نکات انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه

نکات انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه

هر خانه‌ای به یک ماشین لباسشویی برای شستشوی تمیز و سریع البسه نیاز دارد. اما انتخاب یک ماشین لباسشویی خوب که هماهنگ با نیازهای شما باشد و از قیمت مناسبی برخوردار باشد، گاهی دشوار است. اگر قصد خرید ماشین لباسشویی مناسب خانواده خود را دارید، بهتر است با نکات انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه توجه کنید.

ماشین لباسشویی یک از پرکاربردی‌ترین و ضروری‌ترین لوازم خانگی است که در صورت خرابی یا عدم دسترسی به آن، به سرعت کمبود آن احساس می‌شود. با توجه به افزایش قیمت لوازم خانگی و آشپزخانه، خرید هر محصولی به ویژه ماشین لباسشویی نیازمند توجه دقیق و درست در زمان انتخاب و خرید است. زیرا با یک انتخاب نادرست ممکن است نه تنها هزینه گزافی برای خرید ماشین لباسشویی کرده باشید؛ بلکه، هزینه تعمیر  و تعویض آن به مراتب بیشتر خواهد بود. به همین منظور پیش از خرید لباسشویی بهتر است از یک راهنمای خرید خوب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه استفاده کنید تا خریدی مناسب و به صرفه داشته باشید.

انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه

هنگام خرید ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه به نکاتی باید توجه کرد؟

به صورت کلی، در خرید هر محصولی باید عوامل متعددی را در نظر گرفت تا با تعیین دقیق نیازهای شما منطبق با آن عوامل بهترین گزینه را برای خود بیابید. برای انتخاب درست ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه موارد زیر حائز اهمیت هستند.

ظرفیت ماشین لباسشویی

شاید بتوان اصلی‌ترین عامل در انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه را ظرفیت ماشین لباسشویی دانست. ظرفیت ماشین لباسشویی به وزن لباس‌های خیس شده در هر دوره شستشو اشاره دارد که افزودن لباس با وزن بیشتر از ظرفیت مشخص دستگاه، آسیب‌های جدی را به موتور و دستگاه شما وارد می‌کند. از این رو، بهتر است در زمان انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه خود عمل کنید.

ماشین لباسشویی‌های با ظرفیت زیاد مانند ماشین ظرفشویی 8 یا 10 کیلوگرمی کاملاً مناسب خانواده‌های با جمعیت زیاد است. اگرخانواده‌ای با جمعیت کمتر دارید، ماشین لباسشویی با ظرفیت 6 یا 7 کیلوگرمی مناسب خانه شما می‌باشد.

برنامه های شستشو

با پیشرفت فناوری، ماشین لباسشویی تنها یک لگن ساده برای خیس خوردن البسه نیست. برندهای معتبر و موفق جهانی با ارائه مدل‌های جدید ماشین لباسشویی خود، برنامه‌های شستشوی متنوعی را برای دستگاه خود قرار داده‌اند تا شستن البسه را ساده‌تر کرده و آسیب کمتری به البسه در زمان شستشو وارد شود. در زمان خرید ماشین لباسشویی بوش و استفاده از آن فراموش نکنید که می‌توانید از برنامه‌های مخصوص شستشوی البسه حساس همچون پنبه و ابریشم و پتو استفاده کنید.

تعداد برنامه‌های شستشو در مدل‌های مختلف و برندهای مختلف متفاوت است. با این وجود، برنامه‌های زیر در اغلب مدل‌های لباسشویی طراحی شده وجود دارد.

سر و صدا

چه خانواده پرجمعیت باشید، چه کم جمعیت؛ صدای ماشین لباسشویی می‌تواند آزاردهنده باشد. از این رو، فارغ از انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه، گزینه‌ای را انتخاب کنید که کمترین میزان صدا را داشته باشد. میزان صدای لباسشویی بر اساس دسی بل بیان می‌شود که هر چه کمتر باشد، صدای کمتری را در محیط تولید می‌کند. برای آگاهی از انواع مدل‌های لباسشویی بوش و میزان صدای تولیدی آن‌های می‌توانید به سایت نمایندگی لباسشویی بوش تهران رفته و میزان صدای تولیدی را در مدل‌های مختلف با هم مقایسه کنید.

مصرف انرژی

یکی از هزینه‌هایی که برای هر خانواده در نظر گرفته می‌شود، هزینه مصرف انرژی و آب است. با انتخاب صحیح ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه خود می‌توانید میزان مصرف برق و آب خود را کنترل کرده و در نهایت از هزینه قبض‌های مصرفی خود بکاهید. البته با پیشرفت تکنولوژی، مدل‌های هوشمندی از لباسشویی طراحی شده‌اند که فارغ از ظرفیت نهایی خود، بر اساس حجم البسه درون دستگاه و نوع برنامه شستشو میزان مصرف برق و آب را کنترل می‌کند.

میزان جا گیر بودن ماشین لباسشویی

یکی از عواملی که ممکن است افراد در زمان انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه به آن کمتر توجه کنند، ابعاد ماشین لباسشویی است. بهتر است پیش از انتخاب، فضای مورد نیاز برای قرارگیری لباسشویی خود را اندازه‌گیری کرده و محصولی مناسب برای آن فضا تهیه کنید.

به عنوان مثال، اغلب ماشین لباسشویی بوش سری 4 دارای ابعاد حدودی 60 سانتی متر عرض، 85 سانتی متر ارتفاع و 60 سانتی متر عمق هستند و عموماً به صورت توکار و مبله می‌باشند.. در مقابل، ماشین لباسشویی‌های درب از بالا، به محیطی نیاز دارند که امکان دسترسی به درب ماشین از بالا فراهم باشد و اغلب کمی بزرگتر از مدل‌های درب از جلو هستند.

سرعت چرخش

سرعت خشک شدن البسه برای بسیاری از خانواده‌ها به خصوص خانواده‌هایی که فرزند کوچک دارند، اهمیت بسیار بالایی دارد. از این رو، اگر قصد خرید ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه را دارید، توصیه می‌شود به دور موتور لباسشویی دقت کنید. هرچقدر دور موتور بیشتر باشد، سرعت چرخش لگن در مرحله خشک کن بیشتر شده و خشک شدن البسه بهتر و سریع‌تر انجام می‌شود.

ظرفیت ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه

انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه و دفعات شستشوی البسه

همانطور که گفته شد انتخاب ظرفیت مناسب ماشین لباسشویی به میزان زیادی به جمعیت خانواده و میزان شستشوی البسه بستگی دارد.

به صورت کلی، اگر خانواده پرجمعیتی هستید که هفته‌ای دوبار لباس‌های خود را می‌شویید، انتخاب ماشین لباسشویی با ظرفیت بالا به شما توصیه می‌شود. اما اگر استفاده از ماشین لباسشویی در خانه شما به صورت چند روز در میان یا روزانه است، بهتر است یک لباسشویی با ظرفیت کم را انتخاب کنید.

اگر خانواده کم جمعیتی هستید، بهترین انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه شما، ماشین لباسشویی کم ظرفیت است. معمولاً به خانواده‌هایی که به تازگی ازدواج کرده‌اند (زوج هستند) یا افراد مجرد توصیه می‌شود ماشین لباسشویی 6 کیلوگرمی را خریداری کنند.

خانواده‌های متشکل از 3 عضو با انتخاب ماشین لباسشویی با ظرفیت 7 کیلوگرمی انتخاب هوشمندانه‌ای را انجام می‌دهند.

خانواده‌های 4 نفره نیز می‌توانند برای انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانه به سراغ ماشین لباسشویی با ظرفیت 8 کیلوگرمی بروند. در نهایت خانواده‌های 5 نفره به بالا با انتخاب ماشین لباسشویی 10 کیلوگرمی به بالا می‌توانند با خیال راحت به شستشوی انواع البسه بپردازند.

نکته مهم دیگری که باید به آن توجه کرد این است که ظرفیت ماشین لباسشویی را نباید تنها منوط به تعداد البسه دانست. به عنوان مثال، پتو جزو البسه‌ای به شمار می‌آید که فضای زیادی را در ماشین لباسشویی اشغال می‌کند. اما البسه‌های همچون حوله یا شلوار جین با وجود کم حجم بودن، در زمان شستشو وزن زیادی پیدا می‌کنند؛ از این رو، بهتر است فراموش نکنید در حین شستشو یک سوم حجم لگن لباسشویی را پر کنید تا فشاری به موتور نیاید و کیفیت شستشو بهتر باشد.

سوالات متداول

به صورت کلی، کیفیت بالا، بدنه محکم، طراحی چشم‌نواز، طول عمر زیاد، برنامه‌های شستشو متنوع، کارایی زیاد و به صرفه در مصرف انرژی ازجمله دلایل محبوبیت این سری از محصولات بوش است. در مقابل، قیمت به مراتب بالاتر از نمونه‌های ساده و تنوع زیاد برنامه‌ها می‌تواند برای برخی از افراد ناپسند باشد.

پتو و البسه بزرگ همچون روتختی که با جذب آب در فرآیند شستشو وزن آن‌ها زیاد می‌شود، نیاز به ماشین لباسشویی‌های با ظرفیت بالا دارد. به صورت کلی، ماشین لباسشویی با ظرفیت 8 کیلوگرمی به بالا می‌تواند انتخاب مناسبی برای شستن البسه بزرگ باشد.

سخن آخر

از آنجایی که ماشین لباسشویی از اجزای اصلی زندگی امروزی به شمار می‌روند، انتخابی محصولی که بیشترین هماهنگی را با نیازهای شما و خانواده‌تان داشته باشد، اهمیت بسیار زیادی دارد. با انتخاب ماشین لباسشویی با توجه به جمعیت خانواده خود، نه تنها محصولی هماهنگ با نیازهای خانواده‌تان را تهیه کرده‌اید؛ بلکه در هزینه‌های خود نیز صرفه‌جویی نموده‌اید.

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *