فر توکار بهتره یا روکار

فر توکار بهتره یا روکار

فر یکی از جذاب‌ترین و پرکاربردترین لوازم آشپزخانه است که می‌توان به کمک آن انواعی از غذاهای خوشمزه و لذیذ را آماده کرد. فرها از تکنولوژی خاصی برخوردار هستند و در مدل‌ها و برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. از نظرنوع طراحی و نحوه قرارگیری در محل فرها به دو گروه توکار و روکار تقسیم می‌شوند. یکی از سوالات مهمی که اغلب خریداران در زمان خرید از فروشندگان کالا می‌پرسند این است که فر توکار بهتر است یا فر روکار؟ برای اینکه بتوانید محصول مورد نظر و مناسب خود را زودتر پیدا کنید بهتر است قبل از مراجعه به فروشگاه این دو محصول را از جهات گوناگون مقایسه کرده و ویژگی‌ها و قابلیت‌های هر کدام را بررسی کنید. برای انتخاب فر توکار یا روکار در ادامه این مطلب با ما همراه باشید.

فر توکار یا فر روکار؟ این می‌تواند اولین سوالی باشد که بسیاری از افراد در زمان خرید فر از خود یا فروشندگان محصول می‌پرسند. این محصولات با توجه به نوع ساخت و طراحی از قابلیت‌های متفاوتی برخوردار هستند. بنابراین شما به عنوان خریدار فر باید ابتدا نیازها و انتظارات خود را از محصول مشخص کنید و مطابق با این انتظارات فری را انتخاب نمایید که بیشترین کاربرد را برای شما داشته باشد.

فرها در برندهای مختلفی تولید می‌شوند و اولین نکته‌ای که باید در خرید این محصولات به آن توجه داشته باشید اعتبار برند سازنده آن است. به عنوان مثال، برند بوش یکی از معتبرترین و شناخته شده‌ترین برندهای خارجی در زمینه تولید لوازم خانگی است که انواعی از فر را در مدل‌ها و طرح‌های مختلف بازار عرضه می‌کند. در مدل‌های جدید فر بوش قابلیت‌ها و امکاناتی در نظر گرفته شده که این محصولات می‌توانند در بسیاری از مواقع فرایند پخت و آماده‌سازی غذا را با سرعت بیشتری نسبت به اجاق گاز بوش انجام دهند.

به همین دلیل امروزه استفاده از فر نسبت به گذشته بیشتر رایج شده است و در هر خانه‌ای متناسب با تعداد اعضای آن می‌توان یکی از انواع فر توکار یا فر روکار را مشاهده کرد. برای اینکه بتوانید به یک انتخاب ایده‌آل و مناسب در زمان خرید برسید، در ادامه به مقایسه این دو محصول می‌پردازیم.

فر توکار و روکار

مقایسه فر توکار و روکار از نظر ظاهری

یکی از مهم‌ترین دلایل افزایش فروش محصولات توکار بوش هماهنگی و سازگاری بیشتر آن‌ها با سبک دکوراسیون آشپزخانه‌های امروزی است. اگر شما جزء آن دسته از افرادی هستید که به نحوه چیدمان لوازم آشپزخانه‌تان اهمیت زیادی می‌دهید، حتماً باید به سراغ فر توکار بروید. فرهای توکار جذابیت بیشتری به فضای آشپزخانه می‌بخشند و باعث شیک‌تر شدن دکوراسیون آن می‌شوند.

فر تو کار همانطور که از نامش پیداست در داخل کابینت قرار می‌گیرد. بنابراین فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال نکرده و این از شلوغ شدن بیش از حد آشپزخانه جلوگیری می‌کند. این فرها در ابعاد و اندازه‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند و شما می‌توانید با توجه به فضایی که برای قرارگیری فر در نظر گرفته‌اید یکی از مناسب‌ترین انواع آن را تهیه کنید.

فرهای توکار از نظر طراحی ظاهری و جنس بدنه در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند که رایج‌ترین آن‌ها فرهای شیشه‌ای و استیل هستند. گاهی نیز این محصولات به صورت ترکیبی از شیشه و استیل ساخته می‌شوند که طرفداران خاص خود را دارند. بنابراین شما برای ست کردن لوازم آشپزخانه خود با فر، قدرت انتخاب بالایی خواهید داشت.

در مقابل، فرهای روکار همانطور که از نامشان پیداست قابلیت جایگیری در داخل کابینت یا دیوار را نداشته و در واقع باید روی کابینت قرار بگیرند. این تولیدات شباهت ظاهری زیادی به مایکروفر دارند. برای اینکه مطمئن شوید کدام یک از انواع فر توکار یا فر روکار را تهیه کنید، باید به مزایا و معایب این دو محصول پی ببرید.

  • از نظر نحوه جایگیری و هماهنگ بودن با سبک‌های جدید دکوراسیون آشپزخانه، معمولا فرهای توکار گزینه بهتر و مناسب‌تری هستند، چرا که فضای کمتری را اشغال می‌کنند.
  • اما زمانی که شما تصمیم به تغییر دکوراسیون آشپزخانه خود می‌گیرید، فرهای روکار انتخاب مناسب‌تری هستند، چرا که قابلیت جابجایی داشته و حمل آن‌ها به بخش دیگری از آشپزخانه راحت‌تر است.

مقایسه فر توکار و روکار از نظر میزان ظرفیت

در انتخاب فر توکار یا فر روکار یکی از مهم‌ترین فاکتورهایی که بسیاری از خریداران به آن توجه می‌کنند ظرفیت و فضای داخلی دستگاه است. اگر شما به تنهایی زندگی می‌کنید قطعاً نیازی به یک فر بزرگ با ظرفیت بالا نخواهید داشت و می‌توانید از محصولات کم ظرفیت‌تر نیز برای امور خود استفاده کنید.

اما خانواده‌های پرجمعیت قطعاً برای طبخ غذا نیاز به یک فر بزرگ‌تر با ظرفیت بالاتر دارند. بنابراین در این مورد نمی‌توانیم به طور قطع بگوییم کدام یک از انواع فر توکار و روکار بهتر است. اما می‌توانیم یک مقایسه کلی در مورد میزان ظرفیت و فضای داخلی آن‌ها داشته باشیم.

معمولاً فرهای توکار از ظرفیت داخلی بیشتری برخوردار هستند. به همین دلیل احتمال سوختگی غذا در آن‌ها کمتر است. علاوه بر این، فر توکار این قابلیت را دارد که به صورت همزمان چند غذای متنوع و مختلف را آماده کند. فرهای توکار همچنین مجهز به جوجه گردان هستند که تنوع طبخ غذا را در آن‌ها بیشتر می‌کند. حال آن که فر روکار از ظرفیت کمتری برخوردار است.

مقایسه فر توکار و روکار

مقایسه فر توکار و روکار از نظر نحوه پخت

یکی دیگر از قابلیت‌های ویژه و منحصر به فرد فر توکار نحوه حرارت دهی آن به غذا است. از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود غذا در فر توکار طبخ بهتری داشته و یکدست سرخ شود حرارت دهی یکنواخت آن است. اما همانطور که در بخش قبل اشاره کردیم فر روکار ظرفیت کمتری دارد و به دلیل همین کم بودن فضا‌، احتمال اینکه بر اثر بی‌توجهی شما غذا را بسوزاند وجود دارد.

یکی از نکات بسیار مهمی که در رابطه با این دو محصول باید به آن اشاره کنیم، نحوه تنظیم دمای آن‌ها در شروع و پایان کار است. فر توکار در مقایسه با فر روکار بعد از تنظیم دما زودتر گرم و آماده پخت غذا می‌شود. همچنین پس از پایان فرایند پخت، محصولات توکار سریع‌تر از دما افتاده و خنک می‌شوند.

مقایسه فر توکار و روکار از نظر سطح امنیت

قطعاً یکی از مواردی که در زمان خرید لوازم آشپزخانه باید به آن توجه داشته باشید سطح ایمنی آن هاست. فر توکار در مقایسه با فر روکار امنیت بیشتری دارد. حال تصور کنید این محصولات توسط شرکت‌ها و کمپانی‌های بزرگی همچون کمپانی بوش ساخته شده باشند. قطعاً سطح ایمنی آن‌ها به شکل چشمگیری افزایش خواهد یافت. یکی از دلایل محبوبیت فر توکار بوش سطح امنیت بالا و مجهز بودن به قفل کودک است.

مقایسه فر توکار و روکار از نظر قیمت

اگر بخواهیم به مقایسه قیمت فر بپردازیم به نظر شما کدام یک از محصولات مقرون به صرفه‌تراست؟ فر توکار یا فر روکار؟ از نظر قیمت، فر روکار معمولاً گزینه مقرون به صرفه‌تری به شمار می‌رود. فر توکار به عنوان جدیدترین و آخرین نسخه از فر در بازار شناخته می‌شود. به همین دلیل از نظر قیمت کمی گران‌تر است.

همچنین از آن‌جایی که این نوع فر به شیوه خاصی در محل مورد نظر نصب می‌شود، برای قرار دادن آن در داخل دیوار یا کابینت باید حتماً تخصص و مهارت کافی داشت. به همین دلیل برای نصب فر نیاز به کمک گرفتن از افراد متخصص است که برای این موضوع نیز باید هزینه‌ای را در نظر گرفت.

پس به طور کل می‌توان گفت آن دسته از افرادی که در خرید و نصب فر با محدودیت بودجه روبرو هستند بهتر است به سراغ فر روکار بروند که قیمت معقولانه‌تری دارد و برای قرار دادن آن روی کابینت به هیچ تخصص و مهارت خاصی نیاز نیست.

فر توکار یا روکار

مقایسه فر توکار و روکار از نظر تنوع

از نظر تنوع طرح و مدل معمولاً فرهای توکار متنوع‌تر از فرهای روکار هستند. بنابراین شما در انتخاب بین محصولات توکار معمولاً با محدودیت خاصی مواجه نیستید و می‌توانید متناسب با سبک و فضای دکوراسیون آشپزخانه خود بهترین نوع آن را انتخاب کنید. اما در مقابل از آن‌جایی که فرهای روکار تنوع مدل محدودتری دارند باید برای پیدا کردن محصول مورد نظر خود کمی بیشتر جستجو کنید.

نتیجه گیری

برای انتخاب فر توکار یا فر روکار باید فاکتورهای متعددی را در نظر داشته باشید و با توجه به قابلیت‌ها و شرایط هر محصول مناسب‌ترین نوع آن را انتخاب کنید. از نظر ظرفیت، یکنواخت بودن فرایند پخت غذا و تنوع مدل، فر توکار شرایط ایده‌آل‌تری دارد. با اینکه فرهای توکار از نظر قیمت کمی گران‌تر از فرهای روکار هستند، اما شیک بودن طراحی ظاهری، امنیت بالا و قابلیت‌های بیشتر این محصولات باعث شده تا مشتریان استقبال بیشتری از این نوع فر داشته باشند.

سوالات متداول

در خصوص کیفیت ساخت محصولات نمی‌توانیم بگوییم یک محصول نسبت به دیگری تمایز و برتری دارد. این موضوع کاملاً وابسته به شرکت تولید کننده کالاست. به هر اندازه که شرکت تولید کننده از متریال با کیفیت‌تر و بهتری در ساخت محصولات خود استفاده کند قطعاً کالا استانداردهای بالاتری خواهد داشت. شما برای خرید انواع فر توکار و روکار می‌توانید با کمی جستجو به بهترین و با کیفیت‌ترین محصولات دست پیدا کنید.

در مورد نحوه عملکرد و چگونگی طبخ غذا می‌توان گفت فر توکار شرایط ایده‌آل‌تری دارد. این فر می‌تواند حجم بیشتری از غذا با تنوع بالا را در مدت زمان مشخصی آماده کند.

یکی از مهم‌ترین دلایل امنیت بیشتر فر توکار مجهز بودن آن به قفل کودک است.

4.6/5 - (12 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *