فر کامپکت با مایکروویو چه تفاوت هایی دارد؟ + معرفی ویژگی های مهم هر کدام از آنها

تفاوت فر و مایکروویو بوش

بسیاری از کاربران در مورد تفاوت فر کامپکت و مایکروویو کنجکاو هستند. فر کامپکت یک کالای ترکیبی پرفروش است که امکان داشتن فر و مایکروویو را در یک دستگاه کوچک فراهم کرده است. افرادی که فضای کافی در آشپزخانه ندارند، اغلب از خرید کالاهایی با چند کاربری مختلف استقبال می‌کنند.

فر کامپکت در واقع محصولی با کارایی فر و مایکروویو است که قابلیت گریل نیز دارد. این کالای پرکاربرد که به نام‌های فر مایکروویو و مایکروویو فردار نیز شناخته می‌شود، طرفداران زیادی پیدا کرده است. این دستگاه به مگنترون مجهز است و به همین دلیل شرایط پخت غذا را با امواج ویو فراهم می‌کند.

تقاضای این محصول در بازار روز به روز در حال افزایش است و برندهای متعددی فر کامپکت را در فهرست کالاهای تولیدی خود قرار داده‌اند. در این مقاله به بررسی تفاوت فر کامپکت و مایکروویو می‌پردازیم.

قیمت فر بوش اصل آلمان

مهم‌ترین ویژگی‌های فر کامپکت 

فر کامپکت بوش

فر کامپکت دستگاهی با چند کاربری مجزا است که توانایی پخت غذایی سالم و لذیذ را دارد. از جمله دلایلی که این کالا را در شمار کالاهای پرفروش آشپزخانه تبدیل کرده، قابلیت‌ها و تکنولوژی‌هایی است که در این محصول وجود دارد.

برند بوش یکی از معتبرترین تولیدکننده‌های لوازم آشپزخانه است که چند مدل فر کامپکت را روانه بازار کرده است. تفاوت کامپکت و فر به نوع تکنولوژی و المنت‌های به کار رفته در فر کامپکت مربوط است. این فر ترکیبی، به سیستم مایکروویو و سیستم گرمادهی گریل مجهز است که کارایی این محصول را به طور قابل توجه بالا برده است.

فر کامپکت دارای برنامه‌های خودکار متعددی است که کار آشپزی را خوشایند می‌کنند. استفاده از برنامه‌های خودکار این امکان را به کاربر می‌دهد که برنامه مورد نظر خود را انتخاب کرده، سراغ بقیه کارهای خودش برود. هشدار پایان کار دستگاه به صورت یک آلارم صوتی شنیده شده و کاربر می‌تواند بعد از شنیدن صدا، غذای لذیذ خود را از فر کامپکت سریع و حرفه‌ای تحویل بگیرد. با پیشرفت تجهیزات آشپزخانه، تقریبا می‌توان هر غذا یا دسری را در خانه درست کرد.

قابلیت‌های فر کامپکت

فر کامپکت دارای صفحه نمایشگر لمسی است که امکان دسترسی آسان به درجه، نوع برنامه پخت و زمان را برای کاربر فراهم می‌کند. این کالا برای پخت انواع کباب، کیک و شیرینی، سبزیجات گریل‌شده و دیگر غذاها بسیار مناسب است و قابلیت پخت را در کمترین زمان ممکن دارد.

یکی از دلایل کاربردی بودن دستگاه مایکروویو همین عملکرد سریع است. با طراحی و ساخت فر کامپکت، قابلیت عملکرد سریع مایکروویو به دستگاه فر افزوده شد. حالا کاربران می‌توانند در یک فر باکیفیت مجهز به عملکرد سریع مایکروویو انواع غذا، کیک و شیرینی را در زمانی کوتاه بپزند.

تکنولوژی‌های به کار رفته در فر کامپکت نسبت به فر معمولی از تنوع بسیار بالاتری برخوردار هستند. در واقع عملکرد فر معمولی نسبت به دامنه عملکرد فر کامپکت بسیار محدود است. در فر کامپکت چند قفسه قرار داده شده که جنس مقاوم و بادوامی دارد و با سیستم‌ تمیزکننده دستگاه کمترین اثر از چربی و مواد دیگر را در سطح خود نگه می‌دارد. کشوی ریلی و قفسه تلسکوپی موجود در فر کامپکت امکان مدیریت فضای داخل فر را برای کاربر فراهم می‌کند.

از جمله مهم‌ترین قابلیت‌های فر کامپکت، داشتن چند روش گرمایشی کاربردی و پیشرفته است که عبارتند از:

  • از پیش گرم کردن
  • هوای داغ بهینه
  • گریل تمام‌عرض
  • گریل نیم‌عرض
  • هوای داغ چهار بعدی
  • تنظیمات پیتزا
  • تنظیمات پخت ملایم

مایکروویو چیست و چه ویژگی‌‌هایی دارد؟

مایکروویو بوش

مایکروویو دستگاهی شناخته‌شده است که برای پخت و گرم کردن غذا از امواج الکترومغناطیسی با طول موج کوتاه و انرژی بالا استفاده می‌کند. این دستگاه برای پخت غذاهای آبدار در زمانی کوتاه کاربرد ویژه‌ای دارد. امواج الکترومغناطیسی روی مولکول‌های قطبی آب موجود در بافت مواد غذایی اثر گذاشته و موجب پخته شدن مواد غذایی می‌شود.

دستگاه مایکروویو گاهی برای پخت غذا و اغلب برای گرم کردن غذاها استفاده می‌شود. در بعضی مدل‌های این دستگاه، پایه گریل نیز تعبیه شده است. افرادی که از طعم غذای گریل‌شده بیشتر لذت می‌برند، به وجود این ویژگی در دستگاه مایکروویو و فر اهمیت می‌دهند.

بعضی از مدل‌های مایکروویو دارای قابلیت بخارپز کردن غذاها نیز دارند. به این ترتیب عملکرد دیگری نیز به این دستگاه اضافه می‌شود. با امکان تنظیم زمان و شروع کار دستگاه، کاربر می‌تواند مواد غذایی را از شب قبل داخل مایکروویو بگذارد و صبح غذای پخته‌شده را تحویل بگیرد.

یکی دیگر از ویژگی‌های مهم مایکروویو، قابلیت یخ‌زدایی مواد غذایی یخ‌زده است. با استفاده از این قابلیت برای باز کردن یخ مواد غذایی، می‌توان طعم را به خوبی حفظ کرد. افرادی که از این ویژگی مایکروویو استفاده کرده‌اند، به خوبی متوجه کیفیت طعم نان و مواد یخ‌زدایی‌شده با این سیستم پیشرفته هستند.

قیمت مایکروویو بوش اصل 

تفاوت کامپکت و فر

مایکروویو بوش اصل

تفاوت کامپکت و فر به ویژگی دیگری نیز مربوط است. تنوع برنامه‌های غذایی خودکار در فر کامپکت بسیار بالاست. نیازی نیست کاربر برای استفاده از این برنامه‌ها تنظیمات را به صورت دستی انجام دهد. هر کدام از برنامه‌های خودکار فر کامپکت دارای علامتی است که در صفحه نمایش نشان داده می‌شود. چراغ LED به کار رفته داخل محفظه فر کامپکت، غذا را در حین پخت به خوبی نشان می‌دهد و لازم نیست درب فر هنگام فرآیند پخت باز شود.

از موارد دیگر مرتبط با تفاوت کامپکت و فر می‌توان به تکنولوژی‌های پخت سریع با امواج ویو اشاره داشت. این عامل باعث شده که فر کامپکت نسبت به فر معمولی از قابلیت‌های کاربردی‌تری برخوردار باشد که سرعت آنها با سرعت زندگی مدرن هماهنگی بیشتری دارد. تکنولوژی D Hot Air4، Soft Closing و Soft Opening در فر کامپکت به کار رفته‌ است. تکنولوژی هوای چهار بعدی باعث می‌شود که حرارت به صورت یکنواخت غذا را بپزد. این ویژگی در کیفیت غذا اهمیت بالایی دارد.

تکنولوژی Soft Opening و Soft Closing نیز مربوط به صدای درب دستگاه هنگام باز و بسته شدن است. درب دستگاه بدون هیچ صدایی باز و بسته می‌شود و این عمل بسیار نرم صورت می‌گیرد.

اندازه فر کامپکت از فر معمولی کوچکتر است و این تفاوت کامپکت و فر امکان داشتن یک فر حرفه‌ای چندکاره را در آشپزخانه‌های خیلی کوچک نیز فراهم می‌کند. ظرافت فر کامپکت به زیبایی دکوراسیون آشپزخانه نیز کمک چشم‌گیری می‌کند. طراحی انواع فر کامپکت بوش به صورت توکار است که منجر به حفظ نظم موجود در آشپزخانه می‌شود.

خرید انواع فر و مایکروویو بوش از خانه بوش، نمایندگی فروش محصولات اصل بوش در ایران

فر بوش

انواع فر و مایکروویو هر کدام در نوع خود بسیار کاربردی هستند و فرآیند پخت و پز غذا را ساده می‌کنند. برند بوش آلمان که سابقه درخشانی در تولید لوازم آشپزخانه دارد، محصولی به نام فر کامپکت را روانه بازار کرده است. این دستگاه در مدت بسیار کوتاهی توانست قابلیت‌های کاربردی خود را ثابت کند و جایگزین فر معمولی و مایکروویو شود.

هدف از طراحی و تولید فر کامپکت، ساخت دستگاهی بود که بتوان از آن به عنوان دو دستگاه مجزا استفاده کرد. از آنجا که فر معمولی و مایکروویو هر یک دارای ویژگی‌های منحصر به فرد خود هستند، کاربران زیادی تمایل داشتند که هر دو دستگاه را در آشپزخانه خود جا دهند. به همین دلیل این دو دستگاه با هم ترکیب شدند و حاصل آن فر کامپکت شد.

فر کامپکت با داشتن امتیازهای ویژه فر و مایکروویو توانست در فهرست محصولات پرفروش بوش آلمان قرار بگیرد. در این مقاله به مواردی مرتبط با تفاوت کامپکت و فر اشاره کردیم که مطالعه آن کاربران را در جریان مشخصات مهم این محصول ترکیبی بوش قرار می‌دهد.

خانه بوش به عنوان نمایندگی فروش محصولات اصل بوش در تهران فعالیت می‌کند و تمام کالاهای تولیدی این برند را همراه با ضمانت‌نامه معتبر و خدمات پس از فروش به خریداران ارائه می‌کند. برای انتخاب مناسب‌ترین کالا متناسب با کاربری مورد نظرتان، از کارشناسان مجرب خانه بوش کمک بگیرید.

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *