دانستنی هایی در مورد کیسه جاروبرقی

دانستنی هایی در مورد کیسه جاروبرقی

جاروبرقی یکی از پرکاربرترین لوازم جذاب امروزی برای تمیز نگه داشتن محیط اطراف است. کاربرد گسترده این محصول سبب شده است تا مدل‌های متنوعی از آن برای کاربردهای مختلف طراحی و روانه بازار شود. یکی از بخش‌های مهم در مورد جاروبرقی، کیسه جاروبرقی است. دانستنی‌هایی در مورد کیسه جاروبرقی بوش وجود دارد که می‌تواند برای شما نیز جذاب باشد.

محبوبیت و کاربرد فراوان جاروبرقی در زندگی سبب شده است تا برندهای شناخته‌شده و معتبر در دنیا مدل‌های مختلفی از جاروبرقی را طراحی کنند. یکی از محبوب‌ترین نام‌ها در زمان خرید جاروبرقی بوش است. جاروبرقی بوش نیز همانند اغلب مدل‌های جاروبرقی در بازار، بخش مهمی را در دل خود جای داده است که آن کیسه جاروبرقی است. کیسه جاروبرقی بوش و دیگر مدل‌ها اهمیت بسیار زیادی در جمع‌آوری گرد و غبار و حفظ سلامت محیط اطراف ما دارند. از همین رو، آشنایی با کیسه جاروبرقی و نقش آن و نیز آشنایی با دانستنی‌هایی در مورد کیسه جاروبرقی می‌تواند جذاب و کاربردی باشد.

کیسه جاروبرقی چیست؟

یکی از بخش‌هایی که درون جاروبرقی تعبیه شده است، کیسه جاروبرقی است. شاید بتوان کیسه جاروبرقی بوش یا دیگر برندها را عامل اصلی نظافت و پاکیزگی خانه دانست. زیرا نقش اصلی کیسه جاروبرقی، مکانی برای جمع آوری گرد و غبار و زباله‌ها می‌باشد. بدین ترتیب، زمانی که شما عمل نظافت و جارو کشیدن را انجام می‌دهید، زباله‌های مکیده شده وارد این قسمت می‌شوند. نقش دیگر کیسه جاروبرقی بوش و دیگر مدل‌ها، فیلتر کردن هوا و جلوگیری از ورود ذرات گرد و غبار به موتور جاروبرقی است. بدین ترتیب، با تعویض به موقع و درست کیسه جاروبرقی بوش می‌توانید بر عمر مفید دستگاه خود بی افزایید.

جنس کیسه جاروبرقی

جنس کیسه جاروبرقی چیست؟

هر برند لوازم خانگی، بسته به مدل و طراحی خود از کیسه‌های جاروبرقی متخلفی برای محصولاتش استفاده می‌کند. از این رو، جنس به کار رفته در کیسه جاروبرقی بوش با کیسه جاروبرقی سایر برندها می‌تواند متفاوت باشد که همین موضوع در زمان تعویض کیسه جاروبرقی اهمیت دارد.

چه زمانی باید کیسه جاروبرقی را تعویض کرد؟

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که موقع استفاده از جاروبرقی حتی با دور بالا نیز نمی‌توانید گرد و غبار را پاک کنید. بسیاری از افراد در این زمان فکر می‌کنند جاروبرقی آن‌ها خراب شده است و به دنبال تعمیر جاروبرقی بوش یا برندهای دیگری که دارند، می‌افتند. نیازی به نگرانی نیست. بهتر است پیش از هر کاری، ابتدا کیسه جاروبرقی خود را بررسی کنید. زمانی که کیسه جاروبرقی پر شود، عمل مکش آن دچار اختلال شده و به خوبی کار نمی‌کند.

بسته به میزان استفاده از جاروبرقی، کیسه جاروبرقی بوش یا مدل‌های دیگر پر شده و نیاز به تعویض کیسه آن است. البته باید بدانید که در برخی از مدل‌های جدید جاروبرقی همچون جاروبرقی بوش سری 8 نمایشگری برای نشان دادن پر شدن کیسه جاروبرقی بوش وجود دارد.

به صورت کلی، در زمان مشاهده گرد و غبار بر روی جاروبرقی، کاهش قدرت مکش دستگاه و استشمام بوی بد از آن، باید کیسه جاروبرقی تعویض شود.

آیا می‌دانید چند مدل کیسه جاروبرقی در بازار وجود دارد؟

با یک جستجوی ساده در اینترنت و بازار با نام‌های متنوعی روبه‌رو خواهید شد که ممکن است برای شما ناشناخته باشد. به صورت کلی، کیسه جاروبرقی را بر اساس جنس، زمان تعویض، ظرفیت و تکنولوژی ساخت آن به 4 دسته کلی تقسیم‌بندی می‌کنند.

کیسه جاروبرقی دائمی

کیسه جاروبرقی‌های دائمی از جنس پارچه‌ای یا پلیمری هستند که پس تخلیه گرد و غبار از داخل آن، می‌توانید دوباره آن را درون جاروبرقی قرار داده و از آن استفاده کرد.

کیسه جاروبرقی یکبار مصرف

این نوع کیسه‌ها یکبار مصرف بوده و عموماً از جنس کاغذ، پلاستیک یا پارچه هستند. برخی از مدل‌های کیسه جاروبرقی یکبار مصرف ظرفیتی بیش از کیسه‌های دائمی دارند و به راحتی می‌توان آن را داخل دستگاه قرار داده و به راحتی خارج کرد.

کیسه جاروبرقی سطلی

کیسه جاروبرقی سطلی

این نوع کیسه جاروبرقی که برای جاروبرقی‌های پرقدرت طراحی شده است، ظرفیت بسیار بالایی دارد و برای تمیز کردن فضاهای بزرگ همچون تالارها و سالن‌ها استفاده می‌شود. این مدل از کیسه جاروبرقی نیز یکبار مصرف بوده و پس از پر شدن آن باید دور انداخته شود.

کیسه جاروبرقی هپا

اگر به دنبال یک کیسه جاروبرقی یکبار مصرف با خاصیت ضد میکروبی با چندین لایه فیلتر هستید که سلامتی شما را تضمین کند، بهتر است به سراغ کیسه جاروبرقی هپا بروید. این مدل از کیسه‌ها از مواد کاغذی و پارچه‌ای تولید می‌شوند و 5 لایه هستند. در نتیجه نه تنها از سلامت شما، بلکه از موتور دستگاه شما در برابر گرد و غبار محافظت می‌کند.

یکی دیگر از انواع دسته‌بندی شامل موارد زیر می‌شود:

کیسه جاروبرقی Type G

این نوع از کیسه جاروبرقی ظرفیت بسیار بالایی دارد. این موضوع سبب می‌شود تا قدرت مکش جاروبرقی بیشتر شده و فشاری به موتور دستگاه وارد نشود. توجه داشته باشید که در زمان خرید کیسه جاروبرقی بوش باید به مدل دستگاه و اندازه مناسب کیسه جاروبرقی دقت کنید. زیرا انتخاب اندازه نامناسب و غیراستاندارد، به دستگاه شما آسیب می‌رساند.

کیسه جاروبرقی Type P

اگر به دنبال یک کیسه جاروبرقی منحصربه‌فرد برای جاروبرقی خود هستید، بهتر است کیسه جاروبرقی Type P را امتحان کنید. این کیسه‌های خارق‌العاده از 5 لایه تشکیل می‌شوند تا به صورت کامل ذرات گرد و غبار را فیلتر کند. به خاطر داشته باشید که باید با توجه به قابلیت و مدل جاروبرقی خود از این نوع کیسه به عنوان کیسه جاروبرقی بوش یا برند مورد نظر خود استفاده کنید. اگر در این مورد اطلاعی ندارید، می‌توانید از نمایندگی جاروبرقی خود همچون نمایندگی بوش تهران سوال کرده تا مناسب‌ترین نوع کیسه را برای دستگاه خود خریداری کنید.

کیسه جاروبرقی

قیمت کیسه جاروبرقی بوش چقدر است؟

قیمت کیسه جاروبرقی بوش و دیگر برندهای موجود در بازار متفاوت است و این موضوع به نوع کیسه جاروبرقی، جنس آن، کیفیت، برند تولیدکننده کیسه جاروبرقی، تعداد لایه‌های کیسه، ظرفیت کیسه جاروبرقی و تعداد آن در هر بسته‌بندی بستگی دارد.

سخن آخر

کیسه جاروبرقی بخش مهمی از جاروبرقی شما است که برای تمیزی مناسب محیط اطراف شما و از بین بردن تمامی ذرات گرد و غبار به تعویض مرتب آن نیاز است. اگر از کیسه جاروبرقی یکبار مصرف استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید که از کیسه‌ای مرغوب که به راحتی پاره نمی‌شود، استفاده کنید. فراموش نکنید در زمان انتخاب کیسه جاروبرقی به مدل دستگاه خود و ابعاد محل قرارگیری کیسه توجه کنید تا خریدی مناسب داشته باشید و از آسیب دیدن موتور دستگاه خود جلوگیری کنید.

سوالات متداول

استفاده از کیسه جاروبرقی مناسب و هماهنگ با دستگاه شما اهمیت بسیار زیادی دارد. با انتخاب کیسه جاروبرقی بوش بر اساس اندازه محل قرارگیری آن و نوع کیسه‌ای که در دفترچه راهنما گفته شده است، از بروز هر گونه آسیب احتمالی به دستگاه جلوگیری کنید.

جنس به کار رفته در کیسه جاروبرقی، دوام، طول عمر هر کیسه، اندازه آن به تناسب دستگاه، مدل جاروبرقی، خاصیت ضد میکروبی و ضد حساسیت بودن کیسه جاروبرقی، ازجمله مواردی است که در زمان خرید کیسه جاروبرقی بوش باید به آن توجه کرد.

کیسه‌های جاروبرقی در دو مدل یکبار مصرف و دائمی تولید می‌شوند. کیسه‌های یکبار مصرف، پس از پر شدن باید دور انداخته شوند و کیسه‌های دائمی نیز بعد از حدود یکسال باید به صورت کامل تعویض شوند. شستن این کیسه‌ها، منافذ موجود در تار و پود الیاف آن را باز کرده و اجازه عبور ذرات گرد و غبار را می‌دهد. همین موضوع سبب آسیب دیدن موتور دستگاه شما می‌شود.

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *