بهترین راهکار ها برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

بهترین راهکارها برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

بعد از خرید ظرفشویی بوش و یا هر ماشین ظرفشویی دیگری ممکن است که بعد از مدتی استفاده بوی بدی از آنها به مشام برسید که این بو خیلی آزار دهنده می باشد. برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی راه های گوناگونی وجود دارد که در این مقاله به معرفی و چگونگی انجام هر یک از آنها و همچنین چگونگی اطلاع از نحوه باز کردن قطعات ماشین ظرفشویی در زمان خرید و قیمت ظرفشویی بوش پرداخته ایم.

از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی با تمیز کردن فیلتر تخلیه

یکی از بدترین و منزجر کننده ترین مشکلاتی که ممکن است برای هر ماشین ظرفشویی از جمله ماشین ظرفشویی بوش پیش بیاید این است که در برخی از مواقع بوی بسیار بد و نامطبوعی از آنها به مشام می رسد که این قضیه با نحوه عملکرد ماشین ظرفشویی تداخل نداشته و به خوبی کار می کند. اما این بوی آزار دهنده باعث می شود که خیلی ها دیگر رغبتی به استفاده از ماشین ظرفشویی نداشته باشند. اما باید بگوییم که این مشکل کاملا قابل حل شدن می باشد، فقط کافی است که علت آن شناسایی و رفع شود.

اولین موردی که باعث بوی بد و نامطبوع یک ماشین ظرفشویی می شود، فیلتر تخلیه آن می باشد. در تمام ماشین های ظرفشویی، این فیلتر تخلیه وجود دارد که مانع از عبور مواد غذایی به همراه آب می شود که انباشته شدن این مواد غذایی به مدت طولانی و در معرض گرما و رطوبت قرار گرفتن آنها باعث به وجود آمدن بوی بسیار بد و منزجر کننده ای می شود. برای رفع این مشکل فقط کافی است که فیلتر تخلیه را خارج کرده و آن را با آب داغ و مواد شوینده به طور کامل بشویید و قبل از نصب دوباره به آن دقت نمایید که در مسیر تخلیه مواد غذایی وجود نداشته باشد و در صورت وجود آن را هم به طور کامل پاکسازی نمایید.

 بوی بد ماشین ظرفشویی

تمیز کردن بدنه داخلی و بازوهای آبپاش ماشین ظرفشویی

در بسیاری از مواقع برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی، تنها کافیست که بخش های داخلی ماشین ظرفشویی را بررسی کرده تا جرم ظروف در آنجا باقی نمانده باشد. بنابراین توصیه می شود که در زمان خرید ماشین ظرفشویی بوش از فروشنده بخواهید که نحوه خارج کردن و نصب دوباره  قطعات داخلی ماشین ظرفشویی را به شما توضیح دهد تا بتوانید برای رفع بوی نامطبوع آن این قطعات را خارج کرده و مورد شستشو قرار دهید.

علاوه بر این، گیر کردن ذرات باقی مانده مواد غذایی در داخل بازوهای آبپاش بعد از مدتی بوی بسیار بدی را منتشر خواهد کرد. از این رو اگر احتمال می دهید که بوی بد ماشین ظرفشویی شما به این علت می باشد، بازوهای آبپاش را خارج کرده و به کمک دستمال ذرات را از داخل مجرای خروجی لوله های آبپاش خارج نمایید و آن را قدری بشویید که کاملا تمیز شود و بعد از پاکسازی مجددا آن را در جای خود نصب کنید.

بازو های آبپاش ماشین ظرفشویی

استفاده از سرکه و جوش شیرین برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

بعد از خرید ظرفشویی بوش، توصیه می کنیم که مقداری سرکه و یا جوش شیرین را نیز برای تمیز کردن و از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی خریداری نمایید. سرکه و جوش شیرین، 2 نمونه از بهترین و بی خطر ترین پاک کننده هایی می باشند که به راحتی می توانند بوی بد ماشین ظرفشویی را از بین ببرند. لازم به ذکر است که نباید از این ماده به طور همزمان استفاده نمایید، چرا که هر کدام از آنها به تنهایی می توانند به راحتی باعث پاکسازی و از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی شما شوند. برای استفاده از این مواد در ابتدا باید تمام ظرف های موجود در ماشین ظرفشویی را به طور کامل تخلیه نموده و و یک ظرف حاوی سرکه را در ردیف بالایی دستگاه قرار دهید. بعد از این کار باید ماشین ظرفشویی را به نحوی اجرا نمایید که در بالاترین درجه سیکل آب گرم خود قرار داشته باشد. اسیدهایی که در سرکه وجود دارد باعث می شود که بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی به طور کلی از بین برود.

سرکه و جوش شیرین

چک کردن لوله تخلیه ماشین ظرفشویی برای از بین بردن بوی بد ماشین ظرفشویی

اگر تمام اقدامات فوق را انجام دادید ولی بوی نامطبوع ماشین ظرفشویی همچنان وجود داشت، باید به سراغ لوله تخلیه ماشین ظرفشویی بروید. لوله های تخلیه معمولا در پشت ماشین ظرفشویی قرار دارند که برای بررسی آن باید دستگاه را کمی به جلو بکشید تا بتوانید به خوبی کار بررسی لوله تخلیه را انجام دهید.
به طور کلی ماشین های ظرفشویی عنصر مهمی در آشپزخانه می باشند از این جهت استفاده طولانی مدت از این دستگاه امروزه مورد توجه بسیاری از افراد می باشد .ماشین ظرفشویی های مبله برند بوش از کیفیت و اعتبار مناسبی برخوردار بوده و یکی از بهترین انتخاب ها در این زمینه می باشد.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *