روش نصب ماشین لباسشویی

روش نصب ماشین لباسشویی

یکی از موارد بسیار مهم در عملکرد ماشین لباسشویی نحوه نصب آن در محل است. حتی اگر بهترین نوع ماشین لباسشویی را تهیه کرده باشید اما این وسیله به درستی در مکان مورد نظر قرار نگیرد احتمال اینکه در عملکرد دستگاه تاثیر منفی بگذارد وجود دارد. معمولا با توجه به نوع و مدل ماشین لباسشویی نحوه نصب آن در محل می‌تواند کمی متفاوت باشد. به همین دلیل نکته‌ای که در خصوص نصب ماشین لباسشویی می‌بایست به آن توجه کنید این است که حتماً این عمل را به تکنسین‌ها و متخصصین مربوطه واگذار کنید. در این مطلب نکاتی را در خصوص روش درست نصب ماشین لباسشویی ارائه می‌کنیم.

آموزش روش نصب ماشین لباسشویی

پیش از هر چیزی بایستی بدانید که نصب ماشین لباسشویی یک کار تخصصی است و در صورتی که توسط تکنسین‌ها و متخصصین مربوطه انجام شود می‌تواند خیال شما را از بابت درست قرار گرفتن دستگاه در محل آسوده کند. اما اگر تمایل دارید خودتان اقدام به نصب لباسشویی کرده و برای این کار هزینه‌ای پرداخت نکنید، می‌توانید از آموزشی که در این بخش ارائه می‌کنیم بهره‌مند شوید.

توجه داشته باشید که برای نصب صحیح دستگاه حتماً تمامی نکات ارائه شده را به دقت رعایت کنید. تراز نبودن دستگاه علاوه بر اینکه در عملکرد ماشین لباسشویی اختلال ایجاد می‌کند می‌تواند باعث کاهش طول عمر آن شود. همانطور که در ابتدا اشاره کردیم، بایستی برای نصب لباسشویی حتماً نوع و مدل آن را بدانید و طبق راهنمای نصب عمل کنید.

به عنوان مثال ماشین‌های لباسشویی در ابعاد و اندازه، متفاوت از یکدیگرند. بنابراین اگر تصمیم به جایگزین کردن یک لباسشویی جدید به جای لباسشویی قدیم خود دارید بایستی به این نکته دقت داشته باشید. اما در ادامه به صورت مفصل در رابطه با مراحل نصب ماشین لباسشویی صحبت می‌کنیم.

نصب ماشین لباسشویی

انتخاب محل مناسب برای نصب لباسشویی

محل زندگی و مساحت مکانی که برای نصب ماشین لباسشویی در نظر گرفته می‌شود برای هر فردی می‌تواند متفاوت باشد. بنابراین اولین و مهم‌ترین نکته در نصب ماشین لباسشویی انتخاب یک محل مناسب برای این کار است. می‌دانید که برندهای تولید کننده هر کدام مدل‌های متنوعی از لباسشویی را به بازار عرضه می‌کنند. برند بوش یکی از معتبرترین برندهای حال حاضر در زمینه تولید لوازم خانگی است که انواعی از ماشین های لباسشویی را در اشکال، ابعاد و مدل‌های مختلف روانه بازار می‌کند.

مکانی که برای نصب لباسشویی در نظر گرفته‌اید بایستی با مدل و اندازه آن همخوانی داشته باشد. به عنوان مثال برای نصب محصولات توکار بوش یک مکان از قبل در آشپزخانه وجود دارد که می‌توانید به راحتی لباسشویی را درون آن قرار دهید. اما برای اطمینان خاطر بیشتر لازم است مساحت، متراژ و اندازه‌های دقیق مکان نصب را مشخص کرده و بر اساس آن اقدام به خرید لباسشویی کنید تا در زمان نصب دستگاه با مشکل خاصی مواجه نشوید.

در این محل بایستی امکان جابجایی هوا وجود داشته باشد و فضا برای لباسشویی خیلی تنگ و کوچک نباشد. دسترسی به آب سرد و گرم، دسترسی به پریز برق و امکان تخلیه آسان نیز از دیگر شرایط لازم برای انتخاب محل نصب ماشین لباسشویی هستند.

باز کردن پیچ انتقال

پیچ انتقال در واقع پیچی است که تولید کنندگان از آن برای بستن دیگ ماشین لباسشویی استفاده می‌کنند. محصولاتی همچون ماشین لباسشویی ۹ کیلویی بوش که از وزن سنگینی برخوردار هستند برای اینکه در فرایند جابجایی و حمل و نقل دچار مشکلی نشده و آسیبی نبینند بایستی با پیچ انتقال کاملاً سفت و محکم شوند. این پیچ‌ها، پیچ‌های بسیار خاصی هستند و با پیچ‌های معمولی کاملاً تفاوت دارند. به همین دلیل باز و بسته کردن آن‌ها تنها توسط افراد متخصص و ماهر انجام می‌شود.

در زمان نصب ماشین لباسشویی این پیچ‌های انتقال می‌بایست کاملاً بسته باشند. برای باز کردن آن‌ها نیز می‌توان از آچار مخصوصی که در کارتن بسته‌بندی قرار دارد استفاده کرد. پس از باز شدن پیچ‌های انتقال، دیگ ماشین لباسشویی می‌تواند به راحتی و آزادانه چرخش داشته باشد.

نصب درپوش

معمولا در تمامی مدل‌های ماشین لباسشویی به تعداد پیچ‌های انتقالی که وجود دارد از درپوش‌های مخصوصی نیز استفاده شده است. پس از باز کردن پیچ‌های انتقال، درپوش‌های مورد نظر در جای خالی آن‌ها قرار می‌گیرند و معمولا جای آن‌ها در قسمت پشتی بدنه لباسشویی است. توجه داشته باشید که تفاوت مدل ماشین‌های لباسشویی باعث تفاوت در پیچ‌های انتقال می‌شود. با توجه به این موضوع می‌توان نتیجه گرفت هر ماشین لباسشویی با توجه به نوع و مدل خود دارای درپوش مخصوصی است.

تراز کردن ماشین لباسشویی به وسیله آچار

یکی دیگر از مراحل مهم نصب ماشین لباسشویی تراز کردن آن به صورت صحیح و اصولی است. مدل‌های مختلف ماشین لباسشویی در قسمت زیرین خود به چهار پایه مجهز هستند که می‌توان به کمک آچار تنظیم این چهار پایه را در محل نصب تنظیم و تراز کرد.

آچار تنظیم یک وسیله بسیار کاربردی است که می‌تواند به شما کمک کند ارتفاع پایه‌های لباسشویی را بر حسب نیاز کوتاه یا بلند کنید. در صورتی که ماشین لباسشویی در زمان روشن بودن لرزش داشته و بیش از اندازه تکان بخورد این به معنای تراز نبودن آن است. اگر می‌خواهید از تعمیر ماشین لباسشویی بوش و یا هر مدل دیگری رهایی یابید لازم است حتماً از تراز بودن آن در محل مورد نظر اطمینان حاصل کنید. چرا که تنظیم نبودن دستگاه در محل نصب می‌تواند باعث استهلاک آن شده و آسیب‌های جدی به آن وارد کند.

متاسفانه برخی از افراد ناآگاه برای تراز کردن و ثابت ماندن ماشین لباسشویی در محل از قرار دادن کاغذ و کارتن زیر پایه‌های آن استفاده می‌کنند که این یک کار کاملاً اشتباه است.

نصب شیر آب ماشین لباسشویی

از دیگر مراحل حساس و مهم در نصب ماشین لباسشویی، نصب شیر آب آن است. ماشین‌های لباسشویی قدیمی به دو شیر آب سرد و گرم به صورت مجزا نیاز داشتند. اما ماشین‌های لباسشویی جدید که به تازگی روانه بازار شده‌اند تنها به یک شیر آب سرد مجهز هستند. ابتدا بایستی شیر آب ماشین لباسشویی را به طور اصولی در محل مورد نظر قرار داد. پس از نصب آن لازم است جهت اطمینان از درست وصل شدن شیر آب، آن را تست کرد.

برای تست نشتی آب لازم است شیر آب را باز کنید تا از این موضوع مطمئن شوید. اگر می‌خواهید در روند نصب شیر آب با مشکل خاصی روبرو نشوید بهتر است از همان ابتدای کار این عملیات را به افراد متخصص بسپارید. در صورتی که خودتان اقدام به نصب شیر آب کنید و در اتصالات آن نشتی وجود داشته باشد، لازم است در اسرع وقت میکروسوئیچ لباسشویی را تعویض کنید.

نصب لباسشویی

نصب شلنگ تخلیه لباسشویی

برای اینکه آب کثیف و آلوده ماشین لباسشویی به درستی و به طور کامل تخلیه شود، لازم است شلنگ تخلیه آن را به طور اصولی در محل نصب کنید. با نصب درست شلنگ تخلیه، آب آلوده بدون اینکه روی زمین بریزد و یا در مخزن لباسشویی باقی بماند به راحتی از آن خارج می‌شود. این موضوع هم در افزایش طول عمر لباسشویی تاثیرگذار است و هم از بو گرفتن مخزن لباسشویی جلوگیری به عمل می‌آورد.

برای اینکه شلنگ تخلیه عملکرد مطلوبی داشته باشد لازم است فاصله آن از سطح زمین چیزی حدود ۵۰ سانتی‌متر باشد. اگر محلی که برای نصب ماشین لباسشویی در نظر گرفته‌اید در نزدیکی سینک ظرفشویی شما قرار دارد می‌توانید شلنگ تخلیه را به اتصالات تخلیه‌ای که زیر سینک قرار گرفته‌اند وصل کنید. در غیر این صورت لازم است یک مسیر کاملا مستقل و جداگانه برای شیر تخلیه لباسشویی در نظر بگیرید. ایجاد یک خروجی فاضلاب نیازمند تخصص و مهارت کافی است که تنها از عهده تکنسین‌های مربوطه برمی‌آید.

هزینه نصب ماشین لباسشویی

خب تا اینجا با مراحل کامل نصب ماشین لباسشویی آشنا شدید. معمولاً یکی از دلایلی که برخی از افراد تمایلی برای کمک گرفتن از افراد متخصص و تکنسین‌های مربوطه جهت نصب ماشین لباسشویی ندارند این است که نمی‌خواهند هزینه‌ای برای این کار بپردازند. اما بهتر است بدانید هزینه کردن اولیه برای نصب اصولی ماشین لباسشویی می‌تواند شما را از پرداخت هزینه‌های گزاف جهت تعمیر ماشین لباسشویی رهایی ببخشد.

در صورتی که بدون اطلاع و تخصص کافی اقدام به نصب ماشین لباسشویی کنید ممکن است دستگاه در زمان استفاده دچار مشکلات جدی شده و در نتیجه مجبور باشید یا قطعات آن را تعویض کنید و یا به طور کل دستگاه جدیدی را جایگزین آن کنید. هزینه نصب ماشین لباسشویی با توجه به نوع و مدل دستگاه می‌تواند متفاوت باشد. برای اطلاع از قیمت ماشین لباسشویی بوش و شرایط نصب آن توسط کارشناسان می‌توانید به نمایندگی‌های معتبر این برند مراجعه کنید.

سوالات متداول

تنها در صورتی می‌توان ماشین لباسشویی را به شیر آب گرم وصل کرد که در قسمت پشت آن دو خروجی وجود داشته باشد. (یکی برای آب گرم و دیگری برای آب سرد). در غیر این صورت، اگر تنها یک ورودی برای شیر آب وجود داشته باشد، می‌بایست آن را به شیر آب سرد متصل کنید.

خیر. پیچ انتقال و درپوش‌ها برای هر ماشین لباسشویی خاص و منحصر به فرد هستند و امکان استفاده از آن‌ها برای دیگر ماشین‌های لباسشویی با برندهای متفاوت وجود ندارد.

زمینی که قرار است ماشین لباسشویی بر روی آن قرار گیرد بایستی کاملاً هموار، هم تراز و هم سطح باشد. نباید هیچ مانعی روی آن وجود داشته باشد. در صورت شکسته بودن سرامیک‌ها و کاشی‌ها بایستی ابتدا آن‌ها را مرمت یا تعویض کنید.

نتیجه گیری

نصب ماشین لباسشویی نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد و نمی‌توان بدون تجربه اقدام به انجام این کار کرد. نصب غیر اصولی می‌تواند صدمات و آسیب‌های جدی به لباسشویی وارد کند و بر روی عملکرد آن تاثیری منفی داشته باشد. اگر تصمیم دارید به صورت مستقل و به تنهایی اقدام به نصب دستگاه کنید، لازم است مراحل آن را به صورت اصولی و مو به مو طی کنید. مراحل نصب ماشین لباسشویی به ترتیب عبارتند از: انتخاب مکان مناسب برای نصب دستگاه، باز کردن پیچ‌های انتقال، نصب درپوش‌ها، تراز کردن ماشین لباسشویی، نصب شیر آب و شلنگ تخلیه.

3/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *