نحوه اندازه گیری ابعاد یخچال

نحوه اندازه گیری ابعاد یخچال

از کجا بفهمیم یخچال مورد نظرمان چند فوت است؟ این سوال معمولاً در هنگام خرید هر نوع یخچالی برای ما پیش می‌آید. چون اندازه یخچال با فوت مشخص می‌شود و بسیار مهم و بااهمیت است. از طرفی خرید یخچال علاوه‌ بر بودجه ما، باید متناسب با نیاز خانوار هم باشد. اینجا است که نحوه‌ اندازه‌گیری ابعاد یخچال به میان می‌آید و اندازه یخچال اهمیت پیدا می­‌کند. ما در این مقاله قصد داریم به بررسی نحوه‌ اندازه‌گیری ابعاد یخچال و اندازه یخچال بپردازیم. پس لطفاً تا پایان این متن را با حوصله و دقت بخوانید.

منظور از اندازه‌ گیری و فوت یخچال چیست؟

منظور از فوت یخچال همان گنجایش، ظرفیت و اندازه یخچال است، یعنی یخچال‌هایی که فوت بالا دارند، دارای گنجایش و ظرفیت بیشتری هستند. بنابراین هنگامی‌ که قصد خرید یخچال را دارید ابتدا باید بتوانید به این سوال پاسخ دهید. اگر می خواهید بدانید یخچالی که قصد خرید آن را دارید، متناسب با نیاز خانواده شما هست یا نه، بهتر است فوت آن را محاسبه کنید. هر فوت برابر است با ۲۸.۳۱۶۸ لیتر.

امروزه شرکت‌های مختلف تولید کننده یخچال انواع یخچال‌ها را با گنجایش و ظرفیت‌های مختلف تولید می‌کنند تا افراد با توجه به نیاز خانوار و بودجه‌ خودشان بتوانند آن‌ها را بخرند. یکی از این محصولات یخچال بوش است. واضح است که معمولاً برای خانواده‌های کم‌ جمعیت یخچال‌هایی با فوت ۱۸ و ۲۲ گزینه مناسبی است، اما خانواده‌های پرجمعیت باید به‌ دنبال یخچال‌هایی باشند که فوت بیشتری دارند. برای چنین خانواده‌های فوت ۲۲ الی ۴۰ گزینه‌ای مناسب است. گاهی اوقات نیز افرادی مانند دانشجوها از یخچال‌های بسیار کوچک‌تر با فوت ۵ استفاده می‌کنند.

اندازه و فوت یخچال

یخچال­های مناسب برای خانواده‌های ۴ یا ۵ نفره، ۱۸ تا ۳۳ فوت است. یخچال‌هایی که جهت خنک نگه‌ داشتن انواع نوشیدنی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند از ۵ تا ۷ فوت دارند. مثلا  یخچال فریزر دوقلو بوش مدل KSV36VL3PG-GSN36VL3PG با بدنه استیل توسط کشور لهستان تولید می‌­شود. این یخچال از محصولات سری 4 این شرکت است که در بازار با عدد اسمی 30 و 32 فوت به فروش می­‌رسد.

به این نکته مهم دقت داشته باشید که عدد فوت تنها فضای داخل یخچال نیست, بلکه کشوها و طبقه‌ها که فضایی را به خود اختصاص داده‌اند، جزو فوت یخچال محسوب می‌شوند.

نحوه محاسبه فوت یخچال

همان‌ طور که در بالا اشاره کردیم، محاسبه فوت یخچال در هنگام خرید یکی از مهم‌ترین موضوعاتی است که باید به آن توجه داشته باشید. روش محاسبه فوت و اندازه یخچال کار دشواری نیست و دانستن آن به شما کمک می‌کند تا یخچالی متناسب را بخرید. روش محاسبه برای این کار به این صورت است که:

در ابتدا درب یخچال را باز و عمق آن را از کناره یخچال تا آخرین نقطه اندازه‌گیری کنید. این عدد بر اساس سانتی‌متر است و باید به فوت تبدیل شود. برای این کار نیز عدد سانتی‌متر بر فوت آن را بر ۳۰ تقسیم می‌کنید. دقت داشته باشید که همه اندازه‌ها را از داخل یخچال بگیرید.

در مرحله بعدی ارتفاع و پهنای یخچال را اندازه‌گیری و سپس آن را نیز به فوت تبدیل کنید.

تمام اندازه‌هایی که به دست آورده‌اید را در هم ضرب کنید، با این کار فوت و اندازه یخچال محاسبه می‌شود.

اگر یخچال شما دارای یک بخش فریزر است، باید این کار را به‌ طور جداگانه برای آن قسمت نیز انجام دهید. در آخر دو عددی که به‌ دست‌ آمده را با هم جمع می‌بندید و فوت یخچال شما مشخص می‌شود.

چند نکته مهم در هنگام خرید یخچال

چون امروزه انواع و اقسام یخچال‌ها با ظرفیت‌ها و ابعاد مختلف در بازار موجود هستند، خرید این نوع وسیله نیز مانند بسیاری دیگر از وسیله‌ها حساس شده‌ است و دقت بسیار زیادی را می‌طلبد. از مهم‌ترین فاکتورهایی که در هنگام خرید باید به آن دقت داشته باشید، ظرفیت یخچال، قیمت و مصرف انرژی است که در این قسمت به توضیح آن‌ها می‌پردازیم.

1.قیمت

قیمت یخچال یکی از مهم‌ترین مواردی است که هنگام خرید کردن برای همه ما اهمیت بسیار زیادی دارد. پس بهتر است فوت یخچال را در نظر بگیرید و با توجه به نیازتان به سراغ یخچال‌های مختلف بروید. چون یخچال‌های با فوت بالاتر قیمت‌های بالاتری نیز دارند. البته قیمت یخچال‌­های بوش و مدل‌های مختلف آن معمولاً واضح است، چون یکی از برندهای شناخته‌ شده می‌باشد و شما با خیال راحت می‌توانید انواع یخچال‌های این برند معتبر را در بازار ببینید. هیچ جای نگرانی برای خرید یخچال و دیگر لوازم خانگی بوش نیست چون این برند در همه این موارد نیاز خانوارها را برآورده می­کند.

چند نکته مهم هنگام خرید یخچال

2. ابعاد و گنجایش یخچال

پس‌ از آن‌ که مسئله قیمت برایتان حل شد، حال باید به فکر  ظرفیت و گنجایش و اندازه یخچال باشید. اگر یخچال‌های قدیمی متناسب نیاز و مصرف خانوار شما نیستند، پس پیشنهاد می‌کنیم هنگام خرید حتما فوت را محاسبه کنید. سپس با توجه به آن خرید خودتان را انجام دهید. اگر خانواده‌ای پرجمعیت هستید، به‌ دنبال فوت‌های بالاتر بروید، چون قرار است تا مدت‌ها این یخچال نیازهای خانواده شما را برطرف کند. اگر هم قصدتان خرید یخچال بوش است، خیالتان راحت باشد، چون یخچال‌های بوش در فوت‌های مختلفی تولید و به بازار عرضه می‌شوند.

3. مصرف انرژی

یخچال جزو لوازم برقی است که به‌ طور مداوم روشن است، به‌ همین دلیل مصرف انرژی آن اهمیت زیادی دارد. برای‌ آن‌ که مجبور نباشید، پس از گذشت زمان اندکی پول زیادی بابت مصرف زیاد انرژی یخچالتان بپردازید، حتما هنگام خرید کردن به میزان مصرف انرژی یخچال توجه داشته باشید که معمولاً به‌ صورت برچسب بر روی یخچال‌ها حک شده‌ است. اگر خریدتان را از طریق خانه بوش انجام می­دهید، این اطمینان را داشته باشید که خرید یخچال­‌های مختلف بوش، گزینه بسیار مناسبی است. اندازه یخچال نیز بر روی مصرف انرژی تاثیر زیادی دارد.

ابعاد برخی یخچال‌ های موجود در بازار

یخچال‌ها امروزه از تنوع رنگ، طرح و اندازه‌های بالایی برخوردار هستند، به‌ طوری‌ که وقتی قصد خرید آن‌ها را دارید در بازار می‌توانید انواع و اقسام آن‌ها را ببینید. در زیر دو مدل از معروف‌ترین و پرمصرف‌ترین یخچال‌ها را عنوان می‌کنیم تا راهنمایی برای خرید بهتر شما باشد.

1. ابعاد یخچال‌ های ساید بای‌ ساید

اگر قصد شما خرید یخچال‌های ساید بای ساید است، پس بهتر است که با ابعاد این نوع از یخچال‌ها آشنایی داشته باشید. اندازه یخچال ساید بای ساید به‌ طور معمول دارای ۱۸۰ سانتی‌متر ارتفاع، ۹۰ سانتی‌متر عرض و ۷۵ الی ۸۵ سانتی‌متر عمق است. اندازه یخچال­‌های ساید بای ­‌ساید بوش نیز از این استاندارد پیروی می­کند. مثلا یک مدل از این نوع یخچال­ها دارای عرض 90 الی 92، ارتفاع 175 تا 180 و عمق 75 الی 85 است

گاهی اوقات این یخچال‌ها به‌ علت عمق زیاد متناسب با اندازه کابینت‌های شما نیستند، بنابراین برای حل این مشکل و بیرون‌ زدگی یخچال بهتر است که تغییراتی در چیدمان کابینت‌های کنار یخچال ایجاد کنید.

2. ابعاد یخچال‌ های دوقلو

یکی از یخچال‌های پرطرفدار و البته محبوب در بین خانواده‌های پرجمعیت یخچال‌های دوقلو هستند. این یخچال‌ها دارای ارتفاع ۱۸۰ الی ۱۸۵ سانتی‌متر، عرض ۱۳۰ سانتی‌متر و عمق ۶۰ سانتی‌متر هستند. حتما هنگام خرید به اندازه یخچال دقت داشته باشید تا بتوانید یخچالتان را متناسب با فضای آشپزخانه خرید کنید. شرکت بوش نیز همین استاندارد را در خصوص اندازه یخچال دوقلوهای خود رعایت کرده است.

ابعاد برخی یخچال های موجود در بازار

لوازم خانگی بوش

لوازم‌ خانگی بوش در دسته‌های ماشین ظرفشویی، ماشین لباسشویی،  یخچال‌های فریزر، سایدبای‌ساید، دوقلو، جاروبرقی، مخلوط‌ کن، اجاق‌ گاز، غذاساز، آبمیوه گیری، کتری برقی و غیره قرار می‌ ‌گیرند. این برند یکی از برندهای معتبر و باسابقه در تولید لوازم‌ خانگی است که توسط کشورهایی مانند ترکیه، آلمان و مالزی تولید می‌شود.

یکی از محصولات پرطرفدار و البته با کیفیت برند بوش انواع یخچال‌های آن است که در مدل‌های مختلف سایدبای‌ساید، دوقلو و فریزر تولید و عرضه می‌شود که البته از محبوبیت و کیفیت بالایی برخوردار است و می‌توان بر روی یخچال‌ بوش به‌ عنوان محصولی فراتر از یک یخچال نگاه کرد.

بنابراین برای معرفی محصولات بوش در وهله اول می‌توانیم انواع یخچال­‌های بوش را مدنظر قرار دهیم. کیفیت این محصولات موجب شده‌ است که خانواده‌های بسیاری این یخچال­‌ها را در اولویت خود قرار دهند. علاوه‌ بر کیفیت قیمت یخچال بوش و تنوع محصولات نیز موجب جذب نظر و توجه خانوارها می‌شود.

سوالات متداول

نیاز شما اندازه یخچال را تعیین می‌کند. اما روی هم رفته می‌توان گفت هر فرد بالغ به 5 متر مکعب یخچال نیاز دارد. بنابراین چنین خانواده‌ای به یخچالی بیش از 22 فوت نیاز دارد.
هر فوت حدودا برابر است با  لیتر. فوت برای اندازه گیری ظرفیت داخلی یخچال استفاده می‌شود.
برای این کار ابتدا عمق، ارتفاع و پهنای یخچال را به سانتی‌متر اندازه بگیرید. هر یک از اندازه‌ها را بر 30 تقسیم کنید. سپس هر سه اندازه را در هم ضرب کنید تا فوت یخچال را به دست آورید.
3.4/5 - (5 امتیاز)

4 دیدگاه برای “نحوه اندازه گیری ابعاد یخچال

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *