باز کردن قفل لباسشویی بوش

باز کردن قفل لباسشویی بوش

لباسشویی بوش از معتبرترین و قدرتمندترین انواع ماشین لباسشویی موجود در بازار است که می‌توانید مدل‌های مختلفی از این محصول را از طریق نمایندگی بوش در تهران تهیه کنید. کمپانی بوش با طراحی و ساخت این محصولات، شگفتی ساز شده و تحولی بزرگ در بازار فروش محصولات خانگی ایجاد کرده است. از تکنولوژی های به کار رفته در لباسشویی های بوش می تون به قفل کودک اشاره کرد. در ادامه نحوه باز کردن قفل لباسشویی بوش را آموزش می‌دهیم.

قفل کودک لباسشویی بوش

لوازم برقی همیشه این نگرانی را ایجاد می‌کنند که تهدیدی برای کودکان ما باشند. ماشین لباسشویی نیز از آن دست محصولاتی است که در طول هفته بارها مورد استفاده قرار می‌گیرد و جزء ضروریات در هر خانه‌ای است. این محصولات در برندها و مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. هر محصولی نیز با توجه به فناوری‌هایی که در ساخت آن‌ها به کار رفته، دارای قابلیت‌های ویژه‌ای است.

ماشین لباسشویی بوش یکی از محبوب‌ترین لوازم خانگی بوش است که همراه با جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا در اختیار مصرف کنندگان قرار می‌گیرد. بسته به نوع سری و طراحی، ماشین لباسشویی امکانات خاصی دارد. یکی از بهترین امکاناتی که در خصوص این محصولات می‌توان به آن اشاره کرد، مجهز بودن لباسشویی به قفل کودک است. قفل کودک در واقع زمانی کاربرد دارد که ماشین لباسشویی روشن بوده و در حال شستشوی البسه کثیف است.

در این مواقع گاه پیش می‌آید که کودکان بر اثر کنجکاوی بچگانه به سراغ این دستگاه می‌روند و شروع به بازی با کلیدهای آن می‌کنند. گاه نیز ممکن است کودکان اقدام به باز کردن درب لباسشویی حین شستن لباس‌ها کنند که این موضوع می‌تواند اتفاقات ناگواری را در پی داشته باشد. در چنین شرایطی استفاده از قابلیت قفل کودک می‌تواند در افزایش ایمنی دستگاه و کودکان بسیار کارساز باشد. اما برخی افراد نحوه کار با قفل کودک را نمی‌دانند. ما در ادامه نحوه باز کردن قفل لباسشویی بوش و چگونگی کار با آن را به شما آموزش می‌دهیم.قفل کردن لباسشویی

برای قفل کردن لباسشویی، مراحل زیر را دنبال کنید:

  • راه‌اندازی برنامه: برنامه شستشوی مورد نظر را در لباسشویی تنظیم کنید. در صورت وجود گزینه‌های مختلف برنامه، نوع شستشوی مورد نظر را انتخاب کنید (مانند شستشوی معمولی، حساس، یا خراشیدگی شدید).
  • بررسی گزینه‌های قفل: در صورتی که لباسشویی شما دارای قفل کودک است، مطمئن شوید که این گزینه فعال است. در برخی مدل‌ها، گزینه‌ای با عنوان “قفل کودک” یا “قفل صفحه نمایش” وجود دارد. با استفاده از دکمه‌های مربوطه، این گزینه را فعال کنید.
  • تنظیم کد قفل: در صورتی که لباسشویی شما دارای قفل کد عبور است، ابتدا باید یک کد قفل انتخاب کنید. برخی از لباسشویی‌ها به شما اجازه می‌دهند تا یک کد رقمی برای قفل کردن دستگاه تعیین کنید. روش تنظیم کد قفل به صورت دقیق در دفترچه راهنمای همراه با لباسشویی توضیح داده شده است. دنبالهٔ کارها و دکمه‌های مورد نیاز را برای تنظیم کد را رعایت کنید.
  • قفل کردن لباسشویی: پس از تنظیم کد قفل، مرحلهٔ بعدی قفل کردن لباسشویی است. با فشار دادن دکمه‌های مناسب بر روی صفحه نمایش یا استفاده از کنترل‌های دیگر، کد قفل را وارد کنید و لباسشویی را قفل کنید.

 

قفل کودک لباسشویی بوش

باز کردن قفل لباسشویی بوش

فشردن دکمه‌های ماشین لباسشویی و یا تغییر در تنظیمات آن، می‌تواند فرایند شستشوی لباس‌ها را متوقف کرده و یا با اختلال مواجه کند. این اتفاق قطعا به مکانیزم داخلی لباسشویی نیز آسیب‌هایی وارد خواهد کرد. از این رو، در صورتی که کودکی در منزل دارید یا نگران هستید که حیوان خانگی شما به سراغ دکمه‌های لباسشویی برود، بهتر است حتما قفل کودک لباسشویی را فعال کنید.

فعال کردن قفل کودک باعث می‌شود تا تمامی دکمه‌های ماشین قفل شده و تنظیمات شستشوی آن نیز غیر قابل تغییر شوند. وقتی اقدام به فعال کردن قفل کودک می‌کنید، بسته به طراحی ماشین لباسشویی، نشانه‌ای مبنی بر قفل شدن لباسشویی روی صفحه نمایش آن ظاهر می‌شود. این نشانه می‌تواند به صورت علامت کلید روی نمایشگر یا درج پیام CL (Child Lock) باشد. اما برای باز کردن قفل لباسشویی بوش بایستی به چه طریق اقدام کرد؟

مهم‌ترین نکته‌ای که اشاره به آن بسیار ضروری است، این است که روش فعال کردن و غیرفعال کردن قفل لباسشویی ارتباط مستقیمی با نوع و مدل لباسشویی دارد. در واقع برای باز کردن قفل لباسشویی بوش یا بستن آن، روش واحد و مشترکی وجود ندارد و لازم است ابتدا سری و مدل ماشین لباسشویی را تعیین کنید. اما ما در این بخش دو راهکار کاربردی برای بازکردن قفل لباسشویی بوش در اختیارتان قرار می‌دهیم:

  • دکمه شروع (Start) دستگاه را برای ۳ تا ۵ ثانیه نگه دارید. بعد از گذشت این زمان و شنیدن صدای بوق ماشین، دیگر علامت کلید قفل روی نمایشگر نخواهد بود. ناپدید شدن علامت یعنی قفل دستگاه باز شده است.
  • دو دکمه RPM و Finished in را به طور همزمان فشار داده و برای ۳ ثانیه نگه دارید.
  • در صورتی که نمایشگر از نوع لمسی است، می‌بایست علامت مربع روشن با نماد کلید را برای سه ثانیه لمس کنید تا رنگ آن از حالت روشن به حالت تیره درآید.

انواع لباسشویی بوش و روش باز کردن قفل آن‌ها

همانطور که قبلا اشاره کردیم، ماشین لباسشویی بوش، مدل‌ها و سری‌های مختلفی دارد. صفحه نمایش، کلیدها و تنظیمات هر کدام از این دستگاه‌ها با توجه به مدل آن متفاوت هستند. از این رو اگر می‌خواهید از فناوری‌ها و قابلیت‌های هر کدام نهایت استفاده را ببرید، لازم است تا با روش کار هر کدام از آن‌ها به خوبی آشنا باشید. اگر در منزل خود یک ماشین لباسشویی بوش دارید که نمی‌دانید چگونه قفل کودک آن را باز یا بسته کنید، بهتر است ابتدا سری به دفترچه راهنمای محصول بزنید.

در این دفترچه روش فعال و غیر فعال کردن قفل کودک به طور دقیق ارائه شده است. همچنین می‌توانید از راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش در زمان سفارش کالا بهره‌مند شده و روش کار با قفل کودک را از این طریق فرا بگیرید. محصولات برند بوش بسیار متنوع هستند اما در میان انواع این کالاها، چند مورد زیر جزء پرفروش‌ترین لباسشویی‌های بوش هستند که به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • ماشین لباسشویی بوش سری ۴ (WAN)
  • ماشین لباسشویی بوش سری WAB یا ۶MAXX
  • ماشین لباسشویی بوش سری ۶ (I-DOS)
  • ماشین لباسشویی بوش سری WAP یا WAQ
  • ماشین لباسشویی بوش سری LOGIXX

باز کردن قفل لباسشویی

حال بیایید به صورت مجزا نحوه باز کردن قفل هر کدام از این مدل‌ها را بررسی کنیم:

باز کردن قفل لباسشویی بوش سری ۴ (WAN)

یکی از مواردی که در خصوص فعال و روشن بودن قفل کودک به شما کمک می‌کند، نمایشگر ماشین لباسشویی است. در واقع شما به کمک صفحه نمایش ماشین لباسشویی می‌توانید متوجه شوید که آیا قفل فعال است یا خیر. با وجود علائمی همچون CL یا Child Lock می‌توان پی برد که قفل همچنان فعال و روشن است. برای باز کردن قفل لباسشویی بوش سری ۴ یا WAN لازم است دو دکمه RPM و Ready را به صورت همزمان فشار داده و تا ۳ ثانیه نگه دارید. این کار را بعد از پایان فرایند شستشو انجام دهید.

باز کردن قفل لباسشویی بوش سری WAB یا  ۶MAXX

روش فعال‌سازی و غیر فعال‌سازی قفل کودک در ماشین لباسشویی بوش سری WAB نسبت به لباسشویی سری ۴ کاملا متفاوت است. برای فعال‌سازی و روشن کردن قفل کودک این لباسشویی می‌توانید دکمه شروع یا همان Start  را فشار داده و برای ۵ ثانیه نگه دارید. با فشرده این دکمه، علامت قفل کودک یا CL روی صفحه نمایش لباسشویی ظاهر می‌شود.

پس از پایان فرایند شستشوی لباس ها، برای غیر فعال کردن یا باز کردن قفل لباسشویی می‌توانید مجددا از کلید استارت استفاده کنید. کلید شروع را برای ۵ ثانیه نگه دارید تا علامت قفل از روی نمایشگر ناپدید شود. به همین راحتی می‌توانید قفل کودک لباسشویی بوش سری WAB را باز و بسته کنید.

باز کردن قفل لباسشویی بوش سری ۶ (I-DOS)

برای باز کردن قفل لباسشویی بوش سری ۶ یا  I-DOS، کار راحتی پیش رو دارید. این مدل‌ها دارای صفحه نمایش لمسی هستند و دکمه قفل کودک در واقع به صورت یک علامت روی این صفحه نمایش مشخص شده است. برای روشن کردن و فعال‌سازی قفل کودک تنها کافیست روی این دکمه زده و سه ثانیه انگشت خود را روی آن نگه دارید.

به این شکل قفل کودک فعال شده و تمامی کلیدهای لباسشویی غیر فعال می‌شوند. باز کردن قفل کودک نیز به همین صورت انجام می‌شود. در واقع با تکرار این عمل (نگه داشتن روی دکمه قفل برای ۳ ثانیه) می‌توانید قفل کودک را از حالت فعال خارج کنید. برای اطمینان بیشتر می‌توانید به صفحه نمایش نگاه کنید. در صورتی که علامت قفل یا عبارت CL از روی نمایشگر حذف شده باشد، این یعنی قفل باز شده است.

باز کردن قفل لباسشویی بوش سری  LOGIXX

این مدل از سری لباسشویی‌های بوش نیز از دستورالعمل بسیار ساده‌ای برای باز کردن قفل کودک برخوردار هستند. برای فعال کردن قفل کودک در این لباسشویی بایستی روی دکمه OPTION فشرده و آن را برای سه ثانیه نگه دارید. عملیات باز کردن قفل نیز به همین صورت انجام می‌شود. مجددا دکمه OPTION را برای سه ثانیه نگه دارید تا علامت قفل از روی نمایشگر برداشته شود.

باز کردن قفل لباسشویی بوش سری WAP یا  WAQ

برای باز کردن قفل لباسشویی بوش سری WAP یا WAQ می‌توانید کاملا مشابه با لباسشویی سری WAB عمل کنید. پس روش کار به این صورت است که برای فعال کردن قفل ابتدا دکمه استارت را برای ۵ ثانیه نگه داشته تا علامت CL روی نمایشگر ظاهر شود. سپس بعد از پایان شستشوی لباس‌ها و توقف ماشین لباسشویی، برای غیر فعال کردن و باز کردن قفل، مجددا کلید استارت را برای ۵ ثانیه نگه می‌دارید. بعد از بوق زدن ماشین لباسشویی علامت CL از روی نمایشگر حذف شده و این یعنی قفل کودک غیر فعال شده است.

راهکارهایی برای باز نشدن قفل کودک

گاهی اوقات حتی با انجام دستورالعمل‌هایی که گفته شد، باز هم قفل دستگاه باز نمی‌شود. در صورتی که قفل کودک در ماشین لباسشویی بوش غیر فعال نمی‌شود، در مرحله اول بایستی دلیل آن را پیدا کنید. محل قرار گیری قفل کودک در لباسشویی بوش نزدیک تایمر و روی نمایشگر دستگاه است. از این رو گاهی ممکن است بدون اینکه متوجه شوید، دست شما روی این دکمه خورده و قفل را فعال کرده باشید.

همانطور که می‌دانید با فعال شدن قفل، درب لباسشویی باز نمی‌شود. برخی افراد در چنین شرایطی تصور می‌کنند علت کار نکردن دستگاه به خاطر خرابی یا وجود مشکلی در آن است. در صورت بروز این مشکل، ابتدا خونسردی خود را حفظ کرده و سعی کنید سیستم قفل کودک را مجددا بررسی کنید.

سعی کنید آن را با دستورالعمل خاصی که برایش در نظر گرفته شده، باز کنید. سپس امتحان کنید که آیا درب لباسشویی باز می‌شود یا نه؟ در صورتی که قفل کودک باز و غیر فعال است، اما دستگاه شما همچنان کار نمی‌کند، احتمال مشکل فنی در سیستم شما وجود دارد و بهتر است قبل از اینکه دستگاه را روشن کنید، حتما اقدامات لازم را برای تعمیر آن انجام دهید.

مزایای استفاده از قفل کودک برای ماشین لباسشویی

مزایای استفاده از قفل کودک برای ماشین لباسشویی

قطعا مجهز بودن به قفل کودک برای ماشین لباسشویی می‌تواند مزایای بسیار زیادی به دنبال داشته باشد. یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین مزایای استفاده از قفل کودک برای ماشین لباسشویی، افزایش ایمنی کار با دستگاه است. ماشین‌های لباسشویی بوش از موتور بسیار قدرتمندی برخوردار هستند و البسه کثیف را در تعداد دور مشخصی با قدرت و سرعت بسیار بالا شستشو می‌دهند.

تصور کنید، کودک از یک لحظه غفلت شما استفاده کرده و به سراغ ماشین لباسشویی برود. در صورتی که ماشین در حالت قفل قرار نداشته باشد، هر گونه دستکاری کودک شما و فشردن کلیدهای لباسشویی می‌تواند اختلالاتی را در روند کار دستگاه ایجاد کند. اما فعال بودن قفل کودک باعث می‌شود تا تمامی کلیدهای دستگاه تا پایان فرایند شستشو غیر فعال شوند.

این به افزایش ایمنی دستگاه کمک بسیار زیادی می‌کند. قفل کودک از توقف حین کار دستگاه جلوگیری کرده و مانع از ایجاد اختلال در کار آن می‌شود. علاوه بر این، در صورتی که دستگاه برای بارها، حین کار خاموش و روشن شود، ممکن است دچار آسیب‌های فنی جبران ناپذیری شود. پس با قفل کردن دستگاه از بروز خسارت‌های مالی نیز تا حد زیادی جلوگیری می‌کنیم.

خوشبختانه نمایندگی‌ها و مراکز معتبر محصولات بوش در بازار داخلی، برای خدمات رسانی به مشتریان خود به صورت شبانه روزی آماده هستند. از این رو اگر در خصوص نوع ماشین لباسشویی، مدل و سری محصول، فناوری‌های به کار رفته در آن، تنظیمات دستگاه از جمله قفل کودک و… سوالی در ذهن دارید، می‌توانید از طریق راه‌های ارتباطی آنلاین، پاسخ آن‌ها را دریافت کنید.

این مجموعه ها، از متخصصین و افراد مجرب برای ارائه مشاوره فروش به خریداران کمک می‌گیرند. تکنسین‌ها و متخصصین همه آن چه که باید در خصوص یک محصول خاص بدانید را در اختیارتان قرار می‌دهند. شما می‌توانید با توجه به نوع و مدل ماشین لباسشویی، روش فعال و غیر فعال کردن قفل کودک دستگاه را از این افراد فرا بگیرید.

همچنین می‌توانید برای اطمینان بیشتر از عملکرد دستگاه، در زمان نصب ماشین لباسشویی در محل، از متخصصین اعزام شده درخواست کنید که یک بار به صورت عملی، روش باز کردن قفل لباسشویی بوش را به شما آموزش دهند.

نتیجه گیری

یکی از قابلیت‌های جذاب ماشین لباسشویی بوش، قفل کودک آن است که ایمنی دستگاه را در حین کار بسیار افزایش می‌دهد. از آن جایی که کودکان علاقه زیادی به کار با دکمه‌های مختلف دارند، احتمال اینکه به سراغ ماشین لباسشویی بروند بسیار زیاد است. به همین علت ضروری است که روش کار با قفل کودک لباسشویی را فرا بگیرید.

سوالات متداول

این قفل باعث افزایش ایمنی دستگاه می‌شود.
قفل کودک مانع توقف دستگاه در حین کار می شود و کودک نمی تواند آن را خاموش و روشن کند؛ خاموش و روشن شدن لباسشویی در حین کار می تواند منجر به آسیب فنی آن شود.
امتیازدهی

2 دیدگاه برای “باز کردن قفل لباسشویی بوش

  1. غلامرضا خیرخواه گفته:

    با سلام و عرض ادب و احترام بسیار عالی تشکر از عوامل ذیربط در ارائه مطالب

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *