10 وسیله تمیز کننده ضروری برای درخشان نگه داشتن خانه شما

10 وسیله تمیز کننده ضروری برای درخشان نگه داشتن خانه شما

همه ما برای داشتن خانه‌ای پاکیزه و مرتب نیازمند وسایل نظافت خانه هستیم. شما ممکن است وقت زیادی را در طول هفته به نظافت خانه اختصاص دهید. ناگفته پیداست؛ کار آسانی نیست. حتی اگر تمیزی منزل خود را به شرکت‌های خدمات نظافتی می‌سپارید، لازم است با فهرستی از وسایل مورد نیاز برای نظافت خانه بیشتر و بهتر آشنا شوید.

پیش از هر چیز لازم به ذکر است، قرار نیست همه کارهای خانه را به تنهایی انجام دهید تا خانه‌ای براق، مرتب و درخشان داشته باشید. به جز اعضای خانواده، وسایل نظافت نیز بخشی از این کارها را بر عهده می‌گیرند. بنابراین بهتر است برای صرفه‌جویی در زمان و انرژی مصرفی هنگام تمیز کردن و زدودن آلودگی‌ها و کثیفی‌های منزل و همچنین انجام این کارها با سرعت بیشتر، بیش از پیش با کاربرد این وسایل آشنا شوید. ما در این مقاله به دسته بندی هر یک از وسایل نظافت خانه بر اساس قسمتی از خانه که باید تمیز شود، پرداخته‌ایم. پس تا پایان این مطلب همراه ما باشید.

ضمن اینکه باید یادآوری کنیم، برای تمیز کردن خانه به غیر از وسایلی که در ادامه خواهند آمد، ممکن است از مواد پاک‌کننده‌ گوناگون نیز استفاده کنیم. بهتر است پیش از استفاده از این مواد شوینده و بهداشتی، راهنمای مصرف آن‌ها را به دقت مطالعه کرده و طبق آن عمل نمایید. همچنین برای نظافت حتماً از دستکش استفاده کنید.

وسایل ضروری برای نظافت منزل

برای تمیز کردن گرد و غبار، انواع لکه‌ها و هرگونه آلودگی از سطوح و گوشه کنار خانه خود به مواد و وسایل تمیز کننده گوناگونی نیاز دارید و از هر یک از آن‌ها باید با توجه به سطح مورد نظر کمک بگیرید. این وسایل را می‌توان در 4 گروه کلی که در ادامه مطلب خواهند آمد، دسته بندی کرد. البته ما در اینجا تنها 10 مورد از وسایل این گروه‌ها را نام می‌بریم و موارد بیشتری هم وجود دارد که در فروشگاه‌ها و سایت‌های گوناگون می‌توانید آن‌ها را پیدا کرده و درباره کارکرد و نحوه استفاده از آن‌ها اطلاعات لازم را  به دست آورید.

وسایل ضروری برای نظافت کف منزل

الف) وسایل ضروری برای نظافت کف‌ منزل

از جمله این وسایل می‌توانیم به جاروبرقی، جارو دستی و خاک‌انداز، تی یا زمین شوی و … اشاره کنیم. مهم‌ترین آنها را با هم مرور خواهیم کرد.

جاروبرقی

برای تمیزی هر چه بهتر و نظافت آسان و سریع کف و یا گوشه و کنار منزل، داشتن یک جاروبرقی ضرورت است. سطوح گوناگونی مانند موکت، سرامیک، فرش، گوشه‌های داخلی مبلمان و پنجره، و پارکت را می‌توانید با کمک برس‌ها و سری‌های مختلف این وسیله از به سادگی از گرد و غبار و کثیفی بزدایید.

برای پاکیزگی سطح زمین خانه، با استفاده از جاروبرقی بوش و یا یک جاروی دستی و خاک‌انداز، هر چه گرد و خاک در محیط وجود دارد را پاک کنید. پس از آن و با توجه به جنس کفپوش اتاق و سالن، مایع شوینده ویژه آن را طبق دستور‌العمل نوشته شده روی ظرف تهیه نمایید. گاهی می‌توان برخی شوینده‌ها را بدون آماده‌سازی خاصی به کار برد و گاهی باید آن‌ها را رقیق کرد. با ریختن و آمیختن شوینده با آب درون ظرف یا سطلی  پر از آب، تی را به محلول آغشته و آنگاه کفپوش‌ها را تی بکشید. پس از هر چند متری که تی کشیدید دوباره آن را درون سطل محلول قرار داده و به شوینده کافی آغشته نمایید.

زمین‌شوی برقی

خرید زمین شوی برقی برای افرادی که علاقه‌ای به پاک کردن سرامیک، فرش و کفپوش با وسایل دستی ندارند گزینه‌ای ایده‌آل است. روشن است هزینه خرید این وسیله در قیاس با انواع تی دستی یا شوینده‌های فرش، بسیار بالاتراست. همچنین کاربرد آن بیشتر مناسب برای فضاهای بزرگ می‌باشد. با این وجود، نمی‌توان مزیت‌هایی چون سرعت، قدرت، آسانی و راحتی آن را نادیده گرفت.

بخارشوی

تهیه بخارشوی می‌تواند به شما در فرآیند نظافت کمک شایانی کند. با بهره‌گیری از این وسیله می‌توانید در بازه زمانی بسیار کوتاهی به ضد عفونی کردن و لکه زدایی از سطوح گوناگون خانه بپردازید. همچنین، شیشه‌های پنجره و پرده‌ها با این ابزار به خوبی پاکیزه و تمیز می‌شوند. بنابراین می‌توان چنین جمع بندی کرد که شما با استفاده از این وسیله بسیار کاربردی می‌توانید به تمیز کردن وسایل و سطوح آشپزخانه، شیشه‌ها و چهارچوب یا قاب در و پنجره، ویترین‌های شیشه‌ای و آینه‌ها به ویژه در سرویس بهداشتی و نیز بیشتر سطوح سرامیکی، سنگی، شیشه‌ای، فلزی و پارکت و… بپردازید. انواع بخارشوی در بازار موجود است که می‌توانید بسته به نیاز و بودجه خود، مدل مناسب را تهیه کنید و اگر انتخاب شما بوش آلمان باشد، بدون شک کالاهای مرغوب و اصل را در  نمایندگی بوش در ایران پیدا خواهید کرد.

سطل و زمین‌شوی

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که پس از شستشو و نظافت، برای جمع کردن آب اضافی بر زمین به مشکل بربخورید. استفاده از ست سطل و زمین شوی در این مواقع می‌تواند به شما کمک کند. با قرار دادن سر تی درون بخش آبکشی سطل، از طریق بخش خشک کن آب اضافه تی گرفته می‌شود. این وسیله کاربردی جهت سرعت بخشیدن به نظافت خانه بسیار کاربردی است.

وسایل ضروری برای نظافت آشپزخانه

ب) وسایل ضروری برای نظافت آشپزخانه

از این وسایل می‌توان به اسفنج، اسکاچ، پاک کننده چند منظوره، بطری اسپری، پارچه‌ی گردگیری و … اشاره کرد. پاک کننده چند منظوره البته از مهم‌ترین این وسایل برای تمیز کردن آشپزخانه است. چون شما می‌توانید با کمک این پاک کننده به نظافت بخش‌های بزرگی از آشپزخانه‌ خود بپردازید. به این جهت باید میزان مناسبی از محلول را با دقت در دستور‌العمل نوشته شده روی آن با آب مخلوط کرده و آن را درون بطری اسپری بریزید. آنگاه با بطری محلول پاک کننده روی وسایل گوناگونی مانند کابینت‌ها بیفشانید. سپس یک دستمال گردگیری روی آن بکشید.  پاک کننده‌های مخصوص اجاق گاز برای نظافت آن وسیله بهتری هستند. پس از ریختن مایع مخصوص روی اجاق گاز با اسفنج آن را تمیز نمایید. همچنین برای نظافت سینک ظرفشویی می‌توانید از کمی جوش شیرین و کمی سرکه استفاده کنید. پس از ریختن کمی جوش شیرین و سرکه در سینک پنج دقیقه شکیبا باشید. سپس با کمک اسکاچ نمناک آن را تمیز کرده و در پایان آن را بشویید. امروزه متناسب با هر شوینده‌ و سطحی، اسفنج و پارچه مخصوصی در بازار وجود دارد از جمله پرکاربردترین این موارد عبارتند از:

اسفنج جادویی

اسفنج جادویی از جمله وسایلی است که با دارا بودن ویژگی زبری زیاد نه تنها اصلاً آسیبی به سطوح خانه شما نمی‌زند بلکه به شما کمک می‌کند تا لکه‌های مقاومی را که روی سطوح مختلف خانه جا خوش کرده‌اند، نابود کنید.

دستکش اسکاچ دار

برای شستشوی سطوح گوناگون خانه این وسیله بسیار کاربردی است. این نوع خاص از دستکش‌های مناسب نظافت، در بخش کف دست به پرزهایی اسکاچ مانند برای نظافت بهتر مجهز شده است.

فرچه شستشوی چند منظوره

از این وسیله می‌توانید کاشی و سرامیک برای پاکیزگی و نظافت انواع موکت، فرش، بهره ببرید. همچنین طراحی دسته این فرچه به شکلی است که هنگام استفاده از این وسیله دستان‌تان آسیب نبیند.

ج) وسایل ضروری برای نظافت حمام و دستشویی

برای نظافت حمام و دستشویی می‌توانیم از وسایل و موادی مانند فرچه یا برس مخصوص توالت، پاک کننده‌ چند منظوره، مایع جرم‌گیر و … بهره بگیریم.

می‌توانید با استفاده از مایع پاک‌کننده‌ چند منظوره نسبت به نظافت و پاکیزگی توالت و روشویی اقدام کنید. در آغاز میزان معینی از مایع را روی قسمت‌های مختلف توالت یا روشویی خود ریخته و آنگاه شوینده را با کمک فرچه مناسب روی همه سطح پخش کنید. سپس چند دقیقه‌ای صبر کنید. پس از اندکی صبر می‌توانید به سادگی و تنها با کمک آب کافی، سطوح را بشویید. همچنین برای نظافت کف دستشویی نیز می‌توانید از این محلول کمک بگیرید؛ یا اگر می‌خواهید، می‌توانید از مایع مخصوص جرم‌گیری استفاده کنید تا افزون بر پاکیزگی و درخشان شدن کف توالت، همگی باکتری‌ها و میکروب‌ها و آلودگی‌ها زدوده و نابود شوند.

از اسپری پاک کننده سرامیک هم می‌توانید برای پاکیزگی هر چه بیشتر و برق‌ انداختن سطوح سرامیکی، مانند کف و دیوارهای آشپزخانه، کف خانه، و یا راه پله استفاده کنید. به یاد داشته باشید مصرف شوینده‌های معمولی ممکن است سبب ایجاد لکه مقاوم روی سطح شود که پاک کردنشان دشوار باشد. مهم‌تر از همه اینکه در صورتی که به مواد شوینده و جرمگیر حساسیت تنفسی دارید، هرگز از این مواد استفاده نکنید. برای محافظت از پوست خود در برابر شوینده‌ها نیز چه حساسیت داشته باشید و چه نداشته باشید باید از دستکش و فرچه یا برس مناسب استفاده کنید. برس‌هایی چون:

برس شستشوی دسته بلند

برای پاک کردن وان روشویی و شستشوی گوشه‌های در و پنجره و همچنین قسمت‌های درونی لوله‌های موجود در خانه می‌توانید از این برس دسته بلند بهره ببرید.

وسایل نظافت خانه

د) وسایل ضروری برای نظافت حال، پذیرایی و اتاق خواب

از جمله وسایل ضروری برای نظافت پذیرایی و اتاق خواب می‌توان به مواردی مانند شیشه پاک کن، گردگیر دستی یا برقی، روزنامه یا کاغذ باطله، شامپو فرش، دستمال گردگیری و جاروبرقی و بخارشوی اشاره کرد. در این بین، با صرف اندکی هزینه می‌توان بهترین و کارآمدترین وسایل از جمله موارد زیر را تهیه کرد:

پاک‌کننده مغناطیسی شیشه دوجداره

برای پاکیزگی و نظافت گرد و غبار بخش میانی و لکه‌های شیشه دو جداره می‌توانید از این وسیله نظافت خانه استفاده کنید. این وسیله کاربردی و امن با یاری نیروی مغناطیسی به خوبی آلودگی‌ها را می‌زداید. همچنین شما می‌توانید برای پاک کردن بهتر شیشه‌ها با توجه به ضخامت آن‌ها، مدل شیشه پاک‌کن را انتخاب نمایید. ناگفته نماند می‌توان با این شیوه به طور همزمان دو طرف شیشه را تمیز کرد.

گردگیر رادیاتور

این وسیله گردگیری از شکل خاصی برخوردار است و همانطور که از نامش برمی‌آید، به کمک آن می‌توانید به سادگی نسبت به تمیزی و زدودن گرد و غبار و کثیفی میان پره‌های رادیاتور و همچنین بخش‌های دور از دسترس آن اقدام کنید.

ناگفته نماند انواع شوینده و پاک کننده‌های سطوح و همچنین مسواک، برس توالت شوی، دمپایی تمیزکننده کف، فرچه سیمی، اسکاچ ظروف تفلون و چدن، دستمال حوله‌ای، زمین‌شوی آب‌پاش‌دار، جارو و خاک‌انداز، تی آب جمع‌کن، انواع جاروشارژی از جمله جاروشارژی بوش و موارد دیگری نیز هستند که با توجه به نیاز خود می‌توانید از آن‌ها برای تمیز کردن و درخشان کردن خانه خود بهره بگیرید.

سخن پایانی

در این مطلب کوشش کردیم تا شما را با وسایل نظافت خانه جهت سرعت عمل و افزایش کیفیت نظافت و پاکیزگی بخش‌های مختلف منزل بیشتر آشنا کنیم. ناگفته پیداست باید به این وسایل اهمیت داد؛ چون پاکیزگی و تمیزی افزون بر بهداشت بیشتر و بهتر و نیز از بین بردن میکروب‌ها، باکتری‌ها و آلودگی‌ها، به شما احساس سرزندگی، نشاط، آرامش و آسایش بیشتری می‌بخشد. امیدواریم این مقاله مورد توجه ما قرار گرفته باشد.

شرکت آلمانی بوش با نزدیک به یک و نیم قرن سابقه یکی از برندهای خوش‌نام و شناخته شده در تولید لوازم خانگی است که محصولات متنوع آن افزون بر کشور آلمان، به صورت تحت لیسانس در کارخانه‌های بسیاری و در کشورهای دیگر نیز تولید می‌شود. همه محصولات این شرکت، تولید و مونتاژ هر کدام از کارخانه‌های بوش که باشند، کیفیت طراحی و ساخت بالایی دارند. در کنار یخچال و فریزر، فر و غذاساز و یا چای‌ساز و مواردی از این دست، این شرکت وسایل نظافتی همچون ماشین لباسشویی، ماشین ظرفشویی، جاروی برقی و شارژی نیز تولید می‌کند؛ که همگام با فناوری‌های روز جهانی ساخته می‌شوند.

شما هموطنان عزیز می‌توانید از سراسر ایران محصولات بوش اصل را با گارانتی معتبر از خانه بوش خریداری نمایید. کالاهایی که از این مرکز تهیه می‌کنید قابل رهگیری هستند و از طریق کدهای محصولی که در اختیار مشتریان قرار می‌گیرد می‌توانید آن‌ها را در سایت اصلی بوش آلمان شناسایی کنید. خرید از خانه بوش مزایای دیگری نیز برای شما به همراه دارد از جمله:

  • نصب رایگان لوازم خانگی بزرگ در محل
  • بیمه رایگان محصولات تا خانه یا محل مورد نظرتان
  • ارسال فوری همه خریدهای حضوری و آنلاین به سرتاسر ایران
  • امکان خرید آنلاین و خرید حضوری از سایت یا فروشگاه فیزیکی خانه بوش واقع در تهران
  • بهره‌مندی از مشاوره و راهنمایی تخصصی برای هر یک از محصولات شرکت توسط کارشناسان مجرب خانه بوش
  • و همچنین خدمات پس از فروش 10 ساله و گارانتی 2 و 3 ساله برای محصولات بزرگ و همچنین ضمانت‌نامه‌ 18ماهه و خدمات پس از فروش 5 ساله برای لوازم خانگی کوچک خانه بوش.

سوالات متداول

بله، شیشه شوی‌ دستی بوش از جمله موارد مناسب برای انجام این کار است که می‌توانید با کمک این وسیله تمیزکننده و قابل شارژ، سطوح صاف و صیقلی دیگر را نیز تمیز کنید. البته انتخاب این کار با خود شماست. همچنین خوب است بدانید که این وسیله قابلیت وکیوم مایعات نیز دارد.

نکته بسیار مهم در مورد تمیز کردن یخچال آن است که به هیچ وجه از مواد شوینده صنعتی استفاده نکنید. شما می‌توانید از سرکه، لیمو، جوش شیرین، نمک وغیره برای تمیز کردن یخچال خود استفاده کنید.
2.5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *