آیا برای خانه خشک کن نیاز است؟

آیا برای خانه خشک کن نیاز است

شاید در آن روزهایی که ماشین لباسشویی‌های ابتدایی معرفی شدند، هیچ کس فکرش را هم نمی‌کرد که بتوان به راحتی آب لباس‌ها را گرفت و حتی در سرمای زمستان نیز به راحتی لباس‌ها را پس از شستشو خشک کرد. اما امروزه به راحتی با یک خشک کن خوب می‌توان تمامی البسه از کوچک و بزرگ را در مدت زمان کوتاهی به صورت خشک کرد. تا چندین سال گذشته برای انجام هر کدام از کارها نیاز به ابزاری مجزا بود. به عنوان مثال، گوشی‌های همراه قدیمی تنها قادر به ارسال پیام و برقراری پیام بودند و برای عکاسی حتماً به یک دوربین عکاسی نیاز داشتید. اما امروزه با پیشرف تکنولوژی در تمامی عرصه‌ها، بسیاری از قابلیت‌ها و امکانات در هم ادغام شده‌اند و وسایلی برای رفاه هرچه تمام‌تر مشتریان و مصرف‌کنندگان پدید آمده است. ماشین لباسشویی نیز ازجمله این موارد است. برای همین برای بسیاری از افراد این سوال پیش می‌آید که کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی چیست یا آیا نیاز به خرید یک خشک کن مجزا برای خشک کردن البسه وجود دارد.

امروزه با یک جستجوی کوتاه در میان انواع ماشین لباسشویی‌ها و خشک کن‌های موجود در بازار با طیف گسترده‌ای از اسامی و مدل‌ها روبه‌رو می‌شوید. یکی از شناخته‌شده‌ترین مدل‌ها در بازار، خشک کن بوش است که برخی از مشتریان گاهی در زمان خرید ماشین لباسشویی بوش به فکر خرید این محصول نیز می‌افتند. اما آیا با وجود کاربردهای گسترده‌ای که ماشین لباسشویی بوش دارد، خرید و کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی منطقی است. برای پاسخ به این پرسش ابتدا باید بدانیم که نقش خشک کن دقیقا چیست.

ماشین خشک کن

ماشین خشک کن لباس چیست؟

همانطور که می‌دانید ماشین لباسشویی وسیله‌ای برای شستشوی دقیق و تمیز انواع البسه است. این دستگاه کاربردی با پیشرفت‌ها و قابلیت‌هایی که به آن افزوده شده است، قادر است پس از شستشوی البسه، با چرخش بسیار سریع موتور و حرکت مخزن لباس، البسه را به صورت تقریبی خشک کند.

در کنار ماشین لباسشویی، متخصصان دستگاه دیگری را به نام خشک کن لباس طراحی کرده‌اند که ظاهری همانند ماشین لباسشویی دارد اما کارکرد اصلی آن تنها خشک کردن البسه است و نمی‌تواند عمل شستشوی البسه را انجام دهد. دستگاه ماشین خشک لباس را به صورت دو مدل مستقل خشک کن و یا ترکیبی طراحی کرده‌اند.

ماشین‌های خشک کن ترکیبی با قابلیت‌هایی که دارد، در انتها لباس را کاملاً خشک می‌کند که این موضوع به استفاده از تهویه مناسب و کندانسور مناسب برای از بین بردن رطوبت البسه مرتبط است. حال اصلی این است که با توجه به اینکه خشک کن همانند ماشین لباسشویی لباس را خشک می‌کند، آیا خرید و کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی منطقی است؟

آیا خرید و کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی منطقی است؟

حال که با نحوه عملکرد خشک کن آشنا شده‌اید، زمان پاسخ دادن به این پرسش رسیده است که آیا کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی درست است یا خیر. پاسخ این سوال دقیقا به نیاز و انتظار شما برای خرید محصول بستگی دارد.

1- خشک کردن کامل البسه

همانطور که می‌دانید، در اغلب ماشین‌های لباسشویی می‌توان با انتخاب گزینه خشک کن، از قابلیت خشک کردن لباس‌ها توسط لباسشویی استفاده کرد. در این فرآیند، در انتهاب شستشو، دور موتور دستگاه افزایش می‌یابد و با چرخش سریع آن و حرکت چرخشی مخزن لباس، آبی که درون بافت البسه است بر اثر نیروی گریز از مرکز، از لباس خارج می‌شود. به این ترتیب، حدوداً 70 درصد از رطوبت البسه پس از شستشو از بین می‌رود.

اما در مورد دستگاه خشک کن لباس، با توجه به قابلیت‌هایی که برای دستگاه طراحی شده است، می‌تواند البسه را به صورت کاملاً خشک شده در اختیار شما قرار دهد.

2- دور موتور

قطعا می‌دانید که دور موتور دستگاه عامل مهمی در فرآیند خشک کردن لباس هست. این موضوع را به روشنی می‌توان در کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی نیز مشاهده کرد. بسیاری از افراد در زمان خرید لباسشویی به دور موتور دستگاه خود توجه نمی‌کنند. دور موتور نشان‌دهنده سرعت چرخش موتور در دقیقه است که هرچقدر بیشتر باشد، می‌تواند بهتر البسه را خشک کند. اگر ماشین لباسشویی با دور موتور بالا خریده باشید، کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی بی‌معنی می‌شود و دیگر نیازی به خشک کن مجزا نخواهید داشت.

3- دلیل خرید

طراحی ماشین لباسشویی‌های امروزی به گونه‌ای است که هر گونه البسه را بتوان با آن‌ها شست. با این وجود، برخی از افراد ترجیح می‌دهند البسه خود را با دست بشویند و تنها به وسیله‌ای برای خشک کردن آن نیاز دارند. در این موارد، استفاده از یک ماشین خشک کن منطقی می‌باشد و کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی روشن است. همچنین، ممکن است به دلیل قطعی برق با عدم امکان شستشوی برخی از البسه در ماشین لباسشویی یا تعمیر ماشین لباسشویی بوش و سایر برندهایی که ممکن است استفاده کنید، نتوانید از قابلیت خشک کن ماشین لباسشویی خود استفاده کنید. در این زمان‌ها، کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی آشکار می‌شود و می‌تواند به شما در خشک کردن و شستن راحت البسه کمک کند.

کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی

سخن آخر

اگر در زمان خرید ماشین لباسشویی، یک ماشین لباسشویی قدرتمند و با کیفیت را خریداری کرده باشید، نیازی به کاربرد خشک کن در منزل با وجود لباسشویی نخواهید داشت. به این ترتیب، نه تنها فضای اطراف خود را خلوت‌تر نگاه می‌دارید، بلکه از هزینه‌های خود نیز می‌کاهید. با نگاه به قیمت محصولات توکار بوش و بخش ماشین لباسشویی می‌توانید با انواع مدل‌های ماشین لباسشویی جذاب و فوق‌العاده این برند آشنا شده و محصولی کاربردی و ماندگار را خریداری کنید.

سوالات متداول

هر عاملی که بتواند رطوبت موجود در البسه را کاهش دهد، سرعت خشک کردن لباس را افزایش می‌دهد. اضافه کردن یک حوله خشک تمیز یا توپ نم‌گیر در زمان خشک کرن البسه به داخل ماشین لباسشویی، به خشک شدن سریع‌تر البسه شما کمک می‌کند.

در زمان خشک شدن البسه با ماشین لباسشویی، سرعت چرخش موتور و محفظه لباس افزایش پیدا می‌کند و لباس‌ها با سرعت به چرخش در می‌آیند. این موضوع سبب چروک شدن احتمالی البسه می‌شود که در صورت انتخاب دکمه ضد چین و چروک Iron Easy پیش از شستشو به اتوکشی آسان ان پس از شستشو کمک می‌کند. البته توصیه می‌شود از خشک کردن البسه پشمی با خشک کن لباسشویی جلوگیری شود تا آسیب احتمالی به لباس وارد نشود.

در لباسشویی بوش، خشک کن با دکمه spine نمایش داده می‌شود. علاوه بر آن، از دکمه‌های Rinse+Spin، Wash+Dry، Dry، Dry Only، Cupboard Dry، Eco Dry  نیز به عنوان برنامه‌های خشک کن استفاده کرد.

5/5 - (2 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *