ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی؟

مقایسه لباسشویی بوش با ال جی

تنوع ماشین لباسشویی در بازار بسیار زیاد است. انواعی از برندهای خارجی و داخلی با بهترین کیفیت که هر کدام قابلیت‌ها و ویژگی‌های مخصوص به خود را دارند. این تنوع باعث می‌شود تا گاه خریداران در انتخاب برند و مدل لباسشویی دچار تردید و سردرگمی شوند. برخی از معتبرترین برندهای لباسشویی حال حاضر در بازار عبارتند از ماشین لباسشویی بوش، ال جی، سامسونگ و… ما در این بخش تصمیم داریم با مقایسه لباسشویی بوش با ال جی، مسیر شما را برای انتخاب یک محصول مناسب و کاربردی هموارتر کرده و بررسی کنیم که خرید کدام یک از این محصولات می‌تواند انتظارات شما را به درستی رفع کند.

مقایسه لباسشویی بوش با ال جی

آیا تصمیم به خرید ماشین لباسشویی دارید و در انتخاب برند آن دچار تردید شده‌اید؟ آیا برای انتخاب محصول، میان دو برند بوش و ال جی بر سر دوراهی قرار گرفته‌اید؟ ما قصد داریم با معرفی انواع لباسشویی بوش و مقایسه آن‌ها با برند ال جی شما را در مسیر انتخاب و خرید محصول همراهی کنیم.

ماشین لباسشویی بوش بهتر است یا ال جی

لوازم خانگی بوش به دلیل کیفیت بالای ساخت و قابلیت‌های متنوعی که در آن‌ها گنجانده شده جزء پرطرفدارترین و محبوب‌ترین لوازم خانگی در بازار هستند. ماشین لباسشویی بوش نیز از این قاعده مستثنی نیست. برند بوش با استفاده از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا، انواعی از ماشین لباسشویی را در سری‌های مختلف به بازار عرضه کرده که هر کدام از فناوری‌های بخصوصی برخوردار هستند. لیست محصولات بوش به شرح زیر هستند:

این تنوع بی‌نظیر باعث شده تا محصولات برند بوش یک سر و گردن نسبت به دیگر برندهای عرضه شده به بازار بالاتر باشند. اما در مقابل، برند ال جی نیز میدان را برای رقبا خالی نکرده و تمام تلاش خود را برای تولید محصولاتی مرغوب و مقرون به صرفه به کار برده است. همین پیشتاز بودن برندهای بوش و ال جی باعث شده تا خریداران در هنگام انتخاب با ابهام روبرو شوند. برای روشن‌تر شدن قضیه تصمیم داریم کمی دقیق‌تر به مقایسه لباسشویی بوش با ال جی بپردازیم و این دو محصول از دو برند مختلف را از زوایای مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

مقایسه لباسشویی بوش با ال جی از نظر موتور دستگاه

فناوری به کار رفته در ساخت این دو ماشین لباسشویی کمی متفاوت است. در ماشین لباسشویی بوش از موتور تسمه‌ای استفاده شده، حال آن که موتور به کار رفته در لباسشویی ال جی از نوع محرک است. برای آشنایی بیشتر با نحوه کار این دو نوع موتور با ما همراه باشید. موتورهای تسمه‌ای اصولا به وسیله یک تسمه که روی یک قرقره قرار گرفته، درام لباسشویی را به چرخش در می‌آورند. این کار باعث می‌شود تا ماشین لباسشویی انرژی بیشتری را صرف کرده و در مقایسه با موتورهای محرک، صدا و لرزش بیشتری داشته باشد.

اما در مقابل، موتورهای محرک به شکل مستقیم به درام لباسشویی وصل هستند. این مطلب باعث می‌شود تا اصطکاک در ماشین لباسشویی تا حد زیادی کاهش پیدا کند. بنابراین راندمان کاری ماشین لباسشویی افزایش پیدا می‌کند. موتورهای محرک همچنین مصرف انرژی کمتری نسبت به موتورهای تسمه‌ای دارند. البته لازم به ذکر است که برند بوش در محصولات جدید خود از موتورهای بدون تسمه استفاده می‌کند. بنابراین این دو برند از نظر نوع موتور به کار رفته در آن‌ها، تقریبا در یک جایگاه قرار می‌گیرند.

مقایسه لباسشویی بوش با ال جی از نظر میزان ظرفیت

هر کدام از این برندها، محصولاتی با ظرفیت‌های مختلف به بازار عرضه می‌کنند. معمولا خانواده‌های یک تا دو نفره از ماشین لباسشویی ۵ تا ۶ کیلوگرمی، خانواده‌های دو تا سه نفره از ماشین لباسشویی با ظرفیت ۷ کیلوگرم و خانواده‌هایی با تعداد اعضای بیشتر از لباسشویی ۸ و ۹ کیلوگرمی استفاده می‌کنند. بنابراین انتخاب ظرفیت ماشین لباسشویی کاملا مرتبط با تعداد اعضای خانواده است و از این رو نمی‌توان برتری خاصی میان دو برند مورد نظر قائل شد.

البته برند بوش که در برخی از محصولات خود مجهز به موتور تسمه‌ای است از نظر توان شستشوی لباس بهتر از برند ال جی عمل می‌کند. دلیل آن هم این مطلب است که موتور تسمه‌ای به کار رفته در لباسشویی بوش، برخلاف موتور ال جی که به دیگ متصل است، در کنار دیگ تعبیه شده است. این موضوع باعث شده تا درام عمیق‌تر شود و این یک نوع مزیت برای ماشین لباسشویی به شمار می‌رود. یک درام عمیق‌تر، تماس بیشتری با البسه کثیف دارد و باعث می‌شود تا لباس‌ها در حین شستشو بیشتر ساییده و تمیز شوند.

مقایسه لباسشویی بوش با ال جی از نظر تولید صدا و لرزش

سر و صدا یکی از موارد غیر قابل انکار در ماشین لباسشویی است. در حال حاضر بهترین انواع ماشین لباسشویی که از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره می‌برند هم در هنگام شستشو، مقداری صدا از خود تولید می‌کنند. اما اگر بخواهیم میزان صدای تولید شده توسط ماشین لباسشویی را در هر دو برند بوش و ال جی مورد مقایسه قرار دهیم، بایستی بگوییم لباسشویی‌هایی که از موتور تسمه دار برخوردار هستند، صدا و لرزش بیشتری تولید می‌کنند.

البته برند بوش به تازگی محصولاتی را روانه بازار کرده که از قدرتمندترین تکنولوژی روز برخوردار هستند و با وجود داشتن موتور تسمه‌ای، باز هم صدای بسیار کمی حین کار تولید می‌کنند. بنابراین پیشرفت فوق العاده برند بوش در تولیدات جدید آن باعث شده تا این دو برند از نظر تولید صدا و لرزش هنگام کار، تفاوت چندانی با یکدیگر نداشته باشند.

مقایسه لباسشویی بوش با ال جی از نظر زیبایی

اولین چیزی که باعث می‌شود تا یک خریدار جذب یک ماشین لباسشویی شود، طراحی ظاهری آن است. در واقع اگر ظاهر یک محصول شما را جذب خود نکند، احتمالا به سراغ مشخصات دیگر و کیفیت دستگاه برای شستشوی لباس نیز نخواهید رفت. به طور کل ماشین‌های لباسشویی عرضه شده به بازار از نظر طراحی و شکل ظاهری به سه گروه تقسیم می‌شوند:

  • لباسشویی درب از جلو تمام اتوماتیک
  • لباسشویی درب از بالا پرتابل
  • لباسشویی درب از بالا دوقلو

در این میان پرطرفدارترین انواع ماشین لباسشویی، لباسشویی‌های درب از جلو هستند. علاوه بر درب، نوع آبکش و بدنه دستگاه تاثیر زیادی در عملکرد صحیح دستگاه دارند. درام به کار رفته در ماشین لباسشویی بوش از نوع   Vario Drum  است. این درام از سوراخ‌ها و منافذ بسیار منظم و ریزی برخوردار است که باعث می‌شود شستشوی لباس‌ها با کیفیت بسیار بالایی انجام شود. در مقابل درام به کار رفته در ماشین لباسشویی ال جی از نوع Twin Wash است که بیشتر مناسب البسه‌ای است که همیشه از شستن آن‌ها درون ماشین لباسشویی خودداری می‌کنید. (مثل لباس‌های ظریف و حساس).

مقایسه ماشین لباسشویی بوش با ال جی

مقایسه لباسشویی بوش با ال جی از نظر تعداد برنامه‌های شستشو

هر دو برند بوش و ال جی از نظر تعداد برنامه‌های شستشو بسیار متنوع هستند. اما برای مقایسه بهتر، بایستی بگوییم محصولات جدید برند بوش از نظر تعداد برنامه‌ها و حالات شستشوی لباس، متنوع‌تر از لباسشویی‌های برند ال جی هستند. بنابراین این کاملا بستگی به شما دارد که تا چه اندازه نیاز به تنوع حالات شستشو دارید.

مقایسه لباسشویی بوش با ال جی از نظر میزان مصرف آب و انرژی

هر دو برند ال جی و بوش از نظر میزان مصرف انرژی در رده A قرار دارند. البته برند بوش در جدیدترین تولیدات خود از محصولاتی رونمایی کرده که نسبت به مدل‌های قبلی مصرف آب و انرژی کمتری داشته و در رتبه بهتری نسبت به تولیدات ال جی قرار می‌گیرند.

امکانات و قابلیت‌های ماشین لباسشویی بوش و ال جی

تولید کنندگان هر برند در تولید محصولات خود از قابلیت‌ها و امکانات بخصوصی استفاده کرده‌اند. بنابراین خریداران می‌بایست با توجه به سطح انتظاراتی که از محصول دارند اقدام به خرید آن‌ کنند. در ادامه به طور مجزا برخی از قابلیت‌های موجود در دو نوع ماشین لباسشویی برند بوش و ال جی را مورد بررسی قرار می‌دهیم و می‌بینیم که هر کدام از این محصولات دارای چه فناوری‌ها و توانمندی‌هایی هستند.

قابلیت‌ها و امکانات ماشین لباسشویی بوش

از مهم‌ترین قابلیت‌هایی که در ماشین لباسشویی بوش می‌توان به آن‌ها اشاره کرد عبارتند از:

  • تنظیم زمان شروع شستشو (Time Delay)
  • قابلیت شستشوی سریع (Mixed Load)
  • قابلیت شستشوی قدرتمند برای مدت زمان یک ساعت (Power Wash)
  • قابلیت بهینه کردن زمان و انرژی (Vario Perfect)
  • مجهز به نمایشگر دیجیتال برای کنترل و مشاهده شستشوی لباس‌ها
  • حداکثر سرعت موتور ماشین ۱۶۰۰ دور در دقیقه
  • دارای ۱۶ حالت مختلف برای لکه بری البسه و شستن لباس‌های سنگین
  • قابلیت افزودن لباس جدید به ماشین در حین شستشوی لباس
  • مجهز به محفظه ضد لرزش و…

قابلیت‌ها و امکانات ماشین لباسشویی ال جی

قابلیت‌ها و فناوری‌های زیر را می‌توان در یک ماشین لباسشویی ال جی منحصر به فرد مشاهده کرد.

  • قابلیت (twin wash): این قابلیت به ما می‌گوید که دستگاه به دو واشر مجهز است. یکی از واشرها در قسمت بالایی و دیگری به شکل مینی بار در قسمت پایین دستگاه تعبیه شده‌اند. واشر بالایی که در واقع واشر اصلی دستگاه است برای شستن لباس‌های سنگین و زیاد به کار می‌رود. اما واشر پایینی جهت شستن لباس‌های حساس و ظریف مورد استفاده قرار می‌گیرد.
  • شستشوی لباس با بخار آب: ماشین لباسشویی ال جی با این قابلیت، بهترین گزینه برای شستن لباس‌هایی است که در محیط‌های آلوده و پر از میکروب هستند. این قابلیت کمک می‌کند تا سخت‌ترین میکروب‌ها و آلودگی‌ها از عمیق‌ترین بافت‌های لباس پاک شده و البسه کاملا ضدعفونی شوند.
  • تشخیص هوشمند: به کمک گوشی همراه خود می‌توانید مشکلات موجود در ماشین را پیدا کرده و به عیب‌یابی آن بپردازید. این کار کمک می‌کند تا دستگاه پیش از اینکه با مشکل بزرگ‌تری روبرو شود آن را رفع کرده و از صرف هزینه‌های اضافی جلوگیری به عمل آید.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *