کیسه جاروبرقی از کجا بخرم؟

کیسه جاروبرقی از کجا بخرم

بدون جاروبرقی عملا فرایند نظافت و تمیز کردن خانه می‌تواند بسیار سخت، زمانبر و طاقت فرسا باشد. جاروبرقی‌ها در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شوند و هر کدام دارای امکانات و قابلیت‌های متفاوتی هستند. یکی از بخش‌های بسیار مهم جاروبرقی پاکت یا کیسه آن است. معمولا جاروبرقی را براساس نوع کیسه می‌توان به دو دسته کلی تقسیم کرد که عبارتند از: جاروبرقی با کیسه یکبار مصرف و جاروبرقی با کیسه دائمی. کیسه جاروبرقی یکبار مصرف همانطور که از نامش پیداست بعد از پر شدن باید تعویض شود. همچنین زمانی که به هر دلیلی کیسه جاروبرقی شما حتی از نوع دائمی دچار آسیب یا پارگی شده باشد، باید برای خرید یک کیسه جدید سریعا اقدام کنید. سوالی که برای برخی کاربران مطرح می‌شود این است که کیسه جاروبرقی از کجا بخرم؟ برای دریافت پاسخ این سوال در ادامه با ما همراه باشید.

کیسه جاروبرقی

خرید کیسه جاروبرقی

برخی از مدل‌های جاروبرقی همراه با یک سری اقلام و تجهیزات جانبی به بازار عرضه می‌شوند. یکی از این تجهیزات کیسه جاروبرقی است که نیاز است هر چند وقت یکبار آن را تعویض کنید. خب قاعدتا کیفیت کیسه جاروبرقی تاثیر زیادی روی عملکرد کلی دستگاه دارد و اگر از کیسه بی‌کیفیت و نامرغوبی استفاده کنید، احتمال اینکه گردوغبار و ذرات ریز از داخل کیسه به بیرون نشت کند وجود دارد.

به همین جهت بسیار مهم است که بدانید برای تهیه کیسه جاروبرقی باکیفیت و مطمئن به چه مجموعه یا فروشگاهی مراجعه کنید. اولین و مهم‌ترین نکته‌ای که در این رابطه ترجیح می‌دهیم از همین ابتدا به آن اشاره کنیم این است که حتما تا جای ممکن لوازم جانبی محصول خود را از نمایندگی‌های معتبر آن تهیه کنید.

ممکن است برای خرید کیسه جاروبرقی فروشگاه‌های متعددی به شما پیشنهاد شوند که لزوما همه آن‌ها فروشگاه‌های شناخته شده و معتبری نیستند و بررسی این موضوع که آیا می‌توان به کیفیت محصولات آن‌ها اطمینان کرد یا نه می‌تواند زمان زیادی را تلف کند. به عنوان مثال؛ خانه بوش به عنوان نماینده معتبر محصولات برند بوش، آماده خدمت‌رسانی به مشتریان خود است و شما می‌توانید برای تهیه انواعی از بهترین کیسه‌های جاروبرقی بوش به این مجموعه مراجعه کنید. اما قبل از خرید کیسه جاروبرقی باید با انواع آن به طور کامل آشنا باشید.

انواع کیسه جاروبرقی

در ابتدای این مطلب به این موضوع اشاره کردیم که کیسه‌های جاروبرقی به طور کلی به دو گروه یکبار مصرف و دائمی تقسیم می‌شوند. اما دسته‌بندی‌های دیگری نیز برای این محصولات وجود دارد که باید حتما در زمان خرید کیسه با آن‌ها آشنا باشید. یکی از این دسته‌بندی‌ها مربوط به نوع و مدل جاروبرقی است.

همانطور که مطلع هستید، جاروبرقی‌های ارائه شده به بازار از نظر برند سازنده و مدل بسیار متنوع و گسترده هستند و هر کدام به شکل خاص و منحصر به فردی طراحی شده‌اند. بنابراین نمی‌توان انتظار داشت یک کیسه جاروبرقی برای تمامی دستگاه‌ها کاربرد داشته باشد. این کیسه‌ها همچنین از نظر ابعاد، اندازه و گنجایش متفاوت هستند و شما می‌توانید با توجه به مدل دستگاه و نیاز خود هر کدام از آن‌ها را که مناسب‌تر است تهیه کنید.

علاوه بر این، کیسه جاروبرقی به صورت چند لایه به بازار عرضه می‌شود. هر چه تعداد لایه‌های کیسه بیشتر باشد قدرت آن برای جذب گردوغبار نیز بیشتر خواهد بود و احتمال پارگی کیسه نیز کاهش خواهد یافت. کیسه‌های تک لایه نازک‌تر بوده و طول عمر کمی دارند. تنها مزیت این کیسه‌ها قیمت ارزان‌تر آن هاست که البته با توجه به طول عمر کم آن‌ها شما باید مرتبا برای خرید کیسه جدید هزینه کنید و این هیچ تفاوتی با خرید یک کیسه باکیفیت چند لایه ندارد.

البته کیسه‌های ۳ و ۴ لایه علاوه بر کیفیت و مقاومت بیشتر، مزایای دیگری نیز دارند. این کیسه‌ها مجهز به میکروفیلتر هستند. این میکروفیلتر از ورود هرگونه ذرات گردوغبار به داخل موتور دستگاه جلوگیری می‌کند. در این میان جاروبرقی‌های نسل جدید همچون جاروبرقی بوش سری ۸، مجهز به کیسه‌هایی با فیلتر هپا هستند. این فیلتر در مقایسه با فیلترهای معمولی بیشترین توانایی ممکن را در جذب گردوغبار دارد و اجازه نشتی یا ورود ذرات به داخل دستگاه را نمی‌دهد.

کیسه جاروبرقی یکبار مصرف بهتر است یا دائمی؟

برخی از کاربران تصور می‌کنند کیسه جاروبرقی دائمی بهتر است. چرا که نیازی به تعویض پی در پی آن نبوده و می‌توان برای مدت طولانی از کیسه استفاده کرد. البته این موضوع کاملا صحت دارد که شما با تهیه جاروبرقی که مجهز به کیسه دائمی است، نیازی به تعویض آن نخواهید داشت، مگر به دلیل آسیب یا پارگی کیسه. اما کیسه‌های جاروبرقی موقت یا یکبار مصرف در مقایسه با نوع دائمی مزایایی دارند که شاید بهتر باشد از این مزایا مطلع باشید:

  • برخلاف تصور برخی افراد، این نوع کیسه‌ها نگهداری بسیار آسانی داشته و به راحتی تعویض می‌شوند.
  • این کیسه‌ها برای آن دسته از افرادی که به گردوغبار حساسیت دارند و یا با مشکلات تنفسی همچون آسم دست و پنجه نرم می‌کنند بسیار مناسب هستند.
  • این کیسه‌ها منافذ کوچک‌تری دارند و همین موضوع باعث می‌شود تا شدت نشتی گردوغبار از درون کیسه به بیرون به حداقل ممکن برسد.
  • طراحی آن‌ها به صورتی است که بسیار جادار هستند و ظرفیت زیادی دارند.
  • از آن جایی که لازم است آن‌ها را زود به زود تعویض کنید، معمولا بهداشتی‌تر هستند.
  • این کیسه‌ها به دلیل تعویض مرتب، به موتور جاروبرقی کمک می‌کنند تا فشار کمتری را در حین کار تحمل کند.

کیسه جاروبرقی

نکات مهم در خرید کیسه جاروبرقی

با توجه به اینکه این روزها آمار خرید و فروش‌های اینترنتی بیشتر و بیشتر شده، احتمال آن می‌رود که متقاضیان خرید کیسه جاروبرقی این محصول را به صورت آنلاین خریداری کنند. برای خرید آنلاین باید بسیار هوشیارانه عمل کنید، بخصوص برای برندهایی همچون برند بوش که جزء برندهای خارجی محسوب می‌شوند و لوازم جانبی آن‌ها در هر جایی پیدا نمی‌شود. اگر نمی‌خواهید به صورت حضوری به نمایندگی جاروبرقی بوش مراجعه کنید بهتر است برای خرید غیرحضوری نکات زیر را مد نظر داشته باشید:

  • حتما کیفیت جنس کیسه را بررسی کنید. به سراغ کیسه‌هایی بروید که بیشترین سازگاری را با محیط زیست داشته باشند.
  • به نشان‌ها و نماد اعتبار سایت فروشنده توجه کنید.
  • تا حد امکان به سراغ کیسه‌هایی بروید که مجهز به فیلتر هپا هستند. این موضوع قطعا به افزایش طول عمر دستگاه شما نیز کمک زیادی می‌کند.
  • علاوه بر برند سازنده، نوع و مدل دستگاه خود را در نظر داشته باشید و بررسی کنید که آیا کیسه جاروبرقی موردنظر برای دستگاه شما کارایی دارد یا خیر؟
  • ابعاد، اندازه و ظرفیت کیسه را مد نظر داشته باشید.
  • مشخصات کیسه را به طور دقیق مطالعه کنید و بررسی کنید که محصول به صورت تک لایه ساخته شده یا چند لایه؟
  • به قیمت محصول نیز توجه داشته باشید. قیمتی که برای کیسه جاروبرقی در نظر گرفته شده باید با کیفیت و قابلیت‌های آن همخوانی داشته باشد.
  • از بازخوردها و نظرات دیگر مصرف کنندگان نیز استفاده کنید. اینگونه می‌توانید اطمینان حاصل کنید که این محصول واقعا ارزش خرید دارد و امتیازاتی که از سوی مصرف کنندگان گرفته است به چه صورتی است؟

قیمت کیسه جاروبرقی

قیمت کیسه جاروبرقی به عوامل متعددی بستگی دارد. همانطور که اشاره کردیم، این محصولات از نظر مدل ساخت، کیفیت و کارایی تنوع بسیار گسترده‌ای دارند. بنابراین طبیعی است اگر در زمان خرید با لیست قیمت متفاوتی روبرو شوید. اتفاقا یکی از عواملی که در قیمت جاروبرقی بوش و هر برند دیگری موثر است، کیفیت کیسه به کار رفته در آن می‌باشد. اما از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت کیسه جاروبرقی می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تعداد لایه‌های کیسه جاروبرقی و کیفیت ساخت آن
  • ابعاد و اندازه کیسه جاروبرقی
  • نوع و مدل کیسه که می‌تواند ساده و معمولی یا همراه با فیلتر هپا باشد.
  • تعداد کیسه جاروبرقی در هر بسته‌بندی
  • متریال به کار رفته در کیسه جاروبرقی
  • سازگار بودن کیسه با محیط زیست
  • میزان قدرت کیسه در محفوظ نگه داشتن گردوغبار و…

با توجه به اینکه کیسه جاروبرقی یکبار مصرف را باید هر ۲ الی ۳ ماه یک بار تعویض کنید، بهتر است برای داشتن یک خرید به صرفه و اقتصادی به سراغ بسته‌بندی‌هایی بروید که تعداد کیسه بیشتری در آن قرار داشته باشد.

نتیجه گیری

برای خرید کیسه جاروبرقی باید به فاکتورهای زیادی توجه داشته باشید که مهم‌ترین آن برند و مدل جاروبرقی است. کیسه‌های جاروبرقی براساس برند دستگاه و مدل آن ساخته می‌شوند و تنها باید در جای درست از آن‌ها استفاده کنید. نمایندگی‌ها و فروشگاه‌های آنلاین معتبر که کاملا سابقه و تخصص آن‌ها در این زمینه ثابت شده است، بهترین مراکز برای خرید کیسه جاروبرقی هستند. این مجموعه‌ها انواعی از پک‌های چند عددی کیسه جاروبرقی را در مدل‌ها و قیمت‌های مختلف در اختیار شما قرار می‌دهند.

سوالات متداول

کیسه‌های جاروبرقی هپا به دلیل قدرت بالای جذب گردوغبار بهترین نوع کیسه جاروبرقی در بازار هستند که علاوه بر جلوگیری از نفوذ گردوخاک به داخل موتور دستگاه نیاز به گردگیری بعد از کشیدن جاروبرقی را نیز از بین می‌برند.

این کیسه‌ها ضد باکتری بوده و بهداشتی هستند. به افزایش طول عمر موتور جاروبرقی کمک می‌کنند. دوستدار محیط زیست بوده و از بهترین و مرغوب‌ترین متریال ساخته می‌شوند. همچنین به عنوان یک محصول یکبار مصرف از گنجایش قابل قبولی برخوردارند.

این محصولات در انواع تک لایه، دولایه، سه لایه و چهار لایه به بازار عرضه می‌شوند و معمولا کیسه چهار لایه بیشترین ماندگاری و بهترین عملکرد را دارد.

 

5/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *