راهنمای جامع خرید کولر گازی بوش + تشخیص کولر اصل بوش از تقلبی

کولر گازی بوش اصل

خرید کولر گازی بوش به دلیل کیفیت و طول عمر بالا آن، گزینه مناسبی برای مشتریان است؛ اما انتخاب و خرید این محصول از میان مدل‌های متنوع آن، به راحتی امکان‌پذیر نخواهد بود. ورود انواع تقلبی این محصولات نیز دشواری این انتخاب را دو چندان می‌کند. از این رو لازم است قبل از اقدام به خرید کولر گازی برند بوش از محصولات لوازم خانگی بوش، راهنمای خرید این محصول را مطالعه کنید. بر همین اساس و بنا به درخواست زیاد مخاطبان، در این مقاله به ارائه راهنمای خرید این محصول و نحوه تشخیص کولر گازی بوش از تقلبی خواهیم پرداخت.

معرفی کولرهای گازی بوش

کولر اصلی بوش بر اساس متدهای روز دنیا طراحی و ساخته می‌شود. در ضمن در ساخت آنها از قطعات اصل استفاده شده است. به همین جهت نیز دارای راندمان کاری بالایی بوده و طول عمر نسبتاً زیادی دارد. برند بوش با توجه به سابقه زیادی که در عرصه تولید انواع لوازم برقی دارد، انواع کولرهای گازی را طراحی و روانه بازار کرده است. از این رو دست خریداران در انتخاب مدل‌های مختلف آن باز خواهد بود. این محصولات در توان‌های مختلفی طراحی شده‌ و قادر به رفع نیاز کاربران با توجه به شرایط موجود هستند.

شما با خرید این محصولات، به جز کیفیت این محصولات، می‌توانید از طول عمر بالا و هزینه‌های پایین تعمیر و نگهداری آن‌ها نیز آسوده خاطر باشید.

معرفی مدل‌ها و سری‌های مختلف کولر گازی بوش

خرید کولر گازی بوش

به هنگام خرید کولر گازی بوش به این نکته توجه کنید که این برند، کولرهای گازی را در مدل‌ها و سری‌های مختلفی طراحی کرده است؛ بنابراین لازم است تا با این مدل‌ها آشنا بوده و نیازهای خود را بسنجید. سپس با توجه به نتایج به دست آمده می‌توانید بهترین مدل این محصولات را خریداری کنید.

از مدل‌ها و سری‌های مختلف کولر گازی بوش اصل آلمان می‌توان به کولرهای گازی فقط سرد، فقط سرمایشی پیستونی، بدون اینورتر، اینورتری، دیواری و ایستاده اشاره کرد. هر کدام از این مدل‌ها دارای مزیت‌ها و معایبی بوده و در ظرفیت‌های مختلفی تولید شده‌اند. از این رو برای نیازهای ویژه‌ای، کارآمد خواهند بود.

تکنولوژی‌ها و امکانات به کار رفته در کولر گازی بوش

برند بوش از برندهای پیشرو در طراحی و تولید انواع لوازم برقی مدرن است. به همین دلیل خریداران کولر اصلی بوش از کیفیت و قابلیت‌های این دستگاه، رضایت کامل خواهند داشت. از ویژگی‌های بارز این محصولات می‌توان به زیبایی و سادگی ظاهری آنها اشاره کرد. اما اگر از ظاهر این محصولات بگذریم باید به برخورداری آنها از تکنولوژی‌های روز دنیا اشاره‌ای داشته باشیم. بوش در تولید تمامی کولرهای گازی‌ خود بر استفاده از فناوری‌های جدید تأکید داشته و سعی بر آن دارد با استفاده از این فناوری‌ها، راندمان کاری تولیدات خود را افزایش دهد.

کولرهای گازی برند بوش قابلیت پرتاب باد در چهار جهت مختلف را دارند. این محصولات از مصرف انرژی پایینی برخوردار هستند و در رده محصولات کم مصرف قرار می‌گیرند؛ بنابراین با خرید کولر گازی بوش و راه اندازی آن در منزل، محل کار و…، شاهد کاهش هزینه‌های انرژی خواهید بود.

مجهز بودن به فیلترهای داخلی به منظور جذب آلودگی‌های هوا و گرد و غبار از دیگر مشخصات این محصولات هستند. در ضمن این فیلترها قابل شستشو بوده و به راحتی می‌توان آنها را بعد از خشک شدن، در دستگاه نصب کرد.

کولر گازی بوش ساخت کجاست؟

شرکت اصلی بوش در کشور آلمان قرار دارد. در گذشته نیز تمامی فعالیت‌های آن در کارخانه این برند در آلمان انجام می‌شد؛ اما امروزه به منظور گسترش سطح فعالیت‌های خود و کاهش هزینه‌های تولید، کارخانه‌هایی را چندین کشور مختلف دنیا احداث کرده است.

همین امر نیز باعث می‌شود تا خریداران کولرهای گازی این برند با این پرسش مواجه شوند که کولر اصلی بوش ساخت کجا است؟

در پاسخ باید چنین عنوان کنیم که هر کدام از کارخانه‌های این برند در کشورهای مختلف، در زمینه تولید یکی از محصولات این برند فعالیت دارد. تمامی محصولات و تجهیزات سرمایشی بوش نیز در کشور چین تولید می‌شوند. البته توجه داشته باشید که فعالیت‌های این کارخانه، تحت نظارت دقیق کارخانه مرکزی آن در آلمان است. از این رو هیچ نگرانی از بابت کیفیت این محصول بوش نداشته باشید.

کیفیت کولر گازی بوش

کولر گازی اصلی بوش

در مورد کیفیت کولر اصل بوش باید چنین عنوان کنیم که این محصولات دارای طراحی حرفه‌ای هستند و در ساخت آنها از بهترین متریال استفاده شده است. استفاده از قطعات اورجینال در ساختمان این محصولات نیز از دیگر ویژگی‌های آنها به شمار می‌آید؛ بنابراین به هنگام خرید کولر گازی بوش نباید دغدغه‌ای در مورد نوع کارکرد دستگاه و کیفیت آن داشته باشید.

این کولرهای گازی در رده مصرف انرژی A+++ قرار دارند. با توجه به سیستم کارکرد محیطی تعبیه شده در آنها، قادر به فعالیت در آب و هوای گوناگونی بوده و حتی در مناطق حاره‌ای و گرم نیز دارای بهترین کارکرد هستند. تولید کمترین میزان صدا، برخورداری از کمپرسور قدرتمند و مقاوم در برابر دماهای مختلف، تعبیه گاز مبرد از نوع R410a، سیستم یخ زدایی در کمپرسور و عملکرد هوشمندانه دستگاه از دیگر مشخصات این محصول هستند.

تعدادی از بهترین مدل‌های کولر گازی بوش

خریداران کولر اصلی بوش باید به این نکته دقت کنند که این محصول در مدل‌های مختلفی تولید شده است.

هر کدام از این مدل‌ها با توجه به مشخصاتی که دارند، دارای ظرفیت‌های مختلفی بوده و قادر به کار در محیط‌هایی با ابعاد مختلف هستند؛ اما گذشته از این موارد، اگر بخواهیم چند مدل از بهترین کولرهای گازی برند بوش را معرفی کنیم باید به محصولات زیر اشاره نماییم:

·        کولر گازی بوش اینورتر 14000

·        کولر گازی اینورتر 30000 بوش

·        کولر گازی اینورتر بوش 24000

·        کولر گازی اینورتر بوش 18000

اهمیت توجه به اصل بودن کولر گازی بوش

به دلیل این که برخی از افراد سودجو با چسباندن برچسب و لیبل های تقلبی بر روی کولرهای گازی تقلبی، آنها را به جای کولر گازی بوش به فروش می‌رسانند باید به اصل بودن این محصولات به هنگام خرید توجه کرد. چنانچه به هنگام خرید کولر گازی بوش نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشید ممکن است محصولی با کیفیت پایین خریداری کنید.

در این حالت، قطعات اصلی این محصولات به سرعت از کار می‌افتند. این امر باعث افزایش هزینه‌های تعمیر و در نهایت، بالا رفتن هزینه‌های خرید می‌شود. این در حالی است که کیفیت کولر گازی بوش اصل، بسیار بالا بوده و ندرت شاهد خرابی در این محصولات هستیم.

این محصولات تقلبی بدون ضمانت به فروش می‌رسند. در نتیجه نمی‌توانید از خدمات پس از فروش کولر گازی برند بوش نیز بهره‌مند شوید. در ضمن امکانات این کولرهای گازی تقلبی در مقایسه با انواع اصل آنها، بسیار کمتر است. با توجه به این گفته‌ها، سعی کنید کولر اصلی بوش را تهیه کرده و از کیفیت و کارایی آن لذت ببرید.

روش‌های تشخیص کولر گازی بوش اصل از تقلبی

قیمت کولر گازی بوش

قیمت کولرهای گازی همانند دیگر محصولات، مدام در حال افزایش است. همین امر باعث می‌شود خریداران به هنگام انتخاب محصولات مورد نظر، حساسیت زیادی نشان دهند. این امر در مورد خرید کولرهای گازی بوش نیز صادق است.

وجود انواع تقلبی این محصولات در بازار نیز این حساسیت را افزایش می‌دهد، زیرا خریداران دوست ندارند هزینه زیادی پرداخت کنند و در نهایت، صاحب کولر گازی تقلبی شوند. به همین جهت باید با نحوه تشخیص کولر گازی بوش اصل آلمان با انواع تقلبی آن آشنا باشید.

برای این کار، چندین روش مختلف وجود دارد که می‌توانید به هنگام خرید کولر گازی بوش از آنها استفاده کنید. این روش‌ها به شرح زیر هستند:

توجه به نام دستگاه

بوش به عنوان یکی از برترین برندهای فعال در زمینه طراحی و تولید انواع کولر گازی، در طول سال، مدل‌های مختلفی از این محصول را طراحی و روانه بازار می‌کند. هر کدام از این مدل‌ها دارای نام‌های اختصاصی هستند.

اما اگر توجه داشته باشید کولرهای گازی تقلبی معمولاً با نام‌های تقلبی در بازار موجود هستند. افراد شیاد برای فروش این محصولات، همواره از چند نام ثابت برای انواع آنها استفاده می‌کنند؛ بنابراین در صورتی که به هنگام خرید کولر اصلی بوش، متوجه شدید در مرکز فروش این محصولات، چند مدل مختلف از آن با نام‌های یکسان عرضه می‌شوند، باید در اصل بودن آنها شک کرد.

توجه به کارکرد کولر گازی

کولرهای گازی بوش دارای راندمان کاری بالایی هستند و از طول عمر بالایی نیز برخوردار هستند. از این رو به ندرت دچار خرابی شده و نیاز به تعمیرات پیدا می‌کنند. این در حالی است که انواع تقلبی این محصولات به دلیل وجود قطعات تقلبی در آنها، در مدت زمان اندکی با خرابی مواجه خواهند شد.

کولرهای گازی تقلبی دارای مصرف انرژی بالایی هستند و بازدهی کمی دارند؛ بنابراین اگر بعد از خرید کولر گازی بوش و راه اندازی آن متوجه افزایش هزینه‌های مصرف انرژی ساختمان شدید و یا ایرادی در عملکرد آن مشاهده کردید باید به تقلبی بودن محصول خریداری شده پی ببرید.

دقت به شماره سریال دستگاه

بوش به عنوان یکی از بزرگ‌ترین تولیدکنندگان کولر گازی در دنیا برای هر کدام از محصولات خود، شماره سریال و کدهای اختصاصی در نظر می‌گیرد. خریداران این محصولات با استفاده از این کدها، قادرند تقلبی یا اصل بودن آنها را ثابت کنند. به این صورت که این کدها را در سایت خرید محصولات وارد کنند. به این ترتیب تمامی مشخصات محصول در سایت، نمایش داده می‌شود.

این در حالی است که اگر به هنگام خرید کولر گازی بوش، محصولی تقلبی را انتخاب کنید و مشخصات و کدهای موجود بر روی بسته‌بندی دستگاه را وارد سایت فروش کنید، محصولی با این مشخصات نمایش داده نمی‌شود؛ بنابراین توصیه کارشناسان این است که همواره به کدهای درج شده بر روی محصولات، دقت کنید.

توجه به بسته‌بندی کولر گازی

برندهایی مانند بوش برای این که محصولات باکیفیت خود را به صورت صحیح و سالم به دست خریداران برسانند معمولاً از بسته‌بندی شیک و مقاوم استفاده می‌کنند؛ اما افراد سودجو برای این که در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنند، کولرهای گازی تقلبی را در بسته‌بندی‌های معمولی و غیراستاندارد که کیفیت مناسبی هم ندارند به بازار عرضه می‌کنند.

شما می‌توانید کولر اصلی بوش را با توجه به بسته‌بندی آن نیز شناسایی کنید. به این صورت که اگر بسته‌بندی محصول مورد نظر دارای ظاهری شیک و آراسته بوده و با استفاده از متریال درجه یک ساخته شده باشد می‌توانید تا حدودی مطمئن شوید که محصول خریداری شده، اصل است.

توجه به گارانتی کالا

برند بوش به منظور بهره‌مندی کاربران محصولات این شرکت از خدمات پس از فروش، تمامی تولیدات خود را به صورت ضمانتی به مشتریان عرضه می‌دارد. در صورت بروز مشکل در این محصول، کاربران می‌توانند با استفاده از خدمات پس از فروش کولر گازی بوش، نسبت به رفع این ایرادات اقدام کنند. بنابراین باید به هنگام خرید کولر گازی بوش به شماره سریال شرکت ارائه کننده این خدمات توجه کنید. با بررسی این شماره از طریق سامانه شماره ملی می‌توانید به اعتبار این گارانتی پی ببرید. در ضمن توجه داشته باشید که بر روی کارت گارانتی، هولوگرام نیز نصب شده باشد.

توجه به نگارش برند کولر گازی

به نحوه نگارش نام برند بر روی محصول، بسته‌بندی و کارت گارانتی دقت کنید. در بسیاری از موارد مشاهده شده است که در کولرهای گازی تقلبی، نام برند به صورت غلط و با حرف اضافه یا کمتر یا با هجای اشتباه درج شده است. در صورتی که به هنگام بررسی‌ها، متوجه وجود این اشتباهات شدید، از کنار آن به راحتی نگذرید. این موضوع نشانه‌ای است که بیان می‌کند کولر اصلی بوش را انتخاب نکرده‌اید.

توجه به برچسب‌های کولر گازی

برخی از افراد سودجو برای این که مشتریان خود را گول بزنند از برچسب‌ها و لیبل های تقلبی بر روی محصولات استفاده می‌کنند. این برچسب‌ها دارای ظاهری زیبا و چشم نواز هستند. از این رو برخی از مشتریان را دچار سردرگمی می‌کنند. این در حالی است که اگر به برچسب لوازم اصل و اورجینال دقت کنید، هیچ کدام از برندهای معتبر اروپایی، تصویر پرچم کشور خود را بر روی لیبل ها چاپ نمی‌کنند.

از این رو توصیه می‌شود به هنگام انتخاب و خرید کولر گازی بوش به این برچسب‌ها توجه کنید. اگر متوجه وجود تصویر پرچم کشوری بر روی این لیبل ها شدید مطمئن شوید که محصول منتخب شما از نوع تقلبی است.

توجه به ظرفیت کولر گازی

یکی از مواردی که به افراد سودجو کمک می‌کند تا مشتریان را دچار گمراهی کرده و در نتیجه، محصولات تقلبی را به آنها بفروشند، فروش محصولات با ظرفیت‌های کاذب است. همه می‌دانند که هر چه ظرفیت دستگاه‌ها بیشتر باشد، قیمت آنها نیز افزایش پیدا می‌کند. این مسئله باعث شده تا فروشندگان متقلب، کولرهایی با ظرفیت پایین را به نام کولرهای با ظرفیت بالا به خریداران بفروشند.

در این حالت ممکن است خریدار به جای خرید کولر اصلی بوش با ظرفیت بالا، کولری با ظرفیت پایین بخرد؛ اما قیمت کولر با ظرفیت زیاد را بپردازد.

توجه به نوشته‌های روی موتور کولر گازی

هرگز گول نوشته‌های حک شده بر روی موتور دستگاه را نخورید. برخی از فروشندگان با حک کردن نوشته‌ها و یا نام برند بر روی موتور دستگاه، سعی دارند تا آنها را به جای کولر گازی بوش اصل آلمان به فروش برسانند. این در حالی است که حک کردن این نوشته‌ها با استفاده از لیزر، به راحتی امکان‌پذیر است. از این رو نباید به این نوشته‌ها اعتماد کنید.

توجه به لوازم جانبی دستگاه

یکی از مواردی که به هنگام خرید کولر گازی بوش به شما کمک می‌کند از اصل بودن محصول منتخب خود مطمئن شوید، اطمینان از وجود لوازم جانبی دستگاه در بسته‌بندی آن است. برند بوش در بسته‌بندی محصولات خود، لوازمی چون دفترچه راهنما، کارت گارانتی، کابل و لوازمی از این قبیل را نیز به خریداران ارائه می‌کنند؛ بنابراین باید به هنگام خرید و یا تحویل محصول، داخل بسته‌بندی را بررسی کنید.

اگر بسته‌بندی محصول فاقد این لوازم بود باید این موضوع را به فروشنده گزارش کنید. در این حالت، فروشنده موظف به ارائه تمامی این لوازم است. در غیر این صورت مطمئن شوید که محصول خریداری شده، تقلبی است.

توجه به وجود برچسب فنی

کولر اصلی بوش دارای برچسب فنی است. این برچسب‌ها بر روی بدنه تمامی کولرهای گازی و بسته‌بندی آنها قرار دارد. این برچسب در مورد قطعات و اجزای تشکیل دهنده محصول، اطلاعاتی به مصرف کنندگان ارائه می‌کند. از جمله این اطلاعات می‌توان به مواردی نظیر نوع گاز مبرد، کشور سازنده کولر گازی، میزان برق مصرفی توسط دستگاه، مدل دستگاه، نوع کمپرسور و… اشاره کرد.

با بررسی این اطلاعات از طریق سایت‌های معتبر فروش این محصولات، اصل یا تقلبی بودن محصول خریداری شده امکان‌پذیر است.

توجه به نوع گاز دستگاه

در تولید کولر اصلی بوش از گاز مبرد r410a استفاده شده است. این گاز برای محیط زیست هیچ گونه خطری نداشته و در کنار آن، باد خنک‌تری نیز تولید می‌کند. این امر سبب می‌شود تا کولرهای گازی این برند در دماهای بالا نیز امکان کارکرد مناسب داشته باشند و به خوبی هوا را تهویه کند. با توجه به این ویژگی نیز قیمت این محصولات در مقایسه با انواع مشابه آن از برندهای دیگر، بالاتر است.

اما این موضوع در کولرهای گازی تقلبی بوش رعایت نمی‌شود. گاز مورد استفاده در این محصولات از نوع r22 است. این گاز تأثیرات سویی بر محیط زیست گذاشته و کارایی دستگاه را کاهش می‌دهد. در ضمن از قیمت کمتری هم برخوردار است. به همین جهت به هنگام خرید کولر گازی بوش باید به نوع گاز مورد استفاده در آن دقت شود، زیرا ممکن است افراد سودجو با استفاده از این گاز در کولرهای گازی تقلبی، سعی در افزایش سود خود داشته باشند.

توجه به نوع موتور دستگاه

کیفیت کولر گازی بوش به سبب استفاده از موتورهای پیستونی در ساختمان آنها بالا می‌رود. موتورهای پیستونی دارای کیفیت و کارکرد بالایی بوده و طول عمر مناسبی دارند. به همین جهت نیز به خوبی قادر به تأمین انرژی مورد نیاز برای کارکرد دستگاه هستند؛ اما در انواع تقلبی این محصولات از موتورهای روتاری استفاده می‌شود. این موتورها دارای قیمت پایین هستند و در ازای آن بازدهی پایینی نیز دارند.

برای تشخیص کولر اصلی بوش از انواع تقلبی باید اطلاعات کامل در مورد این موتورها داشته باشید و آنها را بررسی کنید.

نکات مهم خرید کولر گازی بوش

انواع کولرگازی بوش

در صورتی که با توجه به ویژگی‌های مثبت کولرهای گازی بوش و کیفیت و کارکرد مناسب آنها، قصد خرید این محصولات را دارید باید به نکات مهمی در این زمینه دقت کنید. نکات مهم به هنگام خرید این محصولات عبارت‌اند از:

از مراکز معتبر، خرید کنید: برای خرید محصول اصل باید از مراکز مجاز و معتبر خرید کنید. به منظور خرید کولر گازی بوش نیز به نمایندگی‌های رسمی این برند مراجعه کنید. به این ترتیب می‌توانید از اصل بودن کالای خریداری شده و اعتبار گارانتی ارائه شده مطمئن باشید.

این کار به شما اجازه می‌دهد در صورت وجود هر گونه مشکل در دستگاه، از خدمات پس از فروش بوش استفاده کرده و مشکل را برطرف کنید.

گول تخفیف‌های قابل توجه را نخورید: کولر گازی بوش اصل آلمان در مقایسه با محصولات مشابه از برندهای دیگر، دارای قیمت بیشتری است. این امر به دلیل کیفیت و راندمان بالای این محصولات است.

از این رو اگر به هنگام خرید، فروشنده تخفیف‌های قابل توجهی برای شما در نظر گرفت مطمئن شوید که محصول انتخابی، تقلبی است.

کیفیت را فدای قیمت پایین نکنید: کولر اصلی بوش با قیمت‌های مشخصی به فروش می‌رسد. برای اطلاع از این قیمت‌ها به سایت‌های مختلفی سر بزنید؛ اما اگر متوجه شدید که این محصولات در یک مرکز فروش و یا سایتی با قیمت بسیار پایین‌تر عرضه می‌شود در اصل بودن آن شک کنید.

نظرات کاربران در مورد کولر گازی بوش

در طول سال‌هایی که انواع کولر گازی بوش در ایران به فروش می‌رسد، مشتریان مختلفی از نقاط مختلف کشور نسبت به خرید آنها اقدام کرده‌اند. با توجه به نظرات در مورد این محصول بوش می‌توان دریافت که تقریباً تمامی کاربران این محصولات از کیفیت کولر بوش، کارکرد آن در مناطق مختلف و در نتیجه، خرید کولر گازی بوش راضی بوده‌اند. با توجه به نظرات کاربران این محصولات و نظر کارشناسی متخصصین این حوزه، استفاده از کولرهای گازی این برند در مناطق مختلف امکان‌پذیر است.

به این صورت که رطوبت هوا هیچ تأثیری بر برد اینورتر این محصولات ندارد. از این رو استفاده از آن در مناطق شمالی کشور می‌تواند پاسخ گوی نیاز کاربران باشد. قدرت بالای موتور این دستگاه نیز باعث شده تا این کولرها در مناطق گرم و خشک به صورت کارآمد ظاهر شوند. در ضمن استفاده از گاز مبرد r410a در این محصولات، امکان تولید باد خنک در مناطق حاره‌ای را نیز فراهم آورده است.

کلام آخر

خرید این محصول بوش از بهترین گزینه‌ها برای افرادی است که درصدد خرید کولر گازی باکیفیت هستند. اگر شما نیز جزو این افراد هستید توصیه می‌شود برای خرید کولر اصلی بوش، مطالب بیان شده در این مقاله را به دقت مطالعه کنید. به این ترتیب می‌توانید به راحتی کولر گازی بوش تقلبی را از  اصل آن تشخیص دهید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *