غذاهای فست فودی که می‌توانید به راحتی در منزل درست کنید

غذاهای فست فودی که میتوانید به راحتی در منزل درست کنید

دنیای پرمشغله امروزی فرصت کافی برای آشپزی کردن و درست کردن غذاهای زمان‌بر باقی نگذاشته است. از این رو، بسیاری از خانواده‌ها به خصوص کارمندان و خانواده‌هایی که فرزندان آن‌ها علاقه‌ای به خوردن غذاهای سنتی ندارند، به دنبال غذاهای فست فودی هستند که به راحتی در خانه درست کنند.

برای درست کردن غذاهای فست فودی نیازی به مواد غذایی خاص و گران‌قیمت ندارید. تنها کافی است نگاهی به مواد غذایی درون یخچال خود بی اندازید و با یک دستور آشپزی ساده آن‌ها را به یک غذای دل‌چسب تبدیل کنید. اصلی‌ترین نکته‌ای که در خصوص پخت غذاهای فست فودی وجود دارد، این است که پخت غذاهای فست فودی به نسبت غذاهای رایج همچون قرمه سبزی و فسنجان، سریع‌تر است و در مدت زمان کوتاه‌تری می‌توانید آن‌ها را آماده کنید.

با توجه به اینکه در تهیه غذاهای فست فودی که می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید، سرعت پخت اهمیت ویژه‌ای دارد؛ استفاده از وسایلی همچون فر یا مایکروویو در الویت روش‌های پخت قرار می‌گیرند. فر بوش و مایکروویو بوش ازجمله برندهای پرطرفدار در بازار هستند که امکان پخت انواع خوراکی را در کوتاه‌ترین زمان ممکن برای شما فراهم می‌کنند.

بهترین و آسان‌ترین غذاهای فست فودی که می‌توانید به راحتی در منزل تهیه کنید

پیتزا پستو

در گذشته‌های دورتر که امکان خرید فر بوش یا سایر برندها برای مصارف خانگی وجود نداشت؛ لذت خوردن یک پیتزای اصیل ایتالیایی تنها در رستوران‌های ایتالیایی شهر امکان‌پذیر بود. اما امروزه به لطف طراحی مدل‌های متنوع و جذاب فرهای خانگی، می‌توانید انواع پیتزا را در خانه و در کوتاه‌ترین زمان ممکن آماده کنید.

مواد مورد نیاز:

  • خمیر پیتزا: 2 عدد
  • ریحان خرد شده: 1 لیوان
  • مغز گردو: 3 عدد خرد شده
  • سیر: 3 حبه له شده
  • فلفل سیاه: نصف قاشق چای خوری
  • نمک: یک قاشق چای خوری
  • روغن زیتون: یک چهارم لیوان
  • فیله مرغ: 400 گرم خرد شده
  • پنیر پیتزا: به مقدار لازم
  • قارچ: 10 عدد ورق شده
  • پودر سیر و آویشن: به مقدار دلخواه

در ابتدا باید سس پستو را آماده کنید. برای این کار، ریحان را به همراه گردو، کمی نمک، فلفل و روغن زیتون به کمک غذاساز به خوبی با هم مخلوط کرده تا یک سس غلیظ و خوش‌طعم به دست آید.

بهتر از قبل از شروع به پخت مواد غذایی، فر را با قرار دادن در دمای 200 درجه سانتی گراد، گرم کنید.

درون یک تابه، کمی روغن زیتون اضافه کرده و مرغ‌های خرد شده را به آن اضافه کنید. کمی فلفل، نمک و آویشن به آن اضافه کرده و در آخر، مقداری سیر له شده را به آن اضافه کنید. پس از اینکه مرغ‌ها به خوبی پخته و طلایی رنگ شدند، آن‌ها را از روغن خارج کنید.

خمیر پیتزا را بر روی سینی فر قرار داده، مقداری سس پستو بر روی آن بمالید و به کمک قاشق بر روی خمیر پخش کنید. مرغ‌های پخته شده را روی سطح خمیر بریزید. سپس قارچ‌های ورق شده را بر روی آن ریخته و در نهایت پنیر پیتزا را بر روی آن بریزید.

پیتزا را برای مدت 30 دقیقه در طبقه وسط فر قرار داده و پس از آن برای طلایی شدن سطح پنیر، دکمه گریل فر را بزنید. سپس آن را در اندازه‌های دلخواه برش زده و نوش جان کنید.

تهیه غذاهای فست فودی در منزل

مافین ژامبون

یکی دیگر از غذاهای فست فودی که به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید، مافین ژامبون است. این غذاهای ساده و در عین حال جذاب می‌تواند یک خوراکی عالی برای دورهمی‌های شما باشد.

مواد مورد نیاز:

  • آرد سفید: 150 گرم
  • تخم مرغ: یک عدد
  • شیر: 3/1 پیمانه
  • بکینگ پودر: 1 قاشق چای خوری
  • کره: 50 گرم
  • پودر فلفل قرمز: 4/1 قاشق چای خوری
  • فلفل دلمه رنگی: 4/1 پیمانه
  • ژامبون خرد شده: 1 پیمانه
  • پنیر پارمسان: 2 قاشق سوپ خوری
  • پاپریکا: 4/1 قاشق چای خوری
  • نمک: 4/1 قاشق چای خوری

ابتدا باید آرد و بکنگ پودر را به همراه نمک، فلفل قرمز و پاپریکا با هم مخلوط کرده و سه مرتبه آن‌ها را از الک عبور دهید.

در ظرفی جدا، شیر و تخم مرغ و کره آب شده را با هم به خوبی مخلوط کرده و مخلوط آرد را کم کم به آن اضافه کرده و خوب هم بزنید.

زمانی که این مواد به خوبی با هم مخلوط شدند، ژامبون و فلفل دلمه خرد شده و پنیر پارمسان را به آن اضافه کرده و به کمک قاشق آن‌ها را به خوبی با هم مخلوط کنید.

این مواد را درون قالب‌هایی که از قبل چرب شده‌اند، بریزید. قالب را بر روی سینی فری که از قبل آن را روشن کرده‌اید و گرم شده است، قرار دهید. دمای فر را بر روی 180 درجه سانتی گراد قرار دهید و پس از پخته شدن، آن‌ها با سلیقه خود تزئین کنید.

بهترین قیمت فر بوش

از آنجایی که امکان پخت بسیار سریع و متنوع با فر بوش وجود دارد و بسیاری از غذاهای فست فودی که می‌توانید به راحتی در منزل درست کنید را می‌توانید در کوتاهترین زمان ممکن با این محصول درست کنید؛ مدل‌های متنوعی از این برند روانه بازار شده‌اند تا پاسخگوی نیاز مشتریان باشند. برای یافتن لوازم خانگی بوش و بهترین قیمت فر بوش و خرید فر بوش یا مایکروویو بوش باید به نمایندگی‌های مجاز خانه بوش در تهران مراجعه کرده و محصول اصلی با گارانتی معتبر را تهیه کنید.

محبوب ترین مدل های فر بوش

محبوب‌ترین مدل‌های فر بوش

تمامی مدل‌های فر بوش مطابق با آخرین استانداردها و تکنولوژی روز دنیا طراحی و تولید شده‌اند. برخی از جذاب‌ترین مدل‌های فر بوش که امکانات بی‌نظیری را برای پخت انواع غذاهای فست فودی که به راحتی می‌توانید در منزل تهیه کنید، در اختیار شما قرار می‌دهند؛ عبارتند از:

فر توکار بوش مدل HBG6764S1I

این فر جذاب دارای 13 روش گرمایشی متفاوت برای پخت انواع مواد غذایی است. علاوه بر این، در زمان خرید این محصول، تابه معمولی، توری ترکیبی و یک سینی لعابی شیرینی‌پزی نیز همراه محصول ارائه می‌شود.

فر توکار بوش مدل CMG656RS1I

یکی دیگر از مدل‌های منحصربه‌فرد فر بوش که لذت آشپزی کردن را صد چندان می‌کند، فر بوش مدل CMG656RS1I است. این مدل خارق‌العاده که طراحی بسیار زیبا و چشم‌گیری نیز دارد، از فرهای سری 8 برند بوش می‌باشد که با بهره‌گیری از فناوری‌های Perfect Bake و  Perfect Roast با نظارت بر روی روند پخت غذا، طعمی شگفت‌انگیز را به دستپخت شما می‌بخشد.

فر توکار بوش مدل HBG635BS1

یکی دیگر از طراحی‌های خارق‌العاده برند بوش برای سری 8 فرهای توکار خود، فر بوش مدل HBG635BS1 است. این فر جذاب به شما کمک می‌کند تا غذاهای فست فودی که می‌توانید در منزل تهیه کنید را در کوتاه‌ترین و خوشمزه‌ترین شکل ممکن آماده کنید. این فر زیبا دارای 13 برنامه گرمایشی متنوع است که با گنجایشی 71 لیتری خود، امکان پخت انواع غذاها را برای شما فراهم می‌کند.

فر توکار بوش مدل HBJ558YS0Q

اگر ازجمله طرفداران غذاهای سالم هستید که با کمترین میزان روغن پخته شده‌اند، استفاده از قابلیت هواپزی فر بوش مدل HBJ558YS0Q انتخاب عالی برای شما و حفظ سلامتی عزیزانتان است. این مدل جذاب برنامه‌های گرمایشی متنوعی دارد و با گنجایش 66 لیتری خود انتخابی هوشمندانه برای خانواده‌های با جمعیت کم و متوسط است.

سخن آخر

سرعت بالا در پخت انواع خوراکی‌ها سبب شده است تا بسیاری از افراد به دنبال ساده‌ترین روش‌های آشپزی باشند. غذاهای فست فودی که به راحتی در منزل تهیه می‌شوند را می‌توان به کمک یک فر یا مایکروویو خوب در زمان بسیار کوتاهی تهیه کرد و از طعم دل‌نشین و خوشمزه آن‌ها لذت برد.

سوالات متداول

مایکروویو نسبت به فرهای برقی و گازی حساس‌تر هستند و امکان قرار دادن ظروف فلزی در آن‌ها وجود ندارد. قرار دادن قوطی کنسرو در مایکروویو سبب جرقه زدن و ترکیدن آن می‌شود.

پخت به شیوه هواپز یکی از روش‌های پخت مواد غذایی است که هر ماده غذایی را می‌توانید بدون نیاز به آب و روغن تنها به واسطه هوای گرمی که به صورت یکنواخت در فر پخش می‌شود، بپزید. به این ترتیب، غذایی بسیار سالم با حداقل میزان روغن یا سوختگی احتمالی خواهید داشت.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *