خرید گاز فردار منطقی تر است یا گاز طرح فر؟

خرید گاز فردار منطقی تر است یا گاز طرح فر

یکی از سوالاتی که اغلب افراد در هنگام خرید اجاق گاز از خود می‌پرسند این است که «خرید گاز فردار یا طرح دار، کدام مناسب‌تر است؟» برای پاسخ به این سوال لازم است که به طور دقیق این دو محصول را از نظر کارایی و قیمت مقایسه و بررسی کنید. همچنین شرایط و انتظارات خود را مشخص کرده تا بتوانید بر طبق این نیازها محصولی کاملا مناسب و کاربردی خریداری کنید. برند بوش از برندهای معتبر فعال در حوزه تولید لوازم خانگی است که انواع اجاق گاز فردار و طرح فر را در انواع و مدل‌های گوناگون به بازار عرضه می‌کند. ما قصد داریم در این مطلب به راهنمای خرید اجاق گاز فردار و طرح فر بوش پرداخته و شما را با قابلیت‌ها و امکانات این محصولات آشنا کنیم.

خرید گاز فردار منطقی‌ تر است یا گاز طرح فر؟

اگر در خرید گاز فردار یا طرح دار در شک و تردید هستید و تمایل دارید بدانید خرید کدام یک منطقی‌تر و معقولانه‌تر است، ما به شما کمک خواهیم کرد تا با کسب یک سری اطلاعات در مورد این محصولات بتوانید پروسه انتخاب و تصمیم گیری را راحت‌تر طی کنید. نمایندگی بوش تهران لیستی از انواع اجاق گاز فردار و طرح فر را در طراحی‌های بسیار شیک و مدرن در اختیار علاقمندان قرار می‌دهد.

وقتی به لیست این محصولات مراجعه می‌کنید، به دلیل تنوع مدل کمی در انتخاب محصول با سردرگمی مواجه می‌شوید که البته این موضوع کاملاً طبیعی است. اما آنچه که بایستی بدانید آن است که کدام یک از این محصولات می‌توانند کارایی بیشتری برای شما داشته و با بودجه‌ای که برای خرید محصول در نظر گرفته‌اید تناسب بیشتری داشته باشند؟ قطعاً با پاسخ دادن به این سوالات می‌توانید محصولی را که واقعا مناسب شماست به راحتی انتخاب کنید. برای این موضوع لازم است ابتدا شناخت کافی از هر کدام از این محصولات به دست آورده و با ویژگی‌های آن‌ها آشنا باشید. در ادامه قصد داریم به صورت مجزا و مستقل به معرفی انواع اجاق گاز فردار بوش و اجاق گاز طرح فر آن بپردازیم.

اجاق گاز فردار بوش

معرفی اجاق گاز فردار بوش

برای خرید گاز فردار یا طرح دار ابتدا بایستی بدانید محصول چه امکاناتی را در اختیار شما قرار می‌دهد. اجاق گاز فردار بوش همانطور که از نامش مشخص است، اجاق گازی است که به یک کابینه یا محفظه مخصوص به عنوان فر مجهز می‌باشد. این فر قابلیت تنظیم دما و حرارت داشته و مجهز به یک فندک برای روشن شدن است.

معمولا اجاق گازهای فردار بوش دارای لامپ‌هایی هستند که در حین پخت غذا روشن شده و شما می‌توانید فرایند طبخ غذا را به راحتی مشاهده کنید. در این فر می‌توان انواع و اقسام گوناگونی از غذاهای خوشمزه را پخت. از جمله مرغ بریان، ماهی، انواع کیک و شیرینی، انواع پیتزا و لازانیا و…

معمولاً در ساخت محفظه داخلی فر از مرغوب‌ترین مواد اولیه استفاده شده است که از آن جمله می‌توان به لعاب خاکستری اشاره کرد. علاوه بر این، استفاده از مرغوب‌ترین و با کیفیت‌ترین جنس چدن در ساخت شبکه باعث استحکام و دوام بسیار بالای اجاق گاز بوش شده است. این اجاق‌ها معمولاً به صورت ۵ شعله به بازار عرضه می‌شوند و برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه بسیار ایده آل و مناسبی هستند.

مزایای اجاق گاز فردار بوش

با داشتن اجاق گاز فردار بوش می‌توانید از امتیازات زیر بهره‌مند شوید:

  • اولین و مهم‌ترین مزیت اجاق گاز فردار بوش، قسمت فر آن است. در واقع می‌توان گفت این اجاق گاز از نظر داشتن فر نوعی برتری نسبت به دیگر انواع اجاق گاز معمولی دارد. شما می‌توانید به کمک فر انواعی از غذاهای خوشمزه و لذیذ را بپزید و در برنامه غذایی خود تنوع بسیار زیادی ایجاد کنید. همچنین با داشتن فر می‌توانید به نحوی شایسته از مهمانان و عزیزان خود پذیرایی کنید.
  • این اجاق گازها در مقایسه با اجاق گازهای صفحه‌ای و بدون فر معمولاً قدرت و توان بیشتری برای پخت غذا دارند.
  • اجاق گاز و فر آن به کمک گازهای طبیعی و گاز پروپان فعال شده و کار می‌کنند بنابراین در زمان قطع شدن برق این تجهیزات برای کار کردن با مشکلی مواجه نخواهند شد.
  • تنظیمات فر این اجاق گازها کاملاً قابلیت تنظیم حرارت و زمان داشته و شما می‌توانید غذای خود را در مدت زمان مشخصی آماده کنید.
  • همانطور که پیش از این اشاره کردیم اجاق گازهای فردار برای خانواده‌های پرجمعیت گزینه بسیار مناسبی هستند.

معرفی اجاق گاز طرح فر بوش

اجاق گاز طرح فر بوش یکی دیگر از انواع محصولات برند بوش است که امروزه مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. اجاق گازهای طرح فر معمولاً از نظر شکل ظاهری شباهت بسیار زیادی به اجاق گازهای فردار دارند. اما خب همانطور که از نام آن‌ها مشخص است، این محصولات با طرح فر به بازار عرضه می‌شوند و در واقع فاقد فر هستند.

فضا و محفظه‌ای که به عنوان طرح فر درون این اجاق گازها استفاده شده، بیشتر می‌تواند به عنوان یک کابین خالی جهت قرار دادن ابزارها و وسایل آشپزی شما به کار رود. این اجاق گازها از نظر تعداد شعله همانند اجاق گازهای فردار می‌توانند دارای چهار الی پنج شعله باشند. بنابراین از این نظر شما مشکلی در پخت و پز غذا نخواهید داشت.

معمولاً افرادی که می‌خواهند از نظر ظاهری کمی تنوع در فضای آشپزخانه خود ایجاد کنند ولی در خرید اجاق گاز فردار با مشکل هزینه روبرو هستند به سراغ اجاق گازهای طرح فر می‌روند که از نظر ظاهری کاملا مشابه این محصولات هستند. تا زمانی که درب کابینت اجاق گاز طرح دار باز نشود کسی متوجه بدون فر بودن آن نخواهد شد. البته بایستی به یک نکته بسیار مهم توجه داشته باشید. معمولا اجاق گازها در زمان کار کردن کاملاً داغ می‌شوند، از این رو سعی کنید تجهیزات حساس، آسیب‌پذیر و بخصوص برقی را داخل محفظه اجاق گاز قرار ندهید.

مزایای اجاق گاز طرح فر بوش

در بخش قبل تا حدودی با ویژگی‌ها و مزایای اجاق گاز طرح فر بوش آشنا شدیم. اما در ادامه به صورت موردی به چند نمونه از نکات مثبت این محصولات اشاره می‌کنیم:

  • همانطور که اشاره کردیم، یکی از امتیازات اجاق گاز طرح فر داشتن یک کمد برای قرار دادن لوازم آشپزی درون آن است. شما می‌توانید انواع ابزارهای مورد نیاز و ضروری در آشپزی همچون؛ کفگیرها، ملاقه‌ها، ادویه‌جات، عصاره‌ها و… را درون آن قرار دهید.
  • همین کمد تعبیه شده در اجاق گاز که از بیرون به شکل فر دیده می‌شود، علاوه بر زیبایی، کمک می‌کند تا با قرار دادن ابزارهای دم دستی درون آن نظم بیشتری به فضای آشپزخانه خود بدهید.
  • بسیاری از افراد به دلیل داشتن تجهیزاتی مانند مایکروویو، توستر و… تمایلی برای خرید اجاق گاز فردار ندارند. بنابراین می‌توانند به جای هزینه کردن برای خرید این محصولات به سراغ اجاق گاز طرح فر بروند.
  • اجاق گازهای طرح فر معمولاً در مدل‌های متنوعی به بازار عرضه می‌شوند. دو مدل از رایج‌ترین و پرطرفدارترین انواع اجاق گاز طرح فر، اجاق گازهایی هستند که کشوهای آن‌ها به شکل‌ ام دی اف یا شیشه‌ای ساخته شده‌اند و زیبایی قابل توجهی به محصول داده‌اند.

اجاق گاز طرح فر بوش

خرید گاز فردار یا طرح دار کدام بهتر است؟

حال که با ویژگی‌ها و مزایای اجاق گازهای فردار و طرح دار آشنا شدید، بهتر می‌توانید محصول مورد نیاز خود را انتخاب کنید. اما برای درک بهتر موضوع قصد داریم در این بخش به مقایسه گاز فردار و طرح فر بپردازیم و آن‌ها را از نظر قابلیت‌ها و قیمت مورد بررسی قرار دهیم.

  • از نظر قیمت معمولاً اجاق گازهای طرح فر نسبت به اجاق گازهای فردار قیمت مناسب‌تری دارند و گزینه اقتصادی‌تری به شمار می‌روند. بنابراین اگر در خرید خود با محدودیت بودجه روبرو هستید بهتر است به سراغ اجاق گازهای طرح فر بروید.
  • از نظر وزن و میزان سبکی اجاق گازهای طرح دار سبک وزن‌تر از اجاق گازهای فردار هستند. بنابراین حمل و جا به جایی آن‌ها نیز می‌تواند راحت‌تر انجام شود.
  • اجاق گازهای طرح فر نسبت به اجاق گازهای فردار راحت‌تر نصب می‌شوند.
  • اجاق گازهای فردار نسبت به اجاق گازهای طرح فر قابلیت بیشتری برای پخت غذا داشته و معمولاً شما می‌توانید به کمک آن‌ها انواع غذاهای جذاب و خوشمزه را بپزید. بنابراین اگر جزء افرادی هستید که تنوع در آشپزی را دوست دارید، بهتر است به سراغ اجاق گاز فردار بروید که این امکان را برای شما فراهم می‌کند.

نتیجه گیری

خرید گاز فردار یا طرح دار گاهی می‌تواند برای برخی از افراد انتخاب سخت و دشواری باشد. اما با اطلاع از ویژگی‌ها و مزایای این محصولات می‌توانید به راحتی کالایی که مناسب با نیاز و بودجه شما باشد را خریداری کنید. اگر اهل آشپزی حرفه‌ای هستید و به دنبال غذاهای متنوع می‌گردید بهتر است به سراغ اجاق گاز فردار بروید. اما در صورتی که احتیاجی به فر نداشته و تمایلی به استفاده از آن ندارید، می‌توانید از اجاق گاز طرح فر استفاده کنید که قیمت بسیار مناسبی نیز دارد.

سوالات متداول

اصلی‌ترین و مهم‌ترین تفاوت موجود میان اجاق گازهای فردار و طرح دار در داشتن یا نداشتن فر است. اجاق گازهای طرح فر از نظر طراحی بیرونی شبیه به اجاق گازهای فردار ساخته می‌شوند اما محفظه‌ای که به عنوان فر در آن وجود دارد، خالی بوده و می‌توان از آن تنها به عنوان یک کابینت استفاده کرد.
طبیعتاً هر چه قابلیت‌ها و امکانات یک محصول بیشتر باشد هزینه بیشتری برای آن می‌بایست پرداخت کرد. اجاق گازهای فردار این امکان را برای شما فراهم می‌کنند تا بتوانید متنوع‌ترین غذاهای رستورانی و فست فودی را در آن آماده کنید. امکانی که برای اجاق گازهای بدون فر وجود ندارد و یا کیفیت پخت غذا را به اندازه کیفیت پخت در فر بالا نمی‌برد. به همین علت اجاق گازهای فردار گران قیمت‌تر هستند.
از جمله معایب اجاق گازهای فردار می‌توان به سنگین وزن بودن آن‌ها، جابجایی سخت، اشغال فضای بیشتر در آشپزخانه و… اشاره کرد.
5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *