جاروبرقی بدون کیسه خوبه یا نه؟

جاروبرقی بدون کیسه خوبه یا نه

جاروبرقی به عنوان یکی از لوازم بسیار مهم منزل شناخته شده که شامل انواع مختلفی از جمله کیسه‌‏دار یا بدون کیسه است. انواع بدون کیسه با نام مخزنی نیز شناخته می‏شوند. هنگام خرید جاروبرقی باید به مواردی مانند توان موتور، میزان مکش، امکان مکش مایعات، کیسه‏‌ای و مخزنی بودن آن توجه کنید. اگر قصد خرید جاروبرقی بدون کیسه یا مخزنی را دارید، ابتدا باید با مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه آشنا شوید. همچنین مقایسه نوع بدون کیسه با نوع کیسه‏‌دار کمک بزرگی در انتخاب مناسب‏‌ترین مدل به شما خواهد کرد.

معایب جاروبرقی بدون کیسه

جاروبرقی کیسه دار بخریم یا بدون کیسه؟

اولین موردی که درباره جاروبرقی باید به آن توجه کرد، قدرت مکش دستگاه است. مدل کیسه‏‌ای و مخزنی، قدرت مکش یکسانی داشته و این دو نوع معمولا از لحاظ عمر مفید با یکدیگر تفاوت دارند. به طور کلی جاروبرقی کیسه‌‏دار عمر و دوام بیش‌تری دارد. چرا که به دلیل وجود کیسه و فیلترهای متعدد، گرد و غبار و پرز به راحتی به موتور نمی‌‏رسد و در نتیجه موتور دیرتر خراب می‏‌شود. همچنین در صورت خراب شدن جاروبرقی کیسه‏‌دار، قطعات و لوازم مربوط به آن‏ها آسان‌تر و با قیمت مناسب‏‌تر پیدا می‏‌شود.

از دیگر مشخصات جاروبرقی کیسه‏‌دار می‏توان به مدل‏‌های مختلف کیسه‏‌ها اشاره کرد. جاروبرقی‏‌های کیسه‏‌دار دارای کیسه‌های کاغذی، پلیمری و پارچه‌‏ای هستند که هر یک مزایا و معایب خود را دارند. برخی از این کیسه‏‌ها یکبار مصرف و برخی دیگر قابل شست‏‌وشو و دائمی هستند. این درحالی است که جاروبرقی‏‌های بدون کیسه زودتر خراب می‏‌شوند؛ چراکه موتور آن‏ها در معرض گردوغبار قرار می‌گیرد.

لوازم مورد نیاز برای تعمیر انواع بدون کیسه یا مخزنی کمیاب‏‌تر و گران‏‌تر است که این موضوع از مهم‏ترین معایب جاروبرقی بدون کیسه شناخته می‏‌شود. این مدل جاروبرقی نیاز به تخلیه مخزن دارد و این کار چندان بهداشتی نیست. تخلیه مخزن برای افراد دارای آلرژی، بیماری‏‌های تنفسی و… می‏تواند بسیار خطرناک باشد. همچنین مخزن جاروبرقی بدون کیسه پس از تخلیه نیاز به شست‌وشو دارد. با توجه به این موارد می‏توان گفت که جاروبرقی کیسه‌‏دار بهتر و کاربردی‏‌تر است. جاروبرقی بوش نیز از جمله باکیفیت‌ترین جاروبرقی‌های موجود در بازار است که در انواع کیسه‌دار و بدون کیسه در بازار دیده می‌شود.

تفاوت جاروبرقی مخزنی و کیسه ای از لحاظ حجم

از جمله مهم‌ترین مواردی که در هنگام خرید جاروبرقی باید به آن توجه شود، حجم کیسه جاروبرقی است. در صورتی که حجم کیسه کم باشد، کیسه خیلی زود پر شده و نیاز به تعویض یا تخلیه دارد. این مشکل از جمله معایب جاروبرقی بدون کیسه یا مخزنی محسوب می‏‌شود. با پر شدن کیسه جاروبرقی کیسه‏‌ای، مکش آن نیز کاهش می‌یابد. البته این مشکل در جاروبرقی‏‌های مخزنی به وجود نمی‏‌آید. در واقع کاهش قدرت مکش در مدل‏‌های کیسه‏‌ای موجب شده تا حجم جاروبرقی از جمله نکات بسیار مهم محسوب شود.

در مقایسه جارو برقی کیسه‌دار و مخزنی، می‌توان گفت که حجم کیسه جاروبرقی کیسه‌دار بسیار کوچک‌تر ازحجم جاروبرقی‏‌های مخزنی است. در صورتی که مکش جاروبرقی برای شما اهمیت دارد، بهتر است به فکر خرید جاروبرقی‌های مخزنی که حجم بزرگ‌تری نسبت به جاروبرقی‌های کیسه دار دارند، باشید. البته پیش از خرید این جاروبرقی همه مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه را بررسی کنید. اگر قصد خرید جاروبرقی بوش سری 8 را دارید، بهتر است این جاروبرقی را از نمایندگی جاروبرقی بوش خریداری کنید.

مزایا و معایب جاروبرقی کیسه دار

دوام و عمر بیش‌تر جاروبرقی‏‌های کیسه‏‌دار از مهم‏ترین مزیت‌های این مدل‏ها محسوب می‏‌شوند. با این حال مواردی از جمله بهداشتی بودن برای همه حتی افراد دارای آلرژی، تعویض راحت کیسه، عدم نیاز به شست‌وشو و تخلیه مخزن و قدرت مکش مناسب از دیگر مزایای جاروبرقی کیسه‌‏دار محسوب می‌شود. وجود فیلترهای متعدد در جاروبرقی کیسه‏‌دار نیز یک مزیت بزرگ محسوب شده که سبب می‌شود از ورود گردو غبار به داخل موتور جلوگیری شود.

در جاروبرقی‏‌های کیسه‌‏دار از میکروفیلترهایی استفاده شده که کارایی این مدل را نسبت به انواع مخزنی دوچندان کرده است. کاهش جزئی قدرت مکش جاروبرقی کیسه‏‌دار هنگام پر شدن کیسه و هزینه مداوم برای خرید کیسه از معایب این مدل است که در مقایسه با مزایا قابل چشم ‏پوشی است. توجه داشته باشید که در صورت خرید جاروبرقی کیسه‏‌دار باید به طور منظم کیسه را چک کرده و هنگامی که سه چهارم آن پر شد، باید آن را تعویض کنید. با تعویض به موقع کیسه می‌‏توانید از کاهش کارایی جاروبرقی جلوگیری کنید.

جاروبرقی بدون کیسه یا مخزنی

مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه یا مخزنی

قدرت مکش بسیار بالا و دائمی مدل‏‌های بدون کیسه یا مخزنی اولین مزیت این مدل محسوب می‌‏شود که به دلیل وجود مخزن است. همچنین وجود مخزن سبب شده تا نیازی به هزینه‏ زیاد برای خرید کیسه نداشته باشید. بسیاری از جاروبرقی‏‌های بدون کیسه دارای مخزنی شفاف هستند که شما می‏‌توانید به راحتی پر بودن مخزن را بررسی کنید.

انواع جاروبرقی مخزنی به دلیل عدم استفاده از کیسه برای محیط زیست مناسب‏‌تر هستند. جاروبرقی‏‌های بدون کیسه قابلیت فشرده سازی زباله‏‌ها را دارند. به همین دلیل گردوغبار و ذرات ریز را فشرده کرده و سبب کاهش حجم زباله‏‌های جمع شده می‏‌شود. با این حال بهداشتی نبودن تخلیه مخزن و احتمال خرابی بیش‌تر برای موتور از بزرگترین معایب جاروبرقی بدون کیسه به شمار می‌آیند. جاروشارژی بوش یکی از باکیفیت‌ترین جاروشارژی‌های مخزنی است که برای تمیز کردن سطحی منزل می‌توانید از آن استفاده کنید.

سخن پایانی

جاروبرقی به عنوان یک وسیله پرکاربرد در منازل بوده که پاسخگو نیاز روزمره برای حفط پاکیزگی منزل است. به همین دلیل برای خرید جاروبرقی بهتر است ابتدا مشخصات هر مدل بررسی کرده و مناسب‏‌ترین گزینه را خریداری کنید. همچنین توجه به مزایا و معایب جاروبرقی بدون کیسه و کیسه‏‌دار نیز بسیار اهمیت دارد. بهتر بودن مدل‏های کیسه‏‌دار یا بدون کیسه کاملا به نظر شخصی شما بستگی دارد. با این حال خرید جاروبرقی کیسه‏‌دار برای افراد دارای آلرژی یا افرادی که حساسیت بسیاری برای رعایت بهداشت دارند، کاربردی‏‌تر است.

سوالات متداول

مزایای جاروبرقی کیسه‏‌دار بیش‌تر از مدل‏‌های بدون کیسه است. همچنین طول عمر بیشتر جاروبرقی کیسه‌دار عاملی است که بسیاری از افراد را به خرید این نوع جاروبرقی ترغیب می‏‌کند. البته مدل‏‌های بدون کیسه و مخزنی نیز مزایای خود را دارند. بنابراین انتخاب از میان این دو مدل جاروبرقی با توجه به نظر و ملاک‏‌های شخصی باید انجام گیرد.

 در طراحی و تولید این نوع جاروبرقی از کیسه‏‏‌هایی چند لایه استفاده شده است. این کیسه‏‌ها علاوه ‏بر بهداشتی بودن، مانع از ورود گردوغبار به موتور می‌شوند. به همین دلیل خرابی موتور جاروبرقی‏‌های کیسه‌‏دار به حداقل رسیده و دوام آن‌ها بیش‌تر می‌شود. دوام کم‌تر از اصلی‏‌ترین معایب جاروبرقی بدون کیسه شناخته می‌شوند.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *