راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

راهنمای خرید لباسشویی بوش

تنوع و تعدد محصولات بازار لوازم خانگی، از جمله ماشین لباسشویی بوش بسیاری از خریداران را دچار سردرگمی کرده است، چرا که آن‌ها نمی‌دانند هنگام خرید مناسب‌ترین لباسشویی دقیقا باید چه فاکتورهایی را مد نظر قرار بدهند. بدین منظور ما در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش تلاش کرده‌ایم برخی از مهم‌ترین موارد خرید لباسشویی بوش اعم از؛ ظرفیت محفظه، دور موتور، مدل باز شدن درب، امکانات و قابلیت‌ها و… را بررسی کرده و به به شما معرفی کنیم.

ماشین لباسشویی مد نظر شما دارای چه برندی است؟!

در دنیای پر رقابت امروز، این برندهای معروف و معتبر بین المللی هستند که استانداردها و سلایق را تعیین می‌کنند، پس اگر هنگام خرید ماشین لباسشویی این جمله را از دهان فروشنده شنیدید که؛ فلان برند فقط نان اسم و اعتبارش را می‌خورد! اصلا توجهی به آن نکنید چرا که پروسه برندسازی به خصوص در سطح جهانی کار بسیار سخت و پیچیده‌ای است.

سطح کیفیت، قیمت رقابتی، استفاده از تکنولوژی و فناوری به‌روز در تولید محصول، مخاطب شناسی و نیازسنجی بازار، خدمات پس از فروش و … همه‌ و‌ همه در برند شدن یک کسب‌و‌کار بسیار مؤثر هستند، بنابراین اولین گام هنگام خرید ماشین لباسشویی توجه به اسم و رسم محصول و کمپانی تولید کننده آن است.

در دنیای لوازم خانگی کمتر کسی است که نام برند بوش به گوشش نخورده باشد! این برند آلمانی سال‌ها است که به واسطه تولیدات باکیفیت، کاربردی، بادوام و بی‌نظیرش زبانزد عام‌وخاص در سطح جهان است.

در بازار، تولیدات مختلفی از دیگر برندها مانند؛ سامسونگ، ال‌جی و … وجود دارد، اما شنیدن نام لوازم خانگی بوش به عنوان یکی از سردمداران صنعت شست‌وشو، خود به تنهایی تضمینی است بر کیفیت و دوام محصول، که این امر مایه اطمینان خاطر و دلگرمی بیش از پیش خریدار خواهد بود.

ماشین لباسشویی بوش با ظرفیت مناسب را انتخاب کنید!

در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش، پرداختن به یکی از مهم‌ترین چالش‌های خریدار یعنی؛ انتخاب ظرفیت مناسب ماشین لباسشویی، امری ضروری و واجب است، چرا که برای بسیاری از خریداران همواره این دغدغه وجود دارد که؛ کدام یک از ماشین‌های لباسشویی ۶، ۷، ۸ یا ۹ کیلوگرمی بوش برای آن‌ها مناسب است.

در پاسخ باید بگوئیم؛ اولین فاکتور در انتخاب ماشین لباسشویی با گنجایش مناسب، توجه به سطح نیاز و تعداد افراد خانواده است. اگرچه از نظر رسمی و عرفی کمپانی تولیدکننده با توجه به استانداردهای تولیدی خود، لباسشویی ۶ کیلویی را مناسب خانواده‌های کم جمعیت، لباسشویی ۷ تا ۸ کیلویی را مناسب خانواده‌های با جمعیت متوسط و لباسشویی‌ ۹ کیلویی را برای خانواده‌هایی با جمعیت زیاد معرفی می‌کند، اما در نهایت این خود شما هستید که می‌توانید بر اساس نیاز و موارد استفاده، بهترین و مناسب‌ترین ظرفیت ماشین لباسشویی را برای خود انتخاب کرده و خریداری نمائید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی

به‌طور مثال ممکن است شما خانواده‌ای چهار نفره با دو فرزند کوچک داشته باشید، طبیعی است که میزان استفاده شما از ماشین لباسشویی بوش، بیشتر از یک خانواده چهار نفره با اعضای بزرگسال است! نکته دیگر اینکه، در سال‌های اخیر کمپانی بوش با اتکا به فناوری روز، موفق به تولید ماشین‌های لباسشویی با تکنولوژی تشخیص وزن شده است. بدین ترتیب پس از انداختن البسه، پارچه، ملحفه و … خود داخل دیگ لباسشویی، ماشین از طریق سنسورها، به‌طور هوشمند و اتوماتیک وزن لباس را محاسبه کرده و مطابق با آن پروسه آبگیری و شست‌وشو را انجام خواهد داد.

بنابراین اگر حتی خانواده‌ای کم‌ جمعیت دارید می‌توانید به جای خرید لباسشویی ۶ کیلویی، مدرن‌ترین و به‌روزترین ماشین‌های لباسشویی ۹ کیلویی بوش را بخرید و دیگر نگرانی از بابت پرداخت هزینه آب و برق بیشتر نداشته باشید، بدین ترتیب علاوه بر لباس‌های کم با خیالی راحت پتوها، پرده و … خود را نیز با ماشین لباسشویی بوش بشورید.

به دور موتور ماشین لباسشویی دقت کنید!

اجازه بدهید در این بخش از راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش به این موضوع مهم بپردازیم که اساسا منظور از دور موتور در لباسشویی چیست؟ بسیاری از افراد به اشتباه تصور می‌کنند که دور موتور نقش اساسی در قدرت نهایی و کارکرد ماشین لباسشویی دارد. البته که این طرز تفکر از ریشه غلط نیست اما همه چیز هم نیست!

در واقع دور موتور در ماشین لباسشویی، اشاره به نهایت قدرت موتور هنگام خشک کردن لباس و آبگیری آن دارد. نهایت  قدرت موتورهای ماشین لباسشویی بوش ۱۶۰۰ وات است که تنها می‌تواند چند درصد بیشتر از موتورهای ۱۴۰۰ واتی آب لباس‌ها را بگیرد، البته در شرایط عادی موتور لباسشویی بوش در حالت خشک‌کن، نهایتا روی دور ۱۴۰۰ وات قرار می‌گیرد مگر اینکه کاربر خود از طریق انتخاب برنامه شست‌وشویی خاص دور موتور را روی ۱۶۰۰ وات تنظیم نماید.

بدین ترتیب نام برند بوش ضامن کیفیت، استقامت و دوام موتورهای لباسشویی خود در تمام سری‌ها است و نیازی نیست که شما هنگام خرید ماشین لباسشویی، روی عدد قدرت موتور وسواس به خرج دهید، چرا که در مواردی دور موتور بالا موجب آسیب به بافت پارچه و البسه شما خواهد شد، بنابراین بهتر است هنگام خرید، ماشین لباسشویی با دور موتور مناسب را انتخاب کنید.

گارانتی و خدمات پس از فروش را جدی بگیرید!

خدمات پس از فروش و پشتیبانی از خریدار، دیگر فاکتور مهمی است که در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش باید به آن اشاره کنیم. طبیعتا هر وسیله الکتریکی دچار نقصان، خرابی و… خواهد شد بنابراین تضمین گارانتی و ارائه خدمات پس از فروش و تهیه قطعات اصل و اورجینال از جمله وظایف هر برند معروف و معتبری است.

خوشبختانه کمپانی بوش در این مورد بسیار قوی عمل کرده‌است. نمایندگی‌های بوش در سرتاسر جهان از جمله ایران آماده ارائه خدمات به مشتریان و خریداران هستند. اگرچه در سال‌های اخیر به علت تحریم‌های واردشده علیه ایران اینگونه خدمات با مشکلاتی روبه‌رو شده‌است و وجود ماشین‌های لباسشویی غیر اورجینال بوش خاطر خریداران را مشوش کرده‌است اما همچنان در این اوضاع نیز، خرید از نمایندگی‌های رسمی بوش می‌تواند خیال شما را بابت محصولی اصل و اورجینال راحت کند.

نمایندگی بوش در تهران از جمله معتبرترین نمایندگی‌های بوش در کشور است که انواع محصولات لوازم خانگی بوش اعم از؛ ماشین ظرفشویی، جاروبرقی، یخچال و فریزر، ماشین لباسشویی بوش و … را با گارانتی اصل و تضمین کیفیت محصول به خریدار تقدیم می‌کند، بنابراین شما می‌توانید از طریق وبسایت خانه بوش به صورت غیر حضوری و یا با مراجعه حضوری به نمایندگی بوش در تهران و شریعتی با اطمینان خاطر خریدی ایمن و راحت را تجربه کنید.

راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش

به مدل باز شدن درب لباسشویی توجه کنید!

باز هم در این بخش از راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش، به در نظر گرفتن سلیقه، توقع و نوع نیاز خود جهت خرید مناسب‌ترین ماشین لباسشویی تأکید می‌کنیم. در بازار لوازم خانگی بوش از نظر ساختار و مدل بازشدن درب، دو نوع لباسشویی وجود دارد؛ ماشین‌های لباسشویی درب از جلو و ماشین‌های لباسشویی درب از بالا.

  • ماشین لباسشویی درب از جلو: درب و دیگ اینگونه لباسشویی‌ها در جهت افقی قرار دارد و معمولا به سمت چپ باز می‌شود، بنابراین امکان قرار دادن لباس‌های بیشتری در داخل دیگ وجود خواهد داشت، بدین شکل در مدت زمانی کمتر حجم بیشتری از لباس‌ها شسته خواهند شد. نکته دیگر قیمت ماشین لباسشویی درب از جلو است که نسبت به لباسشویی‌های درب از بالا قیمت بالاتری دارند، البته باید به این موضوع توجه داشت که لباسشویی درب از جلو با کاهش دور موتور نسبت به ماشین‌ لباسشویی‌ درب از بالا و اختصاص زمان کمتر به دور خشک‌کن باعث کاهش هزینه‌های انرژی و برق می‌شود.
  • ماشین لباسشویی درب از بالا: در اینگونه لباسشویی‌ها درب و دیگ در قسمت بالای دستگاه قرار دارد و معمولا لباس‌ها به صورت دورانی در مرکز دیگ همزده می‌شوند که این امر در مواردی باعث آسیب به بافت پارچه و ایجاد اصطکاک در آن می‌شود‌. همچنین در لباسشویی‌های درب از بالا میزان مصرف آب، مواد شوینده و برق بیشتر است، مهم‌ترین حسن اینگونه لباسشویی‌ها آن است که می‌توانید در حین کار و بدون نیاز به بستن درب ماشین، لباس‌های جدید به دیگ اضافه کنید. این ماشین‌های لباسشویی مناسب خانواده‌های پر جمعیت نیستند.

با تسمه یا بدون تسمه بودن ماشین لباسشویی را مد نظر داشته‌باشید!

باتوجه به اینکه ماشین‌های لباسشویی به دو دسته تسمه‌ای و غیر تسمه‌ای تقسیم می‌شوند، قصد داریم تا در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش به بررسی هر دو آن‌ها بپردازیم.

  • ماشین لباسشویی بدون تسمه (Direct Drive): در این لباسشویی‌ها موتور در پشت دیگ قرار گرفته و مستقیما محفظه را به گردش در می‌آورد در نتیجه دیگر نیازی به استفاده از تسمه نیست. این مدل لباسشویی‌ها مزایایی بدین شرح دارند: مصرف بهینه انرژی، کاهش اصطکاک، افزایش سرعت خشک‌کن به بیش از ۳۰۰۰ دور در دقیقه و… . اما عیب بزرگ این لباسشویی‌ها آسیب پذیری موتور به دلیل نزدیکی آن به محفظه است در نتیجه این ماشین‌ها نسبت به ضربه و تغییرات ولتاژ حساسیت بیشتری دارند، همچنین هزینه تعمیر لباسشویی‌های بدون تسمه بسیار بیشتر است.
  • ماشین لباسشویی تسمه‌ای(Belt Drive): در این ماشین‌های لباسشویی موتور در کف ماشین قرار گرفته و از طریق تسمه، محفظه را به گردش در می‌آورد. مهم‌ترین مزیت این لباسشویی‌ها دوام و طول عمر بیشتر آن‌ها است‌، بنابراین حتی با ریختن لباس بیش از ظرفیت دیگ نیز آسیبی به موتور وارد نمی‌شود. در صورت صدمه نیز، تعمیر این لباسشویی‌ها بسیار آسان‌تر و کم‌ هزینه‌تر است، بنابراین کمپانی‌های بزرگ تولید کننده لباسشویی مانند بوش همچنان از موتورهای تسمه‌ای در تولیدات خود استفاده می‌کنند.

ماشین لباسشویی بوش مد نظرتان چه برنامه‌ و قابلیت‌هایی دارد؟!

ماشین‌های لباسشویی هوشمند امروزی دارای فناوری‌های پیچیده‌ای هستند که به واسطه آن کار شست‌و‌شو را به شکلی تخصصی با کمترین میزان آسیب به بافت پارچه و از طریق مصرف بهینه آب، مواد شوینده و برق ممکن می‌سازند. از این رو در راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش باید همواره به این موضوع توجه کنید که انتظار شما از یک ماشین لباسشویی خوب چیست؟

پاسخ این سؤال کمک می‌کند تا بدانید به چه برنامه‌هایی نیاز دارید و مطابق با آن هزینه کنید. بوش ماشین‌های لباسشویی خود را در سری‌های مختلف اعم از؛ سری ۲، ۴، ۶، ۸ و home professional تولید کرده‌است که سری ۸ و home professional جزو به‌روزترین، جدیدترین و مدرن‌ترین مدل‌های لباسشویی این کمپانی هستند. این لباسشویی‌ها دارای ۱۴ برنامه مختلف شست‌وشو شامل؛ شست‌وشوی شبانه، سریع، مخصوص لباس‌های کم حجم، لباس‌های ورزشی، حریر، پشمی و کاموایی، حساس یا آلرژیک، نخی و … هستند. در ادامه به معرفی برخی از مهم‌ترین تکنولوژی‌های به‌کار رفته در ماشین لباسشویی بوش نیز خواهیم پرداخت.

تکنولوژی I-DOS

یکی از چالش‌های مهم کاربران هنگام شستن لباس به وسیله  لباسشویی، تردید در ریختن اندازه درست و مناسب مواد شوینده داخل ماشین است. در واقع کاربران اغلب دچار این وسواس می‌شوند که با توجه به حجم لباس‌ها چه مقدار شوینده یا نرم کننده داخل آن بریزند؟ این مشکل در لباسشویی‌های مدرن بوش به لطف تکنولوژی I-DOS یا تنظیم مواد شوینده به کلی رفع شده‌است.

در این تکنولوژی مخزن جاگیری مواد شوینده توسط کاربر پر می‌شود، سپس ماشین از طریق سنسورهای هوشمند با در نظر گرفتن وزن، جنس و میزان کثیفی لباس مقدار مواد شوینده مورد نیاز را مصرف خواهد کرد. بدین ترتیب نه‌تنها در مقدار مصرف مواد شوینده صرفه جویی می‌شود، بلکه به طول عم موتور دستگاه نیز افزوده خواهد شد.

تکنولوژی Active Oxygen

سیستم شست‌وشوی لباس‌ها بدون مواد شوینده به‌منظور از بین بردن باکتری‌ها، تحت عنوان Active Oxygen دیگر فناوری هوشمندی است که لباسشویی بوش را از سایر رقبا متمایز می‌کند. در این شیوه شست‌و‌شو، کاربر لباس‌ها را بدون اضافه کردن مواد شوینده داخل دیگ قرار می‌دهد تا لباس‌ها با دمای آب پائین و از طریق وارد کردن مولکول‌های  اکسیژن به شکل مه سرد در ابتدا و انتهای چرخه شست‌وشو به‌طور کامل شسته شده و میکروب‌زدایی شوند. این برنامه گزینه مناسبی جهت شستن لباس‌های آلوده به میکروب، لباس‌های نوزاد و افراد حساس است تا از این طریق کاملا ضد عفونی‌شده و بوی بد آن‌ها از بین برود.

تکنولوژی EcoSilence Drive

موتورهای EcoSilence Drive بوش شما را از کابوس سروصدای زیاد و لرزش‌های مداوم ماشین لباسشویی حین شست‌و‌شو و خشک کردن لباس نجات می‌دهند. کمپانی بوش طی سال‌ها تلاش در عرصه تولید لوازم خانگی، توانسته‌است با اتکا به این تکنولوژی، صدای تولیدشده توسط ماشین لباسشویی را به کمترین میزان ممکن برساند، به‌گونه‌ای که با فعال کردن برنامه شست‌وشوی شبانه زمانیکه شما در خواب ناز هستید هیچگونه صدای آزاردهنده ناشی از کارکردن ماشین لباسشویی‌تان را نخواهید شنید. همچنین بوش با استفاده از پایه‌های بتنی، عایق‌بندی پیشرفته دیواره‌ها و فنرهای مخصوص نگه‌دارنده محفظه توانسته‌است لرزش دستگاه حین خشک کردن لباس‌ها را به حداقل برساند.

نکات خرید ماشین لباسشویی بوش

تکنولوژی Active water

تکنولوژی بی‌نظیر Active water مصرف آب و انرژی را در لباسشویی‌های بوش به حداقل آن می‌رساند. این قابلیت طی سه فرآیند؛ سنسور کنترل، سیستم دراگ و رساندن آب بهینه، به شکلی هوشمند و اتوماتیک متناسب با جنس پارچه، کثیفی و وزن آن انجام می‌شود.

تکنولوژی Vario Drum

بوش با ابداع تکنولوژی Vario Drum امکان از بین بردن سخت‌ترین لکه‌ها را ممکن ساخته است. بدین ترتیب با نفوذ بیشتر و سریع‌تر آب و مواد شوینده به منافذ پارچه، انواع لکه‌ها را از بین برده و بدون فشار بیشتر به موتور موجب تمیزی بهتر لباس‌ها می‌شود.

آیا لباسشویی مورد پسندتان دارای برچسب انرژی است؟

سرانجام در این قسمت از راهنمای خرید ماشین لباسشویی بوش، به یکی از مهم‌ترین نکات خرید لباسشویی که اکثر افراد از آن غافل می‌شوند رسیدیم. میزان مصرف انرژی به خصوص در ماشین لباسشویی به عنوان یک دستگاه الکتریکی پر مصرف، از اهمیت بالایی برخوردار است. بدین ترتیب هنگام خرید ماشین لباسشویی، حتما به برچسب انرژی نصب شده روی دستگاه دقت کنید چرا که این برگه میزان مصرف بهینه انرژی در دستگاه مد نظرتان را به روشنی نمایان می‌کند.

بوش جزو تولید کننده‌های مطرح جهانی است که همواره به حفظ محیط زیست و استفاده بهینه از انرژی‌های موجود در آن توجه ویژه داشته‌است، از این رو تمامی تولیدات بوش دارای برچسب انرژی سبز با کلاس انرژی+++A هستند. ماشین لباسشویی بوش نیز با دارا بودن این برچسب میزان مصرف آب، برق و مواد شوینده را به شکلی اصولی و درست مصرف و کنترل می‌کند تا این دستگاه با نهایت قدرت و بالاترین عملکرد، لبا‌س‌ها را به شکلی تمیز و سالم بشوید.

بودجه شما برای خرید ماشین لباسشویی چقدر است؟!

قطعا در کنار فاکتورهای مختلف، نهایتا بودجه شما و قیمت محصول است که تعیین می‌کند کدام یک از مدل‌های ماشین لباسشویی بوش را بخرید! از آنجائیکه لباسشویی‌های مدرن بوش از تکنولوژی روز و برنامه‌های متعدد برخوردار هستند طبیعتا دارای قیمت‌ بالاتری نیز هستند.

بدین ترتیب، توصیه ما این است که هنگام خرید ماشین لباسشویی بوش، تنها برنامه‌های متعدد و متنوع دستگاه را ملاک قرار ندهید، چرا که بسیاری از آن‌ها ممکن است برای شما هیچ کارایی‌ای نداشته‌باشند. از این رو مجبور هستید برای قابلیت‌هایی که از آن استفاده‌ای نمی‌کنید پول بیشتر بپردازید!

جمع بندی

برند بوش اسمی نام‌آشنا و معتبر در دنیای تولیدات لوام خانگی است که این اعتبار را به‌واسطه کیفیت، دوام، تکنولوژی روز، گارانتی و خدمات پس از فروش محصولات بی‌نظیر خود کسب کرده‌است. ماشین لباسشویی بوش از جمله این محصولات است که در سری‌های مختلف تولید و روانه بازار شده‌است. ما در این مقاله به مهم‌ترین جزئیات و موارد، هنگام تهیه ماشین لباسشویی بوش اشاره کردیم تا از طریق این راهنما بتوانید خریدی آگاهانه، رضایت‌بخش و مطمئن را تجربه کنید.

سوالات متداول

اگر به سایت رسمی بوش سری بزنید در قسمت لیست نمایندگی‌های مختلف این برند در سرتاسر جهان نام ایران را نیز خواهید دید. نمایندگی بوش در تهران و شریعتی جزو نمایندگی‌های معتبر برند بوش در تهران هستند که می‌توانید ماشین لباسشویی بوش مد نظرتان را با گارانتی اصل از این نمایندگی خریداری نمائید.
بوش لباسشویی‌های خود را در سری‌های ۸،۶،۴،۲ و homeprosfessional روانه بازار کرده‌است.  سری ۸ و  homeprofessional جزو جدیدترین و مدرن‌ترین لباسشویی‌های روز این کمپانی هستند.
5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *