ملاک انتخاب یک اجاق گاز خوب چیست؟

اجاق گاز خوب

همانطور که می‌دانیم اجاق گاز یکی از اجزاء لاینفک آشپزخانه است، به جرات می‌توان گفت آشپزخانه با وجود یک اجاق گاز خوب رنگ و بوی تازه‌ای می‌گیرد. اما به نظر شما مشخصات اجاق گاز خوب چیست؟ یا حین خرید اجاق گاز باید چه نکاتی را در نظر بگیریم تا در نهایت تجربه یک خرید خوب را داشته باشیم؟
تحقیق درباره هر چیز قبل از خرید آن یک ترفند بسیار هوشمندانه و زیرکانه است. اگر قصد خرید یک اجاق گاز خوب و با کیفیت را دارید اما نمی‌دانید که چه اجاق گازی راست کارتان است به هیچ وجه نگران نباشید چرا که خانه بوش در این باره مطلب مفیدی راجع به مشخصات اجاق گاز خوب برای شما مخاطبین عزیز آماده کرده است. اگر می‌خواهید با اجاق‌های مطرح بازار آشنا شوید تا از شما دعوت می‌کنیم در این مقاله با خانه بوش همراه باشید.

 انواع اجاق گاز

در حال حاضر اجاق گازها در انواع مختلف با طرح‌های شیک و بسیار زیبای، تولید و روانه‌ی بازار می‌وند. طوری که وقتی وارد یک مغازه‌ی گاز فروشی می‌شوید نمی‌دانید کدام یک را انتخاب کنید؟ اما دانستن یک سری نکات به شما کمک می‌کند تا بتوانید انتخاب خوب و ایده‌آلی داشته باشید.  نکاتی که در زیر به شرح آنها می‌پردازیم می‌تواند به شما در خرید یک اجاق گاز خوب کمک کند.

اجاق گاز توکار

اگر آشپزخانه شما کوچک است بهتر است از اجاق گاز توکار استفاده کنید. چرا که این نوع اجاق گازها بسیار جمع و جور هستند ، و فضای کمی را اشغال می‌کنند. اجاق گازهای توکار ظاهری بسیار زیبا و شیک دارند، لازم است بدانید این نوع اجاق گازها قابل جا به جایی نیستند و در یک نقطه از آشپزخانه مانند کابینت نصب می‌شوند، اجاق گازهای توکار از 1 تا 6 شعله تولید و روانه‌ی بازار می‌شوند، در بین انواع اجاق گازها اجاق گازهای 4 یا 5 شعله توکار، در رده‌ی پرفروش‌ترین اجاق گازها قرار دارند. همچنین کیفیت و کارایی بالا این اجاق گازها باعث شده که این محصول به آسانی با برندهای معتبر خارجی، رقابت کنند اگر به دنبال یک اجاق گاز خوب برای منزل‌تان هستید پیشنهاد ما به شما اجاق گازهای توکار است.

اجاق گاز رومیزی

اجاق گاز رومیزی برای استفاده در منازل مناسب نیستند، این اجاق گازها برای اماکنی مانند اداره جات که پخت و پز کمی دارند گزینه‌‌های خوبی هستند. این اجاق گازها را می‌توان به آسانی جا به جا کرد، از آنجایی که سازندگان،  بیشتر اجاق گازهای رومیزی را 2 شعله‌ای می‌سازند آنها نسبت به سایر اجاق گازها قیمت‌های پایین‌تری نیز دارند.

اجاق گاز برقی

اگر شما از آن دسته افرادی هستید که ظاهر هر چیزی برای‌تان اولویت دارد صد در صد اجاق گاز برقی می‌تواند انتخاب اول شما باشد. این اجاق گازها ظاهر بسیار شیکی دارند، همچنین آنها مجهز به صفحات لمسی و دیجیتالی هستند. از آنجایی که این گازها قدرت و توان بالایی دارند سرعت پخت و پز را به حداقل‌ترین زمان ممکن می‌رسانند. اما به این نکته توجه کنید که گازهای برقی برای روشن شدن و و فعالیت کردن برق زیادی را مصرف می‌کنند همچنین از آنجایی که روشن شدن این گازها به برق وابسته است زمانی که برقی قطع شود این گازها بلا استفاده خواهند بود.

اجاق گاز ایستاده

همه‌ی ما با این اجاق گاز نسبت به اجاق گازهای دیگر بیشتر آشنا هستیم. در دهه‌های اخیر اجاق گازهای ایستاده؛ 4 یا 5 شعله در رده‌ی محبوب‌ترین و پر طرفدارترین اجاق گازها قرار گرفته بودند همچنین نسل اخیر این اجاق‌ها فر دار  بودند. اما در حال حاضر اجاق گازهای توکار جای این اجاق گازها را گرفته‌اند.

جنس اجاق گازها

با کیفیت بودن جنس بکار رفته در ساخت اجاق گازها یکی دیگر از مشخصات اجاق گاز خوب است. همچنین اجاق گازها با توجه به جنس‌شان دارای قیمت‌های متفاوتی نیز هستند. در زیر به بررسی جنس انواع اجاق گاز می‌پردازیم.

اجاق گاز استیل

اجاق گاز استیل به دودسته‌ی،  اجاق گازهای ساده و اجاق گازهای آجدار تقسیم می‌شوند. تمیز کردن اجاق گازهای ساده بسیار آسان‌تر از اجاق گازهای آجدار است؛ زیرا هنگامی که غذا یا چربی در لا به لای این آج‌ها گیر کند تمیز کردن آن کار بسیار سختی است. همچنین لازم است بدانید اجاق گازهای آجدار ضد خش هستند این در حالی است که امکان خش برداشتن اجاق گازهای ساده بسیار زیاد است. گذشته از این حرفا اجاق گازهای استیل دارای مقاومت بسیار زیادی هستند از این رو این اجاق گازها در رده‌ی پرفروش‌ترین اجاق گازها قرار دارند.

اجاق گاز با صفحات سرامیکی

اجاق گاز سرامیکی یکی دیگر از بهترین و محبوب‌ترین اجاق گازهایی هستند که در حال حاضر طرفداران زیادی دارند. تمیز کردن این گازها بسیار آسان است؛ سرامیک‌های مخصوصی که در ساخت این نوع گازها بکار برده می‌شود مقاومت بالایی در برابر گرما و حرارت دارند. در حال حاضر سازندگان برای افزایش زیبایی این گازها صفحات آنها را از ترکیب شیشه و سرامیک می‌سازند.

مشخصات اجاق گاز خوب

از جمله مشخصات یک اجاق گاز خوب می‌توان به موارد زیر اشاره کرد.

انتخاب تعداد شعله بر اساس تعداد جمعیت

یکی دیگر مواردی که باعث افزایش کیفیت اجاق گاز خوب می‌شود؛ داشتن شعله‌های زیاد است با. البته باید حین خرید گاز به این نکته توجه کنید که اگر تعداد جمعیت خانواده شما زیاد باشد بهتر است گازهای 5 یا 6 شعله را خریداری کنید، این در صورتی است که  گازهای 3 یا 4 شعله برای خانواده‌های کم جمعیت متاسب‌تر هستند.

حین خرید اجاق گاز به ایمنی آن توجه کنید

طبق تجربه اثبات شده؛ گازهایی که مجهز به ترموکوپل یا فندک هستند از ایمنی بالایی برخوردار هستند. چرا که اگر به هر علت شعله گاز خاموش شود، ترموکوپل جریان گاز را قطع می‌کند. جالب است بدانید ترموکوپل، همین قطعه به نظر ساده و کوچک توانسته جلوی میلیون‌ها آتش سوزی و گاز گرفتگی را بگیرد.

دقت به استاندارد بودن گاز

حین خرید اجاق گاز توجه کنید که دستگاه مجهز به نشان استاندارد باشد، چرا که نشان استاندارد ملاک و معیار یک اجاق گاز خوب و مطمئن است.

یک اجاق گاز با کیفیت را خریداری کنید

با کیفیت بودن اجاق گازها یکی دیگر از معیارها و مشخصات اجاق گاز خوب است. همانطور که می‌دانید اجاق گاز یکی از مهم‌ترین و پر مصرف‌ترین لوازمات آشپزخانه است، از این رو حساس بودن روی برند اجاق گاز در نهایت می‌تواند به نفع شما تمام شود، پس سعی کنید اجاق گازهایی را خریداری کنید که علاوه بر داشتن برند معروف دارای خدمات پس از فروش نیز باشند.

سخن پایانی

ما در این مقاله به اتفاق شما مشخصات اجاق گاز خوب را بررسی کردیم، خانه بوش، در کنار شماست بلکه بتواند تجربه‌ی یک خرید خوب فر و اجاق گاز را برای شما رقم بزند.

مقالات مرتبط 

[lmt-post-modified-info]

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *