۱۲ برند ماشین لباسشویی که نباید بخریم!

12 برند ماشین لباسشویی که نباید بخرید

سال‌ها است که ماشین لباسشویی به عنوان جزء جدائی ناپذیر زندگی روزانه ما کنج منازلمان جا خوش کرده است. داشتن یک لباسشویی خوب که علاوه بر کارآیی لازم، با کیفیت، بادوام و خوش‌نام نیز باشد یکی از چالش‌های معمول اکثر افرادی است که قصد خرید این محصول را دارند.

بیشتر افراد هنگام خرید یک ماشین لباسشویی نو، برند تولید کننده دستگاه را در اولویت انتخاب‌های خود قرار می‌دهند اما آیا این راهکار همیشه راهگشا است؟ طبیعتا خیر! بدیهی است برترین برندهای بازار مانند؛ لوازم خانگی بوش، سامسونگ و … نیز در کنار محصولات نامی خود، در برخی مواقع دچار کم و کاستی‌هایی هستند که باید آن‌ها را مد نظر قرار داد، بدین ترتیب ما در این مطلب قصد داریم تا ضمن معرفی ۱۲ برند ماشین لباسشویی که نباید بخرید، نشانه‌های یک ماشین لباسشویی بی‌کیفیت و فاقد استاندارد  را نیز بررسی کنیم.

نشانه‌های یک ماشین لباسشویی بی‌کیفیت

کمترین انتظار ما از یک ماشین لباسشویی خوب و استاندارد، شستن انواع لباس، ملحفه و… به شکلی تمیز، پاکیزه و بدون چروک است. حال اگر این اتفاق نیفتد نه تنها هزینه‌ای که پرداخت کرده‌اید به هدر رفته است بلکه کارتان نیز بیشتر شده است چرا که مجبور هستید تمامی لباس‌های شسته شده را یا مجددا آبکشی کنید یا درگیر زمان بیشتر برای اتو کردن آن‌ها شوید!

بنابراین هر چقدر در انتخاب یک لباسشویی خوب دقت بیشتری به خرج دهید، رضایت بالاتری نصیبتان خواهد شد. برای اینکه تشخیص دهید ماشین لباسشویی شما کارش را به خوبی انجام می‌دهد یا خیر موارد زیر را در نظر بگیرید.

برند ماشین لباسشویی که نباید بخرید

شستشوی بد و ضعیف لباس‌ها

همانطور که گفتیم بدترین صحنه‌ای که ممکن است بعد از تحویل لباس‌های شسته شده با لباسشویی با آن مواجه شوید دیدن لباس‌هایی است که کاملا تمیز نشده‌اند و هنوز ردی از لک یا مواد شوینده روی آن‌ها باقی مانده است. این مسئله یکی از بزرگ‌ترین معایب هر لباسشویی است، چرا که نه تنها باید هزینه اضافی بابت مصرف انرژی بیشتر خرج کنید، بلکه زمانتان هم رسما به هدر رفته و عمر لباس‌هایتان نیز کاهش می‌یابد. این همان علامتی است که نشان می‌دهد شما یک لباسشویی بی‌کیفیت خریده‌اید.

سیکل چرخش نامناسب

یک لباسشویی باکیفیت این قابلیت را دارد که در هر سیکل شستشو، کلیه مراحل شستن را به شکلی درست و بدون کمترین میزان تولید صدا و لرزش انجام دهد. در یک لباسشویی بی‌کیفیت، فرآیند شستشو که معمولا شامل: پیچاندن، سائیدن، غلتاندن و آبکشی است به درستی انجام نمی‌شود در نتیجه لباس‌ها به خوبی تمیز و شسته نمی‌شوند.

از سوی دیگر در مبحث بررسی « برند ماشین لباسشویی که نباید بخرید» ذکر این نکته نیز مهم است که بدنه ماشین‌های لباسشویی نامناسب و فاقد کیفیت هنگام شستشوی البسه دچار لرزش شدید می‌شوند و سروصدای زیادی از خود تولید می‌کنند که خب این امر مسلما نشانه خوبی از کارکرد درست دستگاه نیست چرا که این امر به مرور باعث خرابی و آسیب به موتور و قطعات داخلی ماشین لباسشویی می‌شود.

چرخه شستشوی بسیار طولانی

همانطور که در قسمت قبل اشاره کردیم، چرخه شستشوی لباس در ماشین لباسشویی، به خصوص در دستگاه‌های جدید مانند ماشین لباسشویی بوش طی مراحل؛ پیچاندن، تاب دادن، ساییدن، غلتاندن و آبکشی انجام می‌گیرد. تولیدکنندگان همواره سعی می‌کنند تا حد امکان این سیکل را در کوتاه‌ترین زمان و با کمترین میزان افت در کیفیت شستشو ممکن سازند، چرا که از این طریق هم کارها با سرعت بیشتری انجام می‌شود و هم مصرف انرژی تا حد زیادی کاهش می‌یابد، بدین ترتیب اگر لباسشویی شما کار شستشوی البسه را حسابی طول می‌دهد، قطعا از کیفیت لازم برخوردار نیست و باید برای تعویض آن فکری بکنید!

نداشتن گارانتی یا داشتن آن با مدت زمانی کوتاه

هنگام خرید ماشین لباسشویی از مراکز معتبر مانند نمایندگی بوش در تهران و … به خریدار برگه‌ای تحت عنوان گارانتی محصول ارائه می‌شود. این گارانتی تضمینی از سوی تولید کننده به مصرف کننده است که بیانگر میزان اعتماد تولید کننده از کیفیت و دوام کالای تولیدی خود به شکلی است که سلامت کارکرد دستگاه را برای ماه‌ها یا سال‌ها ضمانت می‌کند.

با توجه به اینکه حداقل زمان استاندارد جهانی برای ضمانت یک کالا ۱۲ ماه است، اگر ماشین لباسشویی شما دارای گارانتی کمتر از این زمان باشد با یک وسیله بی‌کیفیت طرف هستید! در واقع هر چقدر کمپانی تولیدکننده ماشین لباسشویی معتبرتر باشد زمان گارانتی و خدمات پس از فروش آن نیز طولانی‌تر خواهد بود. کمپانی بوش یکی از شرکت‌های معتبری است که محصولات خود را برای مدت زمانی طولانی گارانتی می‌کند، صحت این مورد را می‌توانید در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش در خانه بوش با جزئیات بیشتر بررسی کنید.

محبوب‌ترین مدل‌های ماشین لباسشویی که باید از خرید آن‌ها اجتناب کنید!

اعتماد به نام یک برند، ارتباط مستقیم با کیفیت کالا و خدمات ارائه شده توسط آن کمپانی دارد. این همان چیزی است که مصرف کنندگان را تشویق به خرید یک کالا یا محصول می‌کند، بنابراین جای تعجب نیست اگر خریدار اعتبار و شهرت یک نام تجاری را در اولویت فاکتورهای لازم برای خرید محصول مورد نظر خود قرار دهد، اما این مسئله نباید ما را از این واقعیت دور کند که؛ حتی مشهورترین برندها نیز گاها تولیدات بی‌کیفیت و یا دارای عیب و نقص نیز در کارنامه کاری خود دارند.

همین موضوع سبب شده است تا کارشناسان با در نظر گرفتن موارد مختلف و بازخوردهای مصرف کنندگان مدل‌های مختلف ماشین‌ لباسشویی، به نقد و بررسی این محصول بپردازند. منتقدین این امر برای تعیین میزان کیفیت یک ماشین لباسشویی فاکتورهای بسیاری را بررسی و تحلیل می‌کنند که ۴ مورد زیر در اولویت است.

  • توزیع درست و یکدست مواد شوینده
  • شستن لباس‌ها و تحویل آن‌ها بدون هیچگونه رد لک و چین و چروک
  • آبگیری مناسب تا جائیکه روی لباس‌ها را بپوشاند
  • چرخه شستشوی منظم و سریع

طبق گفته کارشناسان، فارغ از سایر موارد، این چهار فاکتور اصلی کمک می‌کند تا شما متوجه شوید که ماشین لباسشویی‌تان طبق استانداردها کار می‌کند یا خیر، بنابراین با در نظر گرفتن این عوامل، به بررسی ۱۲ برند ماشین لباسشویی که نباید بخرید، خواهیم پرداخت.

برند ماشین لباسشویی که نباید بخریم

بعضی ازمدل‌های ماشین لباسشویی ال‌جی

ال‌جی یکی از مشهورترین برندهای تولید کننده لوازم خانگی است که ماشین‌های لباسشویی آن طرفداران بسیاری دارد. اگرچه این برند توانسته است نگاه جهانی را به سوی خود متمرکز کند اما متأسفانه برخی شکایات از عملکرد نادرست بعضی مدل‌های لباسشویی‌های ال‌جی مانند؛ مدل WT7200CW سبب شده‌است تا خریدار کل برند را زیر سؤال برده و دیگر تمایلی به خرید محصولات این شرکت نداشته باشد. طبق گفته کاربران نشتی آب، عدم انجام درست فرآیند شستشو، سروصدای زیاد هنگام کار و … از جمله مهم‌ترین شکایاتی است که نسبت به این مدل از ماشین‌های لباسشویی ال‌جی مطرح شده است.

بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی سامسونگ

سامسونگ دیگر برند مشهوری است که ماشین‌های لباسشویی مختلفی را در مدل‌ها و ظرفیت‌های گوناگون اعمم از؛ درب از جلو، درب از بالا و … تولید می‌کند. بسیاری از مصرف کنندگان به اعتبار این برند، با خرید برخی از مدل‌های آن هنگام کار با دستگاه دچار شوک شده‌اند! مدل‌های WF42H5000AW و WF45K6500 جزو آن دسته از تولیدات سامسونگ هستند که بیشترین نقد به آن‌ها وارد شده است.

در واقع اکثر کاربران معتقدند که این دو مدل لباسشویی درب از جلو سامسونگ، خیلی زودتر از حد تصور(کمتر از یک سال) کارآیی خود را از دست داده و خراب می‌شوند! که در کمال تعجب در مواردی شرکت سامسونگ، از ارائه گارانتی و خدمات پس از فروش به این دسته از کاربران خودداری کرده است!

همچنین بیشتر مدل‌های ماشین‌ لباسشویی درب از بالا سامسونگ به دلیل مصرف بسیار زیاد آب (حدود ۲۰۰ لیتر در هر بار)، عدم شستشوی تمیز لباس‌ها، کارکرد نادرست تاپ لودرها و … مورد انتقاد شدید مصرف کنندگان قرار گرفته است.

بعضی از مدل‌های لباسشویی زیمنس

در بررسی و تحلیل « ۱۲ برند ماشین لباسشویی که نباید بخرید» جالب است به این نکته اشاره کنیم که کمپانی آلمانی زیمنس که جزو غول‌های تولید کننده لوازم خانگی دنیا به خصوص در زمینه ساخت ماشین لباسشویی است نیز نتوانسته‌ از تیغ تیز نقد دور بماند.

لرزش شدید حین کار به صورتی که دستگاه به وسایل اطراف خود آسیب وارده کرده است، عدم کارکرد درست واشرهای ماشین لباسشویی، تولید سروصدای بسیار آزاردهنده و… برخی از مهم‌ترین شکایاتی است که خریداران به بعضی از مدل‌های ماشین‌های لباسشویی زیمنس وارد کرده‌اند.

افت کیفیت برخی تولیدات، عدم پشتیبانی از مصرف کننده و انجام ندادن همه تعهدات لحاظ شده در گارانتی دیگر انتقادهای تندی است که به نظر می‌رسد کمپانی‌های زیمنس با برون سپاری تولیدات خود به سایر کشورها مانند ترکیه و … به آن دچار شده‌ است.

ماشین لباسشویی Super Combo Equator (EZ 4400)

این سری از لباسشویی‌های جمع‌وجور و  کم‌مصرف که کمتر شناخته شده‌اند طرفداران خاص خود را دارند. علی‌رغم اینکه هدف از تولید اینگونه لباسشویی‌ها مصرف کمتر انرژی و داشتن قیمتی مقرون به صرفه بوده‌است اما در عمل اهداف مد نظر به دلیل گزارش‌های زیاد، مبنی بر عملکرد نادرست دستگاه و داشتن کدهای ارور مختلف محقق نشده است.

ماشین لباسشویی Speed Queen AWNA62SN305AW01

این ماشین‌های لباسشویی که به ملکه سرعت معروف هستند می‌توانند لباس‌ها را با بالاترین سرعت در کمترین زمان شستشو دهند اما همانطور که در بررسی عوامل یک لباسشویی استاندارد و خوب اشاره کردیم، سرعت و زمان شستشو تنها فاکتور نشان دهنده کیفیت یک ماشین لباسشویی نیست. در واقع انتقادی که به این مدل از لباسشویی‌ها وارد شده‌ بیانگر این مشکل بوده است که؛ در برخی مواقع سرعت بالای شستشو باعث شده تا لباس‌ها به خوبی تمیز و پاکیزه نشوند، بنابراین این دستگاه در لیست  « ۱۲ برند ماشین لباسشویی که نباید بخرید» قرار می‌گیرد.

ماشین لباسشویی Electrolux EFLW317TIW

الکترولوکس به عنوان یک برند سوئدی معتبر، در تولید این مدل از لباسشویی‌های خود اصل کیفیت و خدمات پس از فروش را رعایت نکرده است، گواه این ادعا موارد ثبت شده بسیار زیادی‌ است که کاربران در آن از کیفیت بد، کارآیی پائین و عدم پاسخگویی تیم پشتیبانی این کمپانی انتقاد و طرح شکایت کرده‌اند.

ماشین لباسشویی  Indesit Moon SIXL146

شرکت لوازم خانگی ایتالیایی ایندزیت، مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی را به بازار جهانی عرضه می‌کند که در این میان کاربران و خریداران از سری مدل‌های درب از جلو Moon SIXL146 این کمپانی چندان راضی نبوده‌اند. اکثر آن‌ها مواردی هم‌چون: نشتی آب، عدم امکان مشاهده داخل دیگ پس از بستن درب، توزیع نامناسب آب و مواد شوینده، به جا ماندن مقداری از مواد شوینده لای درز درب، جمع شدن آب در برخی از نواحی داخلی دستگاه و ایجاد بوی نامطبوع را به عنوان بزرگ‌ترین نقاط ضعف این سری لباسشویی‌ها مطرح کرده‌اند.

دو مدل WTW5000DW و WTW8700EC از سری ماشین‌های لباسشویی ویرپول

این دو مدل از محصولات کمپانی آمریکایی ویرپول، جزو ماشین‌های لباسشویی موجود در بازار جهانی هستند که انتقادات زیادی به آن‌ها وارد شده است. کاربران معتقدند که سطح آب در این ماشین‌ها به اندازه کافی و مناسب روی کل لباس‌ها را پوشش نمی‌دهد. تولید صدای زیاد در برخی مراحل شستشو، عدم تنظیم مناسب سرعت چرخش و در نتیجه باقی ماندن لک مواد شوینده یا رطوبت زیاد روی لباس‌ها پس از خشک‌کردن آن‌ها از دیگر مواردی است که مصرف کنندگان این مدل از ماشین‌های لباسشویی ویرپول را حسابی کلافه کرده است.

به طور کلی، ویرپول یکی از بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت‌های تولیدکننده محصولات خانگی است، که انواع محصولات از جمله ماشین‌های لباسشویی تولید می‌کند. این شرکت انواع مدل‌ها و اندازه‌های مختلف ماشین‌های لباسشویی با ویژگی‌ها و فناوری‌های متنوع را در بازار عرضه می‌کند. از جمله محصولات ویرپول می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

ماشین‌های لباسشویی جلوبار (Front Load): این نوع ماشین‌های لباسشویی دارای درب جلو و معمولاً ظرفیت بزرگ‌تری نسبت به ماشین‌های لباسشویی بالابار دارند. طراحی این نوع ماشین‌ها به شکلی است که بهبود کارایی شستشو، صرفه‌جویی در مصرف آب و انرژی و کمترین آسیب به لباس‌ها را فراهم می‌کند.

ماشین‌های لباسشویی بالابار (Top Load): در این نوع ماشین‌های لباسشویی، درب از بالا باز می‌شود و لباس‌ها از بالا وارد ماشین می‌شوند. این مدل‌ها برای فضاهای کوچک‌تر مناسب هستند و برخی از آنها دارای ویژگی‌های خاصی نظیر تزریق آب به لباس‌ها در ابتدای شستشو هستند.

ماشین‌های لباسشویی تراشو (Top Load Agitator): این نوع ماشین‌های لباسشویی دارای دستگاه‌های تراشو در میانه برنامه‌های شستشو هستند که لباس‌ها را با یکدیگر مخلوط می‌کنند تا کثیفی‌ها را از آنها جدا کنند.

ماشین‌های لباسشویی بدون تراشو (Top Load Impeller): این نوع ماشین‌ها به جای دستگاه تراشو از تکنولوژی امواج ایجاد شده توسط پیچک‌های خودرو در پایین ماشین برای شستشو استفاده می‌کنند.

ماشین‌های لباسشویی هوشمند (Smart Washers): ویرپول نیز در مدل‌های هوشمند از تکنولوژی‌های اینترنت اشیاء (IoT) برای اتصال ماشین‌های لباسشویی به شبکه و کنترل آنها از راه دور استفاده می‌کند. این امکان به کاربران اجازه می‌دهد تا از طریق اپلیکیشن‌های موبایل خود ماشین لباسشویی را کنترل و ردیابی کنند.

 

12 برند ماشین لباسشویی که نباید بخریم

ماشین لباسشویی Maytag MVWB750YW

این مدل از لباسشویی مای‌تگ در عدم آبرسانی کامل به سطح کلی لباس‌ها معروف هستند، همین مورد سبب شده تا لباس‌ها به‌طور کامل شسته و تمیز نشوند. از سوی دیگر مکانیزم به شدت تهاجمی این لباسشویی هنگام شستشوی البسه و… باعث ایجاد چین و چروک لباس‌ها می‌شود.

ماشین لباسشویی Deco DC 4400 CV

این مدل ماشین لباسشویی تولید شده توسط کمپانی دکو دارای مشکلی عجیب است! اکثر کاربران ادعا کرده‌اند که ماشین لباسشویی DC 4400 CV در نیمه مراحل شستشو بدون هیچگونه ارور خطا ناگهان از کار کردن باز می‌ایستد! این مشکل زمانی بدتر می‌شود که حتی پس از توقف دستگاه کاربر نمی‌تواند درب ماشین را برای تخلیه لباس‌ها باز کند. با این اوصاف می‌توان با اطمینان کامل این مدل ماشین لباسشویی را در لیست « ۱۲ برند ماشین لباسشویی که نباید بخرید» قرار داد.

ماشین لباسشویی Danby DWM045WDB

علی‌رغم طراحی جذاب و زیبای این مدل ماشین لباسشویی، در برخی موارد بدنه دستگاه با قرار دادن بارهای بزرگتر مانند ملحفه، پتو و … دچار لرزش‌های شدید شده و نمی‌تواند البسه و … را به خوبی بشوید، همچنین عدم کارکرد درست این ماشین لباسشویی موجب آسیب به بافت پارچه لباس‌ها و غیره می‌شود.

بعضی از مدل‌های ماشین لباسشویی Costway

دو مدل ۱۴ اینچی 1.4 CFTو ۱۵ اینچی 1.5 CFT ماشین‌های لباسشویی کمپانی Costway به دلیل کارکرد نامناسب و عدم امکان خاموش شدن خودکار، مورد انتقاد کاربران و کارشناسان قرار گرفته‌اند.

امروزه کمپانی‌های مختلف تولید کننده لوازم خانگی، در رقابتی تنگاتنگ سعی دارند تا بهترین و باکیفیت‌ترین ماشین‌های لباسشویی خود را تولید کرده و به بازارهای جهانی عرضه کنند، همین تنوع در محصول سبب شده است تا بسیاری از کاربران در انتخاب بهترین لباسشویی سردرگم شوند، بدین منظور ما در این مقاله سعی کردیم با معرفی« ۱۲برند ماشین لباسشویی که نباید بخرید » به شما کمک کنیم تا در میان لیست خود از خریدن این مدل‌ها چشم‌پوشی کنید.

سوالات متداول

همانطور که در این مطلب اشاره کردیم کمپانی آلمانی بوش به منظور کاهش هزینه‌های حمل‌ونقل، کارگر و … اقدام به برون سپاری تولیدات خود به بعضی از کشورها مانند ترکیه کرده‌است. لباسشویی‌های بوش تولیدشده توسط کشور ترکیه از نظر کیفیت تفاوت چندانی با تولیدات آلمانی آن ندارند.
ما برای بررسی استانداردهای یک ماشین لباسشویی خوب و کارآمد موارد متعددی را در همین مطلب ارائه کردیم که می‌توانید با در نظر گرفتن آن‌ها از کارآیی ماشین لباسشویی خود مطمئن شوید.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *