کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی + علت آن

کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی + علت آن

بسیاری از کاربران به دنبال پاسخ این سوال هستند که علت کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی چیست و چگونه می‌توانند این مشکل را برطرف کنند؟ دلایل متعددی برای این موضوع می‌توان نام برد که باید تک به تک بررسی شوند. در واقع اگر می‌خواهید بدانید به چه دلیلی ظروف شما درخشندگی همیشگی را ندارند، باید یک سری موارد مهم را که در ادامه این مطلب به آن‌ها اشاره می‌کنیم، مورد ارزیابی و بررسی قرار دهید.

علت کدر شدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی چیست؟

کدر شدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی می‌تواند هم به دلیل عملکرد نامطلوب دستگاه باشد و هم به دلیل استفاده نادرست کاربران اتفاق بیفتد. به عنوان مثال؛ خراب بودن قطعاتی مانند ترموستات دستگاه یکی از علل کدر بودن ظروف پس از اتمام فرایند شستشو است که باید حتما برای رفع آن، اقدام به تعمیر یا تعویض این قطعه کنید.

علت کدر شدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی چیست؟

به طور کلی پیشنهاد می شود برای خرید لوازم خانگی پرکاربردی همچون ماشین ظرفشویی به سراغ بهترین مدل‌های آن بروید تا در طولانی مدت شاهد عملکرد خوب آن‌ها باشید. یکی از دلایلی که قیمت ظرفشویی بوش نسبت به دیگر محصولات بیشتر است، استانداردهای بالای ساخت این محصول می‌باشد.

ظرفشویی‌های بوش با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا ساخته شده‌اند و قطعات به کار رفته در آن‌ها نیز کیفیت بسیار بالایی دارند. به همین دلیل است که می‌توانند چرب‌ترین و کثیف‌ترین ظروف را به بهترین شکل ممکن شسته و خشک کنند و از کدر شدن آن‌ها نیز جلوگیری به عمل آورند. در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین عواملی که باعث کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی می‌شوند اشاره می‌کنیم.

استفاده از مواد شوینده بی‌کیفیت

اگر احساس می‌کنید ظروف شما نسبت به گذشته درخشندگی خود را از دست داده‌اند و حالتی کدر به خود گرفته اند، بهتر است در اولین اقدام ماده شوینده‌ای که برای ظروف استفاده می‌کنید را بررسی کنید. قبل از هر چیزی باید بدانید که ماشین ظرفشویی عملکرد مخصوص به خود را دارد و نباید برای شستشوی ظروف با آن از مواد شوینده معمولی و دستی استفاده کنید.

بنابراین در خرید مایع شوینده مطمئن شوید که این محصول برای استفاده در ماشین ظرفشویی فرموله شده باشد. در مورد پودر شوینده، مایع جلادهنده و همچنین قرص ماشین ظرفشویی نیز دقت زیادی داشته باشید. ممکن است برخی از این محصولات با همه نوع ماشین ظرفشویی سازگاری نداشته باشند. پس برای جلوگیری از کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی به این نکته توجه داشته باشید و از مواد شوینده باکیفیت استفاده کنید.

کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی و املاح آب 

میزان سختی آب برخی از مناطق بسیار بالاست. آب دارای املاح فراوانی است و این املاح می‌توانند بر روی کیفیت عملکرد ماشین ظرفشویی تاثیری منفی بگذارند. اصلا به همین دلیل است که برای ماشین ظرفشویی یک مخزن نمک در نظر گرفته شده است. نمکی که درون این مخزن قرار می‌گیرد، می‌تواند تا حد زیادی سختی آب را کاهش دهد. این نمک است که باعث می‌شود ظروف، تیره یا کدر نشوند و از میزان درخشندگی آن‌ها نیز کاسته نشود.

سختی آب علاوه بر اینکه باعث کدر شدن ظرف‌ها در ماشین ظرفشویی می‌شود، می‌تواند به قطعات داخلی دستگاه نیز آسیب وارد کند. تجمع جرم، آهک و رسوب در بخش‌های مختلف ظرفشویی باعث می‌شوند تا بازوهای آبپاش نتوانند به خوبی حرکت کنند، لوله‌های آب دچار گرفتگی شوند و در نتیجه ظروف به خوبی شسته نشوند.

کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی و املاح آب 

استفاده از برنامه شستشوی نامناسب

یکی دیگر از دلایل کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی  می‌تواند استفاده از برنامه شستشوی نامناسب برای ماشین ظرفشویی باشد. هر ماشین ظرفشویی دارای یک سری تنظیمات است که شما باید از قبل با تمام این تنظیمات به خوبی آشنا باشید. اگر تنظیماتی که برای شستشوی ظروف انتخاب می‌کنید با حجم ظروف و شدت کثیفی آن‌ها همخوانی نداشته باشد، قاعدتا نباید انتظار داشته باشید ظرف‌ها به خوبی شسته و تمیز شوند. این مورد باعث کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی نیز می‌شود.

پر کردن بیش از حد ظرفشویی

پر کردن بیش از اندازه ماشین ظرفشویی مسلما می‌تواند یکی از کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی باشد. وقتی مخزن ظرفشویی را بیش از گنجایش آن پر می‌کنید، آب و مواد شوینده به خوبی به گردش در نمی‌آیند و همین موضوع باعث می‌شود برخی از ظروف به درستی شسته نشوند. بنابراین قبل از روشن کردن دستگاه اطمینان حاصل کنید که طبقات آن بیش از اندازه بارگیری نشده باشند.

پر کردن بیش از حد ظرفشویی

کثیفی فیلتر تخلیه

کثیفی فیلتر تخلیه یکی از دلایل کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی  است.  کارشناسان تاکید دارند ماشین‌های ظرفشویی هر چند وقت یکبار جرم گیری و نظافت شوند، همین موضوع کثیف شدن فیلترهای دستگاه است. ماشین ظرفشویی حجم زیادی از آلودگی‌ها، چربی‌ها، پسماندهای غذایی و… را در گوشه و کنار خود جذب می‌کند و اگر شما به صورت مرتب اقدام به تمیز کردن بخش‌های داخلی دستگاه نکنید، امکان گرفتگی فیلتر وجود خواهد شد. فیلتر تخلیه وظیفه خارج کردن آب کثیف ظرفشویی را برعهده دارد. اگر فیلتر بیش از اندازه گرفته و کثیف شده باشد، ممکن است این آلودگی‌ها به داخل ظرفشویی نشت کرده و در نتیجه ظروف شما دچار کثیفی و کدری شوند.

خراب شدن ترموستات دستگاه

با خراب شدن ترموستات، آب موردنیاز برای شستشوی ظروف به اندازه کافی گرم نمی‌شود. با سرد بودن آب، ظروف نیز قطعا به خوبی شسته نشده و دچار کدری و رنگ پریدگی می‌شوند. خراب شدن ترموستات یا المنت حرارتی موضوع مهمی است که پس از تشخیص باید فورا اقدامات لازم برای تعمیر آن انجام شود. از آن جایی که تشخیص خرابی و تعمیر ترموستات از عهده کاربران عادی خارج است، افراد باید از متخصصین این حوزه کمک بگیرند. نمایندگی ماشین ظرفشویی بوش تهران در صورت درخواست شما عزیزان بهترین تکنسین‌ها را برای خدمات پس از فروش به محل اعزام می‌کند.

استفاده از نمک بی‌کیفیت

همانطور که اشاره کردیم، استفاده از نمک در ماشین ظرفشویی تاثیر بسیار زیادی در براق و درخشان شدن ظروف دارد. البته باید به این موضوع توجه داشته باشید که لزوما هر نمکی نمی‌تواند کارایی قابل قبولی داشته باشد. اگر ذرات نمک بیش از اندازه درشت باشند یا نمک از کیفیت خوبی برخوردار نباشد، قطعا به خوبی درون آن حل نشده و نمی‌تواند آنگونه که باید از سختی آب بکاهد.

توصیه‌ای که به شما عزیزان می‌کنیم این است که سعی کنید به همین جزئیات توجه ویژه‌ای داشته باشید تا بتوانید هم از ماشین ظرفشویی برای سالیان سال به خوبی استفاده کنید و هم ظروف بسیار تمیز، براق و درخشانی داشته باشید. قیمت ماشین ظرفشویی سری ۸ بوش نسبت به ظرفشویی‌های داخلی بیشتر است. چرا که این مدل جزء جدیدترین، کارآمدترین و بهترین مدل‌های موجود در بازار جهانی است.

مواردی همچون؛ استفاده از قطعات باکیفیت، موتور کم صدا و در عین حال قدرتمند، مصرف انرژی کم، گنجایش زیاد و طول عمر بالای دستگاه هستند که باعث شده‌اند قیمت این محصول بیشتر باشد. اما قطعا همین موارد به شما ثابت می‌کنند که لوازم بوش ارزش خرید بالایی دارند. اگر تصمیم به خرید از لوازم خانگی بوش داشتید، سعی کنید در خرید محصولات جانبی همچون شوینده، قرص ظرفشویی، مایع جلادهنده، نمک و… دقت بیشتری داشته باشید تا دستگاه با چنین دلایلی دچار مشکل نشده و ظروف شما برای همیشه درخشان و براق باقی بمانند.

نتیجه گیری

از مهم‌ترین دلایل کدر شدن ظرف ها در ماشین ظرفشویی عبارتند از: کثیف بودن فیلتر تخلیه آب، گرفتگی لوله ها، خراب بودن بازوهای آبپاش، پر بودن بیش از حد ظرفشویی، استفاده از شوینده و نمک نامناسب برای دستگاه، خراب شدن ترموستات دستگاه، استفاده نادرست از ظرفشویی و انتخاب برنامه نامناسب برای هر دور شستشوی ظروف، کیفیت پایین آب، تنظیم نبودن دمای آب، خراب بودن مخزن نمک و… بهتر است در صورت کدر شدن ظروف، هر کدام از این موارد به صورت دقیق مورد بررسی قرار گیرند. برای خرید انواع ماشین ظرفشویی باکیفیت با خانه بوش تماس بگیرید.

سوالات متداول

قطعا بله، وجود هر گونه مشکل و نقص فنی در دستگاه روی عملکرد کلی آن تاثیر منفی می‌گذارد و تا زمانی که مشکل به طور کامل برطرف نشود، ظروف به خوبی شسته نخواهند شد. بنابراین امکان کدر شدن آن‌ها وجود دارد.
ترموستات قطعه بسیار مهمی در ماشین ظرفشویی است که با خراب شدن آن، آب به دمای استاندارد نمی‌رسد. بنابراین آبی که در ماشین ظرفشویی استفاده می‌شود سرد خواهد بود و این مسئله باعث کدر شدن و رنگ پریدگی ظروف خواهد شد.
خیر. استفاده بیش از اندازه از مایع شوینده یکی از دلایل کدر شدن ظروف است. مایع شوینده باید به اندازه کافی درون مخزن ریخته شود و به هیچ عنوان کف اضافی تولید نکند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *