این اشتباهات را در استفاده از ماشین لباسشویی بوش انجام ندهید!

این اشتباهات را در استفاده از ماشین لباسشویی بوش از دست ندهید

اگر می‌خواهید لباسشویی شما عمر زیادی داشته باشد و کمتر خراب شود، باید نحوه استفاده درست از این دستگاه را بدانید. بیشتر افراد به درستی از لباسشویی استفاده نمی‌کنند و با مرتکب شدن اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی بوش سبب بروز مشکل در آن می‌شوند. ما در اینجا با بیان این اشتباهات شما را از آنها آگاه  می کنیم تا حفظ بهتر ماشین لباسشویی بوش شما کمکی کرده باشیم.

اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی

چه اشتباهاتی باعث آسیب به ماشین لباسشویی می‌شود؟

در حین استفاده از ماشین لباسشویی بوش باید روش استفاده از آن را بدانید تا حین استفاده باعث آسیب به دستگاه نشوید. در اینجا به ذکر این اشتباهات می‌پردازیم:

  • وسایل سنگین را روی لباسشویی قرار ندهید.
  • لباس‌هایی را که داخل ماشین قرار داده‌اید باید از نظر جنس و رنگ با هم متفاوت نباشند.
  • دهانه تهویه‌ای که در پایین این دستگاه وجود دارد باید توجه کنید مسدود نشود.
  • از خم یا کشیدن شدن سیم این وسیله برقی جلوگیری کنید.
  • پیچ اتصال آب را بررسی کنید تا شل نباشد، در صورت شل بودن، با نشتی آب مواجه خواهید شد.
  • توجه کنید بر روی آن اسپری حشره کش نپاشید.
  • بیش از حد ظرفیت دستگاه، داخل آن لباس نریزید.
  • از ترکیب مواد شوینده داخل آن استفاده نکنید و از هر مواد شوینده‌ای نیز به اندازه کافی استفاده کنید.
  • با ابزار تیز برای تمیز کردن درام ماشین استفاده نکنید.
  • فیلتر آن را جهت جلوگیری از مسدود شدن تمیز کنید.
  • هرگز فرش در ماشین لباسشویی نشویید.
  • درب آن را محکم ببندید.
  • در زمان اتصال لباسشویی از متصل بودن سیم ارت اطمینان حاصل کنید.
  • توجه کنید بعضی چیزها را در ماشین قرار ندهید. مانند اشیا فلزی، لباس‌های کوچک، لباس و کفش گلی و لباس‌های ضد آب

اشتباهات استفاده از ماشین لباسشویی بوش

بررسی اشتباهات استفاده از لباسشویی بوش

همیشه توجه کنید زهکش‌ها و ورودی‌ها بسته باشند تا نشتی ایجاد نشود. چون در صورت بسته نبودن آن‌ها، در صورت قرار گرفتن ماشین در دمای صفر درجه دچار خرابی می‌شود. در صورت رخ دادن چنین اتفاقی باید شلنگ‌های ورودی آب را جدا کنید یا ماشین را در حالت خشک کن قرار دهید و آن را راه اندازی و سپس آب را تخلیه کنید.

برخی افراد لباسشویی را در حمام قرار می‌دهد و این باعث بروز مشکلات زیادی می‌شود. مثلا آلودگی‌های لباس‌ها وارد سرویس بهداشتی شده و رطوبت این محیط نیز از عمر دستگاه می‌کاهد. توجه کنید آن را در آشپزخانه نصب کنید و در زمان شستشو نیز لباس زیر را جدای از لباس‌های دیگر شستشو دهید تا آلودگی‌های لباس زیر وارد دیگر لباس‌ها نشود. در کل سعی کنید لوازم خانگی بوش را به هیچ وجه در معرض رطوبت قرار ندهید، چون باعث کاهش عمر آن می شود.

سعی کنید لباس‌های کشی را با لباسشویی نشویید زیرا دمای بالای آب دستگاه ممکن است به لباس آسیب وارد کند. برخی افراد چند روز لباس‌های خود را داخل این وسیله قرار می‌دهند تا بعد از زیاد شدنشان کم کم آن‌ها را بشویند که این باعث پخش آلودگی‌ها در بین دیگر لباس‌ها می‌شود.

توجه کنید لباس‌های زیپ دار را داخل لباسشویی نگذارید، زیرا زیپ باعث آسیب به درام دستگاه می‌شود. اگر زیپ بر روی درام خراش وارد کند به پنل شیشه‌ای نیز آسیب می‌رسد. اگر مجبور هستید لباس زیپ دار را داخل آن بشویید توجه کنید که زیپ در حالت بسته باشد. قبل از انداختن لباس داخل لباسشویی دقت کنید سکه داخل جیب‌های آن نباشد. همچنین توجه کنید بیش از حد با آب سرد لباس‌ها را نشویید زیرا آب سرد باعث آسیب به لباسشویی خواهد شد. لباس خیس داخل ماشین نریزید زیرا این لباس بوی نامطبوع ایجاد می‌کند.

نکات مهم در مورد استفاده از ماشین لباسشویی بوش

بالش‌های دوخته شده با کرک، پر، پشم و فوم نباید با لباسشویی شسته شوند، چون باعث خراب شدن آن می‌شوند. وسایل خیلی بزرگ و قابل اشتعال نیز نباید داخل دستگاه قرار گیرند.

داخل لباسشویی را مرتب بررسی کنید تا از عدم وجود کپک در آن اطمینان حاصل کنید. لذا بعد از هر بار استفاده درب آن را باز بگذارید و داخل مخزن و لاستیک‌های اطراف درب را با دستمال خشک کنید. دقت کنید از مواد شوینده زیاد داخل دستگاه استفاده نکنید زیرا مواد شوینده زیاد باعث آسیب به کنترل پنل حساس دستگاه خواهند شد. همچنین مواد شوینده داخل لباسشویی رسوب می‌کنند و حباب‌های ایجاد شده از این مواد نیز برای لباسشویی مضر هستند.

توجه کنید بیش از ظرفیت لباسشویی بار داخل آن نریزید. زیرا این باعث سایش یاتاقان خواهد شد و لباس‌ها نیز چروک خواهند شد. هر از چند گاهی نیز آلاینده‌ها و رسوبات مواد شوینده را از لوله کشی پاک کنید و مرتب سطح داخلی و خارجی را تمیز کنید. همچنین توجه کنید با دستمال نرم و آب گرم داخل دستگاه را بشویید. فیلتر پایین را نیز با برس کوچک و مواد شوینده تمیز کنید و در زمان تمیز کردن باید توجه کنید دستگاه به برق وصل نباشد. به خاطر اینکه قیمت ماشین لباسشویی بوش بالاست، تا جایی ممکن به حفظ سلامت آن کمک کنید و به حتما آن را از خانه بوش خریداری کنید.

شستن لباس کودک و لباس ظریف را باید با برنامه ملایم انجام دهید و شستشو لباس چرب را باید با شستشو قوی انجام دهید. لباس‌هایی که زیاد کثیف نیستند را نیز با شستشو سریع بشویید. در صورت تراز نبودن لباسشویی، دچار لرزش حین کار و سر صدا خواهد شد، به همین دلیل باید پایه‌های آن را به درستی تنظیم کنید.

نکات مهم استفاده از ماشین لباسشویی بوش

جهت شستشوی لباس‌های رنگی باید اطمینان حاصل کنید که لباس نم ندهد، جهت اطمینان از این مورد نیز باید لباس‌ها را داخل آب بخیسانید اگر رنگ ندادند آن‌ها را داخل لباسشویی بریزید. اگر لباس رنگی، رنگ پس بدهد و در دستگاه آن را با سایر لباس‌ها قرار دهید سایر لباس‌ها از آن رنگ می‌گیرند. حوله‌های خیلی بزرگ را داخل این وسیله قرار ندهید، زیرا آب زیادی به خود می‌گیرند و سنگین می‌شوند و امکان دارد نسبت به ظرفیت ماشین وزن بیشتری داشته باشند. در مورد پتو نیز این مطلب صدق می‌کند و بهتر است پتو را داخل ماشین لباسشویی بوش قرار ندهید. چون پتو با جذب آب وزنش سه برابر خواهد شد.

هر کسی که با لباسشویی کار می‌کند باید با روش کارکردن با آن آشنا باشد. دقت کنید اتصال دستگاه توسط افراد باتجربه در نمایندگی‌ها انجام شود. همچنین بعد از اتصال دستگاه، در قسمت آب و برق آن تغییری ایجاد نکنید. بعد از تمام شدن فرایند شستشو آب و برق آن را قطع کنید. در صورت بروز هرگونه مشکل در لباسشویی با نمایندگی بوش در تهران تماس بگیرید. جهت استفاده از این دستگاه بهتر است راهنمای دفترچه آن را مطالعه کنید تا بهتر بتوانید با آن کار کنید.

قبل از استفاده از آن مواد شوینده را متناسب با مدلش انتخاب کنید. اگر پوست حساسی دارید از مواد شوینده سازگار با پوست استفاده کنید.

اگر لباس کودک خود را در لباسشویی شستشو می‌دهید، باید از مواد شوینده مخصوص لباس کودک استفاده کنید. لباس‌های خیلی کثیف را با لباس‌های نسبتا تمیز مخلوط نکنید. مثلا لباس کاری که سیاه و کثیف است را با دیگر لباس‌ها داخل دستگاه نریزید.

به برچسب مراقبت از لباس نیز توجه کنید بعضی لباس‌ها به دلیل ظریف بودن باید با آب سرد و دور موتور کم شسته شوند و برخی را باید با دست شستشو داد. می‌توانید جهت نرم کردن برخی لباس‌ها جهت جلوگیری از چرک شدن، از نرم کننده استفاده کنید، ولی باید توجه داشته باشید استفاده بیش از حد این نرم کننده باعث سست شدن الیاف لباس و چرب شدن آن می‌شود و در نتیجه براحتی گرد و خاک را به خود جذب خواهد کرد. شستشو برخی لباس‌ها در لباسشویی باید با تنظیمات خاصی انجام شود تا به الیاف پارچه آسیب وارد نشود و لباسشویی نیز دچار مشکل نشود.

نتیجه گیری

اگر می‌خواهید لباسشویی بوش شما عمر زیادی داشته باشد و سال‌های سال بدون نگرانی و دردسر از آن استفاده کنید باید روش درست استفاده کردن از آن را بدانید. با دانستن این می‌توانید کاملا بهینه‌تر از دستگاه استفاده کنید. ما در این مقاله تمامی اشتباهات رایج در مورد استفاده از این وسیله را ذکر کردیم با رعایت تمامی این نکات مسلما دوام لباسشویی شما بالا خواهد رفت و در طولانی مدت امکان بروز مشکل در آن وجود نخواهد داشت. ماشین لباسشویی بوش یکی از بهترین لباسشویی و برترین برندها است که کیفیت مثال زدنی آن بر سر زبانهاست. شما با مطالعه راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش می‌توانید متناسب با نیاز و بودجه خود این محصول را خریداری کنید.

سوالات متداول

بهتر است در لباسشویی بوش از مایع مخصوص لباسشویی سازگار با مدل دستگاه استفاده کنیم. چون پودر با رسوب کردن در نقاط مختلف لباسشویی باعث خراب شدن آن می‌شود.
خیر در زمان شستشو بهتر است ملحفه، لباس رنگی، لباس سفید و لباس‌های با جنس مخصوص و ظریف جداگانه شسته شوند. همچنین لباس‌هایی که رنگ پس می‌دهند را نباید با سایر لباس‌ها در این دستگاه قرار داد.
در زمان شستشو لباس باید به ظرفیت لباسشویی توجه کنید و بر اساس ظرفیت آن لباس داخلش بریزید.

پتو و حوله به دلیل اینکه حجم زیادی آب را جذب می‌کنند وزنشان سنگین می‌شود به همین دلیل باعث سنگینی لباسشویی و خراب شدن آن خواهند شد.

جهت جلوگیری از کپک زدن مخزن بعد از هر بار استفاده داخل آن و لاستیک دور درب را با دستمال خشک کنید.

لباس زیر را باید با دست جدا بشویید. زیرا میکروب‌های آن وارد دیگر لباس‌ها خواهد شد.
2.8/5 - (6 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *