با چند ترفند ساده مشکلات ماشین لباسشویی خود را رفع کنید

با چند ترفند ساده مشکلات ماشین لباسشویی را رفع کنید – قسمت اول

ماشین لباسشویی نیز ممکن است مانند همه لوازم خانگی، به دلیل نگهداری نامناسب و عدم رسیدگی به موقع، دچار مشکلات و خرابی هایی شود. برخی از مشکلات به مرور زمان برای اکثر ماشین های لباسشویی ایجاد می شوند.

در این مقاله به متداول ترین مشکلات ماشین لباسشویی و نحوه برطرف کردن آنها می پردازیم. برای رفع این مشکلات، نیازی به دانش فنی خاصی نخواهید داشت و تنها با چند ترفند ساده می توانید مشکلات جزئی ماشین لباسشویی خود را رفع کنید.

 

خرید لباسشویی بوش

بوش یکی از اصیل و قدیمی ترین برندهای لوازم خانگی است و همواره جزء پرفروش ترین برندها در بازار لوازم خانگی ایران بوده است. محصولات بوش، به دلیل کیفیت ساخت بالا، به کارگیری قطعات با دوام و طول عمر مناسب، می تواند بهترین انتخاب برای افرادی باشد که قصد استفاده طولانی مدت از لوازم خانگی خود را دارند.

برای مشاهده مدل های مختلف و مشخصات فنی لباسشویی بوش، می توانید به وب سایت خانه بوش مراجعه نمایید.

 

مشکلات متداول ماشین لباسشویی و رفع آنها

مشکلات متداول ماشین لباسشویی و رفع آنها

 مشکل 1- ماشین لباسشویی روشن نمی شود

دلیل اول: اختلال در جریان برق

اولین قدم این است که از اتصال جریان برق به ماشین لباسشویی مطمئن شوید. با استفاده از یک مولتی متر جریان خروجی ماشین را بررسی کنید. اگر برق در ماشین جریان ندارد، باید جعبه فیوز خانگی را بررسی کنید و به دنبال پریدگی یک یا چند سوئیچ باشید.

اگر هیچ یک از سوئیچ ها قطع نشده بودند، و قسمت خروجی جریان لباسشویی داغ نشده بود، ممکن است مشکل از کابل و دوشاخه باشد. در این صورت بهتر است سوئیچ برق را قطع کنید و با یک برقکار حرفه ای تماس بگیرید تا مشکل را برطرف کند.

دلیل دوم: داغ شدن موتور

اگر موتور ماشین لباسشویی، در حین کار کردن بیش از حد داغ شود، ماشین لباسشویی به طور خودکار خاموش می شود و برای دقایقی روشن نمی شود، تا موتور خنک شود. اگر چنین اتفاقی، یک یا دوبار بیفتد، نشان دهنده مشکل خاصی نیست.

اما اگر موتور ماشین لباسشویی شما، زیاد داغ شده و به طور مکرر خاموش می شود، باید در اسرع وقت دلیل آن را پیدا کنید تا از آسیب جدی موتور پیشگیری نمایید.

دلیل سوم: سوئیچ درب

ماشین های لباسشویی به گونه ای طراحی شده اند که هنگام باز بودن درب محفظه، کار نمی کنند. سوئیچ درب محفظه، یک قطعه پلاستیکی بسیار کوچک است که در قسمت داخلی درب جاسازی شده است. برای فعال بودن سوئیچ، (و شروع به کار ماشین) لازم است درب به طور کامل بسته باشد.

گاهی ممکن است دلیل روشن نشدن ماشین، خرابی سوئیچ درب یا درست جا نیفتادن آن باشد.

دلیل چهارم: پیچ تایمر

بعضی مدل ها به گونه ای طراحی شده اند، که پیچ تایمر باید دقیقا منطبق با نمایشگر گرافیکی باشد، تا ماشین شروع به کار کند. اگر پیچ تایمر با عدد نمایشگر مطابق نیست، دستگاه را خاموش کنید، پیچ را تنظیم کرده و دوباره آن را راه اندازی نمایید.

 

مشکل 2- تخلیه به خوبی انجام نمی شود

تخلیه ماشین لباسشویی

مشکلات تخلیه لباسشویی ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشند. گاهی ممکن است دلیل این مشکل، بسیار ساده باشد؛ مانند گیر کردن جرم و رسوب در لوله تخلیه. گاهی نیز لازم است پمپ دستگاه کاملا تعویض شود.

جاری شدن آب روی زمین، مهم ترین علامتی است که نشان دهنده وجود مشکل در تخلیه ماشین لباسشویی است.

دلیل اول:شلنگ تخلیه

در بسیاری از موارد، مسدود شدن شلنگ تخلیه باعث بروز این مشکل می شود.

  • برای بررسی این مشکل، ابتدا جریان برق لباسشویی را کاملا قطع کنید. سپس شلنگ تخلیه را جدا کرده به خوبی بررسی کنید. آیا در هیچ یک از قسمت های آن گرفتگی وجود دارد؟
  • اگر گرفتگی در لوله تخلیه وجود داشت، می توانید آن را جدا کرده و به جریان آب پرفشار داغ وصل کنید تا گرفتگی از لوله خارج شود.
  • گاهی نیز ممکن است شلنگ تخلیه لباسشویی پیچ خورده باشد و به این دلیل ساده، قادر به تخلیه درست آب نباشد.
  • فیلتر های سر و ته شلنگ تخلیه را چک کنید. آیا فیلتر ها مسدود شده اند؟ آیا نیاز به نظافت دارند؟
  • آیا سیستم تخلیه خانه دچار مشکل شده است؟ گاهی پر شدن چاه فاضلاب، دلیل چنین مشکلاتی است.
  • شلنگ تخلیه باید بالاتر از سطح آب موجود در دیگ شستشو قرار بگیرد. بنابراین جایگاه شلنگ را نیز بررسی نمایید.
  • آیا اتصال سر شلنگ، به اندازه کافی پهنا دارد؟

دلیل دوم:پمپ تخلیه

اگر به سلامت پمپ تخلیه شک دارید، باید ابتدا درام شستشو را تخلیه کنید. سپس شلنگ ها و لوله های مرتبط با درام و پمپ را بررسی کنید. باید مطمئن شوید که هیچ شئ خارجی یا گرفتگی در آنها وجود ندارد.

ورودی های پمپ را فراموش نکنید. شاید گاهی لازم باشد برای بررسی بهتر، پمپ را از ماشین خارج کنید.

مشکل جدی!

اگر پمپ دچار مشکل شده است، در تعمیر فوری آن سهل انگاری نکنید. در لباسشویی های تسمه دار، خراب شدن پمپ می تواند به راحتی منجر به خرابی موتور شود و هزینه زیادی را به شما تحمیل کند.

اگر پمپ به وسیله چرخش تسمه به کار می افتد، خراب شدن آن می تواند باعث خرابی تسمه شود. حتی در این حین پولی (قرقره) نیز ممکن است آسیب ببیند. اگر موتور با این وضعیت به کار خود ادامه بدهد، خرابی ها باز هم بیشتر می شوند و نهایتا موتور دستگاه از کار می افتد.

یکی دیگر از مسائلی که باعث توقف پمپ می شود، وجود اشیایی مانند جوراب، خودکار یا سکه در اطراف یاتاقان پمپ لباسشویی است. اگر تیغه های پمپ شکسته باشد، باید آن را تعویض کنید.

دلیل سوم: اشیای خارجی

اگر اشیای خارجی مانند خودکار، جوراب یا سکه، وارد فضای بین سبد درام و بدنه آن شوند، توانایی تخلیه آب پمپ تا حد زیادی کاهش یافته و حتی ممکن است پمپ به کلی متوقف شود.

برای بررسی دقیق تر لازم است تا روکش موتور را باز کنید.

دلیل چهارم: ماده شوینده

استفاده بیش از حد از ماده شوینده باعث ایجاد کف زیادی خواهد شد. حجم زیاد کف نیز، اجازه نمی دهد تا دستگاه بتواند طبق برنامه شستشو، عمل تخلیه را انجام دهد.

 

خرید اقساطی لوازم خانگی بوش

خانه بوش، به عنوان واحد فروش فعال و  نمایندگی بوش در تهران، امکان خرید اقساطی لوازم خانگی را برای همه مردم کشورمان میسر کرده است.

برای اطلاع از قیمت لباسشویی بوش و سایر لوازم خانگی، می توانید به فروشگاه خانه بوش تهران مراجعه نمایید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *