اشتباه رایج در تهیه قهوه باکیفیت

اشتباهات رایج در تهیه قهوه باکیفیت

قهوه یکی از نوشیدنی‌های بسیار خوشمزه و پرطرفدار در دنیاست که به روش‌های مختلفی آماده می‌شود. اگر می‌خواهید قهوه شما طعمی فوق‌العاده و بی‌نظیر داشته باشد، بایستی نکات زیادی را در آماده‌سازی قهوه به خاطر داشته باشید. از اشتباهات مهم در تهیه قهوه که باعث بد مزه شدن آن می‌شود می‌توان به استفاده از قهوه بی‌کیفیت و تجهیزات نامرغوب اشاره کرد. گاهی اوقات حتی به کار بردن قهوه درجه یک هم به تنهایی نمی‌تواند نتیجه قابل قبولی به شما ارائه کند. برای آماده کردن یک فنجان قوه ناب قطعا به دستگاه قهوه ساز نیاز خواهید داشت. ما در این مطلب تصمیم داریم به معرفی یک قهوه ساز با کیفیت بپردازیم و شما را با ویژگی‌های این محصول آشنا کنیم.

فوت و فن‌های تهیه یک قهوه بی نظیر

طعم، رایحه و غلظت قهوه از مهم‌ترین فاکتورهایی هستند که می‌توان براساس آن‌ها کیفیت قهوه را سنجید. اگر قهوه شما آبکی می‌شود و یا تلخی آن بیش از حد معمول است، احتمالا در روند آماده‌سازی قهوه دچار اشتباهاتی شده‌اید. از آن جایی که برخی افراد اطلاعات چندانی در مورد قهوه ندارند، هنگام دم کردن قهوه، خطاهایی می‌کنند. از جمله اشتباهات مهم در تهیه قهوه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از قهوه کهنه که عطر و بوی نامطبوعی به آن بخشیده و طعم قهوه را تلخ و بدمزه می‌کند.
  • استفاده از قهوه سازهای معیوب و بی‌کیفیت
  • آب نامرغوب و بی‌کیفیت
  • آسیاب نامناسب
  • به اندازه نبودن مقدار قهوه (کم یا زیاد بودن آن)
  • بی‌توجهی به درجه حرارت دما و…

این موارد تنها بخشی از اشتباهاتی هستند که باعث می‌شوند کیفیت نهایی قهوه افت کند. با به خاطر سپردن این نکات و رعایت آن‌ها می‌توانید به راحتی یک قهوه خوش عطر و خوش طعم برای خود آماده کنید. اما یکی از مواردی که باید بیشتر به آن پرداخت، دقت در انتخاب قهوه ساز است.

اشتباهات مهم در تهیه قهوه

قهوه سازها در مدل‌ها و برندهای مختلفی به بازار عرضه می‌شوند. عملکرد هر کدام از این محصولات و کیفیت نهایی قهوه تولید شده توسط آن‌ها متفاوت است. بنابراین بسیار ضروری است که با برندهای معتبر قهوه ساز آشنا شوید. قهوه ساز بوش، یکی از با کیفیت‌ترین و بهترین انواع قهوه ساز در بازار است که توسط نمایندگی‌های مختلف به بازار عرضه می‌شود. در بخش‌های آتی با ویژگی‌ها و قابلیت‌های این دستگاه آشنا می‌شویم.

با قهوه ساز بوش بهترین قهوه روزانه را نوش جان کنید

قهوه ساز بوش یکی از محبوب‌ترین انواع لوازم خانگی بوش است که به دلیل قابلیت‌های منحصر به فرد خود به فروش بالایی رسیده است. این قهوه ساز در مدل‌های متنوعی موجود است و علاقمندان می‌توانند به تناسب بودجه خود هر کدام از انواع آن را خریداری کنند.

اگر کیفیت قهوه اهمیت زیادی برای شما دارد، پس حتما به یک قهوه ساز بوش نیاز خواهید داشت. برند بوش با در نظر گرفتن نیاز مشتریان و استفاده از جدیدترین فناوری‌های روز دنیا در ساخت محصولات خود، انواعی از قهوه ساز رومیزی و توکار را در اختیار متقاضیان قرار داده است. هر کدام از این دستگاه‌ها در جایگاه خود بسیار کاربردی هستند و می‌توان با استفاده از آن ها، لیستی از انواع مختلف قهوه از جمله، اسپرسو، لاته، آمریکانو و… را تهیه کرد.

یکی از مزیت‌های رقابتی قهوه ساز بوش، گارانتی و ضمانت محصول است که برای تمامی دسته‌بندی‌های آن در نظر گرفته شده است. بنابراین خریداران می‌توانند انواع قهوه ساز بوش را همراه با گارانتی آن خریداری کنند. در ادامه با چند نمونه از مدل‌های مختلف قهوه ساز بوش آشنا می‌شویم.

قهوه ساز بوش مدل TKA8013

همانطور که گفتیم یکی از اشتباهات مهم در تهیه قهوه، استفاده از دستگاه قهوه ساز نامرغوب و بی‌کیفیت است. قهوه ساز بوش مدل TKA8013 یکی از جذاب‌ترین و شیک‌ترین قهوه سازهای عرضه شده به بازار است که توانی برابر با ۱۱۶۰ وات دارد. این دستگاه با قدرت بالای خود در آماده‌سازی قهوه، بخش مهمی از نگرانی افراد را در تهیه قهوه باکیفیت از بین برده است.

قهوه ساز بوش مدل TKA8013

شما می‌توانید با استفاده از این قهوه ساز به راحتی و در کوتاه‌ترین زمان ممکن یک فنجان قهوه درجه یک برای خود آماده کنید. ظرفیت این قهوه ساز چیزی حدود ۱.۲۵ لیتر است که با این ظرفیت می‌تواند نزدیک به ۱۵ فنجان قهوه ناب و درجه یک به شما ارائه کند. قهوه ساز مجهز به سیستم خاموشی خودکار بوده و جنس قوری آن از پیرکس بسیار مقاوم است. فیلتر به کار رفته در این قهوه ساز، قابلیت تعویض دارد. بنابراین اگر زمانی احساس کردید که قهوه شما کیفیت همیشگی را ندارد، می‌توانید با تعویض فیلتر دستگاه، مجددا کیفیت تولید قهوه را افزایش دهید.

قهوه ساز بوش مدل TKA8633

این قهوه ساز نیز در برخی از ویژگی‌ها با نمونه قبلی مشترک است. توان دستگاه ۱۱۶۰ وات، قابلیت آماده‌سازی ۱۵ فنجان قهوه به دلیل ظرفیت بالای دستگاه، خاموشی خودکار، فیلتر قابل تعویض و… از مهم‌ترین ویژگی‌های قهوه ساز بوش مدل TKA8633 هستند.

از خصوصیات بسیار جذاب این دستگاه که احتمالا برای شما هم می‌تواند جالب باشد، قابلیت رسوب‌زدایی قهوه ساز است. رسوب می‌تواند در گذر زمان دستگاه قهوه ساز را با مشکل مواجه کرده و کیفیت سطح عملکرد آن را کاهش دهد. در نتیجه کیفیت عطر، طعم و رایحه قهوه نیز افت می‌کند. این دستگاه با قابلیت رسوب‌زدایی می‌تواند تا حد زیادی از بروز این مشکلات جلوگیری کند. عملیات رسوب‌زدایی دستگاه را می‌توان با استفاده از دکمه Calc’nClean  فعال کرد.

قهوه ساز بوش مدل TKA6A043

توان این دستگاه ۱۲۰۰ وات است و ظرفیت قوری آن به گونه‌ای است که می‌تواند ۱۰ الی ۱۵ فنجان قهوه را برای هر بار دم آوری قهوه، آماده کند. از قابلیت‌های ویژه این قهوه ساز می‌توان به؛ گرم نگهدارنده قهوه، رسوب زدایی، سیستم ضد چکه و…اشاره کرد.

روی این قهوه ساز یک دکمه مخصوص با نشان +Aroma وجود دارد که به طور خاص برای رایحه قهوه مورد استفاده قرار می‌گیرد. در واقع با استفاده از این دکمه می‌توان عطر خوشی در قهوه ایجاد کرد. این قهوه ساز از جنس پلاستیک درجه یک ساخته شده و بسیار مقاوم است.

قهوه ساز بوش مدل TIS 65621RW

توان مصرفی این دستگاه ۱۵۰۰ وات است. ظرفیت قهوه ساز ۱.۷ لیتر است. قابلیتی در این قهوه ساز در نظر گرفته شده به نام One Touch Double Cup این قابلیت به دستگاه امکان می‌دهد تا انواعی از قهوه‌های خوش طعم همچون اسپرسو، کافه لاته و لاته ماکیاتو را با کیفیت بالا آماده کند. این قهوه ساز می‌تواند دو فنجان قهوه و خامه را به طور همزمان آماده کند.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *