چای ساز روهمی بهتره یا کنار هم

چای ساز روهمی بهتره یا کنار هم

نوشیدن یک چای تازه پس از ساعت‌ها کار کردن حال آدم را جای می‌آورد؛ اما برای تهیه این نوشیدنی پرطرفدار نیاز به یک دستگاه مناسب و البته سریع است. به خصوص در زندگی پرمشغله امروزی داشتن یک چای ساز برقی باکیفیت در خانه یا محل کار کمک زیادی به شما می‌کند. البته در حین خرید این لوازم باید بدانید که چای ساز روهمی بهتره یا کنار هم؟ اگر این مسئله دغدغه شما نیز است، با ما همراه باشید.

آشنایی با چای ساز کنار هم

یکی از انواع چای سازهای موجود در بازار، چای ساز کنار هم است. این چای سازها از یک صفحه یا استند، کتری و قوری تشکیل شده‌اند. عملکرد این مدل چای سازها به این گونه است که با داشتن صفحه المنت دار، حرارت لازم برای دم کشیدن و جوش آمدن آب را فراهم می‌کنند. یکی از انواع چایی ساز بوش که در بین خریداران محبوب است، مدل BSGK-1285 است. این محصول توسط آلمان تولید شده و توان مصرفی آن ۲۰۰۰ وات است. شما می‌توانید در قوری ۱.۱ لیتری آن چای دم کرده و یک بعد از ظهر دل انگیز برای خود و خانواده بسازید.

آشنایی با چای ساز کنار هم

آشنایی با چای ساز روهمی

یکی از پرطرفدارترین چای سازها، انواع روهمی است که با نام دم آور نیز شناخته می‌شود. این مدل‌های جدید به گونه‌ای طراحی شده‌اند که شما بتوانید همچون کتری‌های قدیمی، قوری را روی مخزن آب قرار دهید تا به تدریج چای داخل قوری به کمک بخار آب کتری دم بکشد. این طرز کار سبب می‌شود تا چای شما به خوبی و به طرز شگفت انگیزی دم آمده و آماده شود. در حال حاضر شرکت بوش در تولید چای ساز روهمی حرفی برای گفتن دارد. یکی از چای سازهای روهمی بوش مدل  BOSCH – BH-2689 است که با داشتن ابعاد 20x20x3800 سانتی‌متر جای آن در آشپزخانه شما خالی است. این محصول دارای قوری شیشه‌ای و نشانگر LED کاربردی است. خبر خوب اینکه دیگر لازم نیست نگران تفاله‌های چای باشید؛ زیرا این محصول مجهز به فیلتر تفاله گیر چای است.

نگاهی به نقاط قوت چای ساز کنار هم

در چای سازهای کنار هم قوری و کتری در یک صفحه قرار می‌گیرند تا به وسیله‌ای برای تهیه چای تبدیل شوند. یعنی شما باید آب را در کتری مخصوص ریخته و چای را نیز در قوری بریزید تا صفحه دستگاه آنها را گرم کند. به هر حال برای انتخاب بهتر لازم است با مزایای این دستگاه‌ها آشنا شوید:

افزایش سرعت

در زندگی امروزی زمان حرف اول را می‌زند؛ به همین دلیل شما نیاز دارید که یک چای ساز پرسرعت داشته باشید. خوشبختانه از طریق چای ساز کنار هم می‌توانید خیلی سریع کارهای مربوطه را انجام داده و یک چای تازه و گوارا تحویل بگیرید. در واقع این دستگاه با انتقال حرارت مستقیم به آب و چای کمک می‌کند تا پروسه تولید این نوشیدنی گرم سرعت بگیرد.

نگهداری آسان

خبر خوب اینکه با استفاده از چای سازهای کنار همی نگرانی شما بابت نگهداری و قرارگیری آن کاهش می‌یابد؛ چرا که این دستگاه می‌تواند در هر فضایی جای بگیرد؛ در نتیجه نیاز نیست حتماً یک فضای خاصی را برای قرارگیری این محصول انتخاب نمایید.

ظاهری شیک و جذاب

از نظر برخی از خریداران چای ساز کنار هم نسبت به انواع روهمی ظاهر زیباتر و جذاب‌تری دارد؛ برای همین برخی از افراد ممکن است ظاهر را به باطن ترجیح داده و برای جذابیت بیشتر آشپزخانه‌شان هم که شده این مدل را برگزینند.

نگاهی به نقاط ضعف چای ساز کنار هم

چای سازهای کنار هم یا استند مانند هر وسیله دیگری از نقاط ضعف نیز برخوردار هستند که باید برای خرید نسبت به آنها آگاه باشید. برخی از معایب این مدل چای سازها به شرح زیر هستند:

عدم امکان دم کردن چای‌های دیگر

حتماً از خواص برخی از دمنوش‌های گیاهی با خبر هستید، اگر جز افرادی هستید که علاوه بر چای ساده علاقمند به دم کردن انواع دیگر چای‌ها نیز هستید، باید بدانید که با استفاده از چای ساز کنار هم این امکان برای شما وجود ندارد. در واقع این یک مدل محدودیت در هنگام استفاده از چای سازهای کنار هم است که نباید آن را نادیده بگیرید.

کاهش عطر و طعم چای

به دلیل آنکه حرارت مستقیم از صفحه المنت به قوری وارد می‌شود، چای به طور پیوسته جوشیده شده و به دلیل حرارت مستقیم و یکنواخت ممکن است شاهد کاهش عطر و طعم آن باشید. این مسئله به مذاق افرادی که طرفدار چای تازه هستند، خوش نمی‌آید.

بررسی نقاط مثبت چای ساز روهمی

به راستی کدام چای ساز بیشتر شبیه سماورهای قدیمی است؟ درست حدس زدید، چای ساز روهمی با همان ترفند چای را دم می‌کند. درست کردن چای در چایی ساز بوش مدل TTA2201 که از انواع باکیفیت روهمی است، به شما حس خوب نوشیدن یک چای درست و حسابی را هدیه می‌دهد. این محصول با توان مصرفی ۱۷۸۵ وات ظاهر زیبایی دارد که گزینه خوبی برای محل کار، منزل و … محسوب می‌شود. در کل چای ساز روهمی مزایای ویژه‌ای همچون موارد زیر دارد:

بررسی نقاط مثبت چای ساز روهمی

حفظ طعم و عطر چای

چه چیزی لذت بخش‌تر از نوشیدن یک چای تازه و خوش رنگ پس از ساعت‌ها کار است؟ حفظ طعم و عطر چای برای ما ایرانی‌ها از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است؛ برای همین چای ساز روهمی به گونه‌ای طراحی شده که در اثر دم کشیدن چای با بخار آب، طعم و عطر آن آسیبی نبیند.

امکان تهیه انواع چای و دمنوش‌ها

اگر عاشق دمنوش‌های گیاهی و چای‌های مختلف هستید، به شما خرید چای ساز روهمی را پیشنهاد می‌کنیم. این مدل چای سازها توانایی خوبی در دم آوردن نواع چای و دمنوش‌ها دارند.

برخورداری از سیستم گرم نگهدارنده آب

حتماً برایتان اتفاق افتاده که در هنگام میزبانی از تعداد زیادی مهمان دچار کمبود آب جوش شده باشید! در چنین موقعیتی چای ساز روهمی با سیستم گرم نگهدارنده به کمک شما می‌آید. این سیستم سبب می‌شود تا پیوسته آب داخل چای ساز جوش و داغ باقی بماند.

نگاهی به نقاط ضعف چای ساز روهمی

برای آنکه با پاسخ سوال “چای ساز روهمی بهتره یا کنار هم؟” آشنا شوید، لازم است با نقاط منفی این مدل‌ها نیز آشنا باشید؛ به همین دلیل تصمیم گرفته‌ایم که در پاراگراف‌های زیر به معایب انواع روهمی بپردازیم:

نگهداری دشوار

در انواع روهمی قوری روی کتری قرار می‌گیرد؛ در نتیجه ممکن است قرار دادن آن در داخل کمد یا کابینت کمی سخت باشد؛ چرا که ارتفاع آن زیاد است. اگر قصد خرید این مدل چای سازها را دارید، پیشنهاد می‌شود که از قبل فضای قرارگیری آن را انتخاب کنید و بعد برای خرید اقدام نمایید.

قیمت بالاتر

مقایسه‌های انجام شده نشان می‌دهند که اصولاً قیمت چایی ساز بوش از نوع روهمی نسبت به کنار هم گران‌تر است. این مسئله ممکن است به مذاق برخی از خریداران خوش نیاید.

چای ساز کنار هم یا روهمی؟ مسئله این است!

 برخی از خریداران به دنبال کشف پاسخ سوال چای ساز کنار هم بهتره یا روهمی هستند. به هر حال این دو مدل چای ساز موجود در بازار هستند که هر دو طرفداران خاص خود را دارند. این شما هستید که باید با توجه به شرایط و نیاز خود نوع مناسب را انتخاب نمایید. به بیانی لازم است با بررسی دقیق نقاط قوت و نقاط ضعف هر کدام از مدل‌ها نوع مناسب را بیابید. در حقیقت اینکه همه چیز را در هنگام خرید در نظر بگیرید، به شما کمک زیادی می‌کند.

ایرانی‌ها به دلیل وابستگی شدیدی که به چای دارند، ترجیح می‌دهند که چایشان عطر و طعم بی‌نظیری داشته باشد و خواصش در طی دم کشیدن حفظ شود. با توجه به این موضوع اگر شما نیز می‌خواهید همواره چای تازه و خوش عطر و طعمی داشته باشید، بهتر است انواع روهمی را انتخاب کنید. با اینکه این مدل‌ها قیمت بالاتری دارند؛ اما برای برخی از کاربران گزینه بهتری محسوب می‌شود. به هر حال اگر قیمت کمتر محصول برایتان در اولویت است، چای ساز کنار همی نیز نقاط مثبت متعددی از جمله سرعت بالا دارد. سعی کنید برای خرید هر کدام از مدل‌ها یک برند معتبر را انتخاب کنید. پیشنهاد ما برای خرید چای ساز، محصولات بوش است که می‌توانید قیمت مدل‌های مختلف آنها را از خانه بوش استعلام بگیرید.

جمع‌بندی

چای ساز روهمی و چای ساز کنار هم دو نوع پرطرفدار از دستگاه‌ها برای تهیه چای هستند که از طریق آن‌ها می‌توان در کمترین زمان ممکن به تهیه چای پرداخت. البته این دو مدل باهم تفاوت‌هایی دارند که خوب است قبل از خرید به آن‌ها توجه کنید و بعد اقدام نمایید. در کل برخلاف تصور برخی‌ها با انواع باکیفیت این دستگاه‌ها نیز می‌توان مزه اصیل چای ایرانی را چشید.

سوالات متداول

با چای ساز کنار هم تنها می‌توان به تهیه چای ساده پرداخت. یعنی با خرید این مدل‌ها باید بیخیال درست کردن چای‌های دیگر یا دمنوش‌ها شوید.
خوبی چای سازهای روهمی آن است که از طریق آن‌ها می‌توان انواع چای‌ها و دمنوش‌ها را درست کرد. به علاوه با قرار دادن قوری روی کتری به طور پیوسته چای دم می‌کشد و عطر و طعم آن به خوبی آزاد می‌شود. همچنین با سیستم گرم نگه‌دارنده امکان گرم ماندن آب به طور مداوم وجود خواهد داشت.
در انواع کنار هم یک صفحه نگهدارنده وجود دارد که با المنت گرم می‌شود؛ به این ترتیب گرما به کتری آب و قوری انتقال می‌یابد تا چای آماده شود.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *