چرا ماشین ظرفشویی زئولیت دار بخریم؟

چرا ماشین ظرفشویی زئولیت دار بخریم

آیا تابحال هنگامی که برای خرید ماشین ظرفشویی بوش به فروشگاه‌های عرضه کننده لوازم خانگی بوش مراجعه کرده‌اید اصطلاح ماشین ظرفشویی زئولیت دار به گوشتان خورده است؟ حتما پس از شنیدن نام زئولیت سؤالات گوناگونی در ذهنتان به وجود آمده است، پس اگر کنجکاو هستید که درباره این فناوری جدید به کار رفته در ماشین ظرفشویی بوش اطلاعات کامل و جامعی به دست بیاورید با ما تا انتهای این مطلب که بهترین راهنمای خرید ماشین ظرفشویی زئولیت دار در خانه بوش است، همراه باشید.‌

سنگ زئولیت چیست؟

قبل از پاسخ به این سؤال: « چرا ماشین ظرفشویی زئولیت دار بخریم؟» ابتدا به طور مختصر و به زبان عامیانه به معرفی این ماده معدنی خواهیم پرداخت. زئولیت ماده‌ای پر کاربرد در صنایع مختلف است که خاستگاه آن در میان سنگ‌های آتشفشانی است. این سنگ ارزشمند ترکیبات آلومینیوم سیلیکات با ساختاری بلوری شکل دارد. قابلیت جذب بالای رطوبت و آب بزر‌گ‌ترین مزیت سنگ زئولیت است. علاوه بر این، زئولیت قادر است میزان گرما و حرارت بالایی را تولید کند. دقیقا همین خواص خارق‌العاده موجب استفاده از آن در تولید ماشین ظرفشویی‌های پیشرفته امروزی شد.

راهنمای خرید ماشین ظرفشویی زئولیت دار

 چرا در ماشین ظرفشویی از زئولیت استفاده می‌شود؟

اگر تاکنون برای شستن ظروف از ماشین ظرفشویی‌ استفاده کرده باشید، متوجه ردی از خشک شدن آب بر روی ظروف خود بوده‌اید. این رد تصویری ناخوشایند از عملکرد دستگاه به جا می‌گذارد. از دیگر سو فرآیند شست‌و‌شو و خشک کردن توسط ماشین ظرفشویی نیاز به صرف انرژی بالا جهت تولید گرما دارد. این موارد تولیدکنندگان بزرگ لوازم خانگی از جمله کمپانی بوش را بر آن داشت تا در راستای جلب رضایت مصرف کنندگان خود با استفاده از فناوری‌های بروزتر در جهت رفع اینگونه مشکلات قدم بردارند.

زئولیت همان ماده گرانبهایی است که محققین با استفاده از خواص بی‌نظیرش توانستند ماشین ظرفشویی‌هایی تولید کنند که علاوه بر کاهش میزان انرژی مصرفی، ظروف را با سرعت بالاتر بدون هیچگونه ماندگاری رد آب خشک کند. روند کار در ماشین‌ ظرفشویی زئولیت دار بدین شکل است که طی یکسری واکنش‌های شیمیایی سنگ زئولیت شروع به تولید انرژی حرارتی با دمایی نزدیک به ۱۰۰ درجه سانتی گراد می‌کند. این حرارت بالا هرگونه آب و رطوبت موجود در محفظه ماشین را به خود جذب می‌نماید. انجام درست این فرآیند معمولا نیاز به ۱۲۰۰ گرم سنگ زئولیت دارد. نتیجه این چرخه خشک شدن ظروف با سرعتی مطلوب بدون ماندن جای لک و یا ردی از آب است.

ماشین ظرفشویی بوش سری 8 مدل SMS8ZDW48

 

آلت تصویر

  • ظرفیت: 14 نفر
  • سری 8
  • سیستم خشک کن زئولیت

در مصرف انرژی با زئولیت صرفه جویی کنید

جالب است بدانید که یکی از مزایای مهم سنگ زئولیت عدم نیاز به تعمیر یا تعویض آن است چرا که طول عمر این ماده معدنی کارا بیش از چهل سال است. صرفه جویی در مصرف انرژی از دیگر  مزایای قابل تامل زئولیت است چرا که برخلاف ماشین ظرفشویی‌های فاقد زئولیت که گرما و انرژی را از طریق دمای المنت تامین می‌کردند در ماشین ظرفشویی زئولیت دار این گرما توسط زئولیت تولید و به صورت گردش هوای سه بعدی فضای محفظه را پر می‌کند تا جاییکه تمام ظرف‌های داخل ماشین کاملا خشک می‌شوند. این امر موجب کاهش مصرف آب، کاهش برق و نهایتا کمک به حفظ محیط زیست و کاهش هزینه‌ها می‌شود.

هم اکنون کمپانی بوش فناوری زئولیت را در ماشین ظرفشویی سری ۶ و ۸ خود اعمال کرده است. این سری از ماشین ظرفشویی زئولیت دار بوش علاوه بر سایر امکانات و قابلیت‌های یک ماشین ظرفشویی خوب محفظه‌ای مخصوص، در قسمت کف ظرفشویی دارد که محل نگهداری سنگ زئولیت است. در واقع در ماشین ظرفشویی زئولیت دار، زئولیت جایگزین المنت‌ و فن شده است.

اکنون با مطالعه این بخش از راهنمای خرید ماشین ظرفشویی زئولیت دار حتما پاسخ سؤال خود را دریافت کرده‌اید. در واقع باید اینگونه بگوییم، بهتر است ماشین ظرفشویی دارای زئولیت بخریم چون:

  • زئولیت یک ماده معدنی بدون ضرر است.
  • زئولیت آسیب نمی‌بیند، خراب یا پوسیده نمی‌شود در نتیجه نیازی به تعمیر و تعویض ندارد.
  • برخلاف‌ مدل‌های فاقد زئولیت ماشین ظرفشویی بوش که به محض باز کردن درب ماشین حجم آزاردهنده‌ای از بخار خارج می‌شود، در ماشین ظرفشویی زئولیت دار هیچگونه بخاری از داخل ماشین ساطع نمی‌شود.
  • عدم جذب گرما توسط ظروف پلاستیکی مانع از خشک شدن این ظروف در ماشین ظرفشویی بوش بدون زئولیت می‌شود این معضل در ماشین ظرفشویی زئولیت دار به خوبی حل شده و به لطف سنگ زئولیت اینگونه ظروف نیز کاملا خشک شده و رطوبت‌زدایی می‌شوند.
  • داغ بودن بیش از اندازه ظروف پس از اتمام کار در مدل‌های فاقد زئولیت ماشین ظرفشویی بوش، موجب نارضایتی برخی از مصرف کنندگان این ماشین‌ها است. در حالیکه زئولیت برای خشک کردن، دما را به اندازه مطلوب رسانده و مانع از ایجاد حرارت آزاردهنده در ظروف می‌شود.
  • به واسطه سنگ زئولیت ظروف شسته شده توسط این نوع ماشین ظرفشویی‌ها کاملا خشک، بدون رطوبت و بدون لک خواهند بود بنابراین به محض باز کردن درب ماشین بدون نیاز به خشک کردن مجدد آماده استفاده و یا جابه‌جایی در کابینت، قفسه و … هستند.
  • ماشین ظرفشویی معمولا به حدود ۱۴ لیتر آب جهت شست‌و‌شوی ظروف نیاز دارد حال آنکه این میزان در ماشین ظرفشویی زئولیت دار تا حد قابل توجهی کاهش می‌یابد.
  • عدم استفاده از فن و المنت، کاهش زمان شست‌و‌شو و … در ماشین ظرفشویی بوش مدل زئولیت دار موجب کاهش ۵ تا ده درصد از میزان برق مصرفی دستگاه خواهد شد.
  • تکنولوژی زئولیت، ماشین ظرفشویی‌های سری ۸ و ۶ بوش را در رده لوازم خانگی با مصرف انرژی درجه کیفی +++A قرار داده است.
  • این ماده معدنی سازگاری مطلوبی با محیط زیست دارد.

جمع بندی

ما در این مطلب به بررسی ویژگی‌های ماشین ظرفشویی زئولیت دار پرداختیم. ماشین ظرفشویی زئولیت دار بوش با امکانات و قابلیت‌های متعدد و با اتکا به استفاده از ویژگی‌های بی‌بدیل سنگ زئولیت توانسته است علاوه بر شست‌و‌شوی بی نقص کلیه ظروف به کاهش مصرف آب، برق و انرژی کمک کند در نتیجه با دانستن این مزایا نه تنها تردیدی برای خرید این محصول بی‌نظیر بوش نخواهید داشت بلکه پس از تهیه و استفاده به محاسن آن بیش از پیش پی خواهید برد.

جهت خرید و معرفی مدل‌های موجود ماشین ظرفشویی زئولیت دار بوش در خانه بوش می‌توانید به سایت رسمی این فروشگاه اینترنتی معتبر مراجعه کرده و پس از انتخاب ماشین ظرفشویی بوش مورد نظر خود این محصول را با گارانتی اصل بدون واسطه درب منزل دریافت نمایید.

 

ماشین ظرفشویی بوش سری 6 مدل SMS67TW02B

 

آلت تصویر

  • ظرفیت: 14 نفر
  • سری 6
  • سیستم خشک کن زئولیت
3/5 - (1 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *