مقایسه جاروبرقی‌های کیسه‌ای و مخزنی

مقایسه جاروبرقی های کیسه ای و مخزنی

یکی از کارهایی که می‌توانیم برای راحتی کار شما و انتخاب بهتر انجام دهیم مقایسه محصولات محبوب است. امروز در این مقاله می‌خواهیم بین محصولات جاروبرقی بوش در خانه بوش مقایسه‌ای انجام دهیم تا شما بتوانید راحت‌تر محصول مورد نظر خود را بخرید. موافقید؟ پس با ما همراه باشید که مقایسه ارزنده‌ای در پیش داریم.

قبل از هر چیزی درباره جاروبرقی‌های کیسه‌ای و بدون کیسه باید توضیحی خدمت شما عرض کنیم. جاروبرقی‌های کیسه‌ای نوع رایجی از جاروبرقی ها هستند که هر آنچه شما جارو می‌کشید درون کیسه موجود در جاروبرقی جمع شده و پس از پر شدن شما می‌توانید محتویات آن را خالی یا تعویض نمایید. معمولا امروزه از کیسه‌های یک بار مصرف استفاده می‌شود که پس از پر شدن به بیرون انداخته شده و کیسه‌ای جدید در جاروبرقی نصب می‌شود. اما در مقابل جاروبرقی‌های بدون کیسه هیچ کیسه ای نداشته و مخزن دارند که باید خالی شود. حال با بررسی مزایا و عایب هر یک به نتیجه درستی درباره هر کدام خواهیم رسیت.

 مزایای جاروبرقی‌های کیسه‌ای چیست؟

 

جاروبرقی های کیسه‌‌ای بوش

 

 

۱-رعایت نظافت و بهداشت

وقتی قرار اسن کیسه جاروبرقی را تمیز کرده و مجدد استفاده کنید، مسلما گرد و غبار آن داخل سینه‌تان باقی می‌ماند و شما را اذیت می‌کند از این رو این مدل کیسه‌ها بهداشتی نیستند و به همین دلیل کیسه‌های یک‌بار مصرف روی کار آمدند تا در صورت پر شدن یکباره به بیرون ریخته شوند.

۲-سازگار با فیلترهای Hepa

فیلتر هپا نوعی فیلتر است که درون جاروبرقی تعبیه می‌شود و با ذرات معلق گرد و غبار و پخش شدن آن در هوا جلوگیری می‌کند. البته این نوع فیلتر در هر دو نوع جاروبرقی کیسه‌دار و بی‌کیسه به کار رفته اما با جاروبرقی‌های کیسه‌دار سازگاری بیشتری دارد و ذرات را به دام می‌اندازد.

۳- زحمت نداشتن

این مدل جاروبرقی‌هایی که دارای کیسه هستند به شما زحمت زیادی نمی‌دهند. شاید هر ماهی یک‌بار کیسه آن‌ها پر شده و لازم باشد آن را تعویض کنید. البته این موضوع به میزان استفاده شما از جاروبرقی م میزان تمیزی منزل برمی‌گردد اما اینگونه نیست که با هر بار جارو کشیدن نیاز به تعویض کیسه باشد. به همین دلیل به آن‌ها جاروبرقی‌های بی‌زحمت می‌گویند.

معایب جاروبرقی‌های کیسه‌ای :

۱-وجود کیسه خود یک معضل است

هم اینکه قرار است هر بار کیسه آن را تعویض کرده پس باید خریداری شود و هم اینکه ممکن است در اواسط کار کیسه پر شده و کار شما نصفه نیمه بماند تا بتوانید کیسه را عوض کنید. از طرفی اگر جاروبرقی شما قدیمی باشد گاهی با مشکل پیدا نشدن کیسه آن مواجه می‌شوید. تمامی این‌ها مشکلاتی است که می‌توانید در زمان استفاده از جاروبرقی کیسه‌ای تجربه کنید اما دلیل قانع کننده‌ای برای عدم استفاده از آن نیز نیست.

۲- عدم مکش خوب به هنگام پر شدن

وقتی کیسه جاروبرقی رو به پر شدن است، مسلما کار شما دچار اختلال شده و نمی‌توانید با آن کار کنید. قدرت و مکش آن پایین آمده و زباله‌های روی فرش و زمین را به خوبی جمع نمی‌کند. باز هم راه چاره این است که همیشه به کیسه جاروبرقی خود توجه کرده و آن را خالی نمایید تا در هنگام نظافت شما را اذیت نکند.

حال نوبت به جاروبرقی‌های بدون کیسه می‌رسد. شاید با خود بگویید مگر می‌شود جاروبرقی بدون کیسه باشد و کار کند؟ پس گرد و غبار ناشی از جارو به کجا می‌رود؟
در واقع جاروبرقی‌های بدون کیسه دارای مخزنی شفاف هستند که تمامی گرد و غبار و زباله‌هاب ناشی از جارو کشیدن در آن جمع می‌شود. اما این مخزن باید تمیز و خالی از این گرد و غبار شود پس شاید جاروبرقی‌های کیسه‌ای گزینه بهتری باشند. با این حساب برای قضاوت کمی زود است و ترجیح می‌دهیم پس از بررسی مزایای این نوع جاروبرقی‌ها در موردش سخن بگوییم.

مزایای جارو برقی مخزن دار چیست؟

 

جاروبرقی های مخزن دار بوش

 

 

۱-هزینه پایین

از این رو که نیازی به خرید کیسه برای جاروبرقی ندارید پس هزینه شما کمتر می‌شود. زیرا در جاروبرقی‌های کیسه‌ای باید هر بار از کیسه‌های یک‌بار مصرف استفاده کرده و آن‌ها را بصورت بسته‌ای تهیه کنید اما در جاروبرقی‌های بدون کیسه عموما این اتفاق نمی‌افتد.

۲- دارای مخزنی شفاف

همین که می‌گوییم این مدل جاروبرقی‌ها مخزنی شفاف دارند پس این باعث می‌شود بدانیم چه زمانی جاروی ما از نظر مخزن پر شده و باید اقدام به خالی کردن آن کنیم. از طرفی شما آشغال‌ها را مشاهده می‌کنید و اگر زمانی وسیله‌ای بصورت ناخودآگاه وارد جارو شد به راحتی قابل بیرون آوردن و استخراج است.

۳- کمک به محیط زیست

برای اینکه دیگر کیسه‌ای پر از زباله برای دور انداختن نیست  می‌توان گفت این مدل جاروبرقی‌ها به محیط زیست کمک می‌کنند و این خود ارزشمند است.

با این همه مزایایی که این مدل جاروبرقی‌ها دارند، معایبی نیز دارند که به بررسی آن‌ها می‌پردازیم.

معایب جاروبرقی مخزن دار :

۱-عدم رعایت بهداشت

همان‌طور که گفتیم زمانی که قرار است مخزن جاروبرقی خالی شود، گرد و غبار حاکی از آن در هوا پخش شده و ممکن است اذیت شوید که البته راه‌حل‌هایی هم برای این منظور وجود دارد که این مخزن را در یک فضای مشخص و با به همراه داشتن ماسک تخلیه کنید.

۲- صرفه‌جویی در زمان

این مدل جاروبرقی‌ها نسبت به کیسه‌ای مدت بیشتری را می‌توان برای نگهداری آلاینده‌ها در آن صرف کرد. یعنی نیازی نیست که به زودی مخزن آن خالی شود و مدت زمان زیادی را به شما اختصاص می‌دهند.

این دو نوع جاروبرقی از نظر قدرت و مکش هیچ تفاوتی با هم نداشته و هر دو گزینه‌های خوبی برای خرید هستند. شما می‌توانید هر کدام را که دوست دارید خریداری کرده و تهیه کنید اما بد نیست با بهترین محصولات خانه بوش در این دو مدل آشنا شوید.

جاروبرقی کیسه‌ای بوش مدل BGL8PRO5IR

 

جارو برقی کیسه ای بوش

 

جاروبرقی کیسه‌ای BGL8PRO5IR که جز محبوب‌ترین‌ها نزد افراد است. قدرت موتور در آن ۱۸۰۰ بوده و میزان صدا ۷۴ دسی‌بل است. نمودار مصرف انرژی نیز اقتصادی و A است. نوع مخزن زباله در آن نیز  پاکت G است.

جاروبرقی مخزن‌دار بوش مدل BGS4UGOLD2

 

جارو برقی مخزن دار بوش

 

جاروبرقی مخزن‌دار BGS4UGOLD2 این محصول نیز قدرت موتور ۱۴۰۰ و خیلی بی صداست. ظریت مخزن آن ۱.۹ بوده و همان‌طور که گفتیم بدون پاکت است از طرفی نشانگر پر شدن مخزن دارد و دارای دو سری مختلف است.

همان‌طور که در بالا مشاهده کردید تفاوت چندانی بین این دو مدل محصول وجود ندارد و شما می‌توانید هر کدام را که دوست دارید و امکاناتش راضی هستید خریداری کنید. مشخصات دقیق جاروبرقی های دیگر بوش در سایت خانه بوش موجود است و شما به راحتی می توانید از قیمت جاروبرقی بوش اطلاع پیدا کنید.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *