نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش

لوازم خانگی که امروزه به بازار عرضه می‌شوند، بخصوص لوازم خانگی بوش، آنچنان از نظر فناوری و امکانات پیشرفته هستند که در صورت بروز هر مشکلی می‌توان به راحتی راه حلی برای آن‌ها پیدا کرد. ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش یکی از کارهایی است که می‌توانید در زمان خطاهای احتمالی دستگاه انجام دهید. البته از آن جایی که ماشین‌های ظرفشویی در هر برند و مدلی تنظیمات و روش کار مخصوص به خود را دارند، شما باید از قبل، روش درست ریست کردن آن را بدانید تا بتوانید نتیجه خوبی نیز بدست آورید. در این مطلب قصد داریم شما را با نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش آشنا کنیم.

دلایل ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش

شاید از خود بپرسید اصلا دلیل ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش چیست و چرا باید این کار را انجام داد؟ وقتی تولیدکنندگان در طراحی یک محصول، برنامه‌ها و امکانات بخصوصی در نظر می‌گیرند، این یعنی حتما این برنامه‌ها زمانی به کار می‌آیند و نیاز است که حتما در پروسه ساخت محصول استفاده شوند.

اگر بخواهیم به دلیل اصلی ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش اشاره کنیم، باید بگویم این کار شما را از شر خطاهای به وجود آمده خلاص می‌کند. با اینکه نمایندگی ماشین ظرفشویی بوش در هر لحظه برای ارائه خدماتی همچون تعمیر و تعویض قطعات ظرفشویی آماده است، اما شما می‌توانید با آموزش ریست کردن ماشین ظرفشویی برخی از مشکلات به وجود آمده را به راحتی در منزل برطرف کنید و اینگونه نیازی به اعزام نیروی کارشناس به محل نخواهد بود. اما دلایل ریست کردن ماشین ظرفشویی یا بهترین زمانی که پیشنهاد می‌شود شما اقدام به ریست کردن ظرفشویی کنید، شامل موارد زیر می‌شوند:

  • اگر بر روی پنل یا همان صفحه نمایشگر ماشین ظرفشویی پیام خطا یا ارر مشاهده کردید.
  • زمانی که بدون دلیل خاصی ماشین ظرفشویی از کار ایستاده و متوقف می‌شود.
  • زمانی که به طور کامل دکمه‌های پنل کاربری دستگاه از کار افتاده و با زدن هر کدام از آن‌ها هیچ اتفاقی نمی‌افتد.
  • زمانی که پنل کاربری کاملا قفل شده است.
  • زمانی که ماشین ظرفشویی نمی‌تواند آب را گرم کند و برای مدت‌ها آب آن سرد است.
  • زمانی که حین شستشوی ظروف برق ماشین ظرفشویی قطع می‌شود و پس از وصل شدن آن، دستگاه عملکرد خوبی ندارد.
  • برای تغییر برنامه شستشو نیز می‌توان اقدام به ریست کردن ماشین ظرفشویی کرد.
  • زمانی که به واسطه کم یا زیاد کردن ظروف، اختلالاتی در عملکرد ماشین ظرفشویی به وجود می‌آید.

ریست کردن ظرفشویی بوش

نحوه ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش

همانطور که اشاره کردیم، محصولات برند بوش در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. هر کدام از این محصولات تنظیمات مخصوص به خود را دارند. به همین جهت ممکن است ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش سری ۶ با سری ۴ یا سری ۸ متفاوت باشد. پس نمی‌توانید بر اساس دانشی که از هر محصول کسب کرده‌اید، محصول دیگری را ریست کنید. ماشین ظرفشویی بوش را می‌توان به روش‌های مختلفی ریست کرد. این روش‌ها به شرح زیر هستند:

  • ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش با استفاده از دکمه ریست
  • ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش با استفاده از فشردن همزمان دو دکمه استارت و پاور
  • ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش از طریق قطع کردن جریان برق
  • ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش با استفاده از دکمه‌های پنل

بسته به نوع و مدل ماشین ظرفشویی یکی از این روش‌ها برای ریست کردن کامل دستگاه به کار می‌روند. در ادامه روش انجام هر کدام را بررسی می‌کنیم.

ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش با دکمه ریست

یکی از دلایلی که باعث شده قیمت ماشین ظرفشویی بوش در مدل‌های جدید کمی بیشتر باشد، این است که این محصولات مجهز به یک دکمه اختصاصی برای ریست کردن هستند. البته این تنها یکی از دلایلی است که به آن اشاره کردیم. برای ریست کردن این مدل ماشین‌های ظرفشویی تنها کافیست دکمه ریست (Reset) که بر روی پنل کاربری مشاهده می‌شود را برای ۳ تا ۵ ثانیه نگه دارید. این راحت‌ترین روش ریست کردن است. البته باید پس از فشردن این دکمه کمی صبر کنید و اجازه دهید دستگاه عملیات ریست را با موفقیت انجام دهد و در این مدت به هیچ عنوان دکمه‌های دیگر دستگاه را فشار ندهید.

ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش با فشردن همزمان استارت و پاور

این روش برای زمانی کاربرد دارد که ماشین ظرفشویی در حال انجام کار و حین شستن ظروف به ناگهان از کار می‌افتد. علت این قضیه نیز می‌تواند قطع شدن جریان برق باشد. اینجا شما نمی‌توانید کاری انجام دهید تا زمانی که جریان برق مجددا وصل شود. پس از آن می‌توانید با فشردن همزمان دکمه‌های استارت و پاور (Start و Power)  و نگه داشتن آن‌ها برای چند ثانیه کوتاه، ظرفشویی را ریست و مجددا راه اندازی کنید.

ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش با قطع جریان برق

مدل‌های قدیمی‌تر ماشین‌های ظرفشویی بوش دکمه ریست ندارند. گاهی نیز کاربران چندان به پنل کاربری ظرفشویی آشنا نیستند و در مواقع ضروری نمی‌توانند برای ریست کردن دکمه ریست دستگاه را پیدا کنند. در چنین مواقعی می‌توان از روش قطع جریان برق برای ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش استفاده کرد. مراحل ریست کردن با این روش به شرح زیر است:

  • فشردن دکمه پاور (خاموش/روشن) و اطمینان از خاموش شدن دستگاه
  • بیرون کشیدن دوشاخه ظرفشویی از برق
  • فرصت دادن به ماشین ظرفشویی تا برای ۱۵ دقیقه در حالت خاموش باقی بماند.
  • وصل کردن مجدد دوشاخه ظرفشویی به برق
  • نگه داشتن روی دکمه پاور ماشین ظرفشویی برای ۳۰ ثانیه
  • در نهایت ماشین ظرفشویی ریست شده و می‌توان مجددا از آن استفاده کرد.

ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش

ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش با استفاده از دکمه‌های پنل

آخرین روشی که برای ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش می‌توانید به کار ببندید، استفاده از دکمه‌های پنل کاربری آن است. این روش بخصوص برای مدل‌های قدیمی‌تر ماشین ظرفشویی بوش بسیار کاربردی است. البته می‌توانید قبل از انجام این روش، دفترچه راهنمای دستگاه را به دقت مطالعه کنید. قطعا راهنمای مفیدی برای ریست کردن ظرفشویی در اختیار شما قرار داده شده است.

اما در هر صورت اگر موفق به استفاده از دفترچه راهنما نشدید، می‌توانید از دکمه‌های پنل برای ریست کردن استفاده کنید. به طور کل چهار دکمه؛ Power، Start، Cancel  و Drain دکمه‌هایی هستند که در اینگونه مواقع برای ریست کردن مورد استفاده قرار می‌گیرند. بسته به نوع و مدل ماشین ظرفشویی بوش می‌توانید از یکی از این دکمه‌ها استفاده کنید.

اگر نمی‌دانید ماشین ظرفشویی شما برای ریست شدن به کدام یک از این دکمه‌ها نیاز دارد، می‌توانید به ترتیب هر کدام از آن‌ها را برای مدت زمان ۳ تا ۵ ثانیه فشار دهید. اینگونه می‌توانید پی ببرید که کدام دکمه برای ریست کردن در نظر گرفته شده و برای همیشه از آن استفاده کنید.

نتیجه گیری

ریست کردن ماشین ظرفشویی بوش برای زمان‌هایی که دستگاه دچار ارر، خطا یا اختلال در عملکرد شده بسیار کاربردی است. اگر دستگاه به دلیل قطع شدن جریان برق حین کار متوقف می‌شود نیز می‌توانید پس از اتصال مجدد جریان برق اقدام به ریست کردن دستگاه کنید. همچنین زمانی که کنترل پنل دستگاه کاملا از کار افتاده و نمی‌توانید هیچ استفاده‌ای از برنامه‌های ظرفشویی داشته باشید نیز می‌توانید با ریست کردن دستگاه، مجددا آن را به حالت اولیه برگردانید.

سوالات متداول

زمانی که اختلالی در عملکرد ماشین ظرفشویی ایجاد می‌شود، باید اقدام به ریست کردن آن کرد تا دستگاه دوباره فعال شود. همچنین در صورت کار نکردن دکمه‌های کنترل پنل دستگاه نیز می‌توان با ریست کردن ظرفشویی، آن‌ها را مجددا فعال کرد.

برای ریست کردن ماشین ظرفشویی باید به نوع و مدل آن توجه داشت. در واقع ریست کردن ماشین ظرفشویی با توجه به مدل آن می‌تواند متفاوت باشد. روش‌های ریست کردن عبارتند از: استفاده از دکمه ریست، فشردن همزمان دکمه‌های پاور و استارت، استفاده از دکمه‌های مختلف کنترل پنل و یا قطع کردن جریان برق که در مدل‌های قدیمی بسیار کاربردی عمل می‌کند.

چهار دکمه  Power، Start، Drain  و Cancel برای ریست کردن کاربرد دارند. از آن جایی که نمی‌توان تشخیص داد کدام یک از این دکمه‌ها برای ریست ماشین ظرفشویی در نظر گرفته شده، می‌توان به ترتیب هر کدام از آن‌ها را برای ۳ تا ۵ ثانیه نگه داشت تا نهایتا مشخص شود کدام دکمه برای ریست کردن است.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *