راهنمای خرید اجاق گاز

راهنمای خرید اجاق گاز

امروزه یکی از بهترین ابزار‌ها و وسایل کشف شده در حوزه پخت و پز، اجاق گاز‌ها هستند که کار پخت و پز را برای ما بسیار ساده و راحت می‌کنند. در اولین قدم از این راهنمای خرید اجاق گاز باید بدانید اجاق گاز در اوایل قرن نوزدهم تولید شد و پس از مدتی هم به تولید انبوه رسید اما تاریخچه اجاق گاز خیلی قدیمی‌تر از قرن نوزدهم است.

در این مقاله قرار است انواع اجاق گاز و کاربرد آنها را معرفی کنیم پس اگر قصد خرید یک اجاق گاز را به تازگی دارید حتما تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

راهنمای خرید اجاق گاز : انواع اجاق گاز

در کل اگر بخواهیم اجاق گاز‌های موجود در بازار را دسته بندی کنیم، از این 3 نوع خارج نیستند:

1-اجاق گاز گازی

2-اجاق گاز برقی

3-اجاق گاز گازی و برقی (ترکیبی)

در ادامه مطلب همچنین به موضوع راهنمای خرید اجاق گاز هم اشاره می‌کنیم و همچنین یکی از بهترین شرکت‌ها و مارک‌های روز دنیا که در ایران هم نمایندگی دارد را معرفی می‌کنیم.

اجاق گاز گازی

معروف‌ترین و رایج‌ترین نوع اجاق گاز‌ها، اجاق گاز گازی است که البته در بین ایرانی‌ها به دلیل قیمت نسبتا پایین گاز در کشور بیشتر نسبت به بقیه مدل‌ها استفاده می‌شود.

شاید الان با خود بگویید که قیمت گاز و بنزین واقعا در ایران ارزان نیست، بله تا حدودی حق با شما است ولی باید بگوییم منظور ما نسبت به بقیه کشور‌ها از جمله کشور‌های اروپایی نشین است.

این اجاق گاز‌های گازی ظرفیت و فضای بسیار زیادی را در آشپزخانه شما اشغال نمی‌کنند البته قابل ذکر است باز هم بستگی به نوع اجاق گاز دارد زیرا در مدل‌های قدیمی، این جریان کاملا برعکس است.

این اجاق گاز‌ها شامل 6 جایگاه شعله هستند که شما می‌توانید از 1 تا 6 شعله همزمان از آن استفاده کنید.

یکی از مهم‌ترین معایب اجاق گاز‌های گازی این است که به خاطر وصل بودن به گاز شهری احتمال نشت گاز وجود دارد برای همین پیشنهاد می‌کنیم حتما نکات ایمنی را قبل از استفاده از این نوع اجاق گاز‌ها رعایت کنید.

راهنمای خرید اجاق گاز برقی

مدل بعدی که مطمئنا تا به حال شنده‌اید و می‌خواهیم درباره آن صحبت کنیم، اجاق گاز برقی است.

اجاق گاز‌های برقی یکی از معروف‌ترین و پرطرفدار‌ترین نوع اجاق گاز‌ها به شما می‌روند و دلیل این محبوبیت آنها، بهره‌وری انرژی برق است یعنی این اجاق گاز‌ها بدون نیاز به گاز شهری می‌توانند دقیقا همان کار اجاق گاز‌های گازی را با برق انجام دهند.

البته شایان ذکر است که متاسفانه این مدل از اجاق گاز‌ها با این همه مزیت و خوبی، ولی در ایران طرفداران زیادی ندارد. دلیلش هم که پیش‌تر ذکر کردیم این است که قیمت سوخت و گاز در ایران نسبت به بقیه کشور‌ها ارزان‌تر است و نیازی به استفاده از این مدل برقی را ندارند.

اما این موضوع فقط در ایران و چند کشور نفت خیز اینگونه است ولی در بیشتر کشور‌های اروپایی و امریکا به خاطر کمبود انرژی‌های تجدید ناپذیر مثل بنزین و نفت از این اجاق گاز‌ها به جای اجاق گاز‌های گازی استفاده می‌کنند.

قیمت این اجاق گاز‌ها نسبت به نوع گازی خود کمی بیشتر است به خاطر اینکه از تکنولوژی‌های پیشرفته‌تری نسبت به نوع گازی استفاده شده است.

راهنمای خرید انواع اجاق گاز

راهنمای خرید اجاق گاز ترکیبی

شاید برایتان کمی عجیب باشد و با خود بگویید منظور از اجاق گاز ترکیبی چیست؟

اجاق گاز ترکیبی نوع دیگر از اجاق گاز‌ها است که در سال‌های اخیر به بازار‌های جهانی عرضه و معرفی شد.

دلیل نامگذاری این نوع است که هم با برق کار می‌کند هم با گاز. البته باز‌هم شایان ذکر است که این نوع از اجاق گاز‌ها در بین ایرانی‌ها معروف نیست و بیشترین کاربرد آنها در کشور‌های اروپایی و آمریکایی است.

حال شاید با خود بپرسید که چرا هم برق و هم گاز؟ جواب این سوال کمی جای بحث دارد زیرا دلایل مختلفی می‌تواند وجود داشته باشد.

یکی از مهم‌ترین ویژگی های اجاق گاز ترکیبی این است که زمانی که مثلا گاز قطع می‌رود شما دیگر نیاز نیست تا اتصال دوباره گاز منتظر بمانید می‌توانید از برق استفاده کنید و همین امر موجب شده تا طرفداران زیادی را به خود جلب کند.

این محصول به دلیل به کارگیری از علم جدید و نوین از قمیت بالاتری نسبت به مدل‌های قبلی خود برخوردار است.

حال اگر کمی برای انتخاب خود در خرید اجاق گاز مخصوص خود گیج شده‌اید، اصلا نگران نباشید زیرا شما می‌توانید سوالات خود را در خصوص راهنمای خرید اجاق گاز را از پشتیبانی خانه بوش بپرسید و ما هم در ادامه راهنمایی هایی در این رابطه با شما در اشتراک میگذاریم.

انواع اجاق گاز ها بر اساس طراحی و کاربرد آنها

در کل اجاق گاز‌ها به 4 دسته از نظر کاربرد و طراحی تقسیم می‌شوند:

1-مبله

2-کشویی

3-صفحه‌ای

4-رومیزی

راهنمای خرید اجاق گاز های مبله

احتمالا همه ما تابه حال تجربه داشتن این اجاق گاز‌ها را داشته‌ایم. اجاق گاز‌های مبله، نسبتا قدیمی هستند و وزن بسیار زیادی دارند و همچنین فضای زیادی را اشغال می‌کنند.

که البته امروزه دیگر با آمدن مدل‌های جدید این گازها کاربرد چندانی ندارند ولی هنوز هم طرفداران خود را دارد و در بعضی خانه‌ها پیدا می‌شود.

مدل های جدید این گاز‌ها معمولا 5 شعله‌ای هستند و امکان پخت کیک و کباب نیز در آن تعبیه شده است.

اجاق گاز مبله بوش HSG736227I

اجاق گاز مبله بوش  HSG736227I

اجاق گاز مبله بوش HSG736227I یکی دیگر از محصولات با کیفیت شرکت بوش، که از نوع مبله آن است.

این اجاق گاز دارای 5 شعله مجزا است و همچنین قابلیت گریل نیز دارد. وزن این اجاق گاز 50 کیلوگرم است و جنس شبکه‌های آن نیز چدنی است. همچنین نوع مصرف این اجاق گاز، گازی است.

راهنمای خرید اجاق گاز کشویی

اجاق گاز کشویی تفاوت زیادی با اجاق گاز‌های مدل مبله ندارند و در خیلی از ویژگی‌ها یکسان هستند اما تفاوت اصلی این اجاق گاز‌ها با نوع مبله در طبقه‌بندی این گاز‌ها بوده است.

منظور این است که شما همزمان می‌توانید چندین غذا را باهم و بدون دردسر پخت کنید زیرا محفظه فر در این مدل تفکیک شده است و قابلیت پخت همزمان چند نوع غذا را به شما می‌دهد.

اجاق گاز بوش  HGA233120I

اجاق گاز بوش مدل  HGA233120I یکی از مجهز‌ترین فر گاز‌های بوش به شمار می‌رود. این فر گاز دو شبکه‌ای است و برچسب مصرف انرژی آن A است.

این فر گاز دارای ویژگی حرارت از پایین و گریل است که این مدل را از بقیه مدل ها جدا می‌کند. همچنین نوع گاز آن، به گاز شهری متصل می‌شود

راهنمای خرید اجاق گاز صفحه‌ای

بهترین انتخاب برای کسانی که فضای زیادی در آشپزخانه خود ندارند و می‌خواهند یک اجاق گاز زیبا و در عین حال جمع و جور تهیه کنند، اجاق گاز صفحه‌ای است.

اجاق گازهای صفحه‌ای به قدری زیبا و خوشگل طراحی شده‌اند که به آشپزخانه شما این زیبایی را انتقال می‌دهند.

معمولا منبع اصلی این اجاق گاز‌ها برق و الکتریسیته است اما نوع گازی آن نیز در بازار موجود است که با کمی جست و جو می‌توانید پیدا کنید.

همچنین این اجاق گاز را می‌توانید در رنگ ها و سبک ها مختلف در بازار پیدا و خریداری کنید.

اجاق برقی صفحه ای توکار بوش سری 6 مدل PKF375FB1E

اجاق برقی صفحه ای توکار بوش سری 6 مدل PKF375FB1E

اجاق برقی صفحه ای بوش مدل PKF375FB1E در کشور اسپانیا طراحی و تولید شده است. ابعاد این محصول 360*527 میلی‌متر و وزن آن 5 کیلوگرم است. جنس این اجاق برقی از سرامیک است که در برابر حرارت و ضربه بسیار مقاوم است.

این اجاق برقی صفحه ای مجهز به قفل کودک و صفحه نمایش کنترل لمسی است. قفل کودک در اجاق برقی صفحه ای بوش مدل PKF375FB1E باعث تغییر زمان و دمای شعله می‌شود. هر دو شعله این اجاق گاز دارای تایمر هستند. صفحه نمایشگر این اجاق، اطلاعات مربوط به دما و شعله را نشان می‌دهد و زمان پخت و دمای شعله، توسط این صفحه لمسی قابل تنظیم است.

راهنمای خرید اجاق گاز رومیزی

این اجاق گاز شباهت بسیار زیادی به نوع قبلی خود یعنی صفحه‌ای دارد ولی قیمت آن کمی کمتر از آن است.

این اجاق گاز به دلایل مختلفی از جمله ارزان بودن و قابل حمل بودن در اداره‌ها و مکان‌های دولتی بیشتر استفاده می‌شود.

یکی از معایب این اجاق گازها کمبود درگاه شعله است که معمولا این اجاق گاز‌ها 2 یا 3 شعله دارند و بیشتر از این امکانش نیست که وجود داشته باشد.

اجاق گاز صفحه ای توکار بوش سری 8 مدل PRS9A6D70

اجاق گاز توکار بوش سری 8 مدل PRS9A6D70

اجاق گاز صفحه‌ای بوش مدل PRS9A6D70 یکی از نمونه‌های مدرن امروزی اجاق گاز است. این اجاق گاز صفحه ای ، 5 شعله با طراحی مدرن، از جنس سرامیک محصول کشور اسپانیا است. این اجاق گاز دارای ویژگی flame select (انتخاب شعله) برای تعویض تنظیم شعله در 9 درجه تعریف شده است.

سطح این اجاق گاز صفحه ای، از جنس شیشه و سرامیک، بسیار مقاوم در برابر حرارت است. فندک اتوماتیک، ترموکوپل، قابلیت شستشوی قطعات در ماشین ظرفشویی و نمایشگر دیجیتال برای نمایش درجه حرارت از ویژگی‌های این محصول است.

ویژگی های اجاق گاز های جدید

هر چه به سمت آینده پیش می‌رویم تکنولوژی پیشرفته‌تر می‌شود و خود این یک امر طبیعی است اما می‌خواهیم در این مطلب به یکی از مهم‌ترین تغییرات اخیر در حوضه اجاق گاز‌ها اشاره کنیم که مطمئنن با فهمیدن آن متعجب زده می‌شوید.

یکی از تغییراتی که در سال‌های اخیر بر روی بعضی از اجاق گاز‌ها اتفاق افتاده است این است که شما از راه دور می‌توانید این اجاق گاز‌ها را کنترل کنید اما چطور؟

شما می‌توانید به نصب یک برنامه بر موبایل خود، موبایل خود را به اجاق گاز متصل کنید و هر لحظه آمار قطعی و وصلی آن را مشاهده کنید حتی از راه دور.

مهم‌تر از آن این است که شما اگر یک روزی فراموش کردین زیر اجاق گاز خود را خاموش کنید می‌توانید از همان راه دور به راحتی با چند کلید اجاق خود را خاموش کنید و دیگر نگران سوختن غذا و خانه خود نباشید.

این تغییرات در بعضی از اجاق گاز‌ها جدید به صورت آزمایشی در حال اجرا است و شما می‌توانید با خریداری این اجاق گاز‌ها از این آبشن مهم برخوردار شوید.

خرید اجاق گاز در فروشگاه یا آنلاین؟

خرید اجاق گاز در فروشگاه یا آنلاین یکی از مهم‌ترین سوالاتی است که برای مشتری هنگام خرید به وجود می‌آید مخصوصا برای کسانی که در شهر‌های کوچک زندگی می‌کنند و تنوع محصولات و فروشگاه‌های زیادی ندارند این سوال بیشتر است.

حال اگر بخواهیم به این سوال پاسخ دهیم بستگی به شرایط افراد دارد، برای مثال کسانی که در شهر‌های بزرگ زندگی می‌کنند خوب نمایندگی‌های زیادی در آنجا وجود دارند که نیازی به خرید آنلاین نیست مخصوصا برای همچین قطعه مهم و گران.

اما خوب برای شهر‌های کوچک‌تر جریان کمی متفاوت است و پیشنهاد ما هم خرید آنلاین است زیرا هم تنوع زیادی وجود دارد و هم امکان مرجوع کردن کالا نیز وجود دارد و شمارا از خرید آنلاین کاملا مطمئن می‌سازد.

در ادامه می‌خواهیم یکی از معتبر‌ترین سایت‌های نمایندگی برای سفارش آنلاین انواع اجاق گاز‌ها را به شما معرفی کنیم که با خیال راحت و با گارانتی، محصول خود را ارزان‌تر از همه‌جا خریداری کنید.

خانه بوش بهترین نمایندگی محصولات بوش در ایران است که با مزایایی که در اختیار مشتری‌های خود قرار می‌دهد شما را از هرگونه دردسر در هنگام خرید و حتی بعد خرید فارق و آسوده می‌کند.

راهنمای خرید اجاق گاز کامل

راهنمای خرید اجاق گاز بستگی به شرایط مختلفی مختلفی دارد از جمله سلیقه افراد که مهم‌ترین آن نیز است.

در کل اگر هنوز هم برای خرید اجاق گاز خود دچار تردید شده‌اید پیشنهاد می‌کنیم با تیم پشتیبانی خانه بوش سوالات خود را در میان بگذارید و آنها بهترین راهنمایی را به شما انجام می‌دهند.

ولی در هر صورت شما تصمیم گیرنده نهایی هستین و سلیقه شما و خانواده‌تان می‌تواند در اولویت باشد که البته خانه بوش با داشتن بهترین تنوع و مدل‌ها می‌تواند نیاز شما را در این باره بر طرف کند.

 سوالات متداول

 آیا فرهای ترکیبی تنها با گاز یا برق کار می‌کنند؟

خیر- این نوع فرها به هر دو منبع انرژی برای فعالیت نیاز دارند. بدون اتصال همزمان برق و گاز شهری قادر به استفاده از این فرها نخواهید بود.

آیا فر برقی جایگزین مایکروفر است؟

اگر مدلی که خریداری می‌کنید قابلیت یخ زدایی نیز داشته باشد، بله خرید فر برقی شما را از مایکروفر بی‌نیاز می‌کند.

 کدام فر مقرون‌به‌صرفه‌تر است؟

با توجه به هزینه پایین گاز و هزینه پایین نصب فرهای گازی، این نوع فرها انتخاب اقتصادی‌تری به شمار می‌روند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *