تشخیص لباسشویی اصل بوش + روش های آن

تشخیص لباسشویی اصل بوش + روش های آن

تشخیص لباسشویی اصل بوش برای کاربرانی که برای اولین بار تجربه خرید از این برند دارند، می‌تواند کمی سخت و چالش برانگیز باشد. از آن جایی که محصولات برند بوش از نظر کیفیت ساخت و کارایی جزء بهترین و پرفروش‌ترین لوازم خانگی در بازار جهانی هستند، میزان عرضه و تقاضا برای آن‌ها در بازار بالاست. از همین رو برخی از مجموعه‌های نامعتبر از رونق بازار سوء استفاده کرده و با عرضه کالای تقلبی سعی در کسب سود بیشتر دارند. این موضوع باعث شده تا تعداد محصولات فیک و تقلبی به شکل چشمگیری افزایش پیدا کنند. به شکلی که اگر خریداران توانایی تشخیص محصول اصل را نداشته باشند، در دام سودجویان خواهند افتاد. در این مطلب قصد داریم روش تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی بوش را در اختیارتان قرار دهیم.

نکات تشخیص لباسشویی اصل بوش

اگر در بازار خرید و فروش لوازم خانگی کمی گشت و گذار کرده باشید، احتمالا به خوبی متوجه این قضیه شده‌اید که محصولات برند بوش از سوی فروشندگان به عنوان بهترین و کارآمدترین لوازم خانگی معرفی می‌شوند. ماشین لباسشویی بوش یکی از پرفروش‌ترین محصولات این برند به شمار می‌رود که در سری‌ها و مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شود. کمپانی بوش با تکیه بر جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا این محصولات را طراحی، تولید و روانه بازار جهانی می‌کند. کیفیت بالای ساخت قطعات، زیبایی بدنه، روان کار کردن، کم مصرف بودن و صرفه جویی در انرژی، مجهز بودن به تعداد حالات مختلف برای شستشوی بهتر لباس‌ها، برخورداری از فناوری شستشوی سریع برای صرفه جویی در زمان و… از جمله ویژگی‌های برتر این محصولات هستند که تولیدات بوش را نسبت به دیگر محصولات متمایز و برتر کرده‌اند.

نکات تشخیص لباسشویی اصل بوش

متاسفانه همیشه دلالان و افراد سودجو از ناآگاهی مصرف کنندگان به شکل‌های مختلف سوءاستفاده می‌کنند. از این رو شاهد هستیم که در کنار محصولات اورجینال، کالاهای تقلبی در قالب محصولات اصل بوش در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند. با این حال که سعی شده با کلاهبرداران و مراکز نامعتبر در این حوزه برخورد جدی شود، اما نمی‌توان به طور قطع اطمینان داد که کالاهای تقلبی و فیک به طور کامل از بازار جمع آوری شده‌اند.

از این رو بهترین راه این است که خریداران توانایی تشخیص لباسشویی اصل بوش از مدل تقلبی و غیر اصل آن را داشته باشند. از آن جایی که ما سعی داریم همیشه در همه شرایط حقوق مصرف کنندگان را اولویت کار خود قرار دهیم، در ادامه روش‌هایی که می‌توانند به شما کمک کنند تا از اصل بودن محصولات بوش اطمینان حاصل کنید را یک به یک ارائه می‌کنیم.

تشخیص لباسشویی اصل بوش و بررسی بسته‌بندی محصول

اولین موردی که می‌تواند به شما در تشخیص لباسشویی اصل بوش از لباسشویی غیر اصل آن کمک کند این است که به بسته‌بندی آن توجه داشته باشید. یکی از ترفندهایی که کلاهبرداران برای دور زدن مشتریان خود به کار می‌گیرند این است که با تغییر نامحسوس لوگوی بوش یا اطلاعات فنی آن روی بسته بندی، سعی در طبیعی جلوه دادن همه چیز دارند. به گونه‌ای که خریداران متوجه تقلبی بودن کالا نشوند. بنابراین اگر بتوانید بررسی دقیقی روی بسته‌بندی محصول داشته باشید، اولین قدم برای اطمینان از اصل بودن آن را برداشته‌اید. نکاتی که در مورد بسته‌بندی ماشین لباسشویی بوش باید بدانید به شرح زیر هستند:

  • بسته‌بندی محصولات اصل بوش بسیار باکیفیت است. بنابراین استانداردهای پایین بسته‌بندی می‌تواند نشان دهنده فیک بودن محصول داخل آن باشد.
  • هیچ گونه اثری از زدگی یا پارگی نباید روی بسته‌بندی وجود داشته باشد. همچنین اگر احساس کردید از قبل مهر و موم بسته‌بندی باز شده یا دستکاری شده از خرید آن محصول خودداری کنید.
  • تغییر نامحسوس لوگوی بوش روی بسته‌بندی نیز مورد دیگری است که می‌تواند در تشخیص تقلبی بودن لباسشویی به شما کمک کند. باید لوگو و نام تجاری برند بوش را به دقت بررسی کنید. (غلط املایی، تغییر رنگ ها، چاپ متناقض و… از نشانه‌های تقلبی بودن کالا هستند.)
  • روی بسته‌بندی باید اطلاعات دقیق و کاملی از شماره سریال، شماره مدل و دیگر اطلاعات محصول درج شده باشد.

تشخیص لباسشویی اصل بوش و  مقایسه اطلاعات محصول 

شاید با خود بگویید چگونه می‌توانیم از صحت و اعتبار شماره سریال و شماره مدل لباسشویی که روی بسته‌بندی یا دفترچه آن درج شده اطمینان حاصل کنیم؟ یکی از راهکارهای قطعی برای اطمینان از تشخیص لباسشویی اصل بوش مراجعه به وبسایت مرجع کالاست.

تشخیص لباسشویی اصل بوش و  مقایسه اطلاعات محصول 

تمامی اطلاعات محصولات بوش به طور کامل روی وبسایت اصلی آن قرار گرفته‌اند. شما در هر کجای دنیا هم که باشید، می‌توانید با مراجعه به این وبسایت اطلاعات محصول موردنظرتان را بدست آورید. در زمان خرید نیز می‌توانید اطلاعات روی بسته‌بندی لباسشویی بوش را با اطلاعات آن در سایت مقایسه کرده و پس از مطابقت کامل آن‌ها اقدام به خرید محصول کنید.

شاید نتوان در مورد قیمت لباسشویی بوش اطلاعات دقیقی از طریق سایت بدست آورد. اما شما با تطبیق دادن اطلاعات و ویژگی‌های محصول از طریق سایت می‌توانید به راحتی به یک نتیجه گیری در مورد اصالت کالا برسید.

دقت به طراحی محصول 

روش دیگر برای تشخیص لباسشویی اصل بوش از نمونه‌های تقلبی توجه به طراحی آن است. شکل ظاهری و بدنه لباسشویی به شما می‌گوید که آیا کالا اصل و اورجینال است یا یک کالای تقلبی به شما عرضه شده است. لباسشویی‌های بوش از نظر مدل و ظرفیت به چند دسته کلی تقسیم می‌شوند و هر کدام از نظر ظاهری به شکلی خاص و منحصر به فرد ساخته شده‌اند.

اگر قصد خرید لباسشویی بوش دارید، باید ابتدا تمام بخش‌های مختلف آن را بررسی کنید. تعداد کلیدها و برنامه‌های لباسشویی، محل قرارگیری کلیدها، شکل درب دستگاه، ابعاد و… از جمله مواردی هستند که می‌توانید از طریق سایت مورد مقایسه قرار دهید و در نهایت از اورجینال بودن کالا اطمینان حاصل کنید.

 دقت به طراحی محصول 

توجه به ابعاد و ظرفیت لباسشویی بوش

یکی از مهم‌ترین فاکتورها برای خریداران در انتخاب ماشین لباسشویی بوش توجه به ظرفیت و گنجایش دیگ آن است. این موضوع قطعا در استفاده از محصول نقش تعیین کننده‌ای دارد. برخی از فروشندگان با زدن برچسب‌های غیراستاندارد روی لباسشویی و ارائه اطلاعات غلط و اشتباه به خریداران، باعث می‌شوند تا افراد نتوانند مطابق با نیاز خود کالای درستی انتخاب و خریداری کنند.

گاهی اوقات فروشندگان برای کسب سود بیشتر تغییراتی در اطلاعات مربوط به ابعاد و گنجایش لباسشویی ایجاد می‌کنند. به عنوان نمونه؛ روی یک محصول خاص مثلا لباسشویی ۹ کیلویی بوش، برچسب با ظرفیت ۱۰ کیلوگرم می‌زنند و به این شکل یک محصول ارزان قیمت‌تر را با قیمت گران‌تری در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌دهند.

شما می‌توانید با توجه به نیاز خود، از قبل ابعاد لباسشویی و اندازه دیگ آن را از طریق سایت رسمی آن بدست آورید و در هنگام خرید این اندازه‌ها را با اندازه کالایی که به شما عرضه شده مقایسه کنید. به این شکل می‌توانید به راحتی از تشخیص لباسشویی اصل بوش اطمینان حاصل کنید.

توجه به ابعاد و ظرفیت لباسشویی بوش

قیمت ماشین لباسشویی

اگر در بازار لوازم خانگی با برندهای مطرح و شناخته شده همچون برند بوش به خوبی آشنا باشید، می‌دانید که محصولات این برندها به دلیل کیفیت ساخت بالایی که دارند از قیمت بیشتری نیز برخوردار هستند. در واقع گران قیمت بودن این محصولات به جهت استانداردهای بالا در ساخت، طول عمر بالا و مجهز بودن به امکانات و برنامه‌های متنوع برای شستشو است. بنابراین هزینه‌ای که شما برای خرید محصول می‌پردازید، واقعا ارزشش را دارد.

اما برخی از خریداران متاسفانه بر این باور هستند که خرید کردن با کمترین هزینه یک نوع بُرد محسوب می‌شود. اگر فروشنده‌ای برای عرضه محصولات بوش در دادن تخفیف خیلی سخت گیری نمی‌کند و در واقع محصول با قیمت بسیار مناسبی به شما پیشنهاد می‌شود، این یعنی یک جای کار می‌لنگد و احتمال اینکه محصول تقلبی و فیک باشد بسیار زیاد است. به طور کلی فروشندگان کلاهبردار به دو شکل از طریق قیمت سعی در کلاهبرداری از خریداران دارند. این دو مورد به شرح زیر هستند:

  • مورد اول این است که به عنوان مثال قیمت لباسشویی ۸ کیلویی بوش را از شما درخواست کنند، درحالی که ظرفیت واقعی لباسشویی ۷ کیلو یا کمتر از آن است.
  • مورد دوم زمانی است که کالا کاملا تقلبی و کپی شده از روی محصولات بوش است و فروشنده با درخواست هزینه کمتر سعی در مجاب کردن خریداران دارد که واقعا کالای اصل بوش را با قیمتی پایین‌تر و در فروشی تخفیفی به آن‌ها ارائه می‌کند.

نتیجه گیری

تشخیص لباسشویی اصل بوش از لباسشویی غیر اصل کار چندان سختی نیست. تنها باید خریداران در زمان خرید به یک سری نکات ریز توجه داشته باشند و بررسی‌های لازم را روی محصول موردنظر انجام دهند. از روش‌هایی که می‌توانند به شما در تشخیص اصل بودن ماشین لباسشویی کمک کنند عبارتند از: توجه به کیفیت بسته‌بندی محصول، مهر و موم بودن بسته بندی، درست بودن نام تجاری و لوگوی محصول روی بسته بندی، تطبیق داشتن اطلاعات و توضیحات محصول با اطلاعات آن در وبسایت مرجع محصولات بوش، همخوانی ظرفیت دیگ لباسشویی با ابعاد آن (در این مورد هم می‌توان از سایت مرجع کمک گرفت)، قیمت‌گذاری صحیح لباسشویی با توجه به نوع و مدل آن.

سوالات متداول

با توجه به اینکه تعداد کالاهای تقلبی یا کپی شده از محصولات بوش در بازار بسیار زیاد شده‌اند، بهترین راه برای خرید محصولات اصل و اورجینال بوش مراجعه به نمایندگی‌های معتبر بوش در سراسر کشور است.
بهترین راه مراجعه به سایت مرجع بوش و مقایسه اطلاعات محصول با اطلاعات آن در سایت است. راهکار دیگر این است که از فروشنده درخواست ارسال شماره سریال محصول را داشته باشید. در صورتی که فروشنده از این کار امتناع ورزد، احتمال تقلبی بودن کالا بسیار زیاد است.
اگر لوگوی محصول دارای غلط املایی است یا اطلاعات قرار گرفته روی بسته‌بندی با اطلاعات موجود در سایت مرجع مغایرت دارند، این یعنی کالا تقلبی یا کپی شده است.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *