چگونه با 3 روش سریع بوی سوختگی را از مایکروویو خارج کنیم؟

چگونه با 3 روش سریع بوی سوختگی را از مایکروویو خارج کینم

یکی از بهترین محصولات برند بوش ماکروویو است که به جرئت می‌توان گفت در حال‌ حاضر از بهترین و پیشرفته‌ترین دستگاه‌های پخت به‌شمار می‌روند و این دسته از محصولات امکانات زیادی برای پخت‌پز حرفه‌ای در اختیار شما قرار می‌دهند. در واقع با خرید مایکروویو بوش شما نوعی سرمایه گذاری طولانی مدت خواهید داشت که هیچ وقت ضرر نمی‌کنید و با استفاده از آن می‌توانید آشپزی سریع‌تری را تجربه کنید.

استفاده از ماکروویوهای بوش به همان اندازه که راحت است و باعث سرعت بخشیدن به کارها می‌شود، یک فرایند ظریف و حساس است که با یک اشتباه کوچک باعث سوختگی غذا می‌شود و بوی سوختگی همه‌ جای خانه پخش شود. مثلا ممکن است دفترچه راهنمای آن را به درستی نخوانده باشید یا فراموش کنید که غذای داخل دستگاه را در زمان مناسب خارج کنید.

اما خوشبختانه، از بین بردن بوی سوختگی غذا در مایکروویوهای بوش نسبتا آسان است و شما فقط به چند ماده ساده نیاز دارید تا از شر بوی سوختگی خلاص شوید. پس با ما همراه باشید تا بتوانید با 3 روش سریع بوی سوختگی را از مایکروویو خارج کنید.

روش اول: داخل ماکروویو را تمیز و منبع بو را حذف کنید

اگر بعد از مطالعه راهنمای معرفی محصولات بوش مایکروویوهای این برند را انتخاب کرده‌اید و اکنون  متوجه بوی بدی از داخل مایکروویو شده‌اید، اولین کاری که باید انجام دهید این است که مایکروویو خود را باز کرده و داخل آن را بررسی کنید. به داخل نگاه کنید تا ببینید آیا باقیمانده غذا، سس وغیره روی دیوارها، بشقاب یا زیر سینی چرخان پاشیده یا ریخته شده است.

ابتدا تمام باقیمانده غذای سوخته را از ماکروویو خارج کنید و سینی، دیواره‌ها و سقف ماکروویو را با یک اسفنج یا پارچه‌ تمیز پاک کنید. سپس برای از بین بردن بوی سوختگی، 1 فنجان آب را در یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو بریزید و به مدت 3 تا 4 دقیقه گرم کنید. در ادامه تبخیر آب به رفع بوی سوختگی کمک کند. بعد از آن با یک پارچه‌ مرطوب کمی مایع ظرفشویی داخل ماکروویو را تمیز کرده و در نهایت مایکروویو را با آب تمیز و با یک پارچه نرم و بدون پرز خشک کنید. در مایکروویو را به مدت ۲ تا ۳ ساعت باز بگذارید تا هوا خارج شود.

رفع بوی سوختگی از مایکروویو با لیمو

روش دوم: بخاردرمانی با لیمو یا سرکه

سرکه همیشه به عنوان یک محلول جادویی عمل کرده و برای رفع بوهای خاص و شدیدی مانند بوی ماهی سوخته که به راحتی از بین نمی‌روند به کمک ما می‌آید. اسید موجود در لیمو یا سرکه به از بین بردن این بوی بد کمک می‌کند.

شما در ابتدای کار باید مانند روش قبل، باقیمانده‌ غذا را از مایکروویو بوش خارج کنید سپس 1 فنجان آب را با 1 قاشق غذاخوری آب لیموترش یا سرکه مخلوط کرده و در یک ظرف قابل استفاده در مایکروویو بریزید، ظرف را در دستگاه قرار داده و به مدت 2 تا 5 دقیقه حرارت دهید. ظرف را حداقل به مدت پنج دقیقه داخل مایکروویو بگذارید تا بخار بوی مواد زائد را از بین ببرد. حالا می‌توانید فضای داخل دستگاه را با اسفنج یا حوله کاغذی پاک کنید.

روش سوم: تمیز کردن عمیق ماکروویو

اگر از روش‌های گفته شده استفاده کردید و همچنان بوی سوختگی در ماکروویو شما را اذیت می‌کند، یک راه حل زمانبر ممکن است به کمک شما بیاید. این روش برای کسانی که پر مشغله هستند و زمان تمیز کردن عمیق مایکروفر خود را ندارند، گزینه مناسبی است.

آخر شب قبل از زمانی که به رختخواب بروید، مقداری جوش شیرین ( اگر جوش شیرین نداشتید می‌توانید از تفاله قهوه استفاده کنید) را در یک ظرف در باز بریزید و به مدت یک شب در ماکروویو قرار دهید و در دستگاه را ببندید. در طول این مدت به هیچ عنوان از ماکروویو استفاده نکنید. اجازه دهید جوش شیرین یک شب در مایکروویو با در بسته بماند تا بوها را به خود جذب کند. بعد از گذشت یک شب جوش شیرین را از داخل دستگاه خارج کنید.

هنوز بوی بد در ماکروویو شما وجود دارد؟

اگر روش‌های گفته شده بوی سوختگی را از ماکروویو شما خارج نکرد یا اگر مواد گفته شده در دسترس شما نیست، روش‌های دیگری نیز وجود دارد که می‌تواند به شما کمک کند، ما به‌طور خلاصه درباره این روش‌ها توضیح خواهیم داد.

وانیل

وانیل این ماده جادویی می‌تواند به محصولات پخته شده رایحه معطری ببخشد و همان رایحه دلپذیر را برای پروژه‌های نظافت خانگی نیز به ارمغان می‌آورد. شما می‌توانید، چهار قاشق چایخوری عصاره وانیل را در یک کاسه قابل استفاده در مایکروویو بریزید و آن را با دو فنجان آب مخلوط کنید. آن را برای چند دقیقه یا تا زمانی که مخلوط شروع به جوشیدن کند حرارت دهید. بعد از اینکه کاسه آب جوشید، مایکروفر را خاموش کنید اما ظرف را داخل آن بگذارید. بعد از 30 دقیقه کاسه را بردارید و داخل مایکروفر را پاک کنید.

پرتقال به جای لیمو

اگر در خانه لیمو ندارید، می‌توانید به جای آن از پرتقال استفاده کنید. دو عدد پرتقال را از وسط برش دهید و میوه را با دو فنجان آب در یک کاسه مخصوص مایکروویو قرار دهید. کاسه را داخل مایکروویو گذاشته و آن را به مدت 4-5 دقیقه گرم کنید. هر دو دقیقه یکبار بررسی کنید که آیا آب در حال جوشیدن است یا خیر و در صورت نیاز حرارت را خاموش کنید تا آب نریزد. پس از گرم کردن مخلوط پرتقال و آب، کاسه را حداقل 30 دقیقه داخل مایکروویو بگذارید (یک شب حتی بهتر است) تا بوی بد کاملا جذب شود. پس از گذاشتن آن، کاسه را بردارید و مایکروویو را با آب و صابون ظرفشویی بشویید.

3 روش سریع رفع بوی سوختگی از مایکروویو

توت

یکی دیگر از میوه‌های ضد باکتریایی و مناسب برای رفع بوی بد سوختگی، توت است. یک مشت توت را در یک ظرف مخصوص ماکروویو قرار دهید، و روی ظرف را با یک روکش مخصوص مایکروویو بپوشانید، آن را به مدت 1-2 دقیقه گرم کنید، پس از گرم شدن، کاسه را به مدت 15 تا 30 دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا بوی بد آن از بین برود.

قهوه

قهوه یکی از موثرترین خوشبوکننده‌های طبیعی هوا است که شما با قرار دادن دو قاشق غذاخوری قهوه آسیاب شده در یک لیوان مخصوص مایکروویو با نصف فنجان آب، می‌توانید قدرت از بین بردن بوی بد سوختگی را از روی مایکروویو را نظاره‌گر باشید.  لیوان را به مدت 2 تا 10 دقیقه گرم کنید، مطمئن شوید که محلول قهوه به جوش نمی‌آید. برای جلوگیری از جوشیدن مخلوط قهوه، هر بار 2 تا 3 دقیقه حرارت دهید و قبل از ادامه گرم کردن، اجازه دهید فنجان کمی خنک شود. همانطور که گرم می‌کنید سطح آب را بررسی کنید. اگر تبخیر شد، در صورت نیاز مقدار بیشتری اضافه کنید. پس از حرارت دادن به مدت 10 دقیقه، فنجان را بردارید.

بیشتر اوقات، بو پس از 10 دقیقه حرارت دادن محلول قهوه از بین می‌رود. اگر بو همچنان وجود دارد، فرآیند گرم کردن را تکرار کنید تا زمانی که از بین برود.

مخلوط سرکه و جوش‌ شیرین

یک اسفنج تمیز را با کمی سرکه سفید خیس کنید و روی آن جوش شیرین بریزید. اسفنج را در مرکز مایکروویو قرار داده و 20 تا 30 ثانیه حرارت دهید. بعد از گذشت این زمان، داخل مایکروفر را با همان اسفنج بشویید. داخل آن را با آب و صابون شسته و با دستمال یا دستمال کاغذی خشک کنید.

مخلوط قهوه و جوش‌ شیرین

ترکیب قهوه با جوش‌ شیرین هم می‌تواند به محلول قدرتمندی برای مقابله با بوهای ناخوشایند تبدیل شود. هر دو ماده را به میزان مساوی در یک ظرف بریزید و شب تا صبح در ماکروویو بگذارید. نیازی نیست در این مدت دستگاه را روشن کنید.

الکل

ماده‌ دیگری که می‌توانید سراغش بروید، الکل است. پنبه‌ای را به الکل آغشته کنید و قسمت‌ داخلی ماکروفر را تمیز کنید. سپس، با کمک آب و صابون، آن‌ جا را پاک کنید. حال در دستگاه را باز بگذارید تا هوا بخورد. با این کار، بو زدوده می‌شود.

ذغال

ذغال ماده‌ای است که می‌تواند رطوبت را جذب کند و بوی بد را از بین ببرد. چند تکه ذغال را در ظرفی قرار دهید و یک شب تا صبح، درون مایکروفر خاموش بگذارید. با این کار، بو جذب ذغال می‌شود. حتی به منظور پیشگیری از بو گرفتن دستگاه، می‌توانید هر وقت که دستگاه فعال نبود، ذغال را داخلش قرار دهید.

میخک

ماده دیگری که خاصیت جذب بوی مایکروفر را دارد میخک است. در یک کاسه کوچک قابل استفاده در مایکروویو، یک چهارم فنجان میخک آسیاب شده را اضافه کنید.کاسه را در مایکروفر قرار دهید. یک شب یا زمانی که از مایکروویو استفاده نمی کنید آن را در دستگاه بگذارید.

رفع بوی سوختگی از مایکروویو

نکته‌ای که باید قبل از رفع بوی سوختگی ماکروویو رعایت کنید

قبل از اقدام برای رفع بوی سوختگی به روش‌های گفته شده در بالا، حتما باید داخل ماکروویو را تمیز و منبع بو را حذف کنید. سینی، دیواره‌ها، سقف و به طور کلی داخل ماکروویو مکانی است که ممکن است باقی مانده غذا به آن چسبیده باشد و باید تمیز شود. ابتدا سینی مایکروویو را درآورده و با یک دستمال تمام سطح داخلی مایکروویو را تمیز کنید در صورت وجود لکه و جرم میتوانید یک اسفنج برداشته و به سرکه آغشته کنید و روی لکه ها و جرم ها بکشید. سپس ۲ واحد آب را با ۱ واحد شیشه پاک کن مخلوط کنید. با یک ابر یا اسفنج تمام سطوح داخلی و خارجی مایکروویو را تمیز کنید و با یک دستمال خشک آن را خشک کنید .با یادگیری این نکات پیش از خرید مایکروویو بوش به بهترین شکل از وسیله‌ای که خریداری کرده‌اید استفاده می‌کنید.

کلام آخر

مطمئنا بوی سوختگی در فضای خانه، برای همه ما بسیار آزار‌دهنده است حال اگر این بوی سوختگی غذا، در یکی از دستگاه‌های برقی آشپزخانه مانند ماکروویو ایجاد شود، از بین بردن این بو ضروری می‌باشد. بهترین توصیه‌ای که می‌توان کرد این است که بعد از سوختن غذا در ماکروویو فورا آن را تمیز کرده و با توجه به روش‌های گفته شده بوی بد را از ماکروویو خارج کنید چون هر چه مدت طولانی تری بوها را نادیده بگیرید، بوی بد مایکروویو ماندگارتر شده و مشکل بدتر می‌شود. توجه داشته باشید که روش های ذکر شده در بالا موثر هستند، اما ممکن است به طور کامل این بوها را از بین نبرند. بوی سوختگی ممکن است مقاوم باشد و می‌تواند مدتی طول بکشد تا بو به طور کامل از خانه ناپدید شود پس صبور باشید.

در ادامه شما می‌توانید برای استعلام آخرین قیمت ماکروویو بوش به وب‌سایت خانه بوش مراجعه کنید. با مراجعه به خانه بوش همواره می‌توانید با لوازم خانگی بوش آشنا شوید و قیمت‌ها را مقایسه کنید.

همچنین در صورت وجود هرگونه ابهام، می‌توانید خیلی راحت از طریق پل‌های ارتباطی موجود با کارشناسان فنی و فروش خانه بوش به‌ منظور دریافت مشاوره رایگان ارتباط برقرار کنید.

سوالات متداول

چرا بعد از پخت غذا داخل مایکروویو بوی بدی می‌دهد؟

برای پاسخ به این سوال باید عوامل ایجاد بوی بد در داخل مایکروویو را بررسی کرد، که مهم‌ترین این موارد عبارتند از:

  • چسبیدن موادغذایی به دیواره‌های ماکروویو
  • سوختن موادغذایی در ماکروویو
  • قرار دادن ظروف نامناسب در ماکروویو

برای جلوگیری از ایجاد بو در ماکروویو چه باید کرد؟

برای جلوگیری از ایجاد بو در ماکروفر موارد زیر را انجام دهید:

  • در هنگام قرار دادن و برداشتن مواد غذایی دقت کنید، تا این مواد از داخل ظرف بیرون نریزد، چون موادغذایی ریخته شده، به دیواره ماکروویو می‌چسبد.
  • یکی از دلایل ریختن غذا در ماکروویوها استفاده از ظرف‌های غذایی نامناسب است. پس غذاها را در ظرف مناسب درون ماکروویو قراردهید تا از ایجاد بو جلوگیری نمایید.
  • بلافاصله بعد از برداشتن مواد غذایی از ماکروویو درب آن را نبندید، چون این مسئله باعث می‌شود تا بوی موادغذایی و رطوبت آنها در ماکروویو باقی بمانند و باعث ایجاد بوی بد در مایکروویوها خواهد شد.
  • غذاهای یخ زده را در ماکروویو قرار ندهید، چون رطوبت زیاد یخ به درون دستگاه نفوذ کرده و به مرور بوی بدی در آن ایجاد می‌کند. بهتر است از قبل غذاها را در محیط بیرون قرار دهید تا یخ آنها باز شود.

هر چند وقت یکبار باید مایکروویو را تمیز کرد؟

هر چند وقت یکبار تمیز کردن ماکروویو، بستگی به تعداد دفعات استفاده از مایکروویو دارد اما توصیه می‌شود که  مایکروویوها در محیط منزل، حداقل هفته‌ای یکبار تمیز شوند، تا از تجمع کثیف مواد غذایی جلوگیری و لکه‌ها راحت‌تر پاک شوند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *