فرق لباسشویی اینورتر با یونیورسال

فرق لباسشویی اینورتر با یونیورسال

یکی از لوازم و وسایل خانه که مورد نیاز همه افراد بوده و تقریباً در همه خانه‌ها وجود دارد، ماشین لباسشویی است. سال‌های زیادی از تولید و ساخت ماشین‌های لباسشویی می‌گذرد و هر ساله تغییرات زیادی در تکنولوژی و فناوری مورد استفاده در تولید این وسیله ایجاد می‌شود. با پیشرفت علم و تکنولوژی لباسشویی‌های پیشرفته، کم صدا و بی‌صدا و بدون لرزش تولید شده‌اند که بسیار مورد استقبال مصرف‌کنندگان قرار گرفته‌اند. تفاوت ماشین‌های لباسشویی بیشتر ناشی از تفاوت در نوع موتور مورد استفاده در آن‌ها است. ما در این مطلب قصد داریم در مورد فرق ماشین لباسشویی اینورتر با یونیورسال مطالب و نکات مهمی را در اختیارتان قرار دهیم. چنانچه شما در صدد خرید ماشین لباسشویی هستید، خواندن این مطلب می‌تواند کمک زیادی به شما در انتخاب ماشین لباسشویی کند. پیشنهاد می‌کنیم خواندن این مطلب را از دست ندهید.

تفاوت لباسشویی اینورتر با یونیورسال

ماشین لباسشویی اینورتر چیست؟

همانطور که گفته شد ماشین‌های لباسشویی از فناوری و تکنولوژی‌های مختلفی استفاده می‌کنند. یکی از این تکنولوژی‌ها، موتور اینورتر است. ماشین لباسشویی اینورتر مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبت زیادی دارد. از جمله این که مصرف انرژی ماشین لباسشویی را تا حد زیادی کاهش می‌دهد. سرعت چرخش ماشین لباسشویی‌های معمولی و قدیمی در همه شرایط یکسان بوده است. به عبارت دیگر حتی اگر ماشین لباسشویی را خالی از لباس و پارچه روشن می‌کردید، باز با همان سرعت می‌چرخید. اما موتور اینورتر این امکان را فراهم کرده است که چرخش دیگ ماشین لباسشویی بر حسب میزان و حجم لباس‌ها تغییر کند. با این کار میزان مصرف انرژی ماشین لباسشویی اینورتر به میزان قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند.

در این فناوری سنسور‌های هوشمند برای تعیین وزن لباس طراحی شده‌اند که می‌توانند با توجه به وزن لباس دور موتور و سرعت آن و مدت زمان شستشوی لباس‌ها را مشخص کنند. این ویژگی موتور‌های اینورتر می‌تواند باعث عدم وارد کردن فشار به موتور ماشین لباسشویی شده و در نتیجه طول عمر ماشین لباسشویی افزایش پیدا کند. از طرفی به دلیل این که موتور اینورتر قطعات مختلفی مانند تسمه ندارد، در سرعت بالای موتور سرو صدایی ایجاد نمی‌کند. خصوصاً در دور آخر خشک کن ماشین لباسشویی. در نتیجه ماشین‌های لباسشویی مجهز به فناوری اینورتر بی‌صدا و بدون لرزش هستند. قدرت موتور اینورتر بالاتر و بیشتر از مدل‌های با تسمه است.‌ی به همین دلیل با استفاده از ماشین لباسشویی اینورتر می‌توانید حجم زیادی از لباس‌ها و ملحفه و پتو‌ها را بشویید. میزان خرابی در این مدل از موتورها بسیار کم بوده و تعمیر ماشین لباسشویی بوش هزینه کمی را به مشتریان تحمیل می‌‌کند.

ماشین لباسشویی یونیورسال چیست؟

ماشین لباسشویی یونیورسال مجهز به موتور یونیورسال هستند. این موتور می‌تواند هم با جریان متناوب و هم با جریان مستقیم برق کار کند. از دیگر مشخصات موتور یونیورسال این است که دارای گشتاور اولیه بالایی هستند. به عبارت دیگر با سرعت بالایی شروع به کار می‌کنند. به طور کلی یک موتور یونیورسال شامل استاتور، روتور، زغال، یاتاقان، درپوش یا قالپاق، واشر‌ها، خار، پروانه فن و رله اورلود می‌باشد. موتور ماشین لباسشویی یونیورسال دارای یک برد الکترونیکی بوده است. ماشین لباسشویی یونیورسال استهلاک کمی داشته و به ندرت نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند. اما در صورت خرابی هزینه تعمیرات آن بالاتر از موتور‌های معمولی خواهد بود.

فرق ماشین لباسشویی اینورتر و یونیورسال

ماشین لباسشویی اینورتر با تمام مزیت‌ها و ویژگی‌های مثبتی خود، با ماشین لباسشویی یونیورسال تفاوت‌های زیادی نیز دارد که در ادامه به توضیح مختصر در مورد هر کدام از آن‌ها خواهیم پرداخت:

  • ماشین لباسشویی اینورتر بر خلاق ماشین لباسشویی یونیورسال نیاز به براش یا جاروبک ندارد. در موتور‌های یونیورسال به دلیل نیاز به جاروبک احتمال ایجاد جرقه و مشکلات فنی وجود خواهد داشت.
  • حذف تسمه در موتور‌های اینورتر ماشین لباسشویی باعث افزایش طول عمر، کاهش استهکاک و عدم نیاز به تعمیرات می‌شود. در این موتور‌ها حرکت رفت و برگشتی آرمیچر‌ها بدون تسمه و با کلید‌های الکترونیکی انجام می‌شود.
  • میزان صرفه‌جویی در مصرف انرژی در ماشین لباسشویی اینورتر بالاتر از سایر مدل‌ها است.
  • ماشین لباسشویی اینورتر را می‌توان از راه دور کنترل کرد.
  • ظرفیت شستشو در ماشین لباسشویی اینورتر بالاتر و بیشتر است و با استفاده از آن می‌توان حجم بالاتری از لباس‌ها را شست. همچنین برای شستن پارچه‌های سنگین مانند پتو و ملحفه‌ها بسیار مناسب است.
  • میزان صدای تولید شده و لرزش در هنگام شستشوی لباس‌ها در ماشین لباسشویی اینورتر کمتر است.

نکات مهم برای انتخاب ماشین لباسشویی

در هنگام انتخاب و خرید محصولات توکار بوش و یا سایر انواع ماشین‌های لباسشویی باید به موارد و نکات مهمی دقت داشته باشید؛ از جمله این که باید به تعداد افراد خانواده خود توجه کنید. خانواده‌های پر جمعیت و یا خانواده‌هایی که تعداد کودکان بیشتری دارند و از لباسشویی خود بیشتر استفاده می‌کنند، بهتر است ماشین لباسشویی‌هایی با ظرفیت بالاتر و موتور بهتر خریداری کنند. نکته مهم دیگر میزان صدای ماشین لباسشویی است. ماشین لباسشویی اینورتر بسیار کم صدا با لرزش بسیار کم است. بنابراین برای کسانی که در آپارتمان‌ها زندگی می‌کنند و از سرو صدای زیاد خوششان نمی‌آید، بهترین گزینه محسوب می‌شوند. در هنگام خرید به میزان مصرف انرژی هم دقت کنید. ماشین لباسشویی اینورتر با تکنولوژی پیشرفته‌ای که دارد مقدار انرژی کمی مصرف می‌کند. با این حال انتخاب بین انواع مختلف لباسشویی‌ها بستگی زیادی به نیاز خانواده‌ها دارد.

فرق ماشین لباسشویی اینورتر با یونیورسال

خرید ماشین لباسشویی

برای خرید انواع مختلف ماشین‌های لباسشویی بهتر است به فروشگاه‌ها و نمایندگی‌های مجاز شرکت‌های مختلف مراجعه کنید. البته امروزه به دلیل دسترسی همه مردم به اینترنت و متداول شدن خرید و فروش اینترنتی بسیاری از کالا‌ها مانند ماشین لباسشویی اینورتر و غیره را می‌توان به صورت اینترنتی سفارش داد. برای اطلاع از قیمت ماشین لباسشویی بوش  می‌توانید علاوه بر مراجعه حضوری به سایت‌های قابل اعتماد هم مراجعه کنید. همچنین برای تعمیر و اطلاع از تعمیرگاه‌های مجاز و معتبر نیز می‌توانید از کارشناسان سایت راهنمایی و مشورت بگیرید.

نتیجه گیری

انتخاب ماشین لباسشویی و نوع آن بستگی به عوامل زیادی دارد. ماشین لباسشویی 9 کیلویی بوش مجهز به آخرین تکنولوژی روز دنیا هستند. هم در مصرف انرژی صرفه‌جویی می‌کنند و هم آسایش و راحتی زیادی برای افراد فراهم می‌کنند. تولید صدای کم، لرزش بسیار کم، کیفیت بالای شستشو، برنامه‌های مختلف شستشو، تعیین زمان و سرعت شستشو با توجه به حجم لباس‌ها و شستشوی میزان بیشتری از لباس‌ها در هر بار کار کردن ماشین لباس شویی از مزیت‌های لباسشویی‌های اینورتر هستند.

سوالات متداول

طول عمر و ماندگاری ماشین‌های لباسشویی بستگی زیادی به نحوه مصرف افراد از این ماشین‌ها دارد. برند تولید‌کننده ماشین‌های لباسشویی اینور‌تر یا یونیورسال و کیفیت تولید هم در این مورد تأثیرگذار خواهد بود.

خیر، ماشین‌های لباسشویی اینورتر تسمه نداشته و به همین دلیل در دور‌های بالای خشکن هم صدایی تولید نمی‌کنند.

صدای بسیار کم، لرزش ناچیز، مصرف انرژی بسیار کم، افزایش حجم دیگ و در نتیجه افزایش حجم لباس‌های قابل شستشو، قدرت و سرعت بالاتر و برنامه‌های شستشوی بیشتر.

5/5 - (2 امتیاز)

4 دیدگاه برای “فرق لباسشویی اینورتر با یونیورسال

  1. تارا گفته:

    سلام لطف میکنید در یه جمله بفرمایید که ایا ماشین لباسشویی ارج ارزش خریدن داره یا نه بهتره از مارک دیگه ای خرید کنم؟؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *