نمک ظرفشویی چیست و چه مزیتی دارد؟

نمک ظرفشویی چیست و چه مزیتی دارد

استفاده از نمک ظرفشویی به عنوان یک عامل کنترل سختی و یکی از روتین‌های بهره‌گیری از سیستم‌های ظرفشویی مکانیزه در دنیا مرسوم است. این نمک حاوی ید، منیزیم و سایر افزودنی‌های مجاز است که البته نباید به دستگاه آسیبی وارد کرده و از طرفی ساختار و بافت نمک استاندارد و به‌گونه‌ای باشد که خاصیت خود را نیز از دست ندهند. ساختار کریستالی آن در آب حل شده و مانع از گرفتگی مجراهای فاضلاب می‌شود.

علاوه بر آن، یک ساختار استاندارد برای این نمک در نظر گرفته شده است که می‌توان آن را به‌صورت صنعتی در بازار تهیه کرد. شما می‌توانید از نمک ظرفشویی در هر زمان ظرف و برای هر نوع شستشو، نظیر قابلمه، ظروف شیشه‌ای و… استفاده کنید و در این مورد محدودیتی وجود ندارد. در ادامه و در سایت خانه بوش، در مورداستفاده از آن در ماشین ظرفشویی بوش سری 4، 6 و 8 صحبت خواهیم کرد.

نمک ظرفشویی چه ویژگی‌هایی دارد؟

نمک ماشین ظرفشویی یک کلرید سدیم خالص است که برای استفاده در ماشین ظرفشویی با آب سخت موجود است تا آب را نرم کند و آن را به یک ماده تمیزکننده مؤثرتر تبدیل کند. برخی از ماشین‌های ظرفشویی دارای سیستم نرم‌کننده‌ای هستند که کاربران می‌توانند داخل آن نمک بریزند و در موارد دیگر می‌توان برای رفع این مشکل صابون‌هایی با نرم‌کننده‌های آب داخلی خریداری کرد. در مناطقی که آب سخت دارند، مهم است که توجه داشته باشید که بسیاری از وسایل نظافتی مانند ماشین ظرفشویی و لباسشویی ممکن است به دلیل مواد معدنی حل شده در آب، آن‌طور که انتظار می‌رود عمل نکنند.

هنگامی که ماشین ظرفشویی کار می‌کند، نمک ماشین ظرفشویی با مواد معدنی تعامل می‌کند، یون‌ها را مبادله می‌کند و به صابون اجازه می‌دهد تا به طور معمول کار کند. ظروف با اثر ناخوشایندی از آب سخت باقی نمی‌مانند و صابون به‌جای چسبیدن آزادانه آبکشی می‌کند. علاوه بر این، ماشین ظرفشویی کمتر با تجمع مواد معدنی مواجه می‌شود که ممکن است در نهایت شروع به مسدودشدن لوله‌کشی و ایجاد مشکلات دیگر کند.

در ماشین ظرفشویی سری 8 شما امکان استفاده از آن در یک قسمت مجزا را خواهید داشت و البته نسبت به نسل‌های دیگر، استفاده از آن فوق‌العاده آسان‌تر شده است. در راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش البته در مورد تفاوت سری‌های مختلف توضیحات لازم ذکر شده است.

نمک ظرفشویی

چرا باید از نمک ظرفشویی استفاده کنیم؟

آبی که ماشین ظرفشویی برای شستشو استفاده می‌کند حاوی رسوب آهک و منیزیم است. آبی که حاوی مقدار زیادی رسوب آهک و منیزیم است «آب سخت» نامیده می‌شود. هر ماشین ظرفشویی دارای یک نرم‌کننده آب است که رسوبات آهک و منیزیم را از آب پاک می‌کند. پس از مدتی این قسمت پر می‌شود و دیگر نمی‌تواند کار خود را به‌درستی انجام دهد. نمک ماشین ظرفشویی کمک می‌کند، بنابراین ماشین ظرفشویی دوام بیشتری دارد.

می‌توانید مخزن نمک را در پایین ماشین ظرفشویی خود پیدا کنید. می‌توانید آن را با صفحه بزرگ تشخیص دهید. این مخزن را با نمک پر کنید. اینکه هر چند وقت یکبار باید نمک را دوباره پر کنید به تعداد دور ماشین ظرفشویی و سختی آب بستگی دارد. بیشتر ماشین‌های ظرفشویی وقتی نمکشان تمام شد به شما اطلاع می‌دهند.

نحوه استفاده از نمک ظرفشویی در آب سخت

در مناطقی با آب سخت، توصیه می‌شود قبل از نصب یا تعمیر وسایل، وضعیت را با یک لوله‌کش در میان بگذارید. لوله‌کش‌ها می‌توانند برای جلوگیری از مشکلات ناشی از سختی آب، مدل‌های لوازم‌خانگی خاص و مواد لوله‌کشی مناسب‌تری را توصیه کنند. به طور مثال اکثر مدل‌های ظرفشویی از جمله ماشین ظرفشویی بوش سری 6 گزینه‌ای استاندارد برای بهره‌گیری از این نمک به‌عنوان عامل کنترل سختی آب هستند.

مصرف‌کنندگانی که از سخت بودن آب خود مطمئن نیستند می‌توانند به دنبال علائمی مانند تجمع‌های سفید و پوسته‌دار در اطراف شیرآلات، رگه‌ها و لکه‌های موجود در دوش‌ها و توالت‌ها ناشی از تجمع مواد معدنی و لباس‌ها و ظروف بد شسته شده باشند. افزودن نرم‌کننده‌های آب مانند نمک ماشین ظرفشویی به آب می‌تواند مشکل را حل کند، یا همچنین می‌توان یک سیستم نرم‌کننده آب برای کل خانه نصب کرد تا آب قبل از برخورد به لوله‌کشی تصفیه شود.

ماشین ظرفشویی بوش سری 8 مدل SMS8ZDI48

 

آلت تصویر

  • ظرفیت: 14 نفر
  • سری 8
  • پنل لمسی توکار

بهترین نمک ظرفشویی برای ماشین ظرفشویی بوش

در ماشین ظرفشویی بوش شما می‌توانید نمک‌های استانداردی که در بازار تولید شده‌اند را بدون محدودیت استفاده کنید. شاید برخی از فروشندگان با عناوین تبلیغاتی شما را درگیر بازار محصولات گران‌قیمت کنند. درصورتی‌که در ماشین ظرفشویی بوش سری 2 و تمامی مدل‌های مشابه، بدون هیچ محدودیتی می‌توانید از همان نوع روتین موجود در بازار استفاده کنید. در ادامه در مورد نحوه استفاده از نمک ظرفشویی در ماشین‌های بوش نیز صحبت خواهیم کرد.

فراموش نکنید که به‌هیچ‌عنوان نمی‌توانید از نمک‌هایی که توسط برخی مراکز بدون نام و نشان عرضه می‌شوند استفاده کرده و یا حتی نمک دریا را جایگزین کنید. استفاده از هرکدام می‌تواند موجب بروز مشکلاتی در کارکرد دستگاه شود و همین‌طور ظرف شما نیز به‌خوبی شسته نشده و حالت سفیدک در آن دیده شود.

نحوه استفاده از انواع نمک ظرفشویی در ماشین بوش

درصورتی‌که صاحب یکی از ماشین‌های ظرفشویی برند محبوب بوش، نظیر: سری 2، 4 و یا حتی 8 هستید؛ می‌توانید آن را در مخزن نمک کف ماشین ظرفشویی بریزید؛ علاوه‌برآن، با چرخاندن دربی که روی این محفظه در نظر گرفته شده است، قادر خواهید بود مخزن ورودی نمک ظرفشویی را ببینید، شما می‌توانید از قیف هم استفاده کنید. به‌اندازه دو بند انگشت از فضای ورودی نمک ظرفشویی در ماشین ظرفشویی بوش باید خالی بماند؛ ضمن این که پرکردن لب‌به‌لب موجب می‌شود که شوره ایجاد شده و یا سفیدک روی ظرف‌های شما دیده شود.

استفاده از نمک آشپزخانه به‌جای نمک ماشین ظرفشویی

سوالی که در مورداستفاده از نمک معمولی به‌جای نمک مخصوص ظرفشویی مطرح می‌شود این است که آیا می‌توان آن را جایگزین کرد؟ آیا این جز معایب ماشین ظرفشویی بوش سری 8 و یا مدل‌های مشابه است؟ در پاسخ به این سوال باید گفت که خیر، این ربطی به مدل و برند ماشین ظرفشویی شما ندارد، ضروری خواهد بود که از نمک مخصوص برای این امر استفاده کنید.

شما نمی‌توانید از نمک آشپزخانه استفاده کنید، زیرا به نمک مخصوص ماشین ظرفشویی نیاز دارید. این نمک بافت درشتی دارد و اثری از خود به جای نمی‌گذارد. به‌راحتی و یکنواخت حل می‌شود. علاوه بر این، معمولاً حاوی مواد ضدانعقاد برای جلوگیری از انسداد در ماشین ظرفشویی است. اگر نوع سختی آب را کنترل کرده‌اید، نیازی به‌اضافه کردن نمک ندارید. آیا هنوز لکه‌های سفید روی ظرف شیشه‌ای خود مشاهده می‌کنید؟ توصیه می‌کنیم به هرحال از نمک استفاده کنید تا ظروف شما آسیب نبینند.

ماشین ظرفشویی بوش سری 6 مدل SMS6HMW27Q

 

آلت تصویر

  • ظرفیت: 13 نفر
  • سری 6
  • پنل لمسی روکار
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *