مقایسه مایکروفر و توستر بوش

مقایسه مایکروفر و توستر بوش

بسیاری از خریداران در هنگام خرید لوازم خانگی همچون توستر و مایکروفر، با تردید روبرو هستند و نمی‌دانند کدام یک از این دو محصول می‌تواند برای آن‌ها کاربردی‌تر باشد. عده‌ای نیز از تفاوت میان این دو محصول اطلاعی نداشته و تصورشان بر این است که هر دو کارایی مشابهی دارند. ما اینجاییم تا شما را با دو محصول مطرح و بسیار کاربردی از برند بوش آشنا کرده و از تفاوت میان آن دو صحبت کنیم. در ادامه به مقایسه مایکروفر و توستر بوش پرداخته و با روش کار هر کدام نیز آشنا می‌شویم.

لوازم خانگی بوش

برند بوش یکی از مطرح‌ترین و معتبرترین برند‌های لوازم خانگی در بازار است که فعالیت خود را در کشور آلمان شروع کرده و به دلیل کیفیت بالای محصولات خود به شهرت جهانی دست یافته است. لوازم خانگی بوش از نظر کارایی و زیبایی تنوع بسیار زیادی دارند. در واقع این برند، هیچ یک از نیاز‌های کاربران خود را نادیده نگرفته و در تلاش بوده تا محصولات را یک سر و گردن بالاتر از دیگر برند‌ها به بازار عرضه کند.

یکی از مزیت‌های رقابتی لوازم خانگی بوش، کیفیت و طول عمر بالای محصولات این برند است. در ساخت محصولات بوش از بهترین و بادوام‌ترین قطعات استفاده شده و استاندارد‌های به کار رفته در تولیدات نیز سطح بالایی دارند. دو نمونه از معروف‌ترین لوازم خانگی بوش عبارتند از مایکروفر و توستر که از نظر ابعاد، شیوه طراحی و نوع کارکرد، بسیار متفاوت هستند.

گاهی اوقات خریداران به دلیل عدم اطلاع کافی از کارکرد این دستگاه‌ها، در انتخاب محصول مناسب با مشکل مواجه می‌شوند. شناخت دقیق مایکروفر بوش و توستر بوش و روش کار آن‌ها می‌تواند پروسه خرید را برای ما بسیار راحت کند. از این رو قصد داریم با معرفی این محصولات به صورت کاملاً مجزا به مقایسه مایکروفر و توستر بوش پرداخته و نکاتی را در خصوص خرید هر کدام به شما ارائه کنیم.

معرفی مایکروفر بوش

معرفی مایکروفر بوش

قدرت کمپانی بوش در تولید لوازم خانگی باکیفیت و کارآمد بر هیچ کسی پوشیده نیست. مایکروفر بوش جزء قدرتمندترین و با کیفیت‌ترین انواع مایکروفر در بازار است که علاوه بر کاربرد اصلی خود می‌تواند جذابیتی دو چندان به محیط آشپزخانه شما ببخشد. این مایکروفر در مدل‌های مختلفی به بازار عرضه می‌شود.

زمانی که تصمیم به خرید این محصول می‌گیرید، گزینه‌های مختلفی به شما پیشنهاد داده خواهند شد که هر کدام از قابلیت‌های منحصر به فردی برخوردار هستند و طراحی ظاهری متفاوتی نیز دارند. بنابراین هر فرد به تناسب سبک دکوراسیون آشپزخانه خود می‌تواند مناسب‌ترین نوع آن را خریداری کند. اما بیایید کمی بیشتر به جزئیات این محصول بپردازیم. از مهم‌ترین ویژگی‌های مایکروفر بوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • با استفاده از مایکروفر بوش می‌توانید زمان پخت و پز خود را تا حد زیادی کاهش داده و نسبت به حالت معمولی، با سرعت بیشتری به طبخ غذا بپردازید. این آپشن برای افرادی که زمان زیادی برای ماندن در آشپزخانه ندارند، بسیار کاربردی است. علاوه بر این، با استفاده از مایکروفر بوش، کیفیت غذای شما نیز افزایش پیدا می‌کند.
  • یکی از نکات جالب توجهی که می‌توان به عنوان ویژگی بارز مایکروفر بوش به آن اشاره کرد، حفظ ویتأمین‌های موجود در مواد غذایی است. این مایکروفر‌ها با تکنولوژی خاصی که دارند، به هیچ عنوان لطمه‌ای به خواص مواد غذایی شما نمی‌زنند و ارزش غذایی آن‌ها را به خوبی حفظ می‌کنند.
  • مایکروفر بوش، بر خلاف بسیاری از برند‌های دیگر، مصرف برق کمتری داشته و صرفه‌جویی چشمگیری در این زمینه می‌کند.
  • دوام و طول عمر قطعات به کار رفته در ساخت این محصول نیز بسیار بالاست.

کاربرد‌های مایکروفر بوش

پیش از اینکه به مقایسه مایکروفر و توستر بوش بپردازیم، بهتر است با کاربرد‌های این محصولات آشنا شویم. از مهم‌ترین کاربرد‌های مایکروفر بوش عبارتند از:

  • گرم کردن از اولیه‌ترین و مهم‌ترین کاربرد‌های مایکروفر بوش است که باعث می‌شود مواد غذایی شما در زمانی بسیار کوتاه یخ زدایی و گرم شوند.
  • یکی از جذاب‌ترین روش‌های پخت غذا، گریل کردن آن است که این روز‌ها به شکل خاصی مورد توجه ورزشکاران قرار گرفته است. به کمک مایکروفر بوش می‌توانید انواعی از مواد غذایی را با کیفیت بالا گریل کنید.
  • به کمک مایکروفر می‌توانید جذاب‌ترین و خوشمزه‌ترین پیتزا‌ها را تهیه کنید.
  • امکان پخت کیک نیز از دیگر آپشن‌های مایکروفر بوش است که نیاز بانوان را به دستگاه‌های فر به خوبی رفع کرده است.
  • به کمک این وسیله می‌توانید ماهی را در مدت زمان بسیار کوتاهی پخته یا بخارپز کنید.

در راهنمای خرید مایکروفر بوش، این نکته به شدت توصیه شده که نحوه استفاده از دستگاه را برای هر نوع غذایی کاملاً مطالعه کنید. دفترچه راهنمای محصول به شما نکاتی را ارائه می‌کند تا بتوانید بدون هیچ مشکلی مواد غذایی را آماده کرده و در عین حال طول عمر دستگاه را از این طریق افزایش دهید.

معرفی توستر بوش

توستر بوش محصول جذاب دیگر این برند است که شاید از نظر ظاهری شباهت‌هایی به مایکروفر بوش داشته باشد. اما این دو دستگاه از نظر کارایی کاملاً متفاوت از یکدیگر هستند. برخی افراد بر این باورند که توستر همانطور که از نامش پیداست، تنها وظیفه گرم کردن نان را دارد و مورد مصرف دیگری نمی‌توان از آن انتظار داشت.

اما این باور کاملاً غلط است. به خصوص با ظهور توستر بوش به بازار که قابلیت‌های جدیدی به آن افزوده شده و کارکرد‌های این محصول را افزایش داده است. اگر به دنبال آماده کردن یک میان وعده بسیار خوشمزه برای خود هستید، می‌توانید از توستر بوش استفاده کنید. این وسیله می‌تواند با سرعت بسیار زیاد، وعده‌های غذایی مورد علاقه شما را آماده کند. در بخش بعدی با کاربرد‌های بی‌نظیر توستر بوش آشنا می‌شویم.

کاربرد های توستر بوش

کاربرد‌های توستر بوش

برای مقایسه مایکروفر و توستر بوش نیاز داریم تا با کاربرد‌های توستر بوش نیز آشنا شویم. مهم‌ترین موارد مصرف توستر بوش به شرح زیر هستند:

  • تهیه و آماده‌سازی انواع برگر گیاهی: برگر گیاهی برخلاف نوع گوشتی آن، چربی چندان زیادی نداشته و آسیبی به توستر وارد نمی‌کند. می‌توانید با قرار دادن برگر‌های گیاهی درون توستر یک وعده غذایی خوشمزه و سریع داشته باشید. توستر باعث می‌شود تا برگر‌ها به صورت کاملاً یکنواخت و بدون سوختگی طبخ شوند.
  • آماده‌سازی ساندویچ پنیر: پنیر‌های خوشمزه موزارلا و چدار به راحتی درون دستگاه توستر آب می‌شوند و برای آماده‌سازی نیاز به زمان زیادی ندارند.
  • آماده‌سازی نان تورتیلا: یکی از پرطرفدارترین نان‌ها، نان تورتیلاست. شما می‌توانید با کمک توستر بوش، یک نان ترتیلا ترد و خوشمزه داشته باشید که می‌توان درون آن را بعد از آماده‌سازی با انواع مواد غذایی گوشتی پر کرد. تنها لازم است به این نکته اشاره کنیم که سایز نان با اندازه توستر همخوانی داشته باشد.
  • پخت انواعی از سیب زمینی شیرین با تستر بوش: دقت کنید که تکه‌های سیب زمینی ضخامت زیادی نداشته باشند تا توستر بتواند بدون مشکل و با کیفیت بالا، سیب زمینی‌های ترد و شیرین به شما بدهد.
  • گریل کردن استیک: بله، دستگاه توستر می‌تواند تکه‌های استیک گوشت شما را به راحتی آماده کند. البته ضخامت و ابعاد استیک می‌بایست به اندازه نان باشد تا بتواند درون دستگاه به خوبی جای گرفته و کاملاً یکنواخت پخته شود.
  • گرم کردن پیتزا
  • آماده‌سازی انواع پنینی و…

مقایسه مایکروفر و توستر بوش

احتمالاً با معرفی کاربرد‌های مایکروفر و توستر بوش، تا حدودی از تفاوت‌های میان این دو وسیله مطلع شده‌اید. مهم‌ترین اصلی که باعث تمایز و تفاوت این دو دستگاه می‌شود کاربرد آن هاست. این دو دستگاه در روش کار خود بسیار متفاوت عمل می‌کنند و به هیچ عنوان نمی‌توان آن‌ها را مشابه هم دانست. در ادامه برای مقایسه مایکروفر و توستر بوش این دو محصول را از نظر نحوه پخت، زمان پخت، هزینه و میزان مصرف انرژی مورد بررسی قرار می‌دهیم.

مقایسه مایکروفر و توستر بوش از نظر نحوه پخت

توستر بوش محصولی است که عملیات طبخ غذا را به کمک المنتهای خود انجام می‌دهد. این المنتها به کمک اشعه مادون قرمز فعال شده و کمک می‌کنند تا ماده غذایی، ظاهری برشته داشته و از داخل نیز به خوبی بپزد. روش کار مایکروفر اما کاملاً متفاوت است. مایکروفر بوش برای پخت غذا از یک روش منحصر به فرد استفاده می‌کند.

در واقع پخت غذا در مایکروفر به کمک مولکول‌های آبی انجام می‌شود که در کل سیستم به حرکت درمی آیند. مایکروفر چربی غذا را حفظ کرده و به شما یک وعده غذایی چرب و آبدار می‌دهد. اما توستر بیشتر بر روی گریل و ترد کردن مواد غذایی تمرکز دارد. پس انتخاب با شماست که کدام نوع غذا را بپسندید.

مقایسه مایکروفر و توستر بوش از نظر زمان پخت

مایکروفر بوش نسبت به توستر در زمان کوتاه‌تری غذای شما را آماده می‌کند. توستر‌ها اصولاً برای اینکه بتوانند غذا را با کیفیت خوبی آماده کنند، لازم است کمی آرام‌تر فرایند پخت را انجام دهند تا غذا از درون به طور کامل بپزد. در صورتی که بخواهید حرارت دستگاه را افزایش دهید امکان دارد ماده غذایی از بیرون برشته شده و از درون خام باشد. بنابراین اگر زمان پخت غذا برای شما اهمیت زیادی دارد، مایکروفر گزینه بهتری برای شما خواهد بود.

مقایسه مایکروفر و توستر

مقایسه مایکروفر و توستر بوش از نظر هزینه

با توجه به قابلیت‌های متفاوتی که برای هرکدام از این دستگاه‌ها عنوان کردیم، می‌توان نتیجه گرفت مایکروفر از نظر قیمت کمی گران‌تر از توستر است. در این جا بحث هزینه می‌تواند برای بسیاری از خریداران اهمیت داشته باشد. بنابراین اگر محدودیت بودجه دارید، توستر انتخاب مقرون به صرفه‌تری برای شماست.

مقایسه مایکروفر و توستر بوش از نظر مصرف انرژی

بر خلاف انتظاراتی که خریداران دارند، مایکروفر نسبت به توستر مصرف انرژی کمتری دارد. اگر تمایل داشته باشید تا به طور عملی به مقایسه این مورد بپردازید، می‌توانید در یک بازه زمانی مشخص از هر دوی این دستگاه‌ها استفاده کنید. همانطور که اشاره کردیم، توستر‌ها برای طبخ غذا به زمان بیشتری نیاز دارند و همین عامل باعث مصرف انرژی بیشتر درآن‌ها می‌شود.

راهنمای خرید مایکروفر و توستر بوش

حال که با این دو محصول جذاب بوش آشنا شدید، بهتر است نکاتی را در خصوص خرید هر کدام به خاطر داشته باشید. در راهنمای خرید توستر بوش و مایکروفر بوش، دقت به نکات زیر می‌تواند تجربه خریدی لذت بخش را برای شما به ارمغان بیاورد.

  • برای خرید حتماً به مراکز و نمایندگی‌های معتبر بوش مراجعه کرده و بعد از اطمینان از اصالت کالا اقدام به سفارش محصول کنید.
  • ابعاد و اندازه مایکروفر و توستر بسیار اهمیت دارد. بایستی اندازه دستگاه مورد نظر شما با فضایی که برای آن در آشپزخانه در نظر گرفته‌اید مطابقت داشته باشد.
  • برند بوش برای تمامی محصولات خود گارانتی و خدمات پس از فروش در نظر گرفته است. بنابراین مطمئن شوید که محصول شما شامل این گارانتی‌ها خواهد بود.

سوالات متداول

از برخی کاربردهای آن می توان به تهیه و آماده سازی انواع برگر گیاهی، ساندویچ پنیر، نان تورتیلا، پخت انواعی از سیب زمینی شیرین، گریل کردن استیک، گرم کردن پیتزا، آماده‌سازی انواع پنینی و … اشاره کرد.
این دو محصول از نظر نحوه پخت، زمان پخت، هزینه و میزان مصرف انرژی با هم تفاوت دارند.
پخت غذا در توستر به کمک المنتورهایی انجام می شود که توسط اشعه مادون قرمز شروع به کار کرده و ظاهر غذا را برشته می کنند. اما در مایکروفر پخت غذا توسط مولکول های آبی صورت می گیرد که در تمام سیستم حرکت دارند و تمام چربی غذا را حفظ می کند.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *