نحوه انتخاب جاروبرقی مناسب خانه شما

نحوه انتخاب جاروبرقی مناسب خانه شما

گفتن ندارد امروزه یک جاروبرقی مناسب و با کیفیت کمک حال همه ما در نظافت و تمیز کردن منزل است. ولی جاروبرقی مناسب خانه شما باید دارای چه ویژگی‌هایی باشد؟ چه قابلیت‌هایی سبب بهبود عملکرد جاروبرقی و سرعت تمیز کردن خانه می‌شود؟ جاروبرقی‌های امروزی در رنگ‌ها، طرح‌ها و شکل‌های جذابی روانه بازار لوازم خانگی می‌شوند. به خاطر داشته باشید که گاه ممکن است نوع خاصی از جاروبرقی با وجود داشتن قابلیت‌هایی که می‌تواند برای شما جذاب باشد، با نیازهای تمیز کردن خانه شما هماهنگی نداشته باشد. در این شرایط بهترین و منطقی‌ترین کار این است که آن کالای خاص را کنار گذاشته و گزینه‌ دیگری برگزینید. در این مقاله کوتاه می‌کوشیم تا با برشماری نکاتی کاربردی، به شما در تهیه یک جاروبرقی مناسب کمک کنیم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

 در مورد نوع جاروبرقی تصمیم بگیرید

امروزه سه نوع اصلی جاروبرقی می‌توان نام برد که در سراسر دنیا مورد استفاده کاربران مختلف، با هر سلیقه و نیازی قرار می‌گیرند. این سه نوع شامل جاروهای سیلندری، پایه‌ای و شارژی هستند. شما می‌توانید انواع دیگری مانند جاروبرقی دستی و مرطوب یا خشک نیز تهیه کنید، اما یقیناً این‌ موارد بهترین انتخاب شما برای خرید یک جاروبرقی اولیه و اصلی خانه نیستند. بنابراین در این مطلب ما تنها به معرفی همین سه نوع پرکاربرد می‌پردازیم:

جاروبرقی‌های ایستاده: این جاروها برای فضاها و خانه‌های بزرگ مناسب هستند و مورد پسندترین نوع جاروبرقی در برخی از کشورها از جمله انگلستان هستند. مکش آنها قوی بوده و برای تمیز کردن مناطق وسیعی از کف عالی هستند. کاربری آسانی دارند به بیان بهتر، شما می‌توانید در حالت ایستاده نیز از آن‌ها استفاده کنید و نیازی به خم شدن در هنگام استفاده از ‌‌آن‌ها ندارید. این مدل جاروبرقی‌ها بهترین گزینه ممکن به جهت گرفتن مو و کرک از فرش هستند. بسیاری از جاروبرقی‌های قائم یا ایستاده برای هم زدن و تمیز کردن بهتر فرش از وجود میله‌های برس برقی بهره می‌گیرند. این جاروها گرد و خاک و هرگونه کرک و مو را از روی فرش یا گلیم و کفپوش‌های مشابه دیگر، برداشته و آن‌ها را به صورتی عمیق تمیز می‌کنند.

استفاده از این نوع جارو در فضاهای تنگ، زیر مبل، و پله‌ها کمی دشوارتر است و یکی از عیب‌های آن‌‌ها صدای زیادشان است. ناگفته نماند قیمت این جاروبرقی‌ها در قیاس با مدل‌های دیگر کمتر است و شیوه نگه داشتن آن‌ها نیز راحت و آسان است چرا که نیازی به تکیه‌گاه ندارند و همانطور که از نامشان قابل تشخیص است، بر محور عمودی خود استوار می‌مانند. اگر جاروبرقی ایستاده جزو مدل‌های کیسه‌ دار باشد در کل برای نظافت خانه شما کارکرد بهتری خواهد داشت.

جدای از کاربری دشوار در بعضی فضاها مانند فضاهای باریک یا زیر اثاثیه خانه، از دیگر معایب این جاروبرقی‌ها می‌توان به وزن زیاد آن‌ها اشاره کرد. وزن این جاروها گاه تا ده کیلوگرم نیز می‌رسد و برای بعضی افراد و به‌ویژه کسانی که مشکلات اسکلتی و دردهای پا و ستون فقرات دارند، کشیدن ماشینی با این وزن چندان آسان نیست. با این حال، مدل‌هایی از این نوع با وزن کمتر هم با جستجوی بیشتر در اینترنت و بازار می‌توان یافت.

انتخاب جاروبرقی مناسب خانه شما

جاروبرقی سیلندری: این نوع جارو‌ها همان جاروبرقی‌های مدل قدیمی ‌هستند که در بیشتر خانه‌ها یافت می‌شوند. در قیاس با انواع ایستاده، اغلب قیمت‌شان ارزان‌تر و وزن‌شان سبک‌تر است. همچنین نظافت زیر مبلمان و فضاهای کوچک و نیز تمیز کردن پله‌ها با آن‌ها آسان‌تر از مدل ایستاده بوده و صدای کمتری هم دارند.‌ از دیگر مزایای جاروبرقی سیلندری می‌توان به قدرت مکش زیادشان اشاره داشت. شلنگ طولانی‌تر آن‌ها نیز باعث می‌شود در تمیز کردن زیر مبلمان کارآمدتر عمل کنند. با این حال، نبود نوار برس برقی در بسیاری از ‌‌مدل‌های آن، کارایی این جاروها هنگام تمیز کردن فرش را کم می‌کند.

جارو شارژی: جارو برقی‌های بی سیم در سال‌های اخیر به‌طور قابل ملاحظه‌ای قدرتمند و پیشرفته‌تر شده‌اند. این جاروبرقی‌‌های‌‌ سبک گزینه خوبی برای جارو و تمیز کردن کمدها، سطوح مختلف همچون مبلمان و سطوح آشپزخانه، گرد و غبار آستانه‌های پنجره و نیز تمیز کردن فضای داخلی اتومبیل‌ها هستند. مدل‌های متنوعی از این نوع در بازار وجود دارد که اکنون حتی می‌توانند با جاروهای سیمی در فرآیند تمیز کردن رقابتی تنگاتنگ و درخور توجه داشته باشند. البته نباید فراموش کرد که این جاروها با وجود موارد یاد شده و راحتی طراحی بدون سیم و همچنین داشتن گزینه حالت دستی، معایبی هم دارند. از جمله معایب جاروهای شارژی می‌توان به گران بودن و محدودیت عمر باتری آن‌ها اشاره داشت. فراموش نکنید هیچ “بهترین” نوع جاروبرقی وجود ندارد که بتوان برای همه شرایط از آن استفاده کرد. بنابرین شما باید جاروبرقی مطلوب خود را با توجه به شرایط نظافت خانه خود، انتخاب نمایید.

انتخاب میان جاروبرقی کیسه دار یا بدون کیسه

بسیاری از جاروبرقی‌های مدرن بدون کیسه طراحی شده‌اند اما این طرح همیشه بهترین انتخاب نیست. در ادامه مروری کلی بر تفاوت‌های بین جاروبرقی کیسه‌ای و بدون کیسه خواهیم داشت.

جاروبرقی‌های خاکروبه و تراشه‌ها، خرده‌های مواد غذایی، گرد و غبار و سایر زباله‌ها را در یک کیسه به دام ‌می‌اندازند. شما باید پس از مدتی کیسه‌های جایگزین بخرید، و آن‌ها را تعویض کنید. اما نکته مهم این است که در طراحی و ساخت کیسه‌ها تدابیری اندیشیده شده که بتوانند تا حد ممکن از فرار ذرات در طول فرآیند تخلیه جلوگیری کنند. جاروبرقی‌های ‌‌کیسه‌ای ظرفیت جذب گرد و غبار بیشتری دارند و کارکرد کیسه همانند یک فیلتر غبار خواهد بود.

جاروبرقی‌های بدون کیسه یک مخزن گرد و غبار قابل استفاده دوباره دارند که استفاده از ‌‌آن‌ها را آسان‌تر ‌می‌کند. بنابراین، نیازی به تعویض و خرید کیسه‌های جایگزین برای آن‌ها نیست. اما مشکل آن‌ها در انتشار برخی آلودگی‌هاست! در واقع جاروبرقی‌های مخرن دار یا همان جاروهای بدون کیسه، در طول فرآیند تخلیه هیچ لایه حفاظتی در برابر پخش گرد و غبار و سایر آلرژن‌ها ندارند و اجازه ‌می‌دهند تا این ذرات معلق هنگام تخلیه هوا، از دستگاه خارج شوند. در برخی موارد، حتی ممکن است لازم باشد توده‌های خاک را با دست بیرون بکشید. جاروبرقی‌های بدون کیسه تقریباً همیشه ظرفیت جذب آلودگی کمتری دارند. باز هم باید خاطر نشان کرد، گزینه مناسب باید با توجه به نیاز، شرایط و فضای خانه شما انتخاب شود و جارو برقی مناسب افراد و خانه‌های متفاوت، با یکدیگر فرق دارد. اما به طور کلی، جاروبرقی‌های ‌‌کیسه‌ای بی شک برای افراد مبتلا به آلرژی گزینه بهتری هستند.

ملاحظه نوع چیدمان و کفپوش خانه

جارو برقی مناسب خانه شما

انواع فرش

فرش‌های موجود در خانه شما می‌توانند بر انتخاب جاروبرقی مناسب خانه شما تأثیر‌گذار باشند.

  • فرش‌های مصنوعی: فرش‌های مصنوعی مدرن سخت و بادوام هستند. شما ‌می‌توانید بدون نگرانی از آسیب دیدن الیاف فرش، از جاروبرقی‌هایی با عملکرد تمیز کنندگی قوی روی آن‌ها استفاده کنید. در واقع، برای تمیز کردن بسیاری از فرش‌های مدرن ‌می‌توان از یک جاروبرقی با قدرت مکش بالا و دارای میله برس دوار قوی بهره گرفت. هر چه کثیفی بیشتر به هم زده و از فرش مکیده شود، فرش بیشتر ظاهر خود را حفظ ‌می‌کند.
  • فرش طبیعی: نکته‌ای که باید مد نظر قرار داد این است که الیاف فرش طبیعی ظریف‌‌تر و در نتیجه نسبت به روش‌های تهاجمی حساس‌تر هستند. به عنوان مثال، فرش‌های پشمی‌ می‌توانند برس نرم را تحمل کنند، اما در برابر موهای سفت مقاومت نمی‌کنند و می‌توانند آسیب ببینند.

کفپوش های سخت

برخلاف فرش‌ها، روی کفپوش‌های سخت نمی‌توان از نوار برس چرخان استفاده کرد. رول‌های برس ‌می‌توانند به جای مکیدن زباله‌ها، ‌‌آن‌ها را به اطراف پراکنده سازند. از سوی دیگر، کفپوش‌های ظریف در برابر موهای سفت و سخت برس جارو آسیب پذیرند. به این دلایل، اگر کفپوش‌های سخت زیادی در خانه دارید بهتر است به دنبال انتخاب بین جاروبرقی بدون نوار برس یا گزینه خاموش کردن آن باشید! بعضی از جاروبرقی‌ها دارای سرپوش یا ابزار مخصوص کف سخت هستند، غلتک نرم از جمله این ابزار است.

پله‌ها

جاروبرقی‌های سیلندری یا شارژی معمولاً بهترین گزینه برای تمیز کردن پله‌ها به‌شمار می‌روند. البته پله‌ها را می‌توان با استفاده از شیلنگ جاروبرقی ایستاده نیز تمیز کرد، اما این کار اغلب دشوار بوده و تمیز کردن کامل معمولاً شما را به دردسر و زحمت زیادی خواهد انداخت. پس اگر خانه‌ شما پله و سطوح مشابه زیادی دارد بهتر است جارو‌های سیلندری یا شارژی را جایگزین جاروهای ایستاده کنید.

میزان بودجه

بودجه شما یکی از عناصر تعیین کننده در خرید انواع جاروبرقی است. بهترین مدل‌ها به طور قابل توجهی قیمت بیشتری نسبت به انواع ارزانتر دارند. فیلتراسیون کارآمدتری داشته و شامل ابزار و لوازم جانبی بیشتری هم هستند. البته نباید از نظر دور داشت خرید مدل‌هایی با کیفیت بالاتر در دراز مدت، صرفه اقتصادی بیشتری دارند. گرچه ارزان‌‌ترین جاروبرقی‌های موجود در بازار معمولاً دارای کیفیت کمتری هستند، اما برخی از جاروهای با کیفیت هم در این محدوده قیمت قرار دارند. در هر صورت شما نباید از جاروهای قیمت پایین انتظار عملکرد یا طول عمر جاروبرقی‌های گران قیمت را داشته باشید.

ملزومات دیگر

كارآمدی تمیز کردن

مهم‌‌ترین نکته هنگام انتخاب جاروبرقی کارآمدی آن در تمیز کردن است. متأسفانه، تا پیش از استفاده جاروبرقی قضاوت درباره قدرت مکش و کارایی آن دشوار است. هنگام انتخاب جاروبرقی نباید به وات آن تکیه کرد، زیرا نشانگر خوبی برای تمیز کردن مؤثر جارو نیست. در واقع، Air Watts  معیار بهتری در این مورد است، زیرا میزان جریان هوا را اندازه‌گیری ‌می‌کند، البته دانستن این نکته دشوار است چون بسیاری از سازندگان، میزان این شاخص را ارائه نمی‌دهند. اما دلسرد نشوید چراکه می‌توانید از نظرات کاربران دیگر و یا ویدیوهای یوتیوب، برای انتخاب جارو برقی مناسب بهره بگیرید.

ابزار و لوازم جانبی

بیشتر جاروبرقی‌ها با مجموعه‌ای اولیه از ابزارها و لوازم جانبی مانند برس گردگیری نرم یا ابزار و مکنده مخصوص تمیز کردن گوشه‌ها، درز و کنج دیوار و غیره‌‌ عرضه ‌می‌شوند. همچنین معمول است که جاروبرقی‌ها دارای سر ترکیبی باشند که ‌می‌تواند برای انواع مختلف کف استفاده شود. کیفیت لوازم جانبی جاروبرقی  متفاوت است. به عنوان مثال، مدل‌های ارزان‌تر ممکن است ابزار شکاف بسیار کوتاهی داشته باشند که باعث می‌شود برای قرار گرفتن در درز و شکاف‌های باریکتر، کمتر سودمند باشد.

جاروبرقی‌های ممتاز می‌توانند با لوازم جانبی اضافی همراه باشند. برای مثال ‌می‌توان به برس توربو برقی، برس اثاث یا لوازم داخلی، اتصال تشک و ابزار شکاف انعطاف‌پذیر اشاره کرد. به قسمت‌هایی از خانه خود فکر کنید که تمیز کردن ‌‌آن‌ها دشوار است. کدام ابزار جاروبرقی ‌می‌تواند تمیز کردن این مکان‌ها را آسان‌‌تر کند؟ ناگفته نماند به خاطر داشته باشید که بیشتر این تجهیزات جانبی را ‌می‌توان به شکل جداگانه از جاروبرقی نیز خریداری کرد.

تصفیه و فیلتراسیون

همه جاروبرقی‌ها دارای سیستم فیلتراسیون یا پالایش برای نگه داشتن ذرات در داخل دستگاه هستند، اما کیفیت ‌‌آن‌ها متفاوت است. مدل‌هایی که تصفیه ضعیفی دارند اجازه می‌دهند گرد و غبار، شوره بدن حیوانات خانگی و سایر ذرات ریز از دستگاه عبور کرده و به داخل اتاق بازگردند. جدای از نشستن مجدد ‌‌آن‌ها در جای جای خانه، وجود این ذرات ریز خبر بدی برای مبتلایان به حساسیت‌های آلرژیک است. فیلترهای هپا مؤثرتر از فیلترهای استاندارد هستند، زیرا در نهایت 99.97 درصد از ذرات زیر 0.3 میکرون را حذف ‌می‌کنند. اگر کسی در خانواده شما از آلرژی به گرد و غبار رنج ‌می‌برد، ضروری است به دنبال جاروبرقی ‌‌کیسه‌ای با فیلتر HEPA باشید.

مخزن گرد و غبار

هرچه مخزن جاروبرقی بزرگتر باشد، می‌تواند پیش از نیاز به تخلیه، گرد و غبار و زباله‌های بیشتری را در خود نگه دارد. ظرفیت این محفظه‌ها بسیار گوناگون و متغیر است و از حدود 0.5 لیتر در جاروهای شارژی، تا 8 لیتر در جاروهای سیلندری ‌‌کیسه‌دار بزرگ را دربرمی‌گیرد.

در یک خانه کوچک با گرد و غبار و خاکروبه کم، ظرفیت کم مخزن زباله معمولاً مشکلی ایجاد نخواهد کرد. اما هنگام تمیز کردن خانه‌های بزرگ با میزان زیادی مو، خاک و گرد و غبار، این مخزن‌های کوچک می‌توانند به سرعت تبدیل به یک معضل بزرگ شوند. اگر خانه شما بزرگ است یا کودک دارید و یا اگر از حیوانات خانگی نگه‌داری می‌کنید، باید به دنبال یک جاروبرقی بزرگ باشید که نیازی به تخلیه مکرر نداشته باشد.

البته به عنوان قاعده‌ای کلی، جاروبرقی‌های شارژی کمترین ظرفیت محفظه جمع‌آوری غبار و خاکروبه را دارند. در مقابل، جاروبرقی‌های سیلندری بزرگ‌ترین محفظه را دارند. همچنین جاروبرقی‌های ‌‌کیسه‌ای ظرفیت بیشتری نسبت به انواع بدون کیسه دارند.

جاروبرقی مناسب خانه شما

موی حیوان خانگی

آیا شما در خانه حیوان خانگی دارید؟ اگر چنین است، به یک جاروبرقی برای حیوانات خانگی نیاز دارید که بتواند موهای حیوانات خانگی را از روی انواع مختلف سطوح بزداید و تمیزی و پاکیزگی ‌‌آن‌ها را تضمین کند.

جاروبرقی ایستاده با میله برس قوی اغلب بهترین انتخاب برای تمیز کردن موهای حیوانات خانگی است. تکان دادن سطح برس به از بین بردن موهای بیشتری که در الیاف فرش نفوذ بیشتری کرده‌اند، کمک ‌می‌کند. تهیه جاروبرقی دارای ابزار مینی توربو نیز ایده خوبی است. این ابزار برای از بین بردن موهای حیوانات خانگی از پله‌های فرش شده، اسباب و اثاثیه یا رومبلی و تخت حیوانات خانگی عالی عمل می‌کند. جاروبرقی بوش در این زمینه یکی از بهترین‌ گزینه‌هاست.

محل نگهداری جاروبرقی

فضای جاسازی جاروبرقی در خانه را نادیده نگیرید. اگر تنها یک کمد کوچک برای نگهداری جاروبرقی جدید خود دارید، یک جاروی سیلندری بزرگ با شیلنگ بلند نمی‌تواند بهترین گزینه برای شما باشد.

سهولت کاربری

استفاده از برخی جاروبرقی‌ها در خانه لذت‌بخش است. ویژگی‌هایی مانند چرخش خودکار سیم به عقب، قابلیت دراز کشیدن لوله و ابزار مکش برای قرار گرفتن در زیر مبلمان، سیم برق بلند و همچنین طراحی سبک وزن، تمیز کردن خانه را بسیار آسان ‌می‌کند. برخی از جاروبرقی‌ها دارای کنترل‌های روی دسته هستند، بنابراین برای تغییر تنظیمات نیازی به خم شدن و فشردن دکمه‌های روی بدنه جارو ندارید. برای استفاده در مواردی که نظافت خانه بیشتر طول می‌کشد، جاروهای حجیم و سنگین بدترین انتخاب هستند چرا که نظافت با ‌‌آن‌ها بسیار خسته کننده و طاقت‌فرسا می‌شود. پس، هنگام خرید جاروبرقی آسودگی کار با آن را نادیده نگیرید، زیرا گاهی اوقات جاروبرقی با عملکرد نظافتی عالی می‌تواند برای استفاده واقعی نامناسب باشد.

کیفیت ساخت جاروبرقی

ضرورت توجه به کیفیت ساخت محصول هنگام انتخاب جاروبرقی مناسب خانه شما، کاملا بدیهی به نظر ‌می‌رسد؛ اما مهم است جاروبرقی انتخایی‌تان کیفیت بالای داشته باشد. پس جارویی را بخرید که دوام بیشتری داشته و برای کار در طولانی مدت ساخته شده باشد. جاروبرقی‌هایی با کیفیت پایین‌تر ممکن است ارزان‌‌تر باشند و حتی‌‌ بسیاری از ‌‌آن‌ها در آغاز عملکرد قابل قبولی هم دارند با این حال، این مدل‌ها دوام چندانی نخواهند داشت و بیشتر مواقع به سرعت قدرت مکش ‌‌آن‌ها از دست ‌می‌رود.

یکی از مهمترین شاخص‌ها در مورد دوام و مدت زمان ماندگاری جاروبرقی، برند آن است. نمونه‌های زیادی از برندهای مختلف در بازار یافت می‌شود که با سابقه‌شان در ساخت جاروبرقی‌های بادوام شناخته شده‌اند. مورد مهم دیگری که نباید فراموش کرد اینکه حتما پیش از خرید هر محصولی و به ویژه جاروبرقی، گارانتی کالا را بررسی کنید. ضمانت طولانی مدت نشان دهنده این است که شرکت سازنده از دوام محصول خود اطمینان و به آن باور دارد.

امکانات اضافی

داشتن بعضی ویژگی‌ها ضروری نیستند، اما می‌توانند بسته به نیازهای خانه شما و نظافت آن مفید واقع شوند. در خانه‌هایی با انواع کفپوش‌های مختلف، قابلیت تغییر قدرت مکش جارو بسیار مفید است. بعضی از مدل‌ها همچنین امکان خاموش کردن و از کار انداختن نوار برس را هنگام جارو زدن کف‌های سخت یا فرش‌های ظریف به شما می‌دهد.

جاروبرقی با سیم کوتاه ‌می‌تواند شما را خسته‌ کند. سیم‌ها معمولاً 6 تا 10 متر هستند، اگرچه برخی از مدل‌های “Extra Reach” دارای کابل‌های 15 متری هستند. هرچه کابل بلندتر باشد، کمتر نیاز به تعویض سوکت دارید. صفحه نمایش LED جاروهای شارژی در مدل‌های تازه‌تر گاهی اوقات دارای صفحه نمایش LED هستند. این‌ نمایشگرها اطلاعاتی مانند تخمین طول عمر و زمان کارکرد باتری، هشدارهای مربوط به هرگونه مشکل و تنظیمات فعلی را به شما نشان می‌دهند.

چرا خانه بوش؟

خانه بوش عرضه کننده اصلی محصولات بوش در کشور است که جدیدترین و بهترین محصولات و سری‌های مختلف لوازم خانگی بوش موجود در بازار ایران را ارائه می‌دهد. تمامی محصولات این شرکت از جمله جاروبرقی بوش دارای بالاترین کیفیت طراحی و ساخت هستند و همگام با فناوری‌های روز تولید می‌شوند. این محصولات همگی تحت لیسانس شرکت بوش آلمان هستند که در کشورهای گوناگون و با کیفیتی مشابه کارخانه آلمانی تولید می‌شوند.

افزون بر این ویژگی‌ها، تضمین کارکرد درست محصول که خانه بوش به مشتریان عزیز ارائه می‌دهد، موجب راحت‌تر شدن زندگی افراد و خانواده‌ها شده و آن را دلنشین‌تر می‌کند. همچنین محصولات بوش قابل عرضه در نمایندگی بوش در تهران نیز می‌باشد. اساساً محصولات شرکت بوش به 7 گروه اصلی و مجموعه کلی به قرار زیر دسته‌بندی می‌شود:

هود: هود توکار، جزیره‌ای و شومینه‌ای

ماشین‌های ظرفشویی مبله بوش، توکار و رومیزی

انواع ماشین لباسشویی مبله، توکار و خشک کن بوش

جاروبرقی و شارژی بوش: جاروبرقی کیسه‌ای و جارو شارژی

یخچال و فریزر: یخچال ساید بای ساید، فریزر تک، یخچال فریزر توکار، دوقلو و بالا و پایین

فر و اجاق گاز: فر، فر ترکیبی بوش، مایکروویو، اجاق گاز، اجاق گاز صفحه‌ای، کشو گرمکن

لوازم کوچک خانه: اتو، غذاساز، میکسر، قهوه ساز، همزن، توستر، آبمیوه گیری، چرخ گوشت، چای ساز بوش، مخلوط کن، خردکن، گریل، پلوپز

مزایای خرید از خانه بوش

یکی از بزرگترین مزایای خرید محصول از خانه بوش اصل بودن همه آن‌هاست. داشتن تأییدیه و لیسانس شرکت بوش آلمان و امکان شناسایی همه محصولات در سایت بوش آلمان از طریق کدهای محصول در اختیار مشتریان قرار می‌دهد. از دیگر ویژگی‌های خانه بوش که خرید از آن را لذت‌بخش و ساده می‌کند به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • نصب رایگان: وسایل و لوازم خانگی بزرگ در محل
  • بیمه رایگان محصولات در برابر هر گونه حادثه احتمالی تا درب
  • ارسال فوری به سرتاسر ایران برای تمام خریدهای حضوری و آنلاین
  • امکان خرید آنلاین (از سایت خانه بوش) و خرید حضوری (از فروشگاه خانه بوش در تهران)
  • مشاوره خرید و امکان بهره‌مندی از راهنمایی‌ها و همراهی کارشناسان زبده در هنگام خرید هر یک از محصولات خانه بوش
  • خدمات پس از فروش طولانی مدت: همه لوازم خانگی به فروش رسیده در خانه بوش، تا10 سال از خدمات پس از فروش این محصولات بهره‌مند خواهند شد.
  • فروش لوازم خانگی با ضمانت‌های 2 و 3 ساله با توجه به نوع محصول خریداری شده، شامل ضمانت‌نامه‌ 2 ساله برای لوازم خانگی کوچک و 3 ساله برای محصولات و لوازم خانگی بزرگ.

سخن پایانی

چه ویژگی‌هایی سبب می‌شود یک جاروبرقی مناسب خانه شما باشد؟ انتخاب یک جاروبرقی نو همیشه هم آسان نیست. در بازار لوازم خانگی برقی گزینه‌های فراوانی وجود دارند که قیمت و امکانات ‌‌آن‌ها متفاوت است. شاید بتوان نکته‌های کلیدی هنگام خرید جاروبرقی را چنین خلاصه کرد که به مواردی همچون تمیز کردن، بودجه و انتظار واقعی‌تان از جاروبرقی بیش از پیش اهمیت دهید.

محدود شدن گزینه‌ها ‌همیشه هم بد نیست. دستکم به شما کمک ‌می‌کند از بین گزینه‌های موجود گزینش آسانتری داشته باشید. ناگفته نماند پس از انتخاب و تهیه جاروبرقی باید در خانه یک فضای خالی متناسب با آن پیدا کنید. امیدواریم مقاله نحوه انتخاب جاروبرقی مناسب خانه شما، به تصمیم‌گیری خوب‌تان کمک کرده باشد.

سوالات متداول

بله، تعدادی از  مدل‌های بعضی برندها از جمله برند بوش قابلیت جمع‌آوری مایعات را نیز دارند.
تمام جاروهای بوش کیفیت ساخت بالایی و کارایی عالی دارند. جاروبرقی بوش مدل BGL8PRO5IR و جاروبرقی بوش مدل  BGL8GOLDIR از مدل‌های جدید، پرفروش و محبوب این شرکت هستند.
این ویژگی باعث افزایش چند برابری سرعت و میزان مکش جارو برقی می‌شود.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *