تنظیمات نمایشگر و راهنمای استفاده یخچال بوش

تنظیمات نمایشگر و راهنمای استفاده یخچال بوش

یخچال‌های بوش جزء پیشرفته‌ترین و متنوع‌ترین یخچال‌های عرضه شده به بازار هستند. هر یخچال با توجه به فناوری‌های به کار رفته در ساخت آن، تنظیمات خاص خود را دارد. برای بهره‌مندی از امکانات یخچال بوش بایستی دفترچه راهنمای آن را به طور دقیق مطالعه کرده و طبق دستورالعمل‌های موجود، آن را تنظیم کنید. در این مطلب قصد داریم در رابطه با تنظیمات نمایشگر و راهنمای استفاده یخچال بوش صحبت کنیم.

تنظیم نمایشگر یخچال بوش

چطور نمایشگر یخچال بوش را تنظیم کنیم؟

یکی از مهم‌ترین امکانات یخچال فریزر بوش نمایشگر آن است که اطلاعات مفیدی را در خصوص نحوه عملکرد یخچال و تنظیمات آن در اختیار کاربران قرار می‌دهد. در واقع نمایشگر یکی از جدیدترین فناوری‌های به کار رفته در یخچال‌های بوش است که بسیار مورد توجه مصرف کنندگان قرار گرفته است. شما می‌توانید تنها با استفاده از چند دکمه تنظیمات مورد نظر خود را روی یخچال اعمال کنید.

معمولا زمانی که می‌خواهید از راهنمای استفاده یخچال بوش برای راه‌اندازی آن کمک بگیرید، بخشی از دفترچه اختصاص به نحوه تنظیمات نمایشگر یا دیسپلی یخچال دارد. شما می‌توانید با مراجعه به این بخش و مطالعه نکات ارائه شده با نحوه تنظیمات یخچال آشنا شوید.

معمولاً تولید کنندگان صفحه نمایشگر را در بخشی قرار می‌دهند که امکان دسترسی به تنظیمات یخچال و مشاهده دمای آن به راحتی وجود داشته باشد. به همین دلیل است که نمایشگر ساید بوش در قسمت بالای درب آن تعبیه شده است. شما می‌توانید به کمک دیسپلی یا نمایشگر، تغییرات زیر را بر روی تنظیمات یخچال بوش اعمال کنید:

  • تغییر دمای داخل یخچال و فریزر
  • روشن یا خاموش کردن صدا
  • تنظیم نور نمایشگر
  • تنظیمات مربوط به فیلتر دستگاه
  • تنظیمات مربوط به یخ ساز
  • تغییر و تنظیم تاریخ و زمان

با توجه به ویژگی‌ها و امکانات یخچال بوش، می‌توان ویژگی‌های مختلفی از آن را از طریق صفحه نمایشگر، فعال یا غیر فعال کرد. بنابراین می‌توان نتیجه گرفت آشنایی با نحوه کار نمایشگر یخچال بوش و چگونگی تنظیم کردن آن از اهمیت فوق العاده بالایی برخوردار است.

به طور کلی تنظیمات نمایشگر بوش شامل پارامترهای زیر می‌شود که در برخی موارد این پارامترها می‌توانند تغییراتی داشته باشند:

  • گزینه Home: برای دسترسی به منوی تنظیمات
  • گزینه Refrigerator: تنظیمات مربوط به تغییر دمای داخل یخچال
  • گزینه freezer: تنظیمات مربوط به تغییر دمای داخل فریزر
  • گزینه Lock: برای قفل یخچال
  • گزینه ice plus: تنظیمات برای یخسازی بیشتر یخچال
  • گزینه water filter: آپشن مربوط به فیلتر آب
  • گزینه door alarm: مربوط به هشدار درب یخچال

امکانات یخچال بوش

یکی از امکانات تنظیمات نمایشگر بوش، امکان تغییر دمای داخل یخچال است. بسته به شرایط محیطی بایستی دمای داخلی یخچال تغییراتی داشته باشد. همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم گزینه Refrigerator، برای تغییر دادن دمای یخچال است. البته این گزینه برای یخچال دوقلو بوش اغلب موارد با عبارت Adjustment Temperature، در صفحه نمایشگر مشخص می‌شود.

برای تنظیمات دمای داخل یخچال و فریزر با دو گزینه warmer و cooler روبرو هستید. در برخی مواقع نیز به جای این دو عبارت از دو علامت + و – استفاده می‌شود. در صورتی که تمایل به افزایش دما و گرم‌تر کردن یخچال دارید، می‌توانید گزینه warmer یا + را انتخاب کرده و نگه دارید. در مقابل برای کاهش دمای فضای داخلی یخچال و فریزر و سردتر کردن آن می‌توانید گزینه cooler یا – را انتخاب کرده و نگه دارید. در مدل‌های جدید یخچال فریزر بوش می‌توان با استفاده از گزینه super freezer یا power cool دمای داخلی فریزر را سردتر کنید.

نکات مهم در تنظیم دمای یخچال

قبل از استفاده از تنظیمات نمایشگر یخچال بوش، برای تغییر دمای داخلی یخچال و فریزر بایستی یک سری نکات را در نظر داشته و رعایت کنید. چرا که هرگونه اعمال تنظیمات نامناسب می‌تواند در عملکرد صحیح یخچال فریزر اختلال ایجاد کرده و طول عمر آن را کاهش دهد. در تنظیم کردن دمای یخچال فریزر بوش حتماً به نکات زیر توجه داشته باشید:

  • دمای ۴ درجه سانتیگراد بهترین دما برای یخچال است.
  • دمای ۱۸- درجه سانتیگراد بهترین دما برای فضای داخلی فریزر است.
  • برای اینکه بتوانید به دمای مطلوب و مناسب برای یخچال و فریزر خود برسید، بهتر است دما و تنظیمات نمایشگر را به صورت تدریجی تغییر دهید.
  • یخچال فریزرهای بوش از بخش‌های مختلفی تشکیل شده‌اند و هر کدام مکانیزم عمل خاص خود را دارند، بنابراین بایستی به این نکته توجه داشته باشید که تغییر دمای هر بخش شرایط کاملاً متفاوتی دارد و هر کدام از آن‌ها بایستی به صورت کاملا جداگانه تنظیم شوند.
  • گاهی اوقات برخی از کاربران هیچ گونه توجهی به تنظیمات نمایشگر یخچال ندارند. اما باید بدانید برای سالم ماندن مواد غذایی و افزایش ماندگاری آن‌ها درون یخچال و فریزر بایستی دمای یخچال کاملاً مطلوب باشد.

تنظیمات نمایشگر مربوط به فیلترهای یخچال بوش

قبل از هر چیزی بایستی بدانید که تنظیمات مربوط به فیلترهای یخچال بوش برای هر مدل می‌تواند تفاوت‌هایی داشته باشد و شما باید برای اطمینان خاطر بیشتر حتماً قبل از اعمال تنظیمات مورد نظر خود، توضیحات مربوط به آن را از طریق دفترچه راهنمای یخچال فریزر بوش مطالعه کنید.

ما قصد داریم در این بخش در رابطه با نحوه تنظیمات فیلتر یخچال ساید بوش صحبت کنیم. گزینه fresh air filter، یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین گزینه‌ها در تنظیمات نمایشگر بوش است که تاثیر بسزایی در گردش هوای درون یخچال دارد. از آنجایی که شما انواعی از مواد غذایی با طعم‌ها و بوهای مختلف را درون یخچال نگهداری می‌کنید. امکان پراکندگی بو درون یخچال وجود دارد. شما می‌توانید با فعال کردن گزینه fresh air filter، از ایجاد هرگونه بوی ناخوشایند در فضای داخلی یخچال جلوگیری به عمل آورید.

تنظیمات نمایشگر مخصوص یخ ساز و آبسردکن یخچال بوش

در راهنمای استفاده یخچال بوش به نحوه تغییر دادن تنظیمات یخ‌ساز و آبسردکن اشاره شده است. معمولاً شما برای این کار با دو گزینه ice و water، روبرو هستید، که اولی مربوط به تنظیمات یخ ساز و دومی مربوط به تنظیمات آبسردکن یخچال است. برای فعال بودن یخساز باید اطمینان حاصل کنید که گزینه ice maker lock، غیر فعال و خاموش باشد.

از آنجایی که فعال بودن یخ ساز می‌تواند انرژی زیادی از یخچال بگیرد، بهتر است این گزینه را تنها در فصولی از سال فعال کنید که به یخ نیاز دارید. در فصل سرد سال برای جلوگیری از اتلاف انرژی و افزایش طول عمر یخچال پیشنهاد می‌شود گزینه یخ ساز غیر فعال و خاموش باشد. برخی از مدل‌های جدید یخچال فریزر بوش این امکان را فراهم می‌کنند تا شما بتوانید از طریق تنظیمات نمایشگر، نوع و مدل یخ ساز را تعیین کنید. برای این تغییرات می‌توانید به سراغ گزینه ice type بروید.

تنظیمات مربوط به امنیت یخچال

تنظیمات مربوط به امنیت یخچال

در خصوص تنظیمات امنیت نیز بایستی بدانید که هر یک از مدل‌های مختلف یخچال فریزر بوش تنظیمات مخصوص به خود را دارند. از کاربردی‌ترین و مهم‌ترین تنظیمات امنیت یخچال فریزر بوش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تنظیمات مربوط به قفل کودک
  • تنظیمات مخصوص برای هشدار جهت باز بودن درب یخچال
  • تنظیمات مربوط به قفل درب یخچال

یکی از جذاب‌ترین امکانات یخچال بوش، وجود گزینه Alarm door در منوی تنظیمات نمایشگر است. زمانی که شما برای مدت طولانی درب یخچال و فریزر بوش را باز نگه می‌دارید، یخچال برای جلوگیری از هدر رفت انرژی و فاسد نشدن غذاها شروع به هشدار دادن می‌کند. همچنین برای فعال کردن قفل کودک می‌توانید گزینه  child lock  را فعال کنید. به این شکل در زمان ‌عدم حضور شما در خانه، کودکان نمی‌توانند دسترسی به تنظیمات نمایشگر یخچال داشته باشند.

یکی دیگر از تنظیماتی که معمولاً بیشتر در یخچال ساید بوش مشاهده می‌شود، گزینه energy saver است. همانطور که از نام آن پیداست، شما برای صرفه‌جویی در مصرف انرژی و بهینه‌ کار کردن یخچال می‌توانید این گزینه را فعال کنید.

نتیجه گیری

تنظیمات نمایشگر و راهنمای استفاده یخچال بوش، قابلیت‌های بسیار زیادی داشته و برای تنظیمات یخچال و فریزر، دسترسی بسیار زیادی به کاربران می‌دهد. شما می‌توانید با استفاده از صفحه نمایشگر، مواردی از قبیل نور صفحه دیسپلی، تنظیمات مربوط به قفل کودک، تنظیمات مربوط به یخ ساز و آبسردکن یخچال، دمای یخچال و فریزر و… را تغییرداده و تنظیمات مورد نظر خود را بر روی آن‌ها اعمال کنید.

برای اینکه یخچال فریزر بوش در طولانی مدت عملکرد مطلوب و قابل قبولی داشته باشد، لازم است تمامی کاربران قبل از استفاده از آن نکات مربوط به تنظیمات نمایشگر را از طریق دفترچه راهنمای دستگاه مطالعه کنند. این گونه می‌توان با توجه به شرایط موجود و دمای محیط، تنظیمات مورد نظر خود را بر روی یخچال فریزر اعمال کرد.

سوالات متداول

یکی از گزینه‌های رایج در تنظیمات نمایشگر یخچال فریزر بوش، گزینه Lighting است که می‌توان به کمک آن اقدام به خاموش و روشن کردن صفحه نمایشگر کرد. در برخی نمایشگرها نیز این عمل با استفاده از گزینه Display off mode  امکان‌پذیر است.

برای تنظیم دمای یخچال بهتر است آن را در محدوده ۳ تا ۴ درجه سانتیگراد تنظیم کرد. (۳۷ درجه فارنهایت) و بهترین دما برای فریزر، دمای ۱۸- درجه سانتیگراد است.

معمولا یخچال‌های بوش می‌توانند با توجه به تنظیمات اعمال شده روی آن‌ها، یخ را به صورت قالبی یا خرد شده در اختیار افراد قرار دهند. برای خروج یخ خرد شده می‌توان تنظیمات را بر روی گزینه crushed ice و برای یخ قالبی روی گزینه cubed ice قرار داد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *