10 اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی و راه‌های اجتناب از آنها

10 اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی و راه های اجتناب از آنها

تنوع مدل در جاروبرقی‌های عرضه شده به بازار باعث می‌شود تا انتخاب برای خریداران کمی سخت شود. هر فردی در زمان خرید جاروبرقی معیارهای خاصی دارد و بر اساس یک سری فاکتورهای مشخص اقدام به انتخاب محصول مورد نظر خود می‌کند. اگر شما هم در انتخاب جاروبرقی کمی سردرگم هستید، برای اینکه از خرید خود پشیمان نشوید و انتخاب به جا و شایسته‌ای داشته باشید لازم است با اشتباهاتی که اکثر خریداران در زمان خرید جاروبرقی مرتکب می‌شوند آشنا باشید. در ادامه به بررسی ۱۰ اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی می‌پردازیم.

اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی

۱. خرید جاروبرقی بدون خدمات پس از فروش

متاسفانه برخی از افراد در زمان خرید جاروبرقی به خدماتی همچون خدمات پس از فروش آن توجهی ندارند. در حالی که یکی از نکات بسیار مهم در خرید جاروبرقی آن است که حتماً در زمان سفارش محصول از ضمانت تعمیر و سرویس دهی آن اطمینان حاصل کنید. این اولین اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی است. مهم نیست جاروبرقی از چه برندی ساخته شده و با چه مدلی به شما ارائه شود. حتی بهترین و با کیفیت‌ترین نوع جاروبرقی‌ها هم می‌توانند به دلایل مختلف دچار مشکلاتی شده و یا خراب شوند.

بنابراین لازم است حتماً در زمان خرید به ضمانت تعمیر و سرویس دستگاه توجه کنید. نمایندگی بوش در تهران بهترین و با دوام‌ترین انواع جاروبرقی بوش را با ضمانت اصالت و خدمات پس از فروش به مشتریان ارائه می‌کند. می‌بینید که حتی محصولاتی همچون محصولات برند بوش که از نظر کیفیت و عملکرد جزء برترین محصولات در بازار لوازم خانگی به شمار می‌روند نیز دارای خدماتی همچون سرویس دهی و تعمیر هستند. پس نسبت به این موضوع بی‌توجه نباشید و به سادگی از کنار آن نگذرید. راهکاری که ما به شما در این مورد ارائه می‌کنیم این است که در زمان خرید جاروبرقی سوالات زیر را حتماً از فروشنده محصول بپرسید:

  • خدمات پس از فروش جاروبرقی به چه صورت است؟
  • این خدمات چند ماهه یا چندساله است؟
  • سرویس دهی و ضمانت رایگان جاروبرقی چه مدتی طول می‌کشد؟
  • آیا خدمات ۲۴ ساعته شامل کالای مورد نظر می‌شود؟
  • تحویل، سرویس دهی و بازگرداندن کالا چه مدت زمانی طول می‌کشد؟

۲. خرید جاروبرقی بدون تست اولیه

دومین اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی تست نکردن اولیه دستگاه است. این یکی از اشتباهاتی است که اکثر خریداران آن را مرتکب می‌شوند. اما اگر تمایل دارید از کارایی و کیفیت عملکرد دستگاه مطمئن شوید بهتر است قبل از ثبت نهایی سفارش و پرداخت هزینه، کارایی دستگاه را یک بار امتحان کنید. اگر بتوانید تست اولیه را بر روی فرش یا موکتی انجام دهید که از نظر جنس و الیاف شبیه به فرش یا موکت خانه خودتان باشد نتایج قابل قبول‌تر خواهند بود. چرا که اینگونه متوجه خواهید شد آیا دستگاه مورد نظر انتظارات شما را می‌تواند در نظافت منزل برآورده کند یا خیر.

همچنین بهتر است در زمان خرید محصول حتماً عضوی که در خانواده بیشترین استفاده را از جاروبرقی دارد همراه خود ببرید. اینگونه فرد مورد نظر می‌تواند از هر نظر جاروبرقی را بسنجد و به این شکل فرایند جاروکشی خانه به راحتی و بدون مشکل انجام خواهد شد.

۳. خرید جاروبرقی که مناسب نظافت موی حیوان‌های خانگی نیست

یکی دیگر از مواردی که خریداران در زمان انتخاب جاروبرقی به آن توجه نمی‌کنند، قابلیت و توانایی جاروبرقی در تمیز کردن موی حیوانات خانگی است. اگر شما در منزل خود از حیوان خانگی نگهداری می‌کنید لازم است جاروبرقی تهیه کنید که بتواند علاوه بر نظافت معمول خانه در تمیز کردن موی حیوانات خانگی نیز با مشکلی مواجه نشود.

در صورتی که جاروبرقی خریداری شده قدرت جمع کردن موی حیوانات خانگی را نداشته باشد به احتمال زیاد دچار مشکل خواهد شد و شما مجبور خواهید بود پس از مدتی دستگاه خود را به طور کامل تعویض کرده و جاروبرقی جدیدی تهیه کنید. جاروبرقی بوش با موتور قدرتمند خود می‌تواند ریزترین موهای ریخته شده در خانه را تمیز کند. یکی از قابلیت‌های ویژه این دستگاه‌ها این است که دارای یک سری مخصوص برای تمیز کردن موی حیوانات خانگی هستند. به این شکل شما می‌توانید نظافت خانه را به بهترین شکل ممکن انجام دهید.

۴. انتخاب جاروبرقی بدون کیسه

دیگر اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی بی توجهی به قطعات داخلی دستگاه از جمله کیسه آن است. کیسه جاروبرقی علاوه بر جمع آوری زباله‌ها نقش دیگری دارد و آن هم جلوگیری از پراکنده شدن گرد و خاک در محیط است. امروزه مدل‌های مختلفی از جاروبرقی به بازار عرضه می‌شوند که ممکن است بدون کیسه باشند. اما بایستی بدانید این جاروبرقی‌ها خود می‌توانند سبب تولید آلودگی شوند.

تنها در صورتی می‌توانید به سراغ جاروبرقی‌های بدون کیسه بروید که مجهز به فیلتر هپا (HEPA) باشند. این فیلتر در واقع باعث می‌شود تا ذرات هوا و گرد و غبار با عملکرد بسیار مطلوب فیلتر شوند. از پرفروش‌ترین جاروبرقی‌های مجهز به فیلتر هپا جاروبرقی‌های بوش هستند که امروزه کارایی بسیار بالایی دارند.

10 اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی

5. خرید جاروبرقی که با نیازهای شما همخوانی ندارد

در زمان خرید جاروبرقی نباید به فاکتورهایی همچون ولتاژ دستگاه توجه داشته باشید و بر اساس این مورد اقدام به خرید محصول کنید. آنچه که به شما ثابت می‌کند جاروبرقی از قابلیت بالایی در تمیزکاری برخوردار است مواردی همچون قدرت مکش دستگاه، جریان هوا درون دستگاه و نحوه عملکرد رول برس جاروبرقی هستند.

بنابراین بایستی سعی کنید در زمان خرید جاروبرقی تنها به یک سری عوامل پیش پا افتاده مانند شکل ظاهری محصول، برند آن و یا تعریفی که از دیگر افراد شنیده‌اید بسنده نکنید. جاروبرقی نباید به گونه‌ای باشد که به فرش، موکت یا کاشی و سرامیک آسیبی وارد کند. جارو شارژی بوش یکی از با کیفیت‌ترین محصولات این برند است که امروزه از فروش بالایی برخوردار شده است. از این جارو می‌توانید برای تمیز کردن منزل، مبلمان و یا حتی ماشین خود نیز استفاده کنید. بهتر است برای اطمینان از کارایی و عملکرد جاروبرقی حتماً محصول خود را از نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های معتبر تهیه کنید. این مجموعه‌ها برای کمک به شما در انتخاب درست، مشاوره‌های مفیدی را در اختیارتان قرار می‌دهند.

6. انتخاب جاروبرقی فوق العاده سنگین

یک اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی بی‌توجهی به وزن محصول است. توجه داشته باشید که شما در زمان نظافت منزل ممکن است گاهی نیاز داشته باشید جاروبرقی را با خود حمل کرده و به طبقات بالا یا پایین ببرید. بنابراین باید به سراغ محصولی بروید که از وزن مناسبی برخوردار بوده و امکان جابجایی و حمل آن برای شما راحت باشد. به طور کلی در میان جاروبرقی‌های ارائه شده به بازار محصولاتی که وزن کمتری دارند و به عبارتی سبک هستند کارایی بهتری نیز خواهند داشت.

7. بی‌توجهی به متعلقات جاروبرقی

در زمان خرید جاروبرقی حتماً لوازم جانبی و متعلقات آن را مورد بررسی قرار دهید. جاروبرقی برای اینکه بتواند عملیات نظافت منزل را به بهترین شکل ممکن انجام دهد می‌بایست دارای سری‌های مختلف باشد. یکی از دلایلی که باعث بالا بودن قیمت جاروبرقی بوش می‌شود همین کیفیت بالای ساخت و مجهز بودن آن به تمامی لوازم جانبی مورد نیاز برای تمیزکاری است.

شما برای تمیز کردن زیر مبل، زیر تخت، گوشه‌های خانه و بخش‌هایی که دسترسی به آن‌ها راحت نیست نمی‌توانید از سری ثابت جاروبرقی استفاده کنید. پس توجه داشته باشید که جاروبرقی دارای متعلقات باریک و سری‌های کوچک باشد.

8. بی‌توجهی به صدای جاروبرقی

یک اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی این است که افراد تصور می‌کنند یک جاروبرقی پرقدرت لزوماً باید از صدای بالایی نیز برخوردار باشد. امروزه محصولاتی روانه بازار شده‌اند که در عین قدرتمند بودن برای تمیزکاری صدای بسیار کمی تولید کرده و مزاحمتی برای اعضای خانواده ایجاد نمی‌کنند. پس در زمان انتخاب جاروبرقی حتماً به این مولفه توجه داشته باشید. می‌توانید از فروشنده کالا درخواست کنید تا جاروبرقی را روشن کرده تا از میزان صدای آن مطمئن شوید.

۹. بی‌توجهی به طراحی بدنه جاروبرقی

منظور ما زیبایی ظاهری جاروبرقی نیست. جاروبرقی بایستی به گونه‌ای طراحی شده باشد که کاربر بتواند به راحتی از آن استفاده کند. دسته جاروبرقی بایستی قابلیت تنظیم شدن داشته باشد تا افراد بتوانند متناسب با قد خود آن را تنظیم کنند. جاروبرقی نباید به گونه‌ای باشد که کاربر برای استفاده از آن مجبور به خم شدن باشد. بهتر است به سراغ جاروبرقی‌های ایستاده بروید که طراحی خاصی دارند و این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا به هر شکلی که بخواهید آن‌ها را تنظیم کنید.

10 اشتباه هنگام خرید جاروبرقی

10. خرید جاروبرقی از فروشگاه‌های کوچک و نامعتبر

یکی دیگر از اشتباهاتی که ممکن است برخی از خریداران مرتکب آن شوند، خرید جاروبرقی از فروشگاه‌های کوچک و ناشناخته است. توصیه می‌شود برای خرید جاروبرقی به سراغ فروشگاه‌های متخصص بروید که اطلاعات کافی در این زمینه در اختیارتان قرار می‌دهند.

نتیجه گیری

اگر نمی‌خواهید از خرید جاروبرقی خود پشیمان شوید، بهتر است لیست ۱۰ اشتباه رایج هنگام خرید جاروبرقی را مورد بررسی قرار دهید تا در نهایت کالای خریداری شده دقیقا آن چیزی باشد که انتظارش را دارید. معمولا محصولات برند بوش به دلیل استانداردهای بالا می‌توانند بهترین گزینه برای متقاضیان خرید جاروبرقی باشند.

سوالات متداول

در اینصورت ممکن است موی حیوانات به بلبرینگ جاروبرقی نفوذ کرده و باعث گرم شدن آن شوند. بر اثر داغ شدن بیش از اندازه، قسمت‌های پلاستیکی جاروبرقی ذوب خواهند شد.

بسیاری از برندهای معتبر همچون برند بوش انواعی از جاروبرقی‌های بدون کیسه را روانه بازار می‌کنند که به دلیل برخورداری از فیلتر تصفیه هپا عملکرد بسیار مطلوبی دارند. بنابراین مهم‌ترین نکته در خرید جاروبرقی بدون کیسه اطمینان از وجود فیلتر هپا در آن است.

در صورتی که جاروبرقی شما به دلایل مختلف دچار مشکل یا خرابی شود شما می‌توانید از خدمات پس از فروش محصول استفاده کرده و برای سرویس دهی و تعمیر آن، جاروبرقی را به نمایندگی‌های معتبر ارسال کنید.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *