نکات مهم هنگام خرید مایکروویو بوش

اجاق گاز بوش

فر بوش

اجاق مایکروویو که به آن اجاق گاز الکترونیکی نیز گفته می شود، وسیله ای است که غذا را با استفاده از امواج الکترومغناطیسی با فرکانس بالا می پزد. این اجاق ها به طور معمول دارای ابعاد کوچکی بوده و ظاهری همانند یک جعبه دارند. امواج الکترومغناطیسی ساطع شده توسط این دستگاه ها به ذرات آب، چربی، قند و برخی مولکول های دیگر موجود در غذا نفوذ کرده و باعث ایجاد ارتعاشات و در نتیجه تولید گرما می شوند. بنابراین فرآیند گرم شدن و پختن غذا درون مایکروویو بدون گرم شدن هوای اطراف و فضای داخلی دستگاه اتفاق می افتد. این موضوع زمان پخت و پز را به شدت کاهش می دهد، بنابراین می توانید با استفاده از مایکروویو، به جای صرف چندین ساعت زمان و پختن غذا روی اجاق گاز، تنها چند دقیقه زمان صرف کنید.

اما نکته ی مهم اینجاست که کدام یک از انواع مختلف مایکروویوهای موجود در بازار بهترین کارایی را داشته و سالم ترین غذا را تحویل شما می دهند؟

 

برند بوش، یکی از شناخته شده ترین و معتبرترین برندهای موجود در بازار در زمینه ی تولید و عرضه ی لوازم خانگی می باشد که لوازم آشپزخانه ی آن از جمله مایکروویو، فر توکار برقی و اجاق گاز این برند در میان برترین و محبوب ترین محصولات آن قرار دارند. مایکروویو های بوش نیز یکی از محصولات خانگی این برند می باشد که به دلیل داشتن ویژگی های منحصر به فرد و کارایی بسیار بالا در بین مصرف کنندگان دارای محبوبیت زیادی است.

هر چند که هدف از خرید مایکروویو می تواند به طور کلی، پختن انواع غذاها و کیک ها و همچنین گرم کردن غذا باشد. با این وجود نکات مهمی را هنگام خرید بایستی مد نظر قرار دهید. چرا که مایکروویوها از لحاظ ویژگی ها و لوازم جانبی با یکدیگر تفاوت های قابل توجهی دارند.

انواع مختلفی از مایکروویو های برند محبوب بوش در بازار در دسترس می باشند که هر کدام از لحاظ قیمت و کارایی و همچنین مشخصات فنی با یکدیگر متفاوت می باشند. بنابراین شما بایستی تحقیقات لازم را پیش از خرید انجام دهید.

به طور کلی دو نوع مایکروویو وجود دارد؛ مدل مستقل و مدل توکار یا همان فر برقی توکار بوش که درون یک محفظه در آشپزخانه ی شما قرار گرفته و جلوه ی زیبایی را به فضا می بخشد. لازم به ذکر است که مدل توکار کمی گران تر می باشد.

یکی از مزیت های مایکروویوهای بوش سهولت در استفاده و همچنین نظافت آسان آن می باشد. این ویژگی موجب شده تا افراد به راحتی کاربرد های آن را یاد بگیرند و بعد از اتمام کار به راحتی آن را تمیز نمایند.

یکی از ویژگی های مهمی که در هنگام خرید مایکروویو و فر برقی بایستی به آن دقت نمایید داشتن یک پنجره ی دید شفاف به همراه نور داخلی مناسب می باشد، این موضوع باعث می شود تا بتوانید به راحتی محتوایات غذایی داخل مایکروویو و فر را کنترل کنید. چرا که برخی از درب ها، دارای خاصیت بازتابنده یا همان رفلکس بوده و یا دارای خطوطی شبکه مانند روی خود می باشند، که این امر موجب می شود تا شما به سختی بتوانید داخل فر یا مایکروویو را مشاهده کنید. خوشبختانه اغلب مدل های مایکروویو و فرهای برقی بوش درای درب شفاف می باشند، با این وجود در هنگام خرید این نکته را مد نظر داشته باشید.

داشتن درب بزرگ نیز از دیگر ویژگی هایی می باشد که در هنگام خرید مایکروویو بایستی به آن توجه داشت. به طور کلی داشتن درب بزرگ باعث می شود تا خارج نمودن ظروف سنگین و داغ از داخل مایکروویو برای شما راحت تر باشد. انواع مدل ها از مایکروویو و فرهای برقی بوش نیز از لحاظ حجم و طراحی در نظر گرفته شده برای آن ها دارای ابعاد مختلفی می باشند. بنابراین در هنگام خرید به این نکته توجه نمایید که طراحی آن مطابق با خواسته های شما باشد. شما مایکروویوهای بوش را می توانید متناسب با سلیقه و دیزاین آشپزخانه ای که دارید، خریداری نمائید.

تمامی محصولات بوش دارای گارانتی های معتبر بوده و در زمان خرید، نیاز به هیچ گونه نگرانی از این بابت وجود نخواهد داشت، تنها نکته ای که در این زمینه مطرح می شود این است که حتما محصولات بوش را از نمایندگی های معتبر خریداری نمایید تا از بابت اصل بودن محصول و داشتن ضمانت، آسوده خاطر باشید.

داشتن برنامه ی آشپزی خودکار یکی دیگر از مزیت هایی می باشد که برخی از انواع مدل های مایکروویو بوش دارا می باشند. به این صورت که شما می توانید نوع و وزن غذا را وارد کنید و دستگاه به طور خودکار زمان و توان لازم جهت پخت غذا را تعیین می کند. مدل های بالاتر می توانند حداکثر تا 30 برنامه را در خود جای دهند. این برنامه ها می تواند شامل برنامه های ویژه جهت پخت انواع غذا ها و خوراکی ها همچون پاپ کورن، کباب و غیره باشد. بنابراین با توجه به نیازی که در این زمینه دارید و همچنین بودجه ای که در دست دارید می توانید در هنگام خرید سراغ این مایکروویهای بوش بروید.

تمام مایکروویو های بوش دارای قابلیت یخ زدایی خودکار می باشند، این قابلیت باعث می شود تا غذای یخ زده با توجه به وزن آن، به آهستگی شروع به گرم شدن نموده و یخ آن آب شود.

برخی از انواع مایکروویوها و فرهای برقی بوش، دارای پنل های کنترل لمسی می باشند. یکی از مزیت هایی که این پنل های لمسی نسبت انواع پنل های دکمه ای دارند این می باشد که این پنل ها دارای دقت بسیار بالایی بوده و نیاز به اعمال فشار زیاد جهت انتخاب گزینه ها وجود ندارد.

علاوه بر نکات فنی، این پنل های لمسی موجب می شوند تا دستگاه مایکروویو دارای طراحی خاص تری بوده و نمای جذاب تری را در محیط آشپزخانه ایجاد کند. به اضافه ی اینکه تمیز نمودن پنل های لمسی بسیار ساده تر از انواع دکمه ای می باشد و احتمال خرابی در آن به طرز چشمگیری کاهش پیدا می کند. هرچند که داشتن این مزیت، روی قیمت مایکروویو تاثیر گذار بوده و فرهایی که دارای پنل لمسی می باشند قیمت بالاتری دارند. اگر دارای محدودیت بودجه نمی باشید می توانید اینگونه مایکروویو ها را نیز در بین گزینه های خرید خود مورد بررسی قرار دهید.

بسیار مهم است که مایکروویو شما دارای صفحه ی دیجیتالی با وضوح و شفافیت کافی بوده و نوشته های روی این صفحه به طور کامل خوانا باشند. انواع مدل های بوش دارای این ویژگی مهم بوده و حتی اگر شما دارای مشکل بینایی باشید به هنگام انتخاب گزینه ها صدای بوق کوتاهی را خواهید شنید.

اگر شما جزو آن دسته از افرادی هستید که علاقه مند به طبخ سبزیجات و بخار پز نمودن آن ها دارید، به شما توصیه می کنیم که مایکرو بخارپز توکار بوش را تهیه نمایید. با استفاده از این فر توکار می توانید به روشی سالم و سریع سبزیجات را طبخ نمایید. این نوع فرهای بوش دارای سیستم گریل بوده و گزینه ی مناسبی برای طبخ انواع پیتزا نیز می باشد.

به طور کلی انواع مایکروویوهای بوش در هر اندازه و ظرفیتی عرضه می شوند، از مدل های کوچک و جمع و جور گرفته تا مدل های بزرگتری که فضای بیشتری را روی پیشخوان آشپزخانه ی شما اشغال می کند و همچنین فرهای توکار برقی که دارای کارایی های مختلف می باشند. شما می توانید با توجه به سلیقه ی شخصی، طراحی مد نظر، بودجه ی در دسترس و پارامترهای مورد نیازتان بهترین انتخاب را در میان انواع فرهای با کیفیت بوش داشته باشید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *