راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش

راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش جزء بادوام‌ترین و کارآمدترین لوازم خانگی بوش است که در سراسر دنیا طرفداران زیادی دارد. خانه بوش، به عنوان نمایندگی بوش در ایران، کاربردی‌ترین و پرفروش‌ترین انواع ماشین لباسشویی بوش را با قابلیت‌های گسترده به بازار داخلی عرضه می‌کند. این محصولات در مدل‌ها و سری‌های مختلفی تولید شده‌اند و هر کدام از امکانات منحصر به فردی برخوردار هستند. گاهی اوقات مصرف کنندگان به دلیل ‌عدم آگاهی از روش صحیح کار با این دستگاه‌ها، از قابلیت‌های آن محروم می‌شوند. اما اگر می‌خواهید به تمامی امکانات این ماشین لباسشویی دسترسی داشته باشید به شما پیشنهاد می‌کنیم در ادامه این مطلب ما را همراهی کنید. ما قصد داریم به طور مفصل در خصوص راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش و نکات مهم آن صحبت کنیم.

همه چیز درباره ماشین لباسشویی بوش

همه چیز درباره ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش از بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات ساخته شده است. از این رو معمولا طول عمر این دستگاه‌ها نسبت به دیگر برندهای عرضه شده به بازار بیشتر است. یکی از دلایلی که قیمت ماشین لباسشویی بوش کمی بیشتر از برندهای داخلی است، همین مسئله کیفیت محصول و البته قابلیت‌هایی است که در آن گنجانده شده است.

زمانی که یک محصول از نظر کارایی، طول عمر و روش کار به عنوان برترین کالا شناخته می‌شود، میزان عرضه و تقاضا برای آن بالا می‌رود. از همین روست که بازار خرید و فروش محصولات بوش روز به روز گرم‌تر و پر رونق‌تر می‌شود. یکی از مشکلاتی که کاربران ایرانی در خصوص استفاده از ماشین لباسشویی بوش دارند، این است که نمی‌توانند به درستی توضیحات و اطلاعات موجود در دفترچه راهنمای آن را مطالعه کرده و متوجه شوند.

قطعا نکاتی که در دفترچه راهنمای محصول ارائه می‌شود، توسط کمپانی اصلی محصول ارائه شده و می‌تواند اطلاعات مفید و کاربردی در اختیار ما قرار دهد. بنابراین اگر نتوانیم از این توصیه‌ها و نکات بهره‌مند شویم، احتمال اینکه در حین استفاده از دستگاه با مشکلاتی روبرو شویم بسیار زیاد است.

همانطور که می‌دانید، لوازم خانگی هر چقدر هم که باکیفیت ساخته شده باشند، در صورت استفاده نادرست و عدم رسیدگی دچار مشکلاتی شده و از طول عمر آن‌ها کاسته می‌شود. با توجه به اهمیت این موضوع، بر آن شدیم تا راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش را همراه با نکات کاربردی آن در اختیار شما قرار دهیم. به کمک این راهنما، می‌توانید هر آن چه که در خصوص روش استفاده از ماشین لباسشویی و نگهداری آن لازم است را فرا بگیرید.

راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش در مدل‌ها و سری‌های مختلفی تولید شده است. هر کدام از آن‌ها نیز بر اساس نحوه ساخت و طراحی که دارند، دارای برنامه‌ها و تنظیمات مختلفی هستند. از این رو بایستی در زمان انتخاب کالا، به راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش دقت ویژه‌ای داشته باشید و بدانید که دقیقا چه کالایی با چه مشخصاتی خریداری می‌کنید. دفترچه راهنمای هر کدام از این ماشین‌های لباسشویی دارای نکات کاربردی و مخصوص به دستگاه است.

گاه اطلاعات ارائه شده درون دفترچه می‌تواند برای تمامی مدل‌های لباسشویی بوش یکسان و مشترک باشد و گاه می‌تواند کاملا مختص یک مدل خاص ارائه شده باشد. بنابراین تا حد امکان سعی کنید از دفترچه خود کالا استفاده کنید. اگر بخواهیم اطلاعات موجود در راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش را به چند گروه مختلف تقسیم کنیم، می‌توانیم به دسته‌بندی زیر اشاره کنیم:

  • بخش مربوط به نکات و توصیه‌های ایمنی
  • بخش مربوط به تنظیمات و برنامه‌های دستگاه
  • بخش مربوط به مراقبت از ماشین لباسشویی
  • بخش مربوط به روش استفاده از ماشین لباسشویی
  • نحوه کار دکمه‌های دستگاه و…

ما قصد داریم چند بخش از راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش را در ادامه مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم که در هر کدام از این بخش‌ها، چه توضیحات و نکاتی ارائه شده است.

مهم‌ترین نکات برای اولین استفاده از ماشین لباسشویی

اگر می‌خواهید برای اولین بار از ماشین لباسشویی بوش استفاده کنید، بهتر است قبل از اینکه لباس‌ها را درون آن بیندازید، اقدامات زیر را انجام دهید:

  • بدون اینکه لباسی داخل ماشین لباسشویی بیندازید، شیر آب را باز کنید.
  • نصف پیمانه از ماده شوینده مناسب ماشین لباسشویی و یک لیتر آب را با هم کاملا مخلوط کرده و آن را درون محفظه II بریزید.
  • حال لازم است برنامه ماشین را روی گزینه شستشوی آسان (c۶۰Easy-care ) قرار دهید.
  • حالا گزینه Start/Reload را بزنید.
  • پس از پایان عملیات ماشین لباسشویی، انتخابگر برنامه دستگاه را روی حالت خاموش (off) قرار دهید.

راهنمای فارسی ماشین لباسشویی

چگونگی قرار دادن البسه درون ماشین لباسشویی

در خصوص چگونگی قرار دادن البسه درون ماشین لباسشویی نکات زیادی وجود دارد. اما دو مورد از مهم‌ترین آن‌ها به شرح زیر هستند:

  • در صورتی که لباس‌های شما در سایزهای کوچک و بزرگ هستند، بهتر است آن‌ها را به صورت کاملا درهم درون ماشین لباسشویی قرار دهید. این کار کمک می‌کند تا چرخش دیگ بهتر انجام شده و همچنین لباس‌ها بهتر شسته شوند.
  • در زمان قرار دادن لباس‌ها و قبل از بستن درب ماشین لباسشویی، اطمینان حاصل کنید که هیچ بخشی از لباس میان درب و نوار لاستیکی دور درب گیر ماشین باقی نمانده و گیر نکرده باشد.

نکات مهم درباره شستشوی لباس‌ها با درجه کثیفی مختلف

گاهی اوقات کاربران نسبت به نوع لباس‌ها و میزان کثیف بودن آن‌ها دقت نمی‌کنند و تمامی البسه را با هر شرایطی که دارند به صورت یکجا داخل ماشین لباسشویی می‌ریزند. نمایندگی بوش در ایران برای تمامی محصولات خود راهنمای فارسی ارائه کرده است. در راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش نکاتی ارائه شده که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • تا حد امکان البسه‌ای که تمیزتر و نوتر هستند را به صورت جداگانه درون ماشین لباسشویی قرار دهید. (لباس‌های با شدت کثیفی بیشتر را نیز به همین ترتیب به صورت جداگانه درون ماشین بیندازید.)
  • حالت سبک: زمانی که البسه شما شدت کثیفی زیادی نداشته و دارای لکه‌های سنگین نیستند، بهتر است استفاده از حالت پیش شستشو را لغو کنید. در صورت لزوم می‌توانید Speed perfect را فعال کنید.
  • حالت نیمه سنگین: در صورتی که شدت کثیفی لباس‌های شما بالاست و لکه‌هایی سخت روی آن‌ها قرار دارد، بهتر است ابتدا این لکه‌ها را کمی خیس کنید.
  • حالت سنگین: اگر البسه شما در بالاترین حد از نظر کثیفی قرار دارند، بهتر است برای شستشوی بهتر و عملکرد بهتر ماشین لباسشویی، حجم لباس‌های کثیف درون ماشین را کم کنید و همه آن‌ها را در یک دوره داخل ماشین نیندازید. برای این موضوع می‌توانید یک برنامه که همراه با حالت پیش شستشو باشد انتخاب کنید.

نحوه محافظت از ماشین لباسشویی و البسه

معمولا در راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش، نکات زیادی درخصوص نحوه محافظت از البسه و ماشین لباسشویی ارائه شده است که لازم است این بخش را با دقت تمام مطالعه کنید و به تمامی توصیه‌های گفته شده توجه داشته باشید. عدم توجه به هر کدام از این موارد و سهل انگاری در آن‌ها باعث می‌شود تا هم طول عمر ماشین لباسشویی شما کم شده و هم البسه کثیف به خوبی تمیز و شسته نشوند. این نکات به شرح زیر هستند:

  • حتما پیش از قرار دادن لباس‌ها درون ماشین لباسشویی، از خالی بودن جیب‌های آن‌ها اطمینان حاصل کنید. به هیچ عنوان لباس‌ها را با جیب پر درون دستگاه نیندازید، در صورت وجود دستمال کاغذی، دستمال پودر شده به داخل فیلتر ماشین لباسشویی نفوذ کرده و باعث می‌شود تا لباس‌ها به درستی شسته نشوند. همچنین وجود اشیاء فلزی یا تیز نیز می‌تواند باعث صدمه زدن به بدنه داخلی و دیگ ماشین لباسشویی شود.
  • بهتر است جوراب‌ها، لباس‌های زیر، پرده و… را داخل ماشین لباسشویی نیندازید.
  • حتما زیپ و دکمه لباس‌ها را قبل از انداختن در ماشین لباسشویی ببندید.
  • بهتر است پیش از انداختن لباس‌ها داخل ماشین لباسشویی، گردوغبار موجود در لای یقه یا داخل جیب را به کمک یک برس تمیز کنید.
  • تا حد امکان پرده، پتو و وسایلی که حجم زیادی دارند را داخل ماشین لباسشویی نیندازید. حجم این وسایل پس از اینکه خیس می‌شوند، دو برابر و یا حتی بیشتر می‌شود. در صورتی که ظرفیت دیگ ماشین لباسشویی کمتر از حجم این وسایل باشد، قطعا فشار زیادی به دیگ وارد شده و دستگاه دچار استهلاک می‌شود. برای اینکه وسایل یاد شده بهتر تمیز شوند، لازم است آن‌ها را به خشکشویی بدهید.

 

بو گرفتن لباس ها در لباسشویی

بو گرفتن لباس‌ها در ماشین لباسشویی ممکن است به دلیل وجود موارد زیر باشد:

  • روشن شدن باکتری‌ها و قارچ‌ها: اگر لباس‌ها به‌طور کامل خشک نشوند و داخل ماشین لباسشویی یا داخل مخزن شستشو رها شوند، باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌توانند در آنجا رشد کنند و بوی نامطبوعی ایجاد کنند.
  • بقایای مواد آرایشی: لباس‌ها ممکن است با بقایای مواد آرایشی، ادکلن و محصولات بهداشتی آلوده شوند که می‌تواند منجر به بو گرفتن آنها شود.
  • لکه‌ها و آلودگی‌ها: اگر لباس‌ها به‌طور کامل پاک نشوند و لکه‌ها و آلودگی‌ها در آنها باقی بمانند، می‌تواند باعث بو گرفتن آنها شود.
  • استفاده از محصولات شوینده نامناسب: انتخاب محصولات شوینده غیرمناسب برای لباس‌ها می‌تواند به عدم تمیزی کامل لباس‌ها و بو گرفتن آنها منجر شود.
  • برای جلوگیری از بو گرفتن لباس‌ها در ماشین لباسشویی، می‌توانید اقدامات زیر را انجام دهید:
  • اطمینان از خشک شدن کامل لباس‌ها: مطمئن شوید که لباس‌ها به‌طور کامل خشک می‌شوند و داخل ماشین لباسشویی نگذاشته می‌شوند.
  • استفاده از محصولات شوینده مناسب: از محصولات شوینده مناسب و با کیفیت برای شستشوی لباس‌ها استفاده کنید.
  • پاکسازی ماشین لباسشویی: ماشین لباسشویی را به‌طور منظم تمیز کنید و اطمینان حاصل کنید که داخل آن آلودگی‌ و رطوبت باقی نمی‌ماند.
  • جدا کردن لباس‌های کثیف: لباس‌هایی که با لکه‌ها و آلودگی‌های شدید ظاهر می‌شوند، را جدا کنید و قبل از شستشو پیش‌شستشو کنید.

با انجام این اقدامات و توجه به تنظیمات و روش‌های شستشوی مناسب، بو گرفتن لباس‌ها در ماشین لباسشویی کاهش خواهد یافت و لباس‌ها تمیز و بدون بو خواهند بود.

راهنمای استفاده از پنل نمایشگر ماشین لباسشویی بوش

ماشین لباسشویی بوش از پیشرفته ترین انواع لوازم خانگی بوش است که دارای یک پنل مخصوص است. در این پنل تمامی حالات شستشو و دکمه‌های خاموش و روشن دستگاه قرار داده شده‌اند. شما بایستی روش کار با این بخش را به خوبی بدانید تا بتوانید به تناسب نوع لباس، بهترین حالت شستشو را انتخاب کنید. راهنمای استفاده از پنل نمایشگر ماشین لباسشویی بوش به صورت زیر است:

  • گزینه Start/ pause: این دکمه که معمولا تمامی کاربران با هر سطح دانشی از روش کار آن آگاه هستند، مربوط به روشن کردن و متوقف کردن ماشین لباسشویی است. دکمه start برای روشن کردن و دکمه pause برای متوقف کردن دستگاه است.
  • گزینه Wash plus: اگر می‌خواهید مدت زمان شستشوی لباس‌ها را بیشتر کنید، می‌توانید از این گزینه استفاده کنید.
  • گزینه Pre wash: این گزینه معمولا برای آن دسته از لباس‌هایی به کار می‌رود که از نظر کثیفی در بدترین حالت قرار دارند و درجه کثیفی آن‌ها سنگین است. به کمک این گزینه می‌توانید لباس‌ها را پیش از شروع پروسه شستشو، آبکشی کنید تا بهتر تمیز شوند.
  • گزینه reduced ironing: یکی از قابلیت‌های جالب ماشین لباسشویی بوش، امکان خشک کردن لباس‌ها و حذف چروک‌هاست. این همان گزینه‌ای است که می‌توانید برای این عملیات از آن استفاده کنید.
  • گزینه aqua plus: معمولا میزان سختی آب در عملکرد ماشین لباسشویی برای تمیز کردن لباس‌ها تاثیر زیادی دارد. مناطقی که میزان سختی آب در آن‌ها به نسبت دیگر مناطق پایین‌تر است می‌توانند از این گزینه برای شستشوی لباس‌ها استفاده کنند. این گزینه یک مرحله آبکشی بیشتر دارد.

راهنمای فارسی لباسشویی بوش

راهنمای استفاده از پنل نمایشگر ماشین لباسشویی براساس نوع پارچه

لباسشویی بوش این قابلیت را دارد که تنظیمات آن را بر اساس نوع پارچه تغییر دهید. این قابلیت کمک می‌کند تا لباس‌ها با کیفیت بهتری شسته شوند و به الیاف آن‌ها صدمه‌ای وارد نشود. این راهنما به شرح زیر است:

  • گزینه cotton/ cotton30 انواع لباس‌های نخی، پرده‌های نخی، حوله و زیرپوش را می‌توانید به کمک این گزینه بشویید. برای استفاده از این حالت شستشو، حداکثر وزن البسه می‌بایست ۷ کیلوگرم باشد.
  • گزینه Synthetics این حالت برای البسه‌ای به کار می‌رود که دارای الیاف مصنوعی هستند. از این جمله می‌توان به جنس‌های پلی استر و پلی آمید اشاره کرد. حداکثر وزن لباس‌ها در این حالت می‌تواند ۳ کیلوگرم باشد.
  • گزینه Denim بهترین گزینه برای شستشوی لباس‌های جین است که هیچ نوع کفی نیز در آن‌ها باقی نمی‌گذارد. حداکثر وزن لباس‌ها می‌تواند ۳ کیلوگرم باشد.
  • گزینه bedding انواع روتختی، روکش، ملحفه و… که حداکثر وزن ۲ کیلوگرم داشته باشند را می‌توانید به کمک این برنامه، شستشو دهید.
  • گزینه Darj garment گزینه‌ای مناسب برای شستشوی البسه تیره، همراه با آبکشی اضافی
  • گزینه Daily wash برای شستشوی روزمره به کار می‌رود.
  • گزینه Wool بهترین گزینه برای شستشوی البسه پشمی. در این حالت بیشترین وزن البسه می‌تواند ۲ کیلوگرم باشد.

نتیجه گیری

ماشین لباسشویی‌های بوش از امکانات و قابلیت‌های زیادی برخوردار هستند. راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش به شما این امکان را می‌دهد تا بتوانید از تمامی این قابلیت‌ها به نحو احسنت استفاده کنید. توضیحاتی که در این راهنما به شما ارائه می‌شوند، معمولا بسیار کاربردی و مفید هستند و می‌توانند در پروسه استفاده از ماشین لباسشویی و شستشوی لباس‌ها به شما کمک زیادی کنند. بنابراین اگر تمایل دارید تا البسه خود را به بهترین شکل ممکن شسته و طول عمر لباسشویی را نیز افزایش دهید، حتما از این راهنما استفاده کنید و توصیه‌های آن را در دستور کار خود قرار دهید. خانه بوش، در صورت درخواست خریداران، نکات استفاده از کالا را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

سوالات متداول

بله قطعا. گاهی اوقات برخی از کاربران تصور می‌کنند که تمامی ماشین‌های لباسشویی در برندها و مدل‌های مختلف، به یک روش مشابه کار می‌کنند و در بسیاری موارد مشترک و شبیه به هم هستند. اما این یک باور غلط است که می‌تواند به لباسشویی شما صدمات جبران ناپذیری بزند. راهنمای فارسی ماشین لباسشویی بوش به طور خاص برای همین محصول در نظر گرفته شده و شما بایستی برای استفاده از این دستگاه حتما به نکات موجود در این راهنما پایبند باشید.
ماشین‌های لباسشویی بوش در ظرفیت‌های مختلف ۸، ۹ و ۱۰ کیلویی به بازار عرضه می‌شوند. معمولا لباس‌ها پس از آبکشی و خیس شدن حجم دوبرابری می‌گیرند. از این رو بهتر است از انداختن وسایل بزرگ مانند پتو، پرده و… در آن خودداری کنید.
در صورت چنین اتفاقی بهتر است پمپ محلول شوینده دستگاه را به طور کامل تمیز کنید.
3.3/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *