نکات مهم در نگهداری آبمیوه گیری بوش

کمپانی بوش یک شرکت الکترونیکی-مهندسی چند ملیتی آلمانی است. این برند به عنوان بزرگترین تامین کننده ی قطعات خودرو در جهان محسوب می شود. از جمله اصلی ترین محصولات برند بوش می توان به اجزای خودرو، سیستم های سوخت، ژنراتورها، سیستم های امنیتی، گرمایشی و لوازم خانگی اشاره کرد.

این برند یکی از محبوب ترین تولید کنندگان محصولات لوازم خانگی در سر تا سر دنیا می باشد که با کیفیت بالای خود توانسته مخاطبین زیادی را مجذوب خود نماید. تا جایی که بسیاری از خانواده ها ترجیح می دهند تا حد امکان تمام محصولات خانگی این برند را برای منزل خود تهیه نمایند.

دستگاه های آبمیوه گیری بوش، از جمله محصولاتی می باشند که بیشترین میزان فروش را در بین انواع مختلفی از محصولات خانگی این برند به خود اختصاص داده اند. این دستگاه های آبمیوه گیری علاوه بر فروش بالا، دارای مزیت های رقابتی فوق العاده ای می باشند و همین امر موجب شده است تا آبمیوه گیری های بوش در بازار، تمامی رقبا را کنار زده و در صدر جدول فروش قرار بگیرند. شما می توانید با توجه به طراحی آشپزخانه ی خود، از بین انواع مختلف دستگاه های آبمیوه گیری بوش، طراحی مورد نظر خود را با توجه به سطح کارایی مورد انتظار و همچنین بودجه ای که در دست دارید، انتخاب نمایید.

جهت نگهداری و مراقبت از دستگاه آبمیوه گیری خود بایستی نکاتی را بدانید و رعایت کنید، به طور کلی بایستی قبل از شروع به گرفتن آبمیوه بدانید که دستگاهی که در اختیار دارید کدام یک از انواع متنوع آبمیوه گیری های بوش می باشد. چرا که در برخی از دستگاه های آبمیوه گیری بوش، میوه ها پیش از شروع مراحل آب گیری نیاز به آماده سازی دارند، به این معنا که نیاز به پوست کندن، برش دادن و خرد کردن میوه ها وجود دارد. بنابراین می توانید با رعایت این نکات در وقت و هزینه تان صرفه جویی کرده و از آسیب رسیدن به دستگاه آبمیوه گیری خود جلوگیری کنید.همچنین برخی از دستگاه های آبمیوه گیری بوش به نحوی طراحی و تولید شده اند که نیاز به آماده سازی های کمتری دارند و یا اینکه نیاز به هیچ گونه آماده سازی ندارند، بنابراین این نکته را مد نظر داشته باشید که قابلیت های دستگاه آبمیوه گیری شما در چه حد است.

حتی کارآمدترین آبمیوه گیری ها نیز پالپ و تفاله ی زیادی ایجاد می کنند. آبمیوه گیری های بوش نیز از این قاعده مستثنی نمی باشند. برای اینکه به طول عمر مفید آبمیوه گیری خود اضافه کنید بایستی همواره بعد از اتمام آب گیری، با استفاده از یک روش مناسب این تفاله ها را جمع آوری و از دستگاه خارج نمایید و اطمینان حاصل نمایید که هیچ گونه تفاله ای در مسیر جریان آبمیوه قرار نگرفته باشد.

 

هرگز سعی نکنید که با استفاده از دستگاه آبمیوه گیری، برای گرفتن آب میوه ها و سبزیجاتی کم آب و خشک همچون نارگیل، نیشکر و غلات استفاده کنید. این گونه میوه ها دارای مقادیر زیادی از فیبر می باشند و دارای آب بسیار کمی هستند. بنابراین این نکته را در مورد دستگاه آبمیوه گیری خود رعایت کنید.

دستگاهای آبمیوه گیری بوش، تماما دارای یک پیستون جهت وارد نمودن میوه ها و سبزیجات به داخل دستگاه می باشند. بنابراین هرگز از چیزی به غیر از این ابزار جهت انجام این کار استفاده ننمایید. چرا که این پیستون ها متناسب با طراحی خاص هر دستگاه ساخته شده اند و با سایز دهانه ی ورودی همان دستگاه آبمیوه گیری مطابقت دارند. اگر این کار را با یک شیء فلزی انجام دهید ممکن است به دستگاه آسیب برسانید و موجبات خراب شدن آن را فراهم کنید.

هیچ گاه دستگاه آبمیوه گیری تان را بعد از اتمام کار رها نکنید، چرا که موادی که درون دستگاه باقی مانده به سرعت خشک می شود و ممکن است بعدها در شستشوی آن دچار مشکل شوید. باقی ماندن بقایای میوه درون دستگاه موجب افت عملکرد آن خواهد شد و در طولانی مدت این موضوع برای تان آزار دهنده خواهد شد.

در برخی از دستگاه های آبمیوه گیری بوش مخزن های مربوط به آب میوه و تفاله یا همان پالپ به صورت جداگانه روی دستگاه تعبیه شده اند و قابل جابجایی می باشند که باعث سهولت کار کردن با این دستگاه ها می شود. بنابراین این کار را برای خود به یک عادت تبدیل کنید که پس از اتمام فرآیند، سریعا قطعات جانبی مانند مخزن ها و فیلتر تصفیه ی دستگاه را به صورت دستی نظافت کرده و یا درون ماشین ظرفشویی قرار دهید.

 

قیمت آبمیوه گیری بوش

 

پارامترهای مختلفی می توانند روی قیمت انواع دستگا های آبمیوه گیری بوش تاثیر گذار باشند. شاید بتوان گفت که اولین و مهم ترین عامل در قیمت گذاری آبمیوه گیری های بوش، کارایی آن ها می باشد. چرا که انواع مختلف این آبمیوه گیری ها از لحاظ کارآیی با یکدیگر متفاوت می باشند. همچنین از لحاظ ابعاد و قطعات مورد استفاده نیز این دستگاه ها دارای تفاوت هایی با یکدیگر می باشند که این عامل نیز روی قیمت آن ها تاثیر گذار است.

آبمیوه گیری های بوش در طراحی با یکدیگر متفاوت می باشند، بنابراین نمیتوان از تاثیر این عامل در قیمت گذاری این محصولات چشم پوشی کرد. هر چند که جنس مواد مصرفی در اغلب این دستگاه ها یکسان بوده اما جنس تیغه های با یکدیگر متفاوت می باشد. جنس تیغه ها در این دستگاه ها از فولاد ضد زنگ، سرامیک و استیل می باشد که هرکدام دارای کارایی هایی متفاوت می باشند.

اکثر آبمیوه گیری های بوش به صورت تک کاره می باشند، اما چند محصول چند کاره نیز در بین این آبمیوه گیری ها به چشم می خورد. محصولات تک کاره به دلیل داشتن عملکردی حرفه ای دارای قیمت های بالاتری می باشند. یکی دیگر از پارامترهای فنی تاثیر گذار روی قیمت آبمیوه گیری های بوش توان موتور دستگاه می باشد. هرچه توان موتور دستگاه آبمیوه گیری بیشتر بوده، به همان نسبت سطح کیفیت و عملکرد آن نیز ارتقاء یافته و روی قیمت قیمت آن تاثیر می گذارد.

یکی از ویژگی هایی که آبمیوه گیری های بوش را به یک انتخاب جذاب تبدیل نموده است استفاده از سیستمی تحت عنوان سیستم ضد چکه می باشد. این تکنولوژی موجب می شود تا پس از اتمام کار آب گیری، هیچ اثری از آب و بقایای میوه از دستگاه خارج نشود، برخوردار بودن از این ویژگی به عنوان یکی از نکات مثبت این دستگاه ها و همچنین عامل مهمی در حفظ نظافت فضای اطراف دستگاه محسوب می شود.

یکی دیگر از نکات مهم در ارتباط با دستگاه های آبمیوه گیری بوش، سطح ایمنی بالای آن ها می باشد. به این صورت که موتور دستگاه تا زمانی که درب آن به صورت کامل بسته نشود، روشن نخواهد شد و از طرفی در صورتی که هر یک از قطعات دستگاه دچار مشکل شود، روند آبمیوه گیری به صورت خودکار متوقف می شود. این امر روی ایمنی و سلامت دستگاه و همچنین ایمنی  مصرف کننده تاثیر به سزایی دارد.

مورد دیگری که روی قیمت این دستگاه ها تاثیر گذار است، ظرفیت مخزن های مربوط به آبمیوه و پالپ می باشد که در انواع مختلف با یکدیگر متفاوت می باشد، همچنین این دستگاه ها برای گرفتن آب انواع میوه های نرم و سخت دارای تنظیمات سرعت گوناگونی بوده و اغلب آن ها مجهز به سیستم لرزش گیر می باشند.

 

چنانچه قصد مشاهده محصولات و خرید لوازم خانگی بوش را دارید، میتوانید به سایت خانه بوش که معتبرترین نمایندگی بوش در تهران میباشد مراجعه کرده و خرید خود را به صورت اینترنتی انجام دهید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *