لوله کشی آب یخچال دارای آب سردکن چگونه است؟

لوله کشی آب یخچال دارای آب سردکن چگونه است

یخچال فریزرهایی که به تازگی به بازار عرضه شده‌اند در مقایسه با محصولات قدیمی امکانات پیشرفته‌تری داشته و طراحی مدرن‌تری دارند. به همین دلیل هم از نظر کارایی و عملکرد و هم از نظر زیبایی یک سر و گردن بالاتر از دیگر محصولات هستند. این موضوع در خصوص لوله کشی یخچال فریزرها نیز کاملا صدق می‌کند. امروزه انواع یخچال فریزر دوقلو و ساید بای ساید به بازار عرضه شده‌اند که لوله کشی آن‌ها کاملا متفاوت از یخچال‌های قدیمی است و البته بسیار راحت و ساده طراحی شده است. در این مطلب قصد داریم به شرح چگونگی لوله کشی آب یخچال دارای آب سردکن بپردازیم.

همه چیز درباره لوله کشی آب یخچال

امروزه با پیشرفت تکنولوژی، صنعت تولید لوازم خانگی نیز تحول چشمگیری داشته است. این موضوع به خصوص در محصولاتی که توسط برندهای معتبر و شناخته شده‌ای همچون برند بوش طراحی و ساخته می‌شوند بیشتر مشهود است. می‌توانیم مدل‌های مختلفی از انواع یخچال و فریزر بوش را در بازار مشاهده کنیم که هر کدام با قابلیت‌ها و امکانات بخصوصی در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرند.

پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین نوع این محصولات، یخچال فریزرهای دوقلو و ساید بای ساید هستند که با فناوری آب سردکن و قابلیت یخ ساز اتوماتیک طراحی شده‌اند. این یخچال‌ها برای اینکه بتوانند همیشه آب سرد و یخ آماده شده در اختیار افراد قرار دهند نیاز به سیستم لوله کشی مخصوص دارند.

لوله کشی آب یخچال دارای آب سردکن در همان مراحل ابتدایی نصب یخچال باید به طور کاملا اصولی انجام شود. پس می‌توان گفت اهمیت لوله کشی یخچال و فریزر و محصولات ساید بای ساید به این خاطر است که شما در هر لحظه از طریق رابط شلنگ یخچال بتوانید به آب و یخ دسترسی داشته باشید.

لوله کشی آب یخچال دارای آب سردکن

لوله کشی آب یخچال دارای آب سردکن چگونه است؟

توجه داشته باشید که لوله کشی آب یخچال دارای آب سردکن بسته به نوع و قدمت ساختمان متفاوت است. بیایید با چگونگی لوله کشی آب یخچال در ساختمان‌های جدید و نوساز و ساختمان‌های قدیمی آشنا شویم.

لوله کشی آب یخچال در ساختمان‌های تازه ساخت

معماران و مهندسین سازه امروزه با توجه به مدرن بودن لوازم آشپزخانه از جمله یخچال و فریزر، فضای آشپزخانه را به گونه‌ای طراحی می‌کنند که تمامی شرایط برای نصب یخچال از قبل فراهم باشد. به همین دلیل سازندگان در حین طراحی و در زمان اجرای لوله کشی ساختمان، یک انشعاب مخصوص و مجزا برای آب سرد یخچال و فریزر در نظر می‌گیرند. البته به جز لوله کشی و در نظر گرفتن انشعاب جدا برای یخچال، می‌توان از انشعابات ماشین لباسشویی، سینک و ماشین ظرفشویی نیز برای تامین آب یخچال فریزر استفاده کرد.

لوله کشی آب یخچال در ساختمان‌های قدیمی

طراحی و سیستم لوله کشی ساختمان‌های قدیمی با ساختمان‌های تازه ساخت متفاوت است و طبیعی است که شرایط مخصوصی برای لوله کشی یخچال و فریزر در نظر گرفته نشده باشد. اما با این حال در این ساختمان‌ها نیز امکان انشعاب اضافی گرفتن برای آب سردکن یخچال وجود دارد. به همین علت افرادی که اقدام به خرید یخچال‌های ساید بای ساید کرده‌اند، می‌توانند برای تامین آب موردنیاز یخچال خود از روشی همچون لوله کشی روکار ساده بهره ببرند. این کار نیز از طریق قرار دادن یک سه راهی در پشت شیر آب لباسشویی، ظرفشویی یا سینک روشویی آشپزخانه امکان‌پذیر است.

لوله کشی آب یخچال

روش لوله کشی آب یخچال دارای آب سردکن

امروزه برای لوله کشی انواع یخچال ساید بای ساید و یخچال فریزر دوقلو بوش از شلنگ‌های مخصوصی استفاده می‌شود که سایز آن‌ها نهایتا ۱.۴ اینچ است. یکی از ویژگی‌های مهم این نوع شلنگ‌ها میزان انعطاف‌پذیری بالای آن‌ها در مقایسه با لوله‌های مسی قدیمی است. این شلنگ‌ها به دلیل تنوع در اندازه، قابلیت اتصال راحت و آسان به شیر آب و عدم نشتی آب جزء بهترین تجهیزات برای لوله کشی آب یخچال دارای آب سردکن هستند. در ادامه با مراحل انجام لوله کشی آب آشنا می‌شویم.

1. بستن شیر آب سرد

در مرحله اول باید مسیر شیر آب سرد کاملا قطع شود. این شیر، زیر ظرفشویی آشپزخانه نصب شده است. برای بستن شیر آب باید به نوع شیر توجه داشته باشید. اگر دارای پیچ مخصوصی است، باید برای بسته شدن مسیر آب آن را در جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. در صورت داشتن دسته، باید دسته را به گونه‌ای بچرخانید که وضعیت آن در حالت ۹۰ درجه نسبت به لوله آب باشد. پس از بستن شیر آب سرد، برای تخلیه آب داخل لوله، شیر آب آشپزخانه را باز کنید.

2. باز کردن شلنگ شیر آشپزخانه

حتما زیر شیر آب یک سطل مناسب قرار دهید تا آب باقیمانده داخل لوله به درون آن هدایت شود. خب پس از این کار حال باید اقدام به باز کردن شلنگ شیر آب کنید. برای این کار بهتر است از دو عدد آچار فرانسه کمک بگیرد. اینگونه می‌توانید به کمک یک آچار شلنگ را نگه داشته و به کمک دیگری مهره مربوط به شلنگ را باز کنید.

3. وصل کردن سه راهی یک سر مهره

حال باید آن سر سه راهی که دارای مهره است را به شیر آب متصل کرد. برای این کار نیز می‌توان ابتدا به کمک دست مهره را پیچانده و برای اطمینان از محکم بودن آن، به کمک آچار فرانسه مهره را سفت کرد.

لوله کشی آب یخچال دارای آب سرد کن

4. وصل کردن لوله‌های شیر آب ظرفشویی و یخچال

حال باید سر شلنگ آب ظرفشویی آشپزخانه را به سر سه راهی موردنظر متصل کرد. در این مرحله نیز می‌توان برای سفت کردن مهره از آچار فرانسه استفاده کرد.

5. وصل کردن سر دیگر شلنگ به یخچال

حال در این مرحله باید سر دیگر شلنگ آب یخچال و فریزر را به قسمت پشت آن برده و به محل مورد نظر وصل کنید. اینجا قسمت انتهایی شلنگ به قسمت خروجی که در پشت یخچال وجود دارد وصل می‌شود. حتما در پایان کار به کمک آچار فرانسه باید از محکم بودن اتصالات اطمینان حاصل کرد.

6. باز کردن شیر آب

برای باز کردن شیر آب که زیر ظرفشویی قرار دارد باید خلاف مرحله اول عمل کنید. یعنی باید شیر آب را در خلاف جهت عقربه‌های ساعت بچرخانید. در صورت دسته دار بودن شیر آب نیز می‌توان آن را به نحوی چرخاند که در نهایت هم جهت با لوله آب باشد. مرحله پایانی اطمینان از عدم نشتی آب لوله کشی است. در صورت نشتی ندادن می‌توانید یخچال را در محل اولیه خود قرار داد. به این شکل یخچال فریزر همیشه آب سرد در اختیار شما قرار خواهد داد. شاید یکی از دلایلی که قیمت ساید بای ساید بوش نسبت به دیگر انواع یخچال کمی بیشتر است، همین قابلیت یخ‌سازی و آب سردکن آن است که البته قابلیت ویژه و منحصر به فردی است.

نتیجه گیری

لوله کشی آب یخچال دارای آب سردکن در مقایسه با یخچال‌های معمولی بسیار راحت‌تر است. معمولا در ساختمان‌های تازه ساخت برای این سیستم لوله کشی یک انشعاب مخصوص در نظر گرفته شده است. اما در ساختمان‌هایی که قدمت طولانی‌تری داشته و از طراحی و امکانات مدرن امروزی بی‌بهره هستند، می‌توان از طریق انشعاب گرفتن از لوله کشی روکار ساده آب ورودی لازم را برای یخچال فریزر تامین کرد.

سوالات متداول

رایج‌ترین نوع شلنگ استفاده شده برای لوله کشی آب یخچال ساید، شلنگ‌هایی با سایز ۱.۴ اینچ هستند که مانند لوله‌های مسی پیچ و تاب نخورده و از انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند.

معمولا مهندسین در ساختمان‌های نوساز از قبل یک لوله کشی مجزا برای تامین آب سرد یخچال در نظر گرفته‌اند. اما به طور کل می‌توان از سینک روشویی، لوله کشی ماشین لباسشویی و ماشین ظرفشویی یک انشعاب اضافه برای لوله کشی یخچال فریزر نیز گرفت.

از جمله تجهیزات مهم برای این کار می‌توان به حداقل دو عدد آچار فرانسه، سطل یا تشت آب، پارچه تمیز، شلنگ انعطاف‌پذیر و سه راهی یک سر مهره اشاره کرد.

4/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *