تفاوت جاروبرقی آب و خاک و جاروبرقی معمولی

تفاوت جاروبرقی آب و خاک و جاروبرقی معمولی

جاروبرقی یکی از لوازم ضروری است که همه بانوان برای نظافت منزل به آن قطعا نیاز دارند. جاروبرقی‌های عرضه شده به بازار از نظر کارایی، برند سازنده و نحوه عملکرد آنچنان متنوع و گسترده هستند که گاه انتخاب را برای خریداران سخت می‌کنند. جاروبرقی آب و خاک یکی از پرکاربردترین و محبوب‌ترین انواع جاروبرقی موجود در بازار است که به دلیل عملکرد خاص و منحصر به فرد خود بسیار مورد توجه قرار گرفته است. در این مطلب تصمیم داریم به تفاوت جاروبرقی آب و خاک و جاروبرقی معمولی و طرز کار آن بپردازیم.

معرفی جاروبرقی آب و خاک

پیش از اینکه طرز کار جاروبرقی آب و خاک را مورد بررسی قرار دهیم، بهتر است کمی آشنایی اولیه نسبت به آن کسب کنیم. برند بوش یکی از برندهای محبوب و شناخته شده در زمینه تولید لوازم خانگی است که در ساخت محصولات خود از تکنولوژی روز دنیا استفاده می‌کند. جاروبرقی‌های بوش نیز جزء مدرن‌ترین و مجهزترین انواع جاروبرقی در بازار هستند که با مدل‌های متنوعی در اختیار علاقمندان قرار می‌گیرند.

شاید دلیل اینکه قیمت جاروبرقی بوش نسبت به دیگر محصولات عرضه شده به بازار کمی بیشتر است، همین تنوع بالا و طراحی مدرن و منحصر به فرد آن‌ها باشد که البته بسیار هم مورد استقبال متقاضیان قرار گرفته است. جاروبرقی آب و خاک تنها یکی از محصولات برند بوش است که این قابلیت را دارد که از ورود و نفوذ آب و رطوبت به داخل قطعات الکترونیکی دستگاه ممانعت به عمل آورد.

چنین قابلیتی برای یک دستگاه جاروبرقی بسیار مهم و ارزشمند است. در واقع این قابلیت به دلیل وجود محفظه‌ای است که خاصیت ضد آب دارد. بنابراین در صورتی که جاروبرقی حین تمیز کردن زباله‌ها، مایعاتی را در مسیر خود به داخل لوله‌ها بکشد، این مایعات یا رطوبت موجود به فن و موتور دستگاه راه پیدا نخواهند کرد.

جاروبرقی آب و خاک و معمولی

طرز کار جاروبرقی آب و خاک

در بخش قبل اشاره کوتاهی به طرز کار جاروبرقی آب و خاک داشتیم. قبل از هر چیزی بهتر است بدانید نمایندگی جاروبرقی بوش در تهران این امکان را فراهم نموده تا علاقمندان بتوانند سوالات و ابهامات خود را در رابطه با انواع لوازم خانگی با کارشناسان این مجموعه در میان گذاشته و قبل از خرید هر محصول، راهنمایی و مشاوره‌های لازم را دریافت کنند.

اما برای اینکه قبل از مراجعه به فروشگاه‌های لوازم خانگی کمی با جاروبرقی آب و خاک آشنا شوید، قصد داریم تا نحوه عملکرد این محصولات را شرح دهیم. جاروبرقی‌های آب و خاک به طور کلی تفاوت چندانی با جاروبرقی‌های معمولی ندارند. آن چیزی که سبب تمایز و تفاوت این محصولات با یکدیگر می‌شود، مخزن جمع آوری زباله‌هاست.

جاروبرقی‌های معمولی دارای یک پاکت یا کیسه معمولی هستند، در حالی که جاروبرقی‌های آب و خاک به یک مخزن پلاستیکی مجهز هستند. بنابراین می‌توانند علاوه بر تمیز کردن زباله‌های خشک و جامد، هر گونه مایعات و آلودگی سخت را از بین برده و به داخل این مخزن پلاستیکی بکشند. سه بخش موتور، لوله خرطومی و مخزن از اجزای اصلی جاروبرقی آب و خاک هستند. موتور این دستگاه بالای مخزن آن قرار گرفته و با قدرت مکش بالای خود هر نوع زباله‌ را از طریق لوله خرطومی به داخل مخزن منتقل می‌کند. اما مکش و انتقال زباله‌های جامد و مایع متفاوت از یکدیگر هستند:

  • زباله‌ها و آلودگی‌های جامد پس از عبور از خرطومی و فیلتر دستگاه وارد مخزن می‌شوند.
  • آب و مایعات بدون عبور از فیلتر به مخزن راه پیدا می‌کنند.

انواع جاروبرقی آب و خاک

پس از آشنایی با طرز کار جاروبرقی آب و خاک بهتر است با انواع این محصولات نیز آشنا شوید. جاروبرقی‌های آب و خاک از نظر قدرت عملکرد و مورد مصرف به سه گروه اصلی زیر تقسیم می‌شوند:

  • جاروبرقی آب و خاک خانگی
  • جاروبرقی آب و خاک نیمه صنعتی
  • جاروبرقی آب و خاک صنعتی

خب یکی از دلایل اصلی که باعث می‌شود این دستگاه‌ها از نظر عملکرد متفاوت از یکدیگر عمل کنند، حجم بیشتر جاروبرقی و ابعاد آن است. جاروبرقی‌های خانگی از نظر ابعاد و اندازه کوچک‌تر از جاروبرقی‌های صنعتی هستند. این جاروبرقی‌ها همچنین گنجایش کمتری برای جمع آوری زباله‌ها دارند. اما اینگونه نیست که گنجایش کمتر به معنای عملکرد بدتر باشد. محصولات خانگی دقیقا برای مصارف خانگی طراحی و ساخته شده‌اند و کاملا کاربردی و مناسب هستند. جاروبرقی‌های آب و خاک نیمه صنعتی نیز از نظر ابعاد، وزن و ظرفیت بین جاروبرقی‌های خانگی و صنعتی قرار می‌گیرند.

جاروبرقی آب و خاک و جاروبرقی معمولی

مهم‌ترین کاربردهای جاروبرقی آب و خاک

طبق توضیحات گذشته آنچه که طرز کار جاروبرقی آب و خاک را با جاروبرقی‌های معمولی متفاوت می‌کند، این است که این جاروبرقی‌ها در اثر مکش مایعات دچار سوختگی فن و موتور یا از کار افتادن دیگر قطعات داخلی نمی‌شوند و این قابلیت را دارند که هر نوع مایعات را تمیز کنند.

در تمامی استخرها، کارگاه‌های صنعتی، کارخانجات، منازل، مراکز تجاری، باشگاه‌ها و… می‌توان از این نوع جاروبرقی برای تمیز کردن مایعات استفاده کرد. البته با اینکه روی مکش مایعات مانور می‌دهیم، باید بدانید که ما از قبل به خوبی می‌دانیم که جاروبرقی‌های آب و خاک همانطور که از نامشان پیداست هم برای مکش ذرات گردوغبار کاربرد دارند و هم برای مایعات.

جاروبرقی بوش سری ۸ یکی از جدیدترین محصولات برند بوش است که می‌توانید برای مصارف خانگی خود از آن استفاده کنید. اما برای مصارف نیمه صنعتی و صنعتی باید به سراغ جاوربرقی‌هایی بروید که ظرفیت بیشتری جهت تمیز کردن ذرات جامد و مایع داشته باشند.

از مهم‌ترین کاربردهای این نوع جاروبرقی‌ها می‌توان به تمیز کردن لوله‌های حمل نفت، تمیز کردن برف جمع شده در نزدیکی خانه، تمیز کردن شومینه از تمامی ذرات چوب و گردوغبار، تمیز کردن آب جمع شده در اطراف استخر و… اشاره کرد.

نتیجه گیری

طرز کار جاروبرقی آب و خاک به این صورت است که ذرات جامد و زباله‌های خشک را پس از مکش با خرطومی به سمت فیلتر هدایت کرده و پس از عبور آن‌ها از درون فیلتر به مخزن انتقال می‌دهد. این جاروبرقی‌ها به واسطه داشتن مخزن پلاستیکی به جای پاکت، قابلیت مکش آب و مایعات را دارند. البته مایعات پس از مکش از فیلتر عبور نمی‌کنند و به صورت مستقیم به مخزن راه پیدا می‌کنند.

سوالات متداول

جاروبرقی آب و خاک به طور کلی از نظر کارایی و نحوه عملکرد برای تمیز کردن ذرات گردوغبار کاملا مشابه جاروبرقی‌های معمولی عمل می‌کند. اما قابلیتی که باعث شده این محصولات از جاروبرقی‌های معمولی متمایز شوند، قابلیت مکش مایعات در آن‌هاست.

قیمت جاروبرقی آب و خاک با توجه به نوع و روش کار آن مشخص می‌شود. این محصولات در انواع نیمه صنعتی، صنعتی و خانگی هستند که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. بنابراین می‌توان گفت، قیمت جاروبرقی بر اساس عواملی همچون نوع و مدل دستگاه، قدرت موتور، گنجایش مخزن جاروبرقی، برند سازنده، وزن و عواملی از این دست تعیین می‌شوند.

مهم‌ترین مزیت جاروبرقی آب و خاک این است که علاوه بر تمیز کردن ذرات جامد از روی سطوح، می‌تواند مایعات را نیز به راحتی تمیز کند بدون اینکه مشکلی برای قطعات داخلی دستگاه ایجاد شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *