قدرت جاروبرقی بوش؛ بررسی جامع

قدرت جاروبرقی بوش

جاروبرقی وسیله‌ای است که بیشترین کاربرد را در نظافت و تمیزی خانه دارد. هر چه توان و قدرت جاروبرقی بیشتر باشد، قطعا عملیات نظافت با کیفیت بهتری انجام می‌شود. بنابراین اقدامی که شما به عنوان خریدار می‌بایست انجام دهید این است که در زمان سفارش کالا حتما به توان و قدرت موتور دستگاه توجه ویژه‌ای داشته باشید. در این خصوص جاروبرقی بوش به عنوان یکی از بهترین و قدرتمندترین جاروبرقی‌های عرضه شده به بازار معرفی می‌شود. ما قصد داریم در این مطلب به صورت جامع به بررسی قدرت جاروبرقی بوش بپردازیم و شما را با قابلیت‌های این محصول بیشتر آشنا کنیم.

معرفی جاروبرقی بوش

برای خرید لوازم خانگی باید با دقت و هوشیاری زیاد عمل کنید. لوازمی همچون جاروبرقی نیاز به بررسی و دقت بیشتری دارند تا بتوانند برای مدت‌های طولانی برای شما به خوبی کار کنند. لوازم خانگی بوش در میان محصولات موجود در بازار، جزء باکیفیت‌ترین و مقاوم‌ترین محصولات هستند که در ساخت آن‌ها از بهترین متریال روز دنیا استفاده شده است. تولیدکننده اصلی این محصولات یک شرکت آلمانی است که کالاهای خود را به سرتاسر دنیا ارائه می‌کند.

قدرت جاروبرقی بوش

به دلیل استقبال بی‌نظیری که از محصولات برند بوش شده است، کشورهایی نظیر چین، مالزی و ترکیه نیز با دریافت مجوز از شرکت تولیدکننده اصلی اقدام به مونتاژ و تولید این محصولات می‌کنند. خانه بوش به عنوان نمایندگی بوش در تهران، انواعی از بهترین و کاربردی‌ترین لوازم خانگی بوش را با قیمت مناسب در اختیار عموم خریداران قرار می‌دهد. در این میان جاروبرقی بوش جزء پرفروش‌ترین محصولات این نمایندگی است.

این محصولات در مدل‌ها و طرح‌های مختلفی در اختیار علاقه مندان قرار می‌گیرند. به طور کل جاروبرقی‌های بوش به دلیل کیفیت بالای ساخت و ویژگی‌های منحصر به فردی که دارند، نسبت به دیگر محصولات متمایز و برتر هستند. یکی از ویژگی‌های بارز جاروبرقی بوش که می‌توان در تمامی مدل‌های آن به خوبی مشاهده کرد، قدرت و توان بالای موتور دستگاه است که در محدوده ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات قرار می‌گیرد.

بنابراین برای آن دسته از افرادی که نسبت به تمیز بودن محیط اطراف خود حساسیت بالایی دارند، می‌تواند گزینه‌ای بسیار مناسب و ایده آل باشد. در ادامه بیشتر درباره ویژگی‌ها و قابلیت‌های این محصول صحبت می‌کنیم.

قدرت جاروبرقی بوش

کمپانی بوش برای هر یک از محصولات خود یک فاکتور کلیدی و طلایی در نظر می‌گیرد تا از این طریق بتواند همیشه حرفی تازه برای مخاطبان خود داشته باشد. این موضوع در خصوص جاروبرقی بوش نیز کاملا صدق می‌کند. آن فاکتور کلیدی و طلایی که در جاروبرقی بوش وجود دارد، در واقع موتور قدرتمند دستگاه است که از قدرت مکش بسیار بالایی برخوردار است و می‌تواند ذرات گردوغبار را به بهترین شکل ممکن از محیط بزداید.

موتور به کار رفته در جاروبرقی بوش، تولید شده توسط شرکت B/S/H آلمان بوده که می‌تواند در تمامی مدل‌های جاروبرقی حتی با ابعاد کوچک نیز مورد استفاده قرار گیرد. همانطور که در بخش قبل نیز به آن اشاره کردیم، توان این موتور در بازه ۲۵۰۰-۲۰۰۰ وات قرار دارد. تنوع موتورهای به کار رفته در جاروبرقی بوش بسیار بالاست. از این رو شما می‌توانید به تناسب نیاز و کاربری خود، هر کدام از انواع این محصولات را تهیه کنید.

یکی از مواردی که بر قیمت جاروبرقی بوش به طور مستقیم تاثیر می‌گذارد، همین قدرت و توان موتور دستگاه است. بنابراین در هنگام خرید، حتما به این مولفه توجه داشته باشید. معمولا این موتورها دارای اجزا و بخش‌های مختلفی هستند که از آن جمله عبارتند از: آرمیچر موتور، سیم پیچ موتور، بالشتک‌ها و همچنین بلبرینگ‌های موتور.

با اینکه کیفیت قطعات به کار رفته در ساخت جاروبرقی بسیار بالاست. اما بایستی بدانید که استفاده نادرست و عدم مراقبت از دستگاه می‌تواند در گذر زمان، آسیب‌هایی به آن وارد کرده و در عملکرد جاروبرقی تاثیر منفی داشته باشد. برخی از موتورهای به کار رفته در جاروبرقی بوش قابلیت تعمیر دارند. اما برخی دیگر می‌بایست در اولین فرصت تعویض شوند تا به دستگاه آسیب جدی وارد نشود.

مهم‌ترین نکات در انتخاب موتور جاروبرقی بوش

همانطور که می‌دانید، تمام قدرت جاروبرقی بوش به موتوری است که در آن به کار رفته است. هر چه این موتور از توان بیشتری برخوردار باشد، قطعا قدرت مکش بالاتری دارد. گاهی اوقات این امکان وجود دارد که موتور جاروبرقی به دلایل مختلف دچار مشکل شده و یا نیاز به رسیدگی داشته باشد. از جمله خرابی بلبرینگ‌ها، مشکل در فیلتر دستگاه و… .

خرید جاروبرقی بوش

در برخی مواقع می‌توانید با شناسایی سریع مشکل اقدام به تعمیر موتور کنید. اما در صورتی که این آسیب جدی باشد، احتمالا لازم است موتور جاروبرقی را به طور کل تعویض کرده و با یک موتور جدید جایگزین کنید. اما بهتر است قبل از اینکه اقدام به خرید موتور کنید، یک سری موارد را در جاروبرقی بررسی کنید. این موارد به شرح زیر هستند:

  • گاهی اوقات مشکل جاروبرقی از موتور آن نیست. در واقع این کابل‌ها یا اتصالات جاروبرقی هستند که دچار مشکل شده‌اند و باعث می‌شوند تا جاروبرقی قدرت مکش خود را از دست بدهد. بنابراین قبل از اقدام به خرید و تعویض موتور دستگاه، حتما از سلامت اتصالات دستگاه اطمینان حاصل کنید.
  • گاهی اوقات ممکن است استفاده بیش از حد و طولانی مدت از جاروبرقی در عملکرد آن تاثیر منفی بگذارد. بنابراین سعی کنید پس از استفاده از دستگاه آن را حدودا تا ۲ ساعت خاموش کرده و مجددا روشن کنید. حال عملکرد دستگاه را بررسی کنید. در صورتی که مشکل همچنان پابرجا بود، می‌توانید به سراغ بررسی موتور دستگاه بروید.
  • در برخی مواقع، مانعی بر سر راه لوله تلسکوپی یا خرطومی جاروبرقی قرار می‌گیرد که باعث می‌شود دستگاه مکش خوبی نداشته باشد. پس سعی کنید ابتدا مطمئن شوید که هیچ مانعی در این مسیر وجود نداشته باشد.
  • اطمینان حاصل کنید که کیسه جاروبرقی پر نباشد.
  • سلامت فیلتر دستگاه را هم بررسی کنید.

روش نگهداری از موتور جاروبرقی

هر دستگاهی با هر میزان کیفیت و کارایی، باز هم در اثر استفاده نادرست و عدم رسیدگی ممکن است دچار مشکل شود. اگر به صورت دوره‌ای به جاروبرقی بوش رسیدگی نکنید و از سرویس دهی به آن خودداری کنید، احتمالا مدت زمان زیادی نخواهد گذشت که دستگاه دچار استهلاک و خرابی می‌شود. خوشبختانه توصیه‌ها و نکات زیادی در این مورد ارائه شده‌اند که می‌توان با در نظر داشتن و رعایت کردن آن‌ها، قدرت جاروبرقی بوش را به مانند روز اول حفظ کرد و طول عمر آن را نیز افزایش داد. این موارد عبارتند از:

  • اگر محفظه زباله جاروبرقی پاکتی است، لازم است آن را به صورت ماهیانه تعویض کنید.
  • در صورتی که جاروبرقی از نوع کیسه‌ای است، لازم است هر ماه محتوای داخل آن را تخلیه کرده و کیسه را تمیز کنید. به این شکل دستگاه می‌تواند با قدرت مکش بالایی کار خود را انجام دهد و فشار زیادی به موتور دستگاه وارد نمی‌شود.
  • فیلترهای داخلی دستگاه را هر ماه تعویض کنید.
  • از جارو کشیدن اشیاء بزرگ که باعث مسدود شدن لوله خرطومی جاروبرقی می‌شوند، خودداری کنید.
  • به هیچ عنوان برای تمیز کردن مایعات و یا اشیاء مرطوب از جاروبرقی بوش استفاده نکنید. این قضیه قطعا در طول عمر موتور دستگاه تاثیر منفی دارد.
  • اگر کار نظافت شما برای ساعت‌ها طول می‌کشد، بهتر است در عملیات تمیز کردن، ساعتی را به استراحت دستگاه اختصاص داده و به صورت ممتد و مداوم از آن کار نکشید. داغ شدن بیش از حد موتور، به سلامت آن آسیب زده و طول عمر آن را کاهش می‌دهد.

معمولا در راهنمای خرید جاروبرقی بوش، نکات مفید و کاربردی به شما ارائه می‌شود. بنابراین سعی کنید برای استفاده صحیح از دستگاه حتما این توصیه‌ها را به کار ببندید.

مهم‌ترین ویژگی‌های موتور جاروبرقی بوش

از آن جایی که قدرت موتور جاروبرقی بوش در بازار لوازم خانگی شهرت جهانی دارد. بر آن شدیم تا با مهم‌ترین ویژگی‌ها و مشخصه‌های این محصول آشنا شویم. همانطور که می‌دانید موتور جاروبرقی بوش از نظر طراحی، توان مکش و طول عمر در مدل‌های مختلفی تولید شده است. هر جاروبرقی به یک موتور با ویژگی‌های منحصر به فرد مجهز است که می‌تواند بسته به توان خود، هر نوع زباله و گردوغباری را از محیط بزداید.

در عین حال که این قطعات از توان مکش فوق العاده بالایی برخوردار هستند، صدا و نویز بسیار کمی دارند و این یکی از جذاب‌ترین ویژگی‌ها و خصوصیاتی است که می‌توان برای این محصولات نام برد. کم صدا بودن و قدرت عمل بالا همان چیزی است که هر کاربری برای خرید جاروبرقی به آن توجه می‌کند.

این موتورها به شکلی طراحی شده‌اند که در هر نوع جاروبرقی با هر اندازه و ابعادی قابلیت استفاده دارند. کمپانی تولیدکننده، این قطعات را به گونه‌ای طراحی کرده که می‌توان آن‌ها را به موتور سایز بزرگ نیز تبدیل کرد و این یک ویژگی منحصر به فرد است که در هر محصولی مشاهده نمی‌شود.

با توجه به این موارد، می‌توان اطمینان داشت که خرید جاروبرقی بوش و هزینه کردن برای آن، قطعا ارزشش را دارد. شما با تهیه این کالا می‌توانید مطمئن باشید که عملیات تمیز کردن خانه به بهترین شکل ممکن انجام می‌شود و دستگاه در طولانی مدت کارایی فوق العاده‌ای از خود به نمایش می‌گذارد.

قدرت جاروبرقی بوش

اهمیت خرید جاروبرقی بوش

شاید از خود بپرسید در میان این همه تنوع مدل جاروبرقی در بازار، چرا باید به سراغ محصولات بوش برویم؟ گران بودن محصولات بوش نسبت به برخی از برندهای داخلی باعث شده تا خریداران در انتخاب این محصولات تردید داشته باشند و به دنبال گزینه‌های ارزان قیمت‌تر بروند. اگر بخواهیم از اهمیت خرید جاروبرقی بوش صحبت کنیم، می‌توانیم به ویژگی‌های جذاب و خارق العاده آن اشاره کنیم که این ویژگی‌ها در هر محصولی مشاهده نمی‌شوند. چند نمونه از مهم‌ترین مزایا و ویژگی‌های جاروبرقی بوش عبارتند از:

  • جاروبرقی بوش به عنوان بهترین، حرفه‌ای‌ترین و قدرتمندترین جاروبرقی‌ها در بازار جهانی شناخته می‌شود.
  • این جاروبرقی‌ها مجهز به یک کمپرسور قدرتمند هستند که از توان مکش بالایی برخوردار است.
  • موتورهای کمپرسور به کار رفته در این محصولات، دارای تیغه‌های هوای پویا هستند که در بیشتر کردن قدرت موتور تاثیر بسزایی دارند.
  • موتور جاروبرقی بوش در عین حال که از قدرت بالایی برخوردار است، نسبت به موتور دستگاه‌های دیگر انرژی کمتری مصرف می‌کند.
  • سیستم فیلتراسیون دستگاه به گونه‌ای طراحی شده که از قدرت جذب بالایی برخوردار است و ریزترین ذرات گردوغبار را از بین می‌برد. کمپانی بوش برای جاروبرقی‌های تولید شده از فیلتر HEPA استفاده می‌کند که بیشترین درصد جذب گردوخاک را دارد.
  • جاروبرقی‌های بوش از نظر طراحی تنوع بسیار بالایی دارند و در ساخت آن‌ها از جدیدترین تکنولوژی‌های روز دنیا بهره گرفته شده است. بنابراین این محصولات جزء مدرن‌ترین لوازم خانگی هستند.
  • طول عمر جاروبرقی بوش نسبت به بسیاری از کالاهای موجود در بازار بیشتر است. این ویژگی باعث می‌شود تا شما در طولانی مدت نیاز به هزینه‌های هنگفت برای تعمیر یا تعویض دستگاه نداشته باشید.

نتیجه گیری

قدرت جاروبرقی بوش به واسطه موتورهای قدرتمندی است که در بدنه آن به کار رفته است. برند بوش در ساخت تمامی مدل‌های جاروبرقی از باکیفیت‌ترین و قوی‌ترین موتورها استفاده کرده که جریان هوای کالیبره و تیغه‌های هوای کاملا پویا باعث افزایش قدرت این قطعه شده‌اند. این موتورها در توان ۲۰۰۰، ۲۲۰۰ و ۲۵۰۰ وات تولید می‌شوند و به دلیل دارا بودن فیلتر هوای HEPA از قدرت جذب بالایی برای پاکسازی ذرات گردوغبار برخوردار هستند. شما می‌توانید به تناسب بودجه و نیاز خود هر کدام از انواع جاروبرقی با توان متفاوت را از خانه بوش تهیه کنید.

سوالات متداول

معمولا قدرت جاروبرقی را بر اساس نوع موتوری که در ساخت آن به کار رفته می‌سنجند. اما موتور نیز خود دارای بخش‌ها و اجزای مختلفی است که در عملکرد آن نقش دارند. از جمله این موارد می‌توان به فیلترهای هوا، بلبرینگ‌ها، سیم پیچ و آرمیچر اشاره کرد.
معمولا موتورهای به کار رفته در جاروبرقی‌های بوش در مدل‌ها با توان‌های مختلف تولید می‌شوند. اما این محصولات نسبت به بسیاری از موتورهای موجود در بازار از توان بالاتری برخوردار هستند. توان موتور جاروبرقی بوش می‌تواند در محدوده ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ وات باشد.
اگر جاروبرقی بوش شما در عملکرد خود دچار مشکل شد، بهتر است قبل از اینکه اقدام به تعویض موتور آن کنید. بخش‌های دیگر از قبیل؛ اتصالات و کابل‌ها، فیلترها، لوله خرطومی یا تلسکوپی و کیسه جاروبرقی را به طور کامل بررسی کنید. در صورت پر بودن کیسه، حتما آن را تخلیه کنید. اگر فیلتر دچار آسیب شده آن را تعمیر یا تعویض کنید. در صورتی که مانعی بر سر راه لوله وجود دارد آن را برطرف کنید و اگر اتصالات دچار پارگی یا آسیب شده‌اند این مشکل را حل کنید.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *