بررسی کیفیت یخچال بوش

بررسی کیفیت یخچال بوش

در دنیای لوازم خانگی، موارد متعددی هم‌چون؛ جنس بدنه، نوع قطعات الکتریکی و مکانیکی، تکنولوژی به‌کار رفته در تولید محصول، دوام و ماندگاری و …  در تعیین کیفیت و اصالت تولیدات یک برند نقش دارند. بوش به عنوان یکی از معروف‌ترین و معتبرترین کمپانی‌های تولید کننده این دسته از محصولات در سرتاسر جهان، همواره سعی کرده است تا مجموعه‌ای از موارد یاد شده را در تولید انواع؛ یخچال،  جاروبرقی، ماکروویو و بی‌شمار محصولات دیگر خود لحاظ کند.

با توجه به فراوانی برندهای مختلف حاضر در بازار لوازم خانگی، ما در این مطلب قصد داریم تا با بررسی کیفیت یخچال بوش و بر شمردن ویژگی‌های بارز آن، دلیل محبوبیت یخچال‌های این برند را در مقابل محصولات مشابه سایر رقبای آن اثبات کنیم.

طراحی زیبا

یخچال بوش

مهندسی خلاقانه در طراحی یخچال‌های بوش، باعث شده است تا حضور این وسیله کاربردی در آشپزخانه، به آن استایلی زیبا و مدرن بدهد. بوش سری یخچال‌های خود را در دو رنگ سفید و نقره‌ای تولید می‌کند. این هوشمندی در مخاطب شناسی و انتخاب رنگ‌هایی که نزد خریداران از محبوبیت بیشتری برخوردار است، موجب شده تا طرفداران یخچال‌های بوش، هیچ دغدغه‌ای برای ست کردن این دستگاه با سایر وسایل آشپزخانه خود نداشته باشند و این ویژگی را دلیلی بر کیفیت محصول و احترام به حقوق خریدار بدانند.

قفسه و طبقات شیشه‌ای با کیفیت و کاربردی

وقتی درب یخچال را باز می‌کنید، هیچ‌ چیزی جذاب‌تر و دلبخش‌تر از این نیست که شاهد چیدمانی منظم و مرتب از انواع غذاها، خوراکی‌ها و نوشیدنی‌های داخل آن باشید. جنس، نوع و طراحی کشو، شلف و قفسه‌های داخل یخچال، نقش به‌سزایی در چینش بهتر مواد و استفاده کاربردی‌تر از فضای کابین آن دارد.

بررسی کیفیت یخچال بوش نشان می‌دهد که این کمپانی با به کارگیری شیشه‌های سکوریت در ساخت کشو و طبقات یخچال‌های تولیدی خود، آن‌ها را در برابر؛ خط و خش، تغییر ناگهانی دما، شکستگی، ترک و … ایمن کرده است، به همین علت کاربران می‌توانند با خیالی آسوده میوه، نوشیدنی و سایر خوراکی‌های مصرفی خود را داخل یخچال بوش خود بچینند. از سوی دیگر، این طبقات به‌شکلی راحت و بی‌دردسر تمیز می‌شوند. همچنین، عدم پخش و سر ریز شدن مایعات ریخته شده روی شیشه قفسه‌ یخچال بوش، از دیگر ویژگی‌های جالب آن است.

بدنه مقاوم

دوام و ماندگاری یخچال، به‌دلیل کارکرد بالا و استفاده مداوم، از اهمیت زیادی برخوردار است، بدین منظور، بوش برای ساخت بدنه یخچال‌های خود از استیل ضد زنگ استفاده می‌کند. این متریال در برابر تغییرات دما، ضربه، خط و خش و … بسیار مقاوم است. همچنین طراحی بدنه یخچال بوش به‌گونه‌ای است که ردی از اثر انگشت روی آن باقی نمی‌ماند.

صدای کم

عملکرد ضعیف کمپرسور، خرابی فن اواپراتور، برفک زیاد و … از جمله مهم‌ترین دلایل سروصدای زیاد یخچال‌های قدیمی بود. در یخچال‌‌های بوش، به لطف تکنولوژی پیشرفته در طراحی و ساخت، دیگر خبری از این صداهای آزاردهنده نیست.

استفاده از موتور قدرتمند اینورتر

بدون اغراق، یخچال‌ بوش، دارای قدرتمندترین و باکیفیت‌ترین موتور بازار است، بنابراین مادامی که کاربر، به درستی از یخچال خود استفاده کند، نگرانی‌ بابت خرابی یا تعمیر موتور و قطعات داخلی آن نخواهد داشت. موتور اینورتر  به‌کار رفته در یخچال‌های بوش همانند یک شتاب دهنده عمل کرده و با کمترین میزان مصرف انرژی، با قدرتی بالا، هوای سرد را به داخل کابین یخچال پمپاژ می‌کند.

بررسی کیفیت یخچال بوش

تکنولوژی نوفراست و دیفراست

بدترین تصویری که از یخچال‌های قدیمی در ذهن اکثر ما نقش بسته‌، دیدن حجم زیادی از برفک در اطراف جایخی و یا سایر نقاط یخچال است! با این تفسیر، برفک نزدن یخچال می‌تواند بهترین نوید برای اهالی هر خانه باشد. یخچال‌های نوفراست یا بدون برفک بوش جزو پیشرفته‌ترین سری محصولات این برند هستند که هر نوع برفک را به‌وسیله رادیاتور و پنل‌های خنک‌ کننده از بین می‌برند. در بررسی کیفیت یخچال بوش بد نیست این نکته را بدانید که یخچال نوفراست بوش، به‌طور خودکار و با توالی منظم در دوره‌های کوتاه مدت، عمل برفک‌زدایی (دیفراست) را به شکل اتومات و بدون نیاز به خاموش کردن یخچال و بیرون آوردن وسایل داخل آن انجام می‌دهد.

سیستم حفاظتی ضد باکتری

اگر جزو کسانی هستید که عادت دارید در طی روز، مدام درب یخچال را بازوبسته کنید باید بگوئیم که با اینکار نه تنها عمر دستگاه خود را کاهش می‌هید بلکه باعث ورود بسیاری از باکتری‌ها و ذرات به داخل کابین یخچال خواهید شد. نتیجه این عمل چیزی جز تسریع در روند فاسد شدن غذاها نیست‌. از سوی دیگر قرار دادن مواد خوراکی بدون درپوش، غذاهای داغ و بدون درب و … خود عامل دیگری است که باعث رشد باکتری‌ها می‌شود.

کمپانی بوش با اتکا به فناوری حفاظتی ضد باکتری در یخچال‌های خود، انقلابی عظیم در این عرصه ایجاد کرده است، در واقع بوش با استفاده از ماده طبیعی نقره در دیواره داخلی یخچال امکان رشد باکتری را کاهش داده و از این طریق به افزایش طول عمر مواد غذایی و استرلیزه شدن فضای کابین کمک کرده است.

قابلیت کنترل الکترونیکی دما

تمامی یخچال‌های بوش دارای سیستم کنترل الکترونیکی دما هستند، اگر می‌پرسید که این فناوری چه مزیتی برایتان دارد؟ در پاسخ باید بگوئیم که؛ با استفاده از این سیستم، شما می‌توانید دمای یخچال را از طریق سنسورهای هوشمند آن به‌طور دقیق تنظیم کرده و کنترل نمائید. در واقع بدون دانستن دمای یخچال و تنظیم دقیق آن نمی‌توان از تازگی و سلامت مواد غذایی داخل یخچال مطمئن شد! همین فناوری دیگر فاکتور مهمی است که نشان از کیفیت یخچال بوش دارد.

سیستم خنک کننده هوشمند Multi Air Flow

گردش یکسان و یکنواخت هوای سرد در تمام نقاط کابین از جمله معیارهای مهم تشخیص یک یخچال خوب و باکیفیت است، چرا که، نتیجه این گردش صحیح داشتن میوه، غذا و سبزیجات تازه، سالم  و باطراوت است. در یخچال بوش، گردش هوای سرد، توسط سیستم چندگانه Multi Air Flow انجام می‌شود. به‌واسطه این تکنولوژی، درجه دما تثبیت شده و هوای خنک به‌شکلی ملایم در جای‌جای یخچال به چرخش در خواهد آمد.

کیفیت یخچال بوش

محفظه VitaFresh

اگر هنگام خرید یخچال بوش از متصدیان نمایندگی بوش در ایران، اصطلاح محفظه  VitaFresh  به گوشتان خورد، تعجب نکنید! این فناوری جزو مهم‌ترین فاکتورهای عیان کننده کیفیت یخچال بوش است. بوش در سری یخچال‌های خود محفظه‌ای خاص و حرفه‌ای را برای نگه‌داری بهتر و باطراوت‌تر انواع غذا و سبزیجات در نظر گرفته است که به آن محفظه  VitaFresh می‌گویند. در این کشو، دمای هوا بین -1 تا 3 است که این امر کمک می‌کند تا خوراکی‌ها ماندگاری دو‌ برابری داشته‌باشند و نسبت به دیگر نقاط یخچال، سالم و شاداب‌تر بمانند.

تکنولوژی Super Cooling

مطمئنا، معرفی تکنولوژی Super Cooling یکی از هیجان انگیزترین بخش‌های راهنمای خرید یخچال بوش برایتان خواهد بود! همانطور که می‌دانید؛ هربار که شما درب یخچال را باز کرده و غذا یا خوراکی تازه‌ای را داخل آن می‌گذارید، عملکرد دستگاه برای دوباره خنک کردن کابین کاهش پیدا می‌کند، این امر فشار زیادی را به کمپرسور و سایر قطعات دستگاه وارد کرده و در طولانی مدت باعث کوتاه شدن عمر مفید یخچال خواهد شد.

در یخچال‌های بوش، دیگر لازم نیست نگران این موضوع باشید، چرا که؛ تکنولوژی Super Cooling دقیقا به منظور رفع این مشکل طراحی و تعبیه شده است. یخچال بوش قادر است با بهره‌گیری از فناوری فوق‌العاده مدرن Super Cooling ،به مدت شش ساعت تمام، دمای هوای درون کابین را به دو درجه پائین‌تر از حد نرمال آن برساند. در واقع از این طریق؛ با حفظ دمای مواد خوراکی قبلی، دمای مواد جدید را درجا، به اندازه دو درجه کاهش می‌دهد تا دیگر فشاری به کمپرسور و موتور یخچال وارد نشود. این تکنیک، هم باعث طراوت بیشتر اقلام داخل یخچال می‌شود و هم به دوام و ماندگاری بهتر دستگاه کمک می‌کند.

میزان مصرف انرژی

چه کسی است که با وجود افزایش قیمت برق مصرفی و کمبود منابع طبیعی، نگران میزان مصرف انرژی لوازم خانگی برقی منزل یا محل کار خود نباشد؟! بدیهی است که هنگام خرید یخچال نیز، بسیاری از کاربران همواره دغدغه این موضوع را دارند که مبادا یخچال مد نظرشان بیش از حد استاندارد، برق و انرژی مصرف کند!

برای آسوده کردن خاطر شما از این بابت، در یک جمله باید بگوئیم که؛ نه‌تنها یخچال فریزهای بوش، بلکه سایر لوازم خانگی‌ بوش، دارای نشان و برچسب انرژی ++A هستند. این بدین معنی است که کمپانی بوش نسبت به نرخ بهینه مصرف انرژی در تولیدات خود حساس بوده و همواره تمهیدات لازم را در این زمینه اعمال می‌کند که همین توجه و اهمیت به حفظ منابع طبیعی و حقوق آیندگان، خود دلیلی بر کیفیت یخچال بوش است.

فناوری Fresh Sens

همانطور که در قسمت‌های قبل شرح دادیم؛ یخچال بوش دارای سنسورهای پیشرفته و بسیار هوشمندی است که همواره دمای داخل آن را به شکلی استاندارد، تثبیت و تنظیم می‌کنند. این ثبات، سبب می‌شود تا مواد و خوراکی‌های داخل یخچال  به سازگاری مطلوب رسیده و طعم و مزه آن‌ها تغییری نکند. وظیفه فناوری Fresh Sens در یخچال بوش؛ حفظ این سازگاری و جلوگیری از تأثیر دمای محیط بیرون، بر دمای داخل کابین است.

فیلتر هوای Air Fresh

انتشار بوی نامطبوع در کابین اغلب یخچال‌های قدیمی، از جمله معایب مهم اینگونه یخچال‌ها بود. فارغ از مسائل بهداشتی و نحوه نگه‌داری درست اقلام خوراکی در  یخچال، مهم‌ترین علت داخلی ایجاد کننده بوی بد یخچال، رشد باکتری‌ها در فضای داخل یخچال است. این معضل با تعبیه فیلتر Air Fresh در یخچال‌های مدرن امروزی مانند بوش و … به کلی رفع شده است. این فیلتر که در پنکه یخچال‌ بوش قرار داده شده است، کمک می‌کند تا با از بین بردن باکتری‌ها، هوای تازه دائما داخل کابین گردش کرده و با باز کردن درب یخچال، بوی طراوت و تازگی سبزیجات و سایر غذاهای درون آن مشام‌تان را نوازش دهد.

خدمات پس از فروش مناسب

یکی از مواردی که نشان از کیفیت یخچال بوش دارد،  برنامه‌های متعددی است که این کمپانی در حمایت از حقوق مصرف کننده و تضمین کیفیت محصولات خود اجرا کرده‌است که مجموع آن‌ها، سبب اعتبار و حسن شهرت این برند آلمانی در ارائه خدمات پس از فروش به خریداران بی‌شمار خود شده است.

البته در ایران، با توجه به محدودیت‌های اعمال‌ شده علیه کشورمان، این حمایت و ضمانت، با مشکلاتی مواجه شده است، اما جای نگرانی نیست. اگر شما خرید خود را از نمایندگی‌های معتبر بوش در تهران و یا سایر استان‌های ایران انجام دهید، می‌توانید بدون هیچ دغدغه‌ای، یخچال مد نظر خود را با گارانتی اصل و اورجینال آن خریداری نمائید. استفاده از امکانات آنلاین وبسایت فروشگاهی خانه بوش نیز، دیگر شیوه مطمئنی است که از طریق آن، امکان مقایسه لحظه‌ای قیمت یخچال بوش و ثبت سفارش آن در کمترین زمان را خواهید داشت.

جمع بندی

تحلیل و بررسی کیفیت یک محصول، چیزی نیست که بتوان در قالب یک مقاله کوتاه به تمامی ابعاد آن پرداخت. بدین ترتیب؛ با در نظر گرفتن این موضوع، ما در این مقاله سعی کردیم تا کیفیت یخچال بوش را از طریق معرفی ویژگی‌های فنی، ظاهری و فناوری‌های به کار رفته در آن مورد نقد قرار دهیم.

سوالات متداول

تشخیص یخچال بوش اصل از نمونه‌های تقلبی و غیر اورجینال آن، پارامترهای متعددی دارد که طی مقاله‌ای کاربردی به معرفی مهم‌ترین آن‌ها در وبسایت خانه بوش پرداخته‌ایم شما می‌توانید با مطالعه این مقاله، خرید آگاهانه و مطمئن‌تری داشته‌باشید.

کمپانی بوش تمامی یخچال‌های خود را مطابق با استانداردهای روز جهان تهیه و تولید می‌کند. اما از نظر سطح تکنولوژی به‌کار رفته در آن‌ها، یخچال‌های سری ۸ و home professional جزو پیشرفته‌ترین محصولات این برند هستند.
امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *