با غذاساز بوش

رنده کردن مواد غذایی

رنده کردن میوه‌ها و مواد غذایی مختلف به‌صورت دستی کاری سخت، طاقت‌فرسا و البته خطرناک است.از مفیدترین کاربردهای غذاساز بوش می‌توان به رنده کردن مواد غذایی مختلف اشاره کرد. این غذاساز دارای تیغه‌های مخصوص برای رنده کردن انواع میوه‌ها، سبزیجات و مواد غذایی دیگر است. با بهره‌گیری از این ویژگی می‌توان انواع مختلف سوپ، پوره و غذاهای مختلف دیگر را باکیفیت مطلوب و با سرعت بالا آماده کرد.

مخلوط کردن

از کارایی‌های مهم غذاساز بوش می‌توان به مخلوط کردن انواع مواد غذایی اشاره کرد. این غذاساز می‌تواند انواع و اقسام مواد غذایی را برای تهیه غذاها و نوشیدنی‌های مختلف با هم مخلوط کرده و مخلوطی همگن را در کمترین زمان برای شما آماده کند.این غذاساز علاوه بر استفاده خانگی، در محل کار و کافه‌ها نیز برای درست کردن انواع نوشیدنی‌ها و دسرها کاربرد دارد. در واقع کاربردی‌ترین قسمت این دستگاه مخلوط‌کن باکیفیت آن است.

تهیه خمیر

از کاربردهای بی‌نظیر غذاساز بوش درست‌کردن خمیر است. این دستگاه به‌وسیله تیغه و دیسک‌های مخصوص خود خمیر کیک و شیرینی را با بهترین کیفیت آماده می‌کند. با استفاده از این دستگاه شما می‌توانید انواع و اقسام کیک‌ها و شیرینی‌های خوشمزه را آماده و تجربه‌ای لذت‌بخش از کار با این دستگاه برای خود رقم بزنید.همچنین با استفاده از غذاساز بوش دیگر نیازی به استفاده از دستگاه‌های مجزا برای تهیه خمیر ندارید و در کمترین زمان ممکن می‌توانید خمیری باکیفیت را آماده کنید.

درست‌کردن بستنی

از کارایی‌های فوق‌العاده و منحصربه‌فرد غذاساز بوش درست‌کردن بستنی است. با استفاده از این غذاساز شما می‌توانید بستنی موردعلاقه خود را در خانه درست کرده و از طعم بی‌نظیر آن لذت ببرید. کارکرد اصلی این غذاساز برای درست‌کردن بستنی مخلوط کردن مواد اولیه بستنی است؛ بنابراین در روزهایی که هوس خوردن یک بستنی خوشمزه را در سر دارید به‌راحتی می‌توانید بستنی موردعلاقه خود را در خانه آماده و نوش جان کنید.

چرخ گوشت

دستگاه چرخ گوشت از بزرگ‌ترین، جاگیرترین و پرسروصداترین لوازم آشپزخانه است. از غذاساز بوش می‌توان به‌عنوان چرخ گوشت استفاده کرد و انواع گوشت‌ها را به‌وسیله آن چرخ و آماده استفاده کرد. این غذاساز به دلیل برخورداری از تیغه‌ها و دیسک‌های مخصوص چرخ کردن گوشت، به‌راحتی می‌تواند گوشت هر حیوانی را به‌خوبی و با بهترین کیفیت چرخ کند.با استفاده از این ویژگی می‌توانید کباب‌ها، شامی‌ها و غذاهای موردعلاقه خود را با بهترین کیفیت و طعم آماده و نوش جان کنید.

ویژگی‌های ظاهری

غذاساز از لوازم کاربردی آشپزخانه‌های امروزی است؛ بنابراین ظاهر و دیزاین آن بسیار مهم و حائز اهمیت است. یک غذاساز مناسب باید ظاهر و دیزاین زیبایی داشته باشد و با دیزاین اکثر آشپزخانه‌های امروزی سازگار باشد. غذاسازهای بوش دارای دیزاین‌های مختلف و متنوعی هستند و برای هر آشپزخانه‌ای مناسب‌اند. مدل‌های مختلف غذاساز بوش طراحی‌های زیبایی دارند که نظر هر فردی را به خود جلب می‌کنند. در ادامه به بررسی ویژگی‌های ظاهری و دیزاین غذا سازهای شرکت بوش می‌پردازیم.

طراحی زیبا

طراحی غذاساز از مهم‌ترین نکات در مورد ظاهر و دیزاین آن است. طراحی غذاسازهای بوش بسیار خاص و زیبا است به‌طوری‌که نظر هر شخصی را به خود جلب می‌کند. در طراحی بسیار دقیق و مهندسی شده این دستگاه نکات بسیار مهمی رعایت شده است که کار با آن را آسان‌تر کرده و نمای زیبا و بی‌نظیر به آشپزخانه شما می‌دهد. قابل ذکر است که طراحی همه غذاسازهای بوش مشابه نبوده و هر مدل از غذاسازهای بوش طراحی خاص خود را دارند.

وزن مناسب

از ویژگی‌های مهم غذاسازهای شرکت بوش وزن مناسب آنها است. اکثر غذاسازهای بوش وزن مناسبی دارند و به‌راحتی قابل‌حمل هستند. همین موضوع باعث شده یکی از کاربردی‌ترین و محبوب‌ترین غذاسازهای بازار لوازم آشپزخانه باشد.

پلاستیک عاری از BPA

قطعات پلاستیکی که در ساخت لوازم آشپزخانه مخصوصاً غذاساز استفاده می‌شوند باید عاری از هرگونه ماده مسمومیت‌زا باشند. این پلاستیک‌ها نباید با مواد غذایی واکنش بدهند. ظروف پلاستیکی غذاسازهای بوش علاوه بر اینکه با مواد غذایی واکنش نمی‌دهند عاری از هرگونه ماده مسمومیت اعم از BPA هستند.غذاسازهای بوش از استانداردهای خاصی در زمینه جنس و کیفیت ظروف خود پیروی می‌کند که بهداشت ظروف این دستگاه را تضمین می‌کنند. همین موضوع باعث شده تا غذاسازهای بوش از باکیفیت‌ترین غذاسازهای بازار لوازم آشپزخانه باشد.

سخن آخر

غذاسازهای بوش در طرح و رنگ‌های مختلف و متنوعی به بازار عرضه شده‌اند. این غذاسازها علاوه بر کیفیت ساخت عالی و کارایی بالا، طراحی و دیزاین خاص و زیبایی دارند که جلوه بسیار زیبایی با آشپزخانه شما می‌دهند با انواع آشپزخانه‌های امروز سازگاری دارند.

این غذاساز دارای تکنولوژی‌ها و مشخصات فنی بی‌بدیل و کم نقصی است. علاوه بر این غذاساز بوش کاربردهای بسیار زیادی در زمینه آشپزی و تهیه انواع شیرینی‌ها و دسرها دارد. این دستگاه به راحتی و در زمان کوتاهی می‌تواند مواد مختلف را برای تهیه غذاهای مختلف، خورد، رنده و مخلوط کند. همه این ویژگی‌ها دست به دست هم داده تا غذاساز بوش را به یکی از محبوب‌ترین و باکیفیت‌ترین غذاسازهای بازار بدل کند.

باتوجه‌به تنوع شرکت‌های تولید کننده غذاساز و مدل‌های مختلفی که در بازار وجود دارد انتخاب و خرید غذاسازی باکیفیت ساخت بالا و طاهر و دیزاین زیبا کار آسانی نخواهد بود. شما نیز اگر در پی خرید غذا سازی باکیفیت ساخت بالا و ظاهر و دیزاین خاص هستید. غذاساز بوش می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد.

امتیازدهی

2 دیدگاه برای “راهنمای خرید غذاساز بوش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *