راهنمای خرید جارو برقی و جارو شارژی بوش

جاروبرقی یکی از اصلی ترین لوازم خانگی است و برای پیشبرد امور و نظافت  منزل همه خانواده ها با هر تعداد نفرات، بسیار ضروری است.

برخی خانواده ها، با تعداد نفرات کمتر یا خانه های کوچکتر، خرید جارو شارژی را به جارو برقی ترجیح می دهند. اما تعداد افراد خانوار و مساحت منزل، تنها عواملی نیستند که در انتخاب جارو برقی، تأثیرگذار هستند.

در این مقاله به بررسی عوامل تأثیرگذار در انتخاب جاروبرقی یا جارو شارژی بوش می پردازیم.

قیمت جارو برقی و شارژی بوش

قیمت جارو برقی و شارژی بوش

قیمت جارو های بوش، در بازار ایران، مانند همه انواع لوازم خانگی، همواره در حال تغییر است. دلیل تغییرات قیمت لوازم خانگی بوش، تغییر نرخ ارز بوده و به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی را برای این محصولات ارائه داد.

لوازم خانگی خارجی، بر اساس نرخ روز ارز وارد کشور شده و پس از محاسبه هزینه های واردات و عوارض گمرکی، قیمت گذاری می شوند.

برای اطلاع از قیمت دقیق و به روز محصولات و لوازم خانگی بوش، می توانید با شماره گیری 021-8582 با خانه بوش، تماس بگیرید یا به صورت حضوری به فروشگاه خانه بوش، واقع در تهران، خیابان شریعتی، پایین تر از حسینیه ارشاد، کوی کامیار، پلاک 17، مراجعه فرمایید.

برای اطلاع حدودی شما مخاطبان گرامی با قیمت جارو برقی بوش، قیمت برخی محصولات را (بر اساس قیمت های موجود در آمازون) در این قسمت درج می کنیم.

قیمت جارو شارژی بوش : مدل BOSCH GAS10.8V-LI Professional

در حدود 93 دلار

قیمت جارو شارژی بوش : مدل Bosch 18V Handheld Vacuum Cleaner (Bare Tool) GAS18V-02N

در حدود 112 دلار

قیمت جارو شارژی بوش : مدل Bosch BBH62860 Athlet Cordless Bagless

در حدود 208 دلار

عوامل مؤثر در انتخاب و خرید جارو شارژی و جارو برقی بوش

عوامل مؤثر در انتخاب و خرید جارو شارژی و جارو برقی بوش

پیش از انتخاب جارو و صرف هزینه برای خرید آن، بهتر است به بسیاری نکات توجه کنید. از جمله:

  • آیا قرار است هرروز با جارو برقی کار کنید؟
  • آیا در خانه از حیوانات خانگی نگهداری می کنید؟
  • آیا در منطقه ای که ساکن هستید، میزان گرد و خاک زیاد است؟
  • آیا دارای فرزندان خردسال هستید؟
  • کفپوش منزل شما فرش است؟ یا سرامیک یا پارکت؟
  • آیا قصد دارید با جارو برقی اتومبیل خود را نیز نظافت کنید؟

شارژی یا معمولی

مزایای جارو شارژی

جاروهای شارژی معمولا اندازه کوچک تر و وزن سبک تری دارند، به همین دلیل کاربری آنها آسان تر است. به وسیله جاروهای شارژی می توانید، بدون اتصال به برق و کشیده شدن سیم، مدت زمانی در حدود یک تا چند ساعت را به نظافت بپردازید.

همچنین اگر قصد دارید برای نظافت خودرو، از جارو برقی استفاده کنید، خرید جارو شارژی گزینه مناسب تری خواهد بود.

به این دلایل، بسیاری از افراد، استفاده از جارو شارژی را به جاروبرقی ترجیح می دهند.

مزایای جارو برقی

اما جاروهای برقی نیز مزایای خود را دارند. جاروهای برقی قدرت مکش بیشتری دارند. بنابراین برای نظافت ذرات و قطعات درشت  زباله، مناسب تر هستند.

همچنین این جاروها، با مشکل ضعیف شدن قدرت مکش، به دلیل تمام شدن شارژ، در حین کار مواجه نخواهند شد.

جاروهای برقی، ظرفیت بیشتری دارند و نیازی نیست تا در فواصل کوتاه، مخزن آنها را خالی کنید.

جارو برقی برای نظافت فضاهایی با مساحت زیاد، و ساعات کار طولانی مناسب تر است.

قدرت مکش

به طور کلی، جاروهای شارژی (خصوصا مدل های ارزان قیمت) قدرت مکش کمتری دارند. اگر تنها قصد دارید، زباله های روزمره، مانند خرده نان یا بیسکوییت را جمع آوری کنید و قصد استفاده طولانی مدت و جمع آوری زباله های درشت را ندارید، می توانید جارو شارژی را انتخاب کنید.

جاروهای برقی، قدرت مکش بیشتری دارند. اگر قصد دارید روزانه به مدت طولانی از جارو استفاده کنید، بهتر است جارو برقی را انتخاب نمایید، تا با مشکل ضعیف شدن مکش (به دلیل کاهش شارژ) مواجه نشوید.

تعداد افراد خانوار و مقدار کار روزانه با جارو برقی

تعداد افراد خانوار و مقدار کار روزانه با جارو برقی

اگر تعداد افراد زیادی در منزل شما ساکن نیستند، احتیاج کمتری به نظافت خواهید داشت. بنابراین یک جاروی شارژی عصایی یا یک جارو شارژی دستی، نیز می تواند نیازهای روزمره شما را مرتفع کند.

اما اگر افراد زیادی در منزل ساکن هستند، یا دارای فرزندان خردسال هستید، به احتمال زیاد، هرروز به دفعات بیشتر و مدت زمان طولانی تر، نظافت نیاز خواهید داشت. در چنین شرایطی انتخاب جارو برقی گزینه مناسب تری خواهد بود.

وجود حیوانات خانگی

حیوانات خانگی یکی از تأثیرگذارترین عوامل در انتخاب جارو برقی هستند. اگر در خانه از طوطی، سگ یا گربه نگهداری می کنید، احتمالا روزانه حجم زیادی از مو، خز و گرده را نظافت می کنید. علاوه بر این نظافت قفس، جای خواب و غذای حیوانات خانگی، به مکش بالای جاروبرقی نیاز دارد. بنابراین اگر از حیوانات خانگی نگهداری می کنید، بهتر است جارو برقی را انتخاب کنید.

نظافت خودرو و سفر

اگر زیاد به سفر می روید، یا در اتومبیل، خوراکی مصرف می کنید، خرید جارو شارژی بسیار ضروری است. به وسیله جارو شارژی و سری های قابل تعویض آن می توانید داخل خودرو و بین صندلی های آن  را به آسانی تمیز کنید.

وجود گرد و غبار زیاد

اگر ساکن مناطقی با هوای آلوده و پر گرد و غبار هستید، جاروهای شارژی معمولی، نمی توانند به خوبی از عهده پاک کردن ذرات دوده و گرد و غبار برآیند.

چنانچه با مشکل آلودگی و گرد و غبار مواجه هستید، بهتر است از جارو برقی های معمولی استفاده کنید.  جارو برقی های سیم دار، قدرت مکش بیشتری داشته و می توانند سطوح آلوده را به خوبی پاک کنند.

نظافت فرش و موکت

اگر از فرش یا موکت به عنوان کف پوش منزل استفاده می کنید، بهتر است جارو برقی معمولی را انتخاب کنید. زیرا مکش زباله های ریز و ذرات گرد و غبار از لا به لای پرزهای موکت و فرش، به قدرت بالایی نیاز دارد.

 

 

جمع بندی:

همان طور که گفته شد، جارو برقی های معمولی، قدرت کشش بیشتری دارند، اما سر و صدا، صرف انرژی برای راه اندازی و جمع آوری جارو، و وزن بیشتر این دستگاه ها،  باعث شده است تا استفاده از آن برای مصارف جزئی، کمی دشوار به نظر برسد.

از طرفی برای نظافت های کلی و جارو زدن تمام خانه، نمی توان از جارو شارژی استفاده کرد.

بنابراین در کنار خرید جارو برقی معمولی، خرید جارو شارژی برای تمیزکاری های کوچک، می تواند کمک بزرگی به نظافت آسان تر منزل باشد. خرید همزمان جاروبرقی و جارو شارژی، برای خانواده هایی که دارای فرزندان خردسال هستند، می تواند بسیار مفید باشد. انتخاب برند با کیفیت و شناخته شده ای مانند بوش، شما را آسوده خاطر می سازد که نظافت منزل شما، با مشکل مواجه نخواهد شد.

در این مقاله به بررسی عوامل تأثیرگذار در انتخاب جاروبرقی یا جارو شارژی بوش و قیمت جارو برقی بوش پرداختیم.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *