نکات پیش از خرید ماشین لباسشویی بوش سری 8

نکات پیش از خرید ماشین لباسشویی بوش سری 8

از آنجا که ماشین لباسشویی امروزه به یکی از ضروریات خانه در زندگی مدرن تبدیل شده است، برای تهیه ماشین لباسشویی باکیفیت باید معیارهایی را لحاظ کرد. ما در این مقاله به ذکر نکات پیش از خرید ماشین لباسشویی بوش می‌پردازیم که ازخوشنام‌ترین برندهای لوازم خانگی در جهان است. پیش از هر چیز بهتر است یادآور شویم در ابتدا ماشین‌های لباسشویی تنها برای شست‌و‌شوی لباس‌ها به کار می‌رفتند. ولی با گذشت روزگار و پیشرفت روزافزون علم و فناوری‌های نوین، قابلیت‌های بسیاری از جمله خشک کردن و آبکشی لباس‌ها نیز به مدل‌های نوین ماشین لباسشویی اضافه شد. اکنون بیایید با هم به ویژگی‌های جالب یک ماشین لباسشویی مطلوب محصول برند بوش نگاهی بیندازیم.

نکات پیش از خرید ماشین لباسشویی بوش سری 8

ظرفیت و اندازه

ممکن است از خود بپرسید نخستین چیزی که باید برای خرید ماشین لباسشویی بوش ‌در نظر گرفت چیست؟ پاسخ بسیار ساده است! شما باید با توجه به تعداد اعضای خانواده و میزان استفاده از ماشین لباسشویی، دست به مناسب‌ترین انتخاب با توجه به ظرفیت مطلوب خود بزنید. مقصود از ظرفیت به این معناست که شما چه مقدار لباس یا هر نوع پارچه‌ دیگر شامل ملحفه، روبالشتی، کاورهای پارچه‌ای مبلمان، پرده و مانند این‌ها را بر حسب کیلوگرم می‌توانید در داخل لباسشویی بریزید تا با بهترین کیفیت آن‌ها را بشوید.

نکات پیش از خرید ماشین لباسشویی بوش

در بازار لوازم خانگی می‌توانید ماشین لباسشویی‌هایی با ظرفیت‌های مختلف ۵ کیلویی، ۷ کیلویی، ۸ کیلویی تا معمولاً ۱۲ کیلویی پیدا کنید که برطرف‌کننده نیازهای شما باشد. بر پایه همین نکته، برای خرید ماشین لباسشویی مناسب جدای از بازار نام یا همان برند آن، خانواده‌هایی با جمعیت اندک می‌توانند لباسشویی‌های 5 و یا 6 کیلوگرمی بخرند. همچنین ماشین‌های لباسشویی با گنجایش 7 یا 8 کیلوگرمی معمولاً برای خانواده‌هایی با جمعیت متوسط مناسب است. و در آخر نیز خانواده‌های پر شمار می‌توانند از لباسشویی‌هایی با ظرفیت 9 کیلوگرم یا بالاتر استفاده کنند. البته همین جا یادآور می‌شویم که ماشین‌های لباسشویی شرکت بوش در گستره ظرفیت 6 تا 9 کیلوگرم ساخت و عرضه می‌شوند. نکته دیگر اینکه حتی خانوده‌های کم شمار نیز می‌توانند با خیالی آسوده از ماشین لباسشویی 9 کیلوگرمی استفاده کنند چون با بهره‌گیری از این نوع لباسشویی اجناس سنگینی مانند پتو و پرده به سادگی شسته خواهد شد.

برنامه شستشوی مناسب

نکات پیش از خرید ماشین لباسشویی بوش را با یکی از مهمترین قابلیت‌های ماشین‌های لباسشویی نوین ادامه می‌دهیم. داشتن برنامه‌های شست ‌و ‌شوی متنوع یکی از گزینه‌های مهم برای یک ماشین مناسب لباسشویی است. این قابلیت به شما کمک می‌کند تا بتوانید هر پارچه‌ای با ویژگی‌های متفاوت را با استفاده از برنامه خاص مناسب خود شسته و کاملاً پاک و تمیز کنید. در واقع هر برنامه، دارای قابلیت شست‌و‌شوی لباس‌های متفاوت با جنس‌های متنوع است و نیز هر کدام زمان خاص خود را دارا می‌باشد. به کمک این برنامه‌هاست که دستگاه می‌تواند هر منسوجی را با بالاترین درجه تمیزی بشوید بدون آنکه به ساختار، بافت و الیاف پارچه آسیبی وارد شود.

تکنولوژی حباب ساز

یکی دیگر از ویژگی‌های جالب توجه در بسیاری از مدل‌های ماشین لباسشویی شرکت لوازم خانگی بوش فناوری حباب ساز است که با تزریق هوا به مواد شوینده و آب، باعث تولید کف بیشتر و در نهایت پاکیزگی بهتر لباس‌های شماست. چون وجود کف بیشتر سبب نفوذ بهتر و بیشتر مواد شوینده به بافت پارچه شده و دیگر نیازی به شست و شوی آن‌ها با آب داغ نیست. در نتیجه لباس‌ها کمتر آسیب می‌بینند. نباید از نظر دور داشت این تکنولوژی از ایجاد سر و صدای زیاد ماشین جلوگیری کرده و در کاهش مصرف انرژی نقش چشم‌گیری دارد.

قابلیت شستشو با بخار

بدون شک ویژگی شست و شو با بخار از بهترین نکات برای تهیه ماشین لباسشویی مناسب است. چرا؟ چون با داشتن این ویژگی هنگام شست‌و‌شو لباس‌ها چروک نشده و یا به شدت از میزان چروک شدن برخی از لباس‌ها کاسته می‌شود.

قابلیت تمیز کن خودکار  (Self-Clean)

اگر طول عمر مفید ماشین لباسشویی برای شما مهم است و می‌خواهید کمتر با تعمیر دستگاه سر و کار داشته باشید این ویژگی به کمک شما می‌آید. قابلیت تمیزکن خودکار با پاک کردن تمامی‌ مواد شوینده ریخته شده در مخزن، باعث جلوگیری از انباشت رسوبات زیان بخش در ماشین لباسشویی ‌می‌شود. پس هنگام خرید حتماً به این نکته توجه داشته باشید.

نکات پیش از خرید ماشین لباسشویی

صفحه نمایش دیجیتال

در این راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش باید به ویژگی صفحه نمایش دیجیتال در بسیاری از مدل‌های ماشین لباسشویی بوش نیز اشاره کرد. صفحه نمایش دیجیتال در نمایش و تنظیم مراحل شست و شو، دور موتور، زمان شست و شو، برنامه و دمای انتخابی ماشین لباسشویی کاربرد دارد.

اهمیت دور موتور در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

«دور موتور این ماشین لباسشویی چند است؟» این پرسشی است که بسیاری از افراد هنگام خرید ماشین لباسشویی از فروشنده می‌پرسند. در معنای دقیق کلمه به تعداد دورهایی که ماشین لباسشویی جهت خشک نمودن لباس‌ها می‌زند دور موتور گویند. بنابراین در زمان فرآیند خشک کردن لباس‌ها دور موتور اهمیت می‌یابد. ولی در واقع تعداد دور موتور بالا که به مرحله اجرای آن اصطلاحاً چرخ تند نیز گفته می‌شود گاهی می‌تواند به بافت لباس‌ها و پارچه‌ها صدمه بزند. از این رو، نه تنها دور موتور خیلی بالا در لباسشویی مزیتی محسوب نمی‌شود، بلکه به همان دلیل پیشگفته شما اصلاً نباید در قسمت تنظیمات، دور موتور را در بالاترین حالت ممکن یعنی ماکسیمم بگذارید.

توجه به تسمه دار بودن دیگ یا مخزن در خرید ماشین لباسشویی بوش

برای خرید یک ماشین لباسشویی لازم است به تمسه‌دار بودن یا نبودن آن نیز توجه کرد. ماشین‌های لباسشویی به لحاظ تسمه داشتن در دو شکل (Direct Drive) موتورهای بدون تسمه و (Belt Drive) موتورهای تسمه دارای قابل دسته‌بندی هستند. خوب است بدانید تمام انواع ماشین‌های لباسشویی قدیمی دارای تسمه بودند و لباسشویی‌های بدون تسمه در مقایسه با آن‌ها، جدیدتر هستند.

Belt Drive یا لباسشویی دارای تسمه‌

موتور در اینگونه ماشین‌ها در کف دستگاه گذاشته شده و به همین سبب، محفظه به سادگی توسط موتور به چرخش درآورده می‌شود. مدل‌های لباسشویی شرکت بوش بیشتر از نوع موتورهای تسمه دار هستند. از ویژگی‌های مثبت این نوع لباسشویی‌ها می‌توان به طول عمر بیشتر و نیز تحمل بیشتر بار اضافی لباس‌ها اشاره داشت.

Direct Drive یا لباسشویی بدون تسمه

ماشین‌های لباسشویی بی تسمه دارای موتوری هستند که در قسمت عقب دیگ لباسشویی گذاشته شده است و از این راه محفظه موتور را به کار می‌اندازد. گفتیم این انواع جدیدترند اما آیا جدید بودن به معنای یکسر بی نقص بودن لباسشویی نیز هست؟ خیر! تعجب نکنید این نوع لباسشویی‌ها در کنار ویژگی‌های مثبت‌شان، نقایصی هم دارند که در اینجا به هر دوی این موارد اشاره می‌کنیم تا با اطلاعات بیشتر و دید بازتری لباسشویی خود را انتخاب کنید. از مزایای لباسشویی‌های بی تسمه می‌توان به موارد زیر اشاره داشت‌:

  • مصرف کم انرژی
  • کم بودن میزان اصطکاک
  • سرعت بالا در خشک‌کردن لباس‌ها

از معایب لباسشویی بدون تسمه نیز می‌توان نکات زیر را برشمرد:

  • احتمال خرابی بیشتر
  • حساسیت در برابر ضربه
  • دشواری و گران بودن تعمیر این نوع ماشین لباسشویی
  • حساسیت بالا به نوسانات ولتاژ به دلیل نزدیک بودن جایگاه موتور به محفظه

بررسی فناوری در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

بررسی فناوری در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

پیش از خرید ماشین لباسشویی با توجه به نیازهای خود، تکنولوژی و فناوری‌های به کار رفته در آن را مورد بررسی قرار دهید. در اینجا به اختصار تکنولوژی‌های به کار رفته در سیستم ماشین لباسشویی بوش را به شکلی دقیق‌تر می‌سنجیم. این تکنولوژی‌ها در لباسشویی بوش عبارتند از:

  • Active Oxygen
  • Eco Silence Drive
  • برنامه شستشوی Duvet
  • برنامه شستشوی Curtains
  • I-DOSیا تنظیم مواد شوینده

فناوری Active Oxygen‌

با وجود این تکنولوژی در ماشین لباسشویی بوش لباس‌هایی که کم کثیف شده‌اند بدون استفاده از پودر و ماده شوینده به سادگی شسته می‌شوند. در واقع اکسیژن تولید شده در این روش تمامی‌ میکروب‌ها، باکتری‌ها و آلودگی‌های را از لباس شما می‌زداید. بهره‌گیری از این شیوه نوین نه تنها برای افرادی با پوست حساس توصیه می‌شود بلکه با کمک آن می‌توان لباس‌های نوزادان، ملافه‌ها و پرده‌ها و نیز کودکان را به خوبی شست و تمیز کرد.

فناوری EcoSilence Drive‌

کارکرد خوب موتور در ماشین لباسشویی یک نکته کلیدی است. بالابردن راندمان موتور یکی از مهم‌ترین اهداف برند بوش است. موتورهای EcoSilence Drive به جای بهره‌گیری از برس‌های کربنی از آهنربای پر قدرتی استفاده می‌کنند که اصطکاک در موتور را به شکل چشمگیری کاهش می‌دهد. همچنین این تکنولوژی مزایایی مانند‌:

  • کاهش مصرف انرژی
  • پایین آمدن صدای موتور
  • افزایش طول عمر موتور را شامل می‌شود.

فناوری Duvet‌

Duvet یک تکنولوژی پر کاربرد است که شما به کمک آن می‌توانید لباس‌هایی از جنس الیاف‌های مصنوعی و یا مخمل، پتو و نیز بالش‌هایتان را به سادگی بشویید. این فناوری نخست جنس پارچه را تشخیص می‌دهد و آنگاه دمای آب و دور موتور را برای پاکیزگی بهتر آن تنظیم می‌کند. البته نباید از نظر دور داشت این فناوری آب زیادی را جهت آبکشی الیاف مخملی و پتوها به دلیل جذب بالای مواد شوینده مصرف می‌کند. در واقع شرکت بوش با استفاده از این برنامه در ماشین لباسشویی سبب شده است تا شما به دلیل باقی ماندن مواد شوینده در پتوها دست به دوباره کاری نزده و نیازی به شست‌و‌شوی دوباره نباشد.

فناوری برنامه Curtains‌

در ماشین‌های لباسشویی بوش این تکنولوژی کار شست ‌و‌ شوی پرده را بسیار آسان می‌کند. در واقع یکی از معضلات افراد در آپارتمان‌ها شستن پرده است. چرا؟ چون نه تنها به محلی برای خشک کردن آن نیازمندیم بلکه نباید هنگام شست‌و‌شو به بافت آن آسیبی وارد شده و نیز چروک شود. این فناوری در لباسشویی بوش پرده را در دو مرحله می‌شوید.

از طریق آبکشی با آب سرد در مرحله نخست گرد و غبار پرده از آن زدوده می‌شود. سپس در بخش دوم با استفاده از آب گرم تمامی کثیفی‌ها و باکتری‌های موجود در پرده از بین می‌روند. ناگفته نماند هنگام شست‌و‌شوی پرده دور موتور بسیار کم است چون چرخش‌ها و خشک کردن پرده باید با نهایت ظرافت و آرامی انجام شود. پاکیزگی، خوشبویی و نبود هیچگونه چروک بر پرده‌ها ارمغان این فناوری و سرعت کم شست‌و‌شوست.

فناوری I-DOS‌

این فناوری تنظیم کننده مواد شوینده در ماشین لباسشویی بوش است و با بهره‌گیری از سنسورهای پیشرفته بر اساس میزان کثیفی و آلودگی البسه و همچنین با اندازه‌گیری و تشخیص وزن و حجم لباس‌ها، به تنظیم میزان مواد شوینده مصرفی می‌پردازد. شما با پر کردن کشو یا مخزن ماشین لباسشویی با مواد نرم‌کننده و شوینده باقی کار را به لباسشویی بوش واگذار می‌کنید. افزایش ماندگاری لباس‌ها و آسیب ندیدن بافت آن‌ها از مزایای بهره‌گیری از این تکنولوژی است. 

چرا لباسشویی بوش سری ۸؟

این سری از ماشین‌های لباسشویی بوش در دو ظرفیت 8 و 9 کیلوگرمی و با بالاترین رده تکنولوژی ارائه شده است. بهره‌گیری از به‌روز‌ترین تکنولوژی‌ها در کنار برنامه‌های پیشرفته، سبب شده این سری ماشین لباسشویی در ردیف بهترین انواع موجود در بازار قرار گیرد. تنوع مدل‌های لباسشویی بوش سری ۸ بالا و برطرف‌کننده نیاز طیف وسیعی از کاربران است.

ویژگی AntiStain این سری برای از بین بردن لکه‌های سنگین روی پارچه و شستشوی هر چه بهتر لباس‌های کثیف‌تر بسیار کارا و قدرتمند عمل می‌کند.

همچنین قابلیت AddWash و تاخیر در شستشو این امکان را برای شما فراهم می‌کند که در صورت فراموش کردن ریختن بعضی از لباس‌ها در دستگاه، در حین شستشو آن‌ها را به باقی البسه درون لباسشویی اضافه کنید. به علاوه می‌توانید ساعت آغاز شستشو را نیز تعیین کنید. گذشته از این ویژگی‌ها، سری ۸ ماشین لباسشویی بوش برای انواع الیاف لباس‌ها و پارچه‌های شما ۱۴ برنامه کاربردی دارد.

سیستم ضد لغزش یا Anti Vibration آن نیز نقش مکمل موتور را ایفا کرده و باعث کاهش صدای دستگاه حین کار می‌شوند. این قابلیت کارآمد از وجوه تمایز، برتری‌ها و مزایای رقابتی محصولات بوش به‌شمار می‌رود.

سخن پایانی

در پایان این مطلب درباره نکات پیش از خرید ماشین لباسشویی بوش خاطر نشان می‌کنیم مدل‌های متنوع این برند از لحاظ تکنولوژی و قدرت موتور در جایگاه مناسبی جای دارند. نوشتن از ویژگی‌های متنوع مانند ظرفیت، اندازه و غیره برای کمک به شما در جهت خرید هر چه بهتر با توجه به شرایط و وضعیت خاص شماست که باید مورد ملاحظه قرار دهید. شما می‌توانید سری‌ها و مدل‌های متنوع و با کیفیت لباسشویی بوش را از نمایندگی بوش در تهران و به صورتی مطمئن خریداری کنید.

شرکت آلمانی بوش با نزدیک به یک و نیم قرن سابقه یکی از برندهای خوش‌نام و شناخته شده در تولید لوازم خانگی است که محصولات متنوع آن افزون بر کشور آلمان، به صورت تحت لیسانس در کارخانه‌های بسیاری و در کشورهای دیگر نیز تولید می‌شود. خانه بوش نمایندگی این شرکت در ایران است که محصولات بوش اصل را با گارانتی معتبر به هموطنان عزیز عرضه می‌کند. تمام این محصولات کدهایی دارند که می‌توان با کمک آن محصول را در سایت بوش آلمان شناسایی کرد. از دیگر مزایای خرید از خانه بوش می‌توان به نکات زیر اشاره کرد:

  • انجام نصب رایگان لوازم خانگی بزرگ در محل
  • بیمه رایگان محصولات تا خانه یا محل مورد نظر خریدار
  • ارسال فوری کلیه خریدهای حضوری و آنلاین به تمام ایران
  • امکان خرید آنلاین و خرید حضوری از سایت یا فروشگاه فیزیکی خانه بوش واقع در تهران
  • ارائه مشاوره و راهنمایی تخصصی به خریداران هر یک از محصولات این شرکت توسط کارشناسان مجرب خانه بوش
  • خدمات پس از فروش 10 ساله و گارانتی 2 و 3 ساله برای محصولات بزرگ و همچنین ضمانت‌نامه‌ 18ماهه و خدمات پس از فروش 5 ساله برای لوازم خانگی کوچک خانه بوش

سوالات متداول

همه ماشین‌های لباسشویی بوش به دلیل داشتن موتورها و برنامه‌های بسیار کارآمد، دارای رتبه‌ بهره‌وری یا برچسب انرژی +++A هستند.
قابلیت EcoBar بوش به شکلی هوشمند این امکان را برای شما فراهم آورده است. هر برنامه درجه متفاوتی از صرفه‌جویی در مصرف انرژی را دارد و شما باید هنگام انتخاب برنامه از آن آگاه باشید.
با این ویژگی می‌توان حتی پس از روشن کردن لباسشویی، لباس‌های فراموش شده را به البسه درحال شستشو افزود. دکمه Pause را فشار داده و پس از باز کردن در، آن موارد را اضافه کنید.

بله، با کمک برنامه SpeedPerfect بوش، لباسشویی شما می‌تواند شست‌و‌شوی کامل لباس‌ها را در یک ساعت انجام دهد. همچنین در ماشین لباسشویی بوش برنامه‌های شستشوی سریع مانند Super Quick برای شستن 15 و 30 دقیقه‌ای البسه در دسترس هستند.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *