آیا جاروشارژی انتخاب مناسبی برای همه است؟

آیا جاروشارژی انتخاب مناسبی برای همه است

جاروشارژی یکی از کاربردی‌ترین محصولات خانگی است که بسیاری از افراد علاقمند به استفاده از آن در منازل خود هستند. جاروشارژی مزایایی دارد که سبب شده به انتخاب اول بانوان برای نظافت خانه تبدیل شود. امروزه برندهای مختلفی در حال تولید انواع جارو شارژی هستند که هر یک دارای کیفیت و آپشن متفاوتی می‌باشند. یکی از سوالاتی که شاید برای شما هم در مورد جارو شارژی وجود داشته باشد این است  که آیا جارو شارژی برای همه مناسب است؟ جاروشارژی مناسب خانه شما چه ویژگی‌هایی باید داشته باشد؟ برای یافتن پاسخ این سوال‌ها تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

جاروشارژی چیست؟

سرعت پیشرفت تکنولوژی در عصر امروز بسیار زیاد بوده و همواره دستاوردهای متنوعی را برای بشر رقم می‌زند. در این میان همه چیز در هماهنگی با هم برای آسایش بشریت و راحت کردن کارهای آن‌ها در تلاش و تکاپو هستند. لوازم خانگی نیز نسبت به گذشته تغییرات چشمگیری داشته‌اند و بسیاری نیز در سال‌های اخیر تولید شده‌اند. برای مثال جاروبرقی و جارو شارژی از کارآمدترین ابزارهایی هستند که بشر تولید کرده است و بدون این ابزار نظافت منزل دشوار خواهد شد. برخی افراد مزیت‌هایی را برای جاروشارژی ذکر می کنند که سبب شده آن را با جاروبرقی جایگزین کنند و یا در کنار جاروبرقی از این دستگاه کاربردی نیز سود ببرند.

جاروشارژی چیست

جاروشارژی کاربردی شبیه به جاروبرقی دارد و هر دو با هدف تمیز کردن آشغال‌ها و گرد و غبار بخش‌های مختلف منزل مورد استفاده قرار می‌گیرند. با این این دو ابزار مهم تفاوت‌هایی نیز دارند. یکی از تفاوت‌هایی که بین جاروبرقی و جاروی شارژی وجود دارد، ظرفیت جمع آوری زباله است. این ویژگی در جاروبرقی بسیار بیشتر بوده و مخزن‌ آن‌ها گنجایش کافی برای قرار دادن آشغال و گرد و غبار دارد. جارو شارژی در دو نوع پارویی و دستی به فروش می‌رسد. هر یک از انواع جاروهای شارژی ویژگی‌هایی دارند و سلیقه و نیاز افراد در انتخاب آن‌ها نقش مهمی ایجاد می‌کند.

شاید جارو شارژی دستی همان جارو شارژی مناسب خانه شما باشد؟ این نوع جارو ابعاد و وزن کمتری دارد و جابه‌جایی آن به راحتی انجام می‌گیرد. به علاوه فضای کمی را اشغال کرده و کار کردن با آن نیز بسیار آسان است. جارو شارژی پارویی نسبت به نوع دستی وزن و ابعاد بیشتری داشته و عمدتا برای جارو کشیدن کف اتاق‌ها استفاده می‌شود. در حالی که از جارو شارژی دستی می‌توان برای تمیز کردن کابینت‌ها، پنجره، گوشه دیوار و… استفاده کرد. بنابراین در هنگام خرید جاروشارژی باید نیازتان را در نظر بگیرید تا یک انتخاب درست را رقم بزنید.

مزایای جارو شارژی

جاروشارژی مزایای دارد که آن را به اولین انتخاب بانوان برای نظافت منزل تبدیل کرده است. برخی این ویژگی‌ها کلی بوده و برای 90 درصد جاروشارژی‌ها وجود دارد. بعضی از ویژگی‌ها نیز مختص برندهای خاصی است که سبب منحصر به فرد شدن محصول و وجود تمایز با آن نسبت به کالاهای مشابه می‌شود. در ادامه چند مزیت مهم جارو شارژی را به تفکیک بررسی خواهیم کرد. آگاهی از این مزیت‌ها در انتخاب جارو شارژی مناسب خانه شما کمک می‌کند.

جا به جایی آسان

یکی از مشکلاتی که برای بانوان وجود دارد سخت بودن حمل و نقل و جا به جایی وسایل سنگین است. به همین دلیل بسیاری از آن‌ها همیشه سعی دارند در هنگام خرید تا جای ممکن سبک‌ترین لوازم را انتخاب کنند. در مورد جارو شارژی نیز وزن سبک از مزیت‌های آن محسوب می‌شود چرا که جا به جا کردن آن را تسهیل می‌کند. کاربرد انواع جاروبرقی و جاروشارژی به گونه‌ای است که نیازمند حمل و نقل مداوم در منزل می‌باشد. بنابراین داشتن وزن کم برای این کالا اهمیت زیادی می‌یابد. جاروهای شارژی که بدون سیم هستند برخلاف جاروبرقی، شما را به محدودیت نبودن پریز و یا کمبود طول سیم در منزل مواجه نمی‌کنند. به کمک آن‌ها می‌توانید بخش‌های مختلف خانه و آشپزخانه را جارو بکشید و گرد و غبار منزل را تمیز کنید.

تمیز کردن فضاهای سخت دسترس

جاروبرقی وزن زیادی دارد و بردن آن به مکان‌های سخت دسترس دشوار و گاها غیرممکن است. فرض کنید که در آشپزخانه و بالای کابینت‌ها گرد و غبار بوده و شما قصد تمیز کردن آن را دارید. این کار با جاروبرقی نشدنی است. اما جارو شارژی دستی به راحتی به نقاط این چنینی دسترسی خواهد داشت و در کمترین زمان تمیزی و نظافت منزل را رقم می‌زند. با وجود جاروشارژی دیگر نیازی به بردن خودروتان به کارواش نخواهد بود. به راحتی و در منزل با کمک جاروشارژی فضای درون خودرو را مانند روز اول تمیز کنید.

اشغال فضای کم

مشکل کمبود جا در منازل امروزه بیشتر است. بسیاری از افراد همواره در پی آن هستند که محصولاتی با ابعاد کمتر خریداری کنند. جارو شارژی نسبت به جاروبرقی جای کمتری را اشغال می‌کند و ابعاد کوچک‌تری نسبت به آن دارد. اگر شما هم در منزل با مشکل کمبود جا مواجه هستید جارو شارژی مناسب خانه شما خواهد بود. این لوازم خانگی کاربردی در کمد، گوشه اتاق، زیر تخت و هرجایی که بخواهید قرار گرفته و فضا را برای سایر لوازم تنگ نمی‌کند. لوازم جانبی جارو شارژی نیز نسبت به جارو برقی کمتر بود و بر این مزیت می‌افزاید.

وزن سبک

در بخش‌های قبلی از مزیت جابه‌جایی آسان جاروبرقی به دلیل وزن سبک صحبت کردیم. موتور و سیستم جاروشارژی نسبت به جاروبرقی کوچک‌تر است. همچنین جاروشارژی ابزاری مانند لوله خرطومی، مخزن قرارگیری کیسه زباله، ابزار جانبی و… ندارد. تمامی این موارد سبب شده تا این محصول نسبت به سایر کالاهای مشابه وزن کمتری داشته باشد. همه افراد اعم از نوجوانان و افراد مسن به راحتی امکان استفاده از جارو شارژی در منزل را خواهند داشت. اگر به دنبال این ویژگی خاص در انواع جارو هستید، جارو شارژی مناسب خانه شما خواهد بود.

مزایای جاروشارژی

تعمیر و نگهداری آسان

از مهم‌ترین مزیتی که برای هر لوازم خانگی باید وجود داشته باشد نگهداری و تعمیر آسان آن است. جاروشارژی از جمله کالاهایی است که استفاده بسیار راحتی دارد. مراحل استفاده از این دستگاه کوتاه بوده و کافیست شارژ آن تکمیل باشد تا به بهترین نحو کاربرد خود را نشان دهد. احتمال خرابی برای هر محصول از بهترین برندها تا نمونه‌های غیراصل وجود دارد. اما آنچه اهمیت دارد سهولت تعمیر آن است. این دستگاه نگهداری راحتی نیز دارد. پس از هر بار جارو کشیدن مخزن زباله از دستگاه جدا شده و از قابلیت شست و شو با آب برخوردار است. خالی کردن مخزن نیز به راحتی انجام می‌گیرد و برخلاف جاروبرقی نیازی به در آوردن کیسه و جاگذاری دشوار آن ندارد. اگر این ویژگی برای شما اهمیت دارد احتمالا جارو شارژی مناسب خانه شما باشد.

نظافت سریع و آسان

جاروشارژی به شما کمک می‌کند در کمترین زمان منزل را جارو بکشید. فرض کنید به صورت ناگهانی مهمانی برای شما بیاید. حمل کردن جاروبرقی و راه اندازی آن قطعا بخشی زیادی از وقت شما را تلف خواهد کرد. البته در صورتی که همه قطعات آن سرهم باشد. اما جاروشارژی به سرعت به شما در تمیز کردن خانه کمک کرده و در کمترین زمان هر قسمتی را که بخواهید از زباله و گرد و غبار پاک می‌کند. خانم‌های شاغل عمدتا به دنبال ابزار و لوازمی هستند که به آن در کاهش سرعت کارهای منزل یاری برساند. اگر شاغل هستید جارو شارژی مناسب خانه شما است.

قدرت تمیزکنندگی بالا

همانطور که می‌دانید جاروبرقی مستقیما با جریان برق راه اندازی می‌شود و جاروشارژی باتری دارد. عده‌ای تصور می‌کنند همین ویژگی جاروشارژی سبب کاهش قدرت آن و در نتیجه عملکرد نامناسب برای این کالا شده است. توان مصرفی برق در جاروبرقی‌ها بسیار بیشتر از جارو شارژی بوده و قدرت چند برابر نیز دارد. اما به آن معنا نیست که جاروشارژی از عملکرد بدی برخوردار باشد. بسیاری از جاروهای شارژی که توسط برندهای معتبر تولید می‌شوند از لحاظ کیفیت عملکرد در سطح جاروبرقی قرار می‌گیرند و آنچه از آن‌ها برای نظافت و تمیزی منزل انتظار می‌رود را انجام می‌دهند.

قیمت مقرون به صرفه

افزایش قیمت در بسیاری از لوازم خانگی وجود دارد و افراد زیادی در پی خرید قیمت مناسب‌ترین محصول با کارایی بالا هستند. اگر شما هم به دنبال محصولی با این ویژگی هستید جارو شارژی مناسب خانه شماست. این ابزار مفید در کنار کیفیت بسیار خوبی که ارائه می‌دهد قیمت مقرون به صرفه ای داشته و پاسخگوی نیاز روزمره خانم‌ها و آقایان در منزل و حتی محل کار خواهد بود.

معایب جاروشارژی

جاروشارژی مانند بسیاری از لوازم خانگی دیگر در کنار مزایای که دارد معایبی هم داشته که در این بخش به بررسی آن می‌پردازیم:

ظرفیت کم

جاروشارژی نسبت به جاروبرقی مخزن بسیار کوچک‌تری دارد و پس از هر بار استفاده باید مخزن خالی شده و مجددا مورد استفاده قرار بگیرد. حتی گاهی ممکن است در یک بار جارو کشیدن مجبور به خالی کردن چندین باره مخزن هم شوید. ناگفته نماند که جاروشارژی یک ابزار دم دستی و روزانه است و نباید انتظار داشت مانند یک دستگاه پیشرفته عمل کند.

وابسته به عمر باتری

از معایبی که برای جارو شارژی وجود دارد طول عمر باتری است. هر چقدر باتری جارو ظرفیت بیشتری داشته باشد مدت زمان طولانی‌تری امکان استفاده از آن فراهم می‌شود. به علاوه، در صورت مشکل‌دار شدن باتری، جارو شارژی قابل استفاده نبوده و تا زمان تعمیر کنار گذاشته می‌شود. بنابراین باید به طول عمر باتری و کیفیت ساختار آن در این محصول توجه شود.

راهنمای خرید جاروشارژی

راهنمای خرید جارو شارژی

پیش از خرید هر نوع لوازم خانگی ابتدا باید تمام خصوصیات آن را بررسی کنید و بر حسب نیاز انتخابتان را انجام دهید. در مورد جارو شارژی نیز نکاتی وجود دارد که لازم است در هنگام خرید به آن توجه داشته باشید.

بررسی ظرفیت و توان باتری

ظرفیت باتری انواع جارو شارژی یکسان نیز و برندهای تولیدکننده گنجایش مختلفی را برای این لوازم کاربردی خانگی قرار می‌دهند. ظرفیت باتری‌ها با واحدی به نام ولت بیان می‌شود و نشان دهنده مدت زمان شارژ توان دستگاه می‌باشد. طول مدت شارژ شدن انواع جاروی‌های شارژی موجود در بازار بین 8 تا 16 ساعت متغیر است. نوع باتری نیز در کیفیت دستگاه تاثیر دارد. در میان انواع باتری‌های موجود، باتری لیتیومی بهترین بوده و ماندگاری و طول عمر مفیدی دارد. معمولا جاروشارژی که در مدت زمان 12 تا 16 ساعت شارژ می‌شود توانایی عملکرد مداوم تا 40 دقیقه را دارد.

قابلیت و قدرت مکش دستگاه

انواع جارو شارژی به اساس قدرت موتور، مکش مختلفی دارند. برخی از آن‌ها قابلیت بلند کردن اجسام را نیز داشته و بعضی دیگر مایعات را نیز وارد مخزن می‌کنند. بنابراین می‌توان برحسب نیاز جارو شارژی مد نظر را انتخاب کنید. اگر قصد دارید از این ابزار برای منزل و اتاق خواب به صورت روزمره استفاده کنید جارو شارژی با مکش متوسط انتخاب خوبی خواهد بود. اما اگر برای محل کار به آن نیاز دارید بهتر است نوع قدرتمندتر آن را خریداری کنید. به این نکته توجه داشته باشید که مکش بالا مستلزم قدرت زیاد موتور است که این امر با توان مصرفی بیشتر همراه خواهد بود.

میزان حجم مخزن جارو شارژی

در همین مقاله و در بخش معایب جاروشارژی توضیح دادیم که ساختار این دستگاه دارای مخزن‌هایی با گنجایش کم است. دلیل این امر استفاده آسان و روزمره از این دستگاه می‌باشد. با این حال تولیدکنندگان گنجایش‌های مختلفی برای محصولات خود طراحی کرده‌اند تا مشتریان بتوانند محصول مد نظر خود را بر حسب نیاز انتخاب کنند. حداکثر حجمی که برای مخزن جارو شارژی در نظر گرفته شده است 900 میلی لیتر است و امکان جارو کشیدن چندین باره بدون پر شدن مخزن وجود دارد. اگر متراژ منزلتان زیاد است جاروشارژی مناسب خانه شما دستگاهی با حداکثر گنجایش می‌باشد تا مجبور به خالی کردن مداوم مخزن در هنگام جارو کشیدن نباشید.

مکش قابل تنظیم

از بهترین ویژگی‌هایی که برای جارو شارژی وجود دارد مکش قابل تنظیم آن است. بعضی از قسمت‌های منزل نیازی به مکش بسیار زیاد نداشته و کمترین حد مکش جارو شارژی کافی می‌باشد. داشتن دکمه مناسب برای تنظیم مکش علاوه بر کاربردی‌تر کردن جارو شارژی به کاهش توان مصرفی و صرفه جویی در برق نیز کمک خواهد کرد. همچنین کم کردن مکش آن سبب کاهش صدای ناهنجار جاروبرقی نیز خواهد شد. دکمه‌های تنظیم مکش عموما روی دسته‌های جاروشارژی تعبیه می‌شود تا کاربرد راحت‌تری برای مصرف‌کننده داشته باشد.

وزن دستگاه

در هنگام خرید به وزن جاروشارژی توجه کنید. اگر از آن دسته افرادی هستید که محدودیت‌هایی برای بلند کردن اجسام سنگین دارید استفاده از جاروبرقی را کنار گذاشته و این ابزار کاربردی را انتخاب کنید زیرا جارو شارژی مناسب خانه شماست. متوسط وزن جاروشارژی‌های پارویی 3 تا 5 کیلوگرم است. برخی افراد تصور می‌کنند هر چقدر وزن جاروبرقی بیشتر باشد کیفیت بهتری داشته و عملکرد فوق العاده دارد. اما این تصور اشتباه است و هیچ رابطه‌ای بین این دو مسئله وجود ندارد. کیفیت جاروشارژی به نوع طراحی آن بستگی دارد. علاوه بر آن از دلایل انتخاب جارو شارژی سبک وزن بودن آن است پس گشتن به دنبال نمونه‌های بسیار سنگین صحیح نیست و ملاک خرید جاروشارژی به حساب نمی‌آید.

دسته منعطف

یکی از ویژگی‌های خاصی که جاروهای شارژی دارند دسته‌های انعطاف‌پذیر آن هاست. این خصوصیت سبب شده جای کمتری را در منزل اشغال کنید و استفاده از آن نیز راحت‌تر باشد. جاروشارژی نسبت به جاروبرقی حمل و نقل آسان‌تری دارد و سرعت عمل در نظافت منزل با این وسیله بیشتر است. تاشو بودن جاروشارژی به ویژه برای افرادی که قصد دارند این وسیله را برای اتوموبیل‌هایشان استفاده کنند مهم می‌باشد. انواع جاروهای شارژی موجود در بازار تاشو بوده و این خصوصیت منحصر به فرد در محصولات برندهای معتبر نیز دیده می‌شود.

جنس بدنه دستگاه

همه ویژگی‌هایی گفته شده زمانی مفید خواهد بود که بدنه جارو شارژی از مواد اولیه با کیفیتی درست شده باشد. در غیر این صورت کوچک‌ترین ضربه‌ها باعث از کار افتادن این ابزار کاربردی خواهد شد. در میان برندهای موجود در بازار جارو شارژی و جاروبرقی بوش از بدن مقاوم، ضد ضربه، ضد رطوبت با استحکام فوق العاده بالا برخوردار است. اگر شما هم جز افرادی هستید که نسبت به جنس بدنه محصولات خانگی حساسیت زیادی دارید این نوع جارو شارژی مناسب خانه شما خواهد بود. البته برندهای معتبر در پی آن هستند که در عین افزایش کیفیت بدنه محصولات از بالا رفتن وزن آن نیاز جلوگیری کنند. لوازم خانگی بوش عمدتا از این ویژگی برخوردار بوده و از بهترین محصولات در بازارهای جهانی به حساب می‌آیند.

گارانتی و خدمات پس از فروش دستگاه

امروزه همه افراد می‌دانند که گارانتی و خدمات پس از فروش لوازم خانگی از اهمیت بالایی برخوردار است و گواهی بر اصالت کالا به حساب می‌آید. احتمال بروز مشکل در هر نوع دستگاهی چه بسا از محصولات برند و اصل، وجود دارد. ضمانت کالا این امکان را برای مشتری فراهم می کند که در زمان بروز مشکل پیگیری آن را از نمایندگی‌های تولیدکننده کالا انجام دهد. خدمات پس از فروش نیز به اندازه گارانتی ارزشمند است و اعتبار دستگاه خریداری شده را افزایش می‌دهد. بنابراین در هنگام خرید جاروشارژی به این نکته مهم توجه ویژه داشته باشید.

بوش اعتبار جهانی دارد و تمامی محصولات آن با بهترین کیفیت در دنیا عرضه می‌شوند. نمایندگی بوش در تهران و دیگر شهرهای ایران هرگونه مشاوره و راهنما در رابطه با خرید محصولات این برند به مشتریان ارائه می‌دهد.

نتیجه گیری

همیشه قیمت بالا نشان دهنده کیفیت بسیار خوب نیست. مثال (هیچ ارزانی بی‌علت نیست و هیچ گرانی بی‌حکمت!) گویای همین امر است. پیش از خرید بودجه‌تان را در نظر بگیرید و با پرس و جو از فروشندگان باسابقه مشورت و راهنمایی کاملی دریافت کنید. اگر جارو شارژی با برند خاصی مد نظر دارد حتما قیمت آن را از چندین فروشگاه و نمایندگی معتبر سوال کنید. بی‌گدار به آب نزنید و طعمه کلاهبرداران نشوید. سعی کنید از برندهای معتبر خرید کنید

سوالات متداول

متوسط وزن جاروشارژی بین 3 تا 5 کیلوگرم است و کیفیت آن هم هیچ ارتباطی به میزان وزن آن ندارد. چون تصور برخی این است که هر چه سنگین‌تر باشد، بهتر عمل می کند. این یک تصور غلط است.
جاروبرقی نسبت به جاروشارژی ظرفیت زباله بیشتری دارد.
ابعاد آن کوچک بوده و فضای کمی اشغال می‌کند. وزن آن نیز کم بوده و راحت جابجا می‌شود و کارکردن با آن آسان است.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *