دلیل صدای موتور در جاروبرقی بوش

دلیل صدای موتور در جاروبرقی بوش

یکی از جذاب‌ترین و پرفروش‌ترین لوازم خانگی بوش، جاروبرقی بوش است که در مدل‌ها و طرح‌های بسیار متنوعی به بازار عرضه می‌شود. خانه بوش به عنوان نمایندگی بوش در ایران، انواعی از بهترین مدل‌های جاروبرقی را با کارایی و کیفیت بالا در اختیار علاقه مندان به این محصولات قرار می‌دهد. شما می‌توانید جهت اطلاع از لیست جدیدترین محصولات موجود در بازار، به سایت‌های معتبر آن مراجعه کنید. اما کیفیت بالا همیشه دلیل بر این نیست که محصول در برابر آسیب و استهلاک محافظت می‌شود. گاهی اوقات برخی از کاربران این سوال را دارند که دلیل صدای موتور در جاروبرقی بوش چیست؟ آیا این نشانه خرابی دستگاه است؟ اگر شما هم می‌خواهید به پاسخ این سوال برسید، در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

همه چیز درباره جاروبرقی بوش

پیش از اینکه به سراغ دلیل صدای موتور در جاروبرقی بوش برویم، بهتر است کمی با این محصولات آشنا شویم. جاروبرقی‌های بوش، جزء قدرتمندترین و باکیفیت‌ترین انواع جاروبرقی در بازار هستند که از نظر مدل و طراحی، تنوع گسترده‌ای دارند. قیمت جاروبرقی بوش نسبت به برخی از مدل‌های موجود در بازار بیشتر است. اما اگر کمی به قابلیت‌های این دستگاه دقیق شوید، مطمئن خواهید شد که هزینه کردن برای خرید آن قطعا ارزشش را دارد.

صدای موتور در جاروبرقی بوش

این محصولات از چنان قدرت مکشی برخوردار هستند که می‌توانند هر نوع گردوغبار ریزی را از محیط زدوده و تمیزی را به شما هدیه دهند. طراحی لوله جاروبرقی به گونه‌ای است که می‌تواند به سخت‌ترین بخش‌های خانه دسترسی پیدا کرده و همه جا را به نحو احسنت تمیز کند. اگر جزء افرادی هستید که تمیزی و بهداشت برایتان از اهمیت زیادی برخوردار است و نسبت به این قضیه حساسیت زیادی دارید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم به سراغ جاروبرقی بوش بروید.

به کمک این دستگاه می‌توانید تنها با یک بار جارو کشیدن، کل فضای موردنظر را از هر گونه گردوغبار و آلودگی پاکسازی کنید. یکی از قابلیت‌های ویژه این دستگاه کم صدا بودن آن در حین کار کردن است که بسیار مورد توجه خریداران قرار گرفته است. از مهم‌ترین قابلیت‌ها و مزایای این دستگاه می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • همانطور که اشاره کردیم، قدرت مکش بالا یکی از مزایای مهم جاروبرقی بوش است که می‌توان آن را به شکل‌های مختلف تنظیم کرد و شدت آن را کم یا زیاد کرد.
  • Power perfect یکی از قابلیت‌های ویژه جاروبرقی بوش است که باعث می‌شود دستگاه عملیات نظافت را به بهترین شکل ممکن انجام دهد. یعنی نهایت تمیزکنندگی حتی در مواقعی که کیسه جاروبرقی پر است.
  • برای تمیز کردن هر مکانی می‌توانید از این محصولات استفاده کنید.
  • جاروبرقی بوش نسبت به بسیاری از برندهای دیگر وزن کمی داشته و سبک است. از این رو حمل و جابجایی آن نیز راحت‌تر است.

دلیل صدای موتور در جاروبرقی بوش

برخی از کاربران بر این باورند که محصولاتی همچون محصولات برند بوش، به دلیل برخورداری از قطعات پیشرفته و باکیفیت به هیچ عنوان دچار مشکل نمی‌شوند و همیشه با قدرت وظایف خود را انجام می‌دهند. اما بهتر است بدانید حتی کالاهای باکیفیت و مرغوب نیز می‌توانند در اثر استفاده نادرست، دچار مشکل شوند. موتور جاروبرقی از مهم‌ترین بخش‌های آن است که قدرت و انرژی لازم را برای مکش و تمیز کردن ذرات گردوغبار فراهم می‌کند. در صورتی که این قطعه دچار مشکل شود، قطعا جاروبرقی کارایی لازم را نخواهد داشت.

یکی از مواردی که برخی کاربران به آن اشاره داشته‌اند، تولید صدا در موتور جاروبرقی است که نسبت به حالت معمول، چندان طبیعی و عادی نیست. این افراد تمایل دارند بدانند دلیل صدای موتور در جاروبرقی بوش چیست و برای آن می‌بایست چه اقداماتی انجام داد؟ ما در ادامه به مهم‌ترین علل این مشکل اشاره می‌کنیم و راهکارهای رفع این مشکل را نیز با شما درمیان می‌گذاریم.

تمیز نبودن فیلتر جاروبرقی

درست است که جاروبرقی، خود وسیله‌ای است برای نظافت و تمیز کردن. اما اینگونه نیست که نسبت به تمیز بودن خود جاروبرقی بی‌تفاوت باشید و سهل انگاری کنید. جاروبرقی و فیلترهای به کار رفته در آن هم نیاز به رسیدگی و نظافت دارند. شما بایستی هر چند وقت یک بار، فیلتر دستگاه را به طور کامل تمیز کنید. زمانی که جاروبرقی در حال تمیز کردن یک منطقه خاص است، هوایی داخل آن ایجاد شده و به گردش درمی آید تا از این طریق بتواند مکش خوبی داشته باشد.

این هوایی که درون دستگاه به جریان می‌افتد، از داخل فیلتر نیز عبور می‌کند. بنابراین اگر فیلتر دستگاه تمیز و عاری از گردوغبار نباشد، قطعا می‌تواند تاثیر منفی در عملیات نظافت گذاشته و همچنین باعث ایجاد صداهای عجیب در موتور جاروبرقی شود. بنابراین اگر احساس کردید که موتور جاروبرقی صدای بلند و غیر طبیعی تولید می‌کند، بهتر است فیلتر دستگاه را خارج کرده و آن را بررسی کنید.

در صورتی که فیلتر قابلیت شستشو داشته باشد، می‌توانید آن را شسته و اجازه دهید کاملا خشک شود. اگر این بخش از جاروبرقی نیاز به تعویض دارد، بهتر است این هزینه را به جان بخرید و در اسرع وقت اقدام به تعویض فیلتر جاروبرقی کنید. این کار قطعا طول عمر دستگاه و راندمان کاری آن را افزایش می‌دهد.

بالا بودن دور موتور در جاروبرقی

گاهی اوقات برای اینکه یک بخش خاص را بهتر تمیز کنید، تصمیم می‌گیرید که جاروبرقی را روی دور تند بگذارید. این کار البته که کیفیت نظافت را بالا می‌برد. اما باعث می‌شود تا موتور سریع‌تر به کار خود ادامه دهد. بنابراین یکی از علل صدای موتور در جاروبرقی بوش، همین بالا بودن دور موتور آن است که البته جای هیچ گونه نگرانی برای آن نیست. معمولا لوازم خانگی بوش به دلیل استانداردهای بالا در ساخت، از این نظر دچار مشکلی نخواهند شد.

مشکل در بلبرینگ جاروبرقی بوش

مهم‌ترین دلیل صدای موتور در جاروبرقی بوش، خرابی و یا وجود مشکل در قسمت بلبرینگ دستگاه است که موضوع بسیار مهمی است و نباید نسبت به آن بی‌توجه بود. معیوب بودن بلبرینگ باعث می‌شود میان آرمیچر و کفشک‌های دستگاه، یک اصطکاک خشک به وجود آید. این اصطکاک باعث می‌شود تا موتور در حین کار کردن صدای بلندی از خود ایجاد کند.

در صورت بروز این مشکل، بهتر است از تکنسین‌های مربوطه درخواست کمک داشته باشید تا این افراد بتوانند کاملا ماهرانه قطعات بلبرینگ جاروبرقی را خارج کرده و بررسی کنند. در صورت نیاز هم این قطعات با قطعات جدید جایگزین می‌شوند. اگر در این زمینه تخصص و مهارت کافی دارید، می‌توانید خودتان اقدام به تعویض بلبرینگ کنید.

دلیل صدای موتور در جاروبرقی بوش

مشکل در پروانه جاروبرقی

در صورتی که فن یا پروانه جاروبرقی بوش دچار آسیب، شکستگی یا خرابی شود، احتمالا این مشکل با صدای بلند موتور نمایان می‌شود. اگر در حین کار کردن با جاروبرقی بوش صدای عجیب و غیر طبیعی از آن شنیدید، بهتر است نسبت به سالم بودن پروانه‌ها و فن اطمینان حاصل کنید. تمامی این قطعات در صورت آسیب دیدن و بلا استفاده شدن، قابلیت تعویض دارند. پس در این مورد غفلت نکنید و حتما در اولین فرصت، قطعات آسیب دیده را تعویض کنید.

پر بودن بیش از حد کیسه جاروبرقی

با اینکه موتور قدرتمند جاروبرقی بوش می‌تواند با قدرت و کیفیت بسیار بالایی کار کند. اما اگر کیسه دستگاه در گذر زمان از گردوغبار پر شود، می‌تواند در عملکرد موتور دستگاه تاثیری منفی بگذارد. کیسه جاروبرقی لازم است هر چند وقت یک بار تخلیه شود. این زمان بستگی به میزان مصرف شما از جاروبرقی و شدت گردوغبار انباشته شده در کیسه آن دارد. زمانی که کیسه به موقع تخلیه نمی‌شود، این موضوع می‌تواند منجر به تولید صداهای عجیب و غریب در موتور دستگاه شود.

مشکل در لاستیک های جاروبرقی

لاستیک‌ها یکی دیگر از اجزای مهم جاروبرقی هستند که باعث می‌شوند تا قطعات مختلف دستگاه به خوبی در کنار هم قرار گیرند. در واقع لاستیک کمک می‌کند تا حرکت موتور باعث ایجاد لرزش در بدنه جاروبرقی نشود. خب قطعا در صورتی که لاستیک‌ها دچار فرسودگی، خرابی و یا هر گونه مشکل دیگری شوند، این اتفاق باعث می‌شود تا از قسمت موتور جاروبرقی صدای بیشتری به گوش برسد. بنابراین لازم است در اسرع وقت نسبت به تعویض لاستیک‌ها اقدام کنید.

مشکل در لوله جاروبرقی

تا اینجا متوجه شدیم که اگر هر بخش از جاروبرقی به درستی کار خود را انجام ندهد، می‌تواند تاثیراتی در افزایش صدای موتور دستگاه داشته باشد. لوله خرطومی جاروبرقی که گردوغبار و زباله‌ها به وسیله آن به درون کیسه هدایت می‌شوند یکی دیگر از بخش‌هایی است که در صورت عملکرد نادرست باعث می‌شود تا موتور جاروبرقی صداهایی غیرطبیعی از خود تولید کند.

از شایع‌ترین مشکلات در این بخش می‌توان به گرفتگی لوله اشاره کرد. در صورتی که عاملی در مسیر لوله‌ها قرار گرفته و دچار انسداد آن شود، موتور برای مکش این عامل، فشار زیادی را متحمل می‌شود و همین مسئله موجب شده تا از آن صداهایی عجیب به گوش برسد. بنابراین در این شرایط لازم است سریعا عامل مزاحم را از مسیر لوله خارج کنید.

وجود سوراخ در اتصالات برقی جاروبرقی

جاروبرقی بوش برای اینکه ذرات گردوغبار و زباله‌های مختلف را جمع آوری کند، عملیات مکش را از برس شروع کرده، آن را از تلسکوپی یا خرطومی عبور داده و به سمت کیسه یا پاکت مخصوص هدایت می‌کند. هر گونه پارگی یا سوراخ در این مسیر می‌تواند باعث شود تا جاروبرقی نتواند کار خود را به درستی انجام دهد. همچنین این امکان وجود دارد که صداهایی از بخش موتور دستگاه به گوش برسد.

صدای موتور در جاروبرقی بوش

عدم رسیدگی به جاروبرقی

جاروبرقی بوش هم مانند دیگر محصولات نیاز به رسیدگی و سرویس دهی دوره‌ای دارد. در صورتی که نسبت به این مسئله بی‌توجه باشید، احتمالا مشکلات مختلفی برای دستگاه به وجود خواهد آمد که یکی از آن‌ها ایجاد صدا در موتور است. این سرویس دهی مرتب کمک می‌کند تا آسیب‌های احتمالی دستگاه به خوبی مشخص شوند. با شناسایی عوامل صدمه دیده، می‌توانید به سرعت اقدام به تعمیر یا تعویض آن‌ها کنید و از این طریق از استهلاک و خرابی کل دستگاه جلوگیری به عمل آورید.

جاروبرقی بوش از طراحی خاص و منحصر به فردی برخوردار است و معمولا کمپانی تولیدکننده آن، برای اینکه بتواند تجربه کاربری خوبی برای مخاطبان و مشتریان خود به وجود آورد، خدمات پس از فروش خود را در زمینه‌های مختلف به آن‌ها ارائه می‌کند. وجود هر گونه مشکل یا خرابی در دستگاه از جمله موتور جاروبرقی، نیازمند بررسی‌های دقیق است.

اینکه بتوانید به طور واضح مشکل را شناسایی کرده و در جهت رفع آن اقدام کنید، نیاز به تخصص و مهارت کافی دارد. حال که در مورد دلیل صدای موتور در جاروبرقی بوش نکات مفیدی را بدست آوردید، بایستی بدانید که برای حل این مشکلات نباید خودسرانه دست به عمل بزنید. در این گونه مواقع بهترین کار، مراجعه به نمایندگی‌های معتبر بوش و درخواست خدمات پس از فروش برای کالای موردنظر است.

خانه بوش، بهترین تکنسین‌ها و متخصصین خود را برای ارائه خدمات تعمیر و تعویض قطعات در اختیار شما قرار می‌دهد. شما با این اقدام به افزایش طول عمر جاروبرقی خود کمک بزرگی می‌کنید. البته به شما پیشنهاد می‌کنیم، برای اینکه تا حد امکان بتوانید از آسیب به جاروبرقی جلوگیری کنید، بهتر است در زمان سفارش کالا، حتما به راهنمای خرید جاروبرقی بوش و نکات مهم در استفاده از آن دقت داشته باشید. نکاتی که در دفترچه راهنمای کالا به شما ارائه می‌شوند، تاثیر زیادی در عملکرد جاروبرقی و طول عمر آن دارند.

نتیجه گیری

جاروبرقی بوش یکی از بهترین محصولات ارائه شده توسط نمایندگی بوش در ایران است که از بهترین و باکیفیت‌ترین قطعات ساخته شده است. اما همه لوازم برقی می‌توانند روزی دچار مشکل شوند. موتور جاروبرقی یکی از بخش‌های مهم آن است که به دلایل مختلف می‌تواند دچار مشکل شده و صداهای بلند یا عجیب و غریب از خود تولید کند. مشکلاتی از قبیل تمیز نبودن فیلتر، پر بودن کیسه جاروبرقی، مشکل در بلبرینگ ها، مشکل در لوله دستگاه و… چند مورد از دلایل صدای موتور در جاروبرقی بوش هستند که می‌بایست به آن‌ها رسیدگی شود.

سوالات متداول

زمانی که بلبرینگ‌های جاروبرقی دچار مشکل می‌شوند، یک اصطکاک خشک میان آرمیچر و کفشک‌ها ایجاد می‌شود. که این اصطکاک باعث تولید یک صدای بلند در دستگاه می‌شود.
زمانی که لاستیک‌ها فرسوده می‌شوند، نمی‌توانند به خوبی لرزش ایجاد شده از تحرک موتور را خنثی کنند. بنابراین موتور به بدنه دستگاه فشار وارد کرده و باعث لرزش و تولید صدا می‌شود.
خب وقتی موتور دستگاه شروع به تولید صدای غیر طبیعی ‌کند، این یعنی بخشی از جاروبرقی دچار مشکل شده است. در صورتی که به قطعه آسیب دیده رسیدگی نشود، احتمال اینکه دیگر بخش‌ها و قطعات نیز دچار مشکل شوند وجود دارد.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *