راهنمای خرید بهترین مدل ماشین ظرفشویی بوش سری 4

راهنمای خرید بهترین مدل ماشین ظرفشویی بوش سری 4

امروزه ماشین ظرفشویی را، با توجه به نیاز روز افزون خانواده‌ها به چنین وسیله‌ کارآمدی، در بیشتر خانه‌ها می‌توان یافت؛ این دستگاه نیز مانند یخچال، ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی ضروری، برای خود در آشپزخانه‌ها جایی باز کرده است. ظرفشویی‌های شرکت‌های خارجی شناخته شده از  جمله ماشین‌های ظرفشویی است که سری‌های گوناگون آن را در بسیاری از خانه‌های ایرانی می‌توان دید. بنابراین ما در این مقاله به معرفی بهترین مدل ماشین ظرفشویی بوش سری 4 می‌پردازیم.

ناگفته پیداست با توجه به مشغله فراوان، کمبود زمان و گرفتاری‌های روزمره برای افراد، دیگر کمتر تاب و توانی برای شستن ظرف و ظروف می‌ماند. به همین دلیل این محصول کاربردی هر روز بیش از پیش مورد توجه خانواده‌ها قرار می‌گیرد. یکی از پرطرفدارترین و محبوب‌ترین محصولات شرکت بوش آلمان، ماشین‌های ظرفشویی این برند خوشنام است که در مدل‌های متنوعی ساخته و روانه بازار مصرف می‌شود. بوش با استفاده از فناوری‌های نوینی مانند قفل کودک، قابلیت محافظت از ظروف شیشه‌ای، سامانه ضد نشت آب، سیستم آب هیدرولیک و بسیاری امکانات پیشرفته، موفق به جلب نظر خریداران شده است. با ما تا پایان این مطلب همراه باشید؛ می‌خواهیم بیشتر و بهتر با این سری ماشین ظرفشویی آشنا شویم.

معرفی بهترین مدل ماشین ظرفشویی بوش سری 4

گفتیم که شرکت بوش به تولید انواع گوناگونی از ماشین‌های ظرفشویی می‌پردازد که هر کدام دارای ویژگی‌های منحصر به ‌فردی هستند. در این مقاله دو مدل از بهترین ماشین‌های ظرفشویی‌ سری 4 بوش و امکانات و قابلیت‌های ویژه آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMS46MI20

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMS46MI20

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMS46MI20 دارای خصوصیات و ویژگی‌هایی است که سبب تمایز آن با سایر محصولات مشابه شده است. آنچه در نظر نخست در این ماشین ظرفشویی بوش جلب توجه می‌کند ظرفیت 13 نفره این دستگاه است. گنجایشی که به ویژه برای شست‌وشوی ظرف‌های مهمانی‌های دوستانه و خانوادگی بسیار مناسب به نظر می‌رسد. این ظرفشویی تنها به رنگ نقره‌ای تولید می‌شود. ظاهر خاص و زیبای سیلور آن که با دکوراسیون‌های مختلف ‌هارمونی دارد؛ محبوب بسیاری از مصرف‌کنندگان بوده و نظر افراد زیادی را به خود جلب کرده است. محفظه داخلی این دستگاه بسیار بادوام و از جنس استیل و مقاوم است. این مدل سه سبد برای شستن اختصاصی ظروف متفاوت دارد و هر یک از این سبدها تشکیل طبقه‌ای جداگانه می‌دهند. طبقه بالا جایگاه قاشق‌ها، کارد و چنگال است، طبقه میانی آن به فنجان‌ها و لیوان‌ها اختصاص دارد و سبد پایینی نیز برای ظروف بزرگ مانند دیگ و قابلمه در نظر گرفته شده است. همچنین برای سهولت بیشتر کاربری، امکان تنظیم ارتفاع سبدها با قابلیت Verio flex در این مدل میسر است.

ناگفته نماند اگر فرزندان خردسالی دارید ویژگی قفل کودک این دستگاه سبب رفع نگرانی شما هنگام خرید و استفاده از این محصول می‌شود. همچنین در اینجا باید به صفحه نمایشگر دستگاه اشاره داشت که با کمک آن شما می‌توانید کار قابلیت‌های گوناگون دستگاه را تنظیم کرده و از مراحل و جزئیات فرآیند شست‌وشو آگاه شوید. چیزی نزدیک به 44 دسی‌بل میزان صدای ماشین ظرفشویی سری 4 مدل SMS46MI20 بوش است. این مزیت به کمک سیستم SUPERSILENT و بدنه عایق کاری شده امکانپذیر شده است.

برنامه‌های شست‌وشوی اصلی و ویژه ظرفشویی بوش مدل SMS46MI20

در ادامه راهنمای خرید ماشین ظرفشویی بوش به بیان قابلیت‌های ویژه و شش برنامه اصلی ظرفشویی مدل SMS46MI20 می‌پردازیم. این برنامه‌ها شامل موارد زیر می‌شوند:

  • QUICK WASH 65: شستشوی ظروف با دمای 65 درجه سانتی‌گراد و به‌صورت سریع
  • Eco 50: یک برنامه اقتصادی برای صرفه‌جویی در مصرف آب با دمای 50 درجه سانتی‌گراد
  • Night Program 50 یا Silence 50: شست‌و‌شوی شبانه به صورت آرام و با کم‌ترین صدا
  • INTENSIVE 70: شست‌وشوی فوق بهداشتی و با قدرت زیاد در دمای 50 درجه سانتی‌گراد
  • 65 h1: برنامه شست‌وشوی ظروف تقریبا تمیز در مدت زمان در یک ساعت و با دمای 65 درجه سانتی‌گراد
  • AUTO 45-65: شست‌وشوی خودکار ظروفی با میزان کثیفی متفاوت و در دمای 45 تا 65 درجه سانتی‌گراد

همچنین افزون بر برنامه‌های پیشگفته این ماشین ظرفشویی دارای سه برنامه ویژه دیگر نیز می‌باشد که عبارتند از:

  • EXTRADRY: برای خشک کردن بیشتر و بهتر ظروف می‌توانید از این برنامه بهره بگیرید.
  • VARIOSPEED PLUS: مزیت استفاده از این قابلیت کاستن از زمان شست‌وشوی ظروف تا اندازه‌ای نزدیک به یک سوم است. بنابراین کمک شایانی به صرفه‌جویی در زمان شما می‌کند.
  • HYGIENEPLUS: این برنامه ظروف را با آب دمای 70 درجه‌ سانتی‌گراد می‌شوید و افزون بر آن، در قیاس با برنامه‌های دیگر مدت زمان آبکشی طولانی‌تری دارد. بنابراین سبب نابودی کامل میکروب‌ها و باکتری‌ها می‌شود.

تکنولوژی‌های ماشین ظرفشویی مدل SMS46MI20 بوش

موتور ECO SILENCE DRIVE به کار رفته در ماشین ظرفشویی مدل SMS46MI20 بوش افزون بر کاستن از صدای آن هنگام کار، سبب ماندگاری و افزایش طول عمر مفید ماشین ظرفشویی است. برچسب انرژی ++A نشانگر مصرف اندک انرژی این دستگاه است. طبق برآوردها و اعلام شرکت، مصرف سالانه آب و انرژی این دستگاه چیزی نزدیک به 254 کیلووات انرژی و 1792 لیتر آب است. بنابراین این محصول یکی از کم مصرف‌ترین انواع ماشین ظرفشویی است. بنابراین روشن است برای کسانی که در پی دستگاه کم مصرف هستند ایده‌آل است.

افزون بر آنچه گفته شد فناوری‌های خاص دیگری نیز در این دستگاه به کار رفته است که می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

  • سیستم ضدنشت آب
  • نمایشگر مخصوص میزان نمک
  • سامانه تشخیص‌دهنده تعداد ظروف
  • سیستم محافظت از ظرف‌های شیشه‌ای
  • سنسور تشخیص میزان آب لازم برای عملکرد مناسب دستگاه
  • امکان شروع کار با تاخیر و شست‌وشوی ظروف از یک تا 24 ساعت بعد از برنامه دادن به دستگاه

ماشین ظرفشویی بوش مدل BOSCH SMS46NW01B

ماشین ظرفشویی بوش سری 4 مدل SMS46NW01

این ماشین ظرفشویی مدل SMS46NW01 بوش که در سال 2019 ساخته و روانه بازار شده است از جمله محصولات بوش با ظرفیت ۱۳ نفره است. در ادامه مطلب با ما همراه باشید تا با تعدادی از قابلیت‌های این ماشین ظرفشویی آشنا شوید.

طراحی و ظاهر ماشین ظرفشویی SMS46NW01 بوش

رنگ سفید و طراحی زیبا این دستگاه به سادگی با هر چیدمان داخلی هماهنگ می‌شود. ارتفاع سه سبد و قفسه ضد زنگ آن به آسانی تنظیم می‌شود و می‌تواند برای شست و شوی ظروف بزرگتر نیز مورد استفاده قرار بگیرد. یکی از مزیت‌های جالب توجه این محصول اشغال نکردن فضای زیاد در آشپزخانه شماست. ماشین ظرفشویی SMS46NW01 بوش دارای ابعاد استاندارد لوازم آشپزخانه، ابعاد مشترک برای ارتفاع و سطح اجاق گاز، لباسشویی و ظرفشویی توکار و مبله است. طول و عرض (عمق) 600 × 600 و ارتفاع ۸۴۵ میلی‌متری آن برای این است که هماهنگی ارتفاع و ابعاد آن با دیگر وسایل آشپزخانه شما حفظ شود. وجود صفحه نمایشگر لمسی نه تنها نقش مهمی در زیبا و شیک جلوه دادن دستگاه دارد، بلکه جهت مشاهده و نمایش فرآیندهای شست‌وشوی ماشین ظرفشویی بسیار مفید و کاربردی است.

ویژگی‌های ماشین ظرفشویی بوش مدل SMS46NW01 سری 4

از قابلیت‌های مدل SMS46NW01 سری 4 می‌توان به کمک به صرفه‌جویی در مصرف آب، مبدل حرارتی، حسگر میزان آب مصرفی، تکنولوژی تشخیص میزان ظروف Load Sensor، مصرف انرژی ++A، شست‌وشوی بهداشتی، تشخیص لکه و مواردی از این دست اشاره داشت که در کنار یکدیگر به تولید یکی از بهترین محصولات ظرفشویی شرکت بوش انجامیده است.

موتور این دستگاه افزون بر تولید صدای اندک در حدود 44 دسی‌بل، دارای عمر بالا و ماندگاری طولانی است. در واقع این مدل به دلیل بهره گرفتن از کمپرسور EcoSilence، دارای موتوری نیرومند، عمر طولانی و صدای پایین هنگام کار می‌باشد.

با بهره گیری از سیستم هیدرولیک Active water به کار رفته در این دستگاه و فناوری نوین ظروف شما به‌ خوبی پاکیزه و جلا داده می‌شود. افزون بر این، برای عاری شدن ظروف از باکتری و میکروب‌ها این ظرفشویی قابلیت افزایش دمای آب را دارد که با کمک آن شست‌وشوی بهداشتی‌تر ظروف تضمین می‌شود. آبی با دمای بالا به سادگی چربی‌ها را می‌زداید.

همچنین برای جلوگیری از شکستن، ضربه دیدن و خراشیده نشدن ظروف شیشه‌ای و ظریف و نیز دقت بیشتر در فرآیند شست‌وشوی آن‌،ها برنامه‌ای به نام Glass Protection در این ماشین ظرفشویی طراحی شده است.

فناوری Aqua Sensor باعث تشخیص مقدار کثیفی آب می‌شود و به دلیل امکان بهره‌گیری از آبی که چندان کثیف نشده باشد به میزان چشمگیری به صرفه‌جویی در میزان آب مصرفی (چیزی در حدود یک پنجم) می‌انجامد. همچنین وجود حسگر تشخیص وزن ظروف و حسگرهای تنظیم‌کننده میزان آب و مواد شوینده به میزان قابل توجهی سبب سهولت شست‌وشوی ظروف می‌شوند.

برنامه‌های شستشو

از جمله‌ برنامه‌های شست‌وشویی که ماشین ظرفشویی سری 4 مدل SMS46NW01 بوش از آن‌ها بهره می‌برد می‌توان به برنامه‌های مهم و اصلی زیر اشاره کرد:

  • Leise 50 C برای شست‌وشوی آرام و آهسته استفاده می‌شود.
  • Quick wash کاربرد این برنامه در شست‌وشوی تند و سریع است.
  • Glass 40 C برای شست‌وشوی ظروف شیشه‌ای از بهترین برنامه‌هاست.
  • Schnell 65 C برای شست‌وشوی ظروف ظریف و شکستنی به کار می‌رود.
  • Intensive 70 C این برنامه برای شست‌وشوی قدرتمند به کار گرفته می‌شود.
  • Eco 50 C ارمغان استفاده از این برنامه کاهش مصرف آب و برق و شست‌وشوی اقتصادی است.

با توجه به تقلب‌‌هایی که در بازار لوازم خانگی انجام می‌شود و تلاش برای کپی‌برداری از محصولات با کیفیت شرکت‌های مطرح بین‌المللی، توصیه می‌کنیم اگر قصد خرید ماشین ظرفشویی بوش را دارید حتماً آن را از نمایندگی بوش در ایران تهیه کنید تا ضمن بهره‌مندی از تمام قابلیت‌های این ماشین‌ها، ضمانت‌نامه معتبر دستگاه را نیز از فروشگاه دریافت کنید.

سخن پایانی

ماشین ظرفشویی به مانند یخچال، ماشین لباسشویی و سایر لوازم خانگی امروزه به عضو ثابت آشپزخانه بسیاری از خانواده‌ها بدل شده است. در این مقاله به معرفی دو نمونه از بهترین مدل‌های ماشین ظرفشویی بوش سری 4 پرداختیم و مهم‌ترین ویژگی و قابلیت‌هایشان را برشمردیم. این محصولات از بهترین محصولات شرکت بوش هستند که با بهره‌گیری از فناوری‌های روز دنیا به خوبی نیاز کاربران را رفع نموده‌اند.

شرکت آلمانی بوش با نزدیک به یک و نیم قرن سابقه یکی از برندهای خوش‌نام و شناخته شده در تولید لوازم خانگی است که محصولات متنوع آن افزون بر کشور آلمان، به صورت تحت لیسانس در کارخانه‌های بسیاری و در کشورهای دیگر نیز تولید می‌شود. خانه بوش نمایندگی این شرکت در ایران است که محصولات بوش اصل را با گارانتی معتبر به هموطنان عزیز عرضه می‌کند. تمام این محصولات کدهایی دارند که می‌توان با کمک آن محصول را در سایت بوش آلمان شناسایی کرد. از دیگر ویژگی‌های خانه بوش که خرید از آن را لذت‌بخش و ساده می‌کند به این موارد می‌توان اشاره کرد:

  • نصب رایگان: وسایل و لوازم خانگی بزرگ در محل
  • بیمه رایگان محصولات در برابر هر گونه حادثه احتمالی تا درب
  • ارسال فوری به سرتاسر ایران برای تمام خریدهای حضوری و آنلاین
  • امکان خرید آنلاین (از سایت خانه بوش) و خرید حضوری (از فروشگاه خانه بوش در تهران)
  • مشاوره خرید و امکان بهره‌مندی از راهنمایی‌ها و همراهی کارشناسان زبده در هنگام خرید هر یک از محصولات خانه بوش
  • خدمات پس از فروش طولانی مدت: همه لوازم خانگی به فروش رسیده در خانه بوش، تا10 سال از خدمات پس از فروش این محصولات بهره‌مند خواهند شد.
  • فروش لوازم خانگی با ضمانت‌های 2 و 3 ساله با توجه به نوع محصول خریداری شده، شامل ضمانت‌نامه‌ 2 ساله برای لوازم خانگی کوچک و 3 ساله برای محصولات و لوازم خانگی بزرگ.

سوالات متداول

برنامه‌های شست‌وشوی سریع از جمله Vario Speed Plus سرعت شست‌وشو را تا سه برابر افزایش می‌دهد. ماشین‌های ظرفشویی بوش به این قابلیت مجهزند و این برنامه‌ها تاثیری بر کیفیت شست‌و‌شوی این دستگاه‌ها و ظرفشویی‌های مشابه ندارند. به این معنا که سریع شستن ظرف‌ها با این برنامه‌ها هرگز از میزان تمیزی آن‌ها نخواهد کاست؛ بنابراین، ظروف شما با کمک آن‌‌ها نیز به خوبی شسته می‌شوند. این برنامه‌ها تنها برای صرفه جویی در زمان کاربران طراحی و روی محصولات قرار داده شده‌اند.
این برنامه برای شستن بهداشتی ظروف است. در واقع گاهی ممکن است ظروف شما خیلی کثیف باشند و با برنامه‌های معمول نتوانند باکتری‌ها و میکروب‌های سطح ظرف را به طور کامل از بین ببرند. شرکت بوش با تجهیز ماشین‌های ظرفشویی خود به این دکمه، امکان شست‌وشوی هر چه بهداشتی‎‌تر ظرف‌ها را برای شما فراهم کرده است. پس از هر 30 دور کار دستگاه (30 چرخه شست‌و‌شو) که چراغ Machine Care برای یادآوری استفاده از آن روشن شد، یکبار از این برنامه استفاده کنید. فراموش نکنید در این حالت باید مواد شوینده مراقبت از دستگاه را به شکل وارونه در سبد ظرفشویی قرار دهید.
2.7/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *