تفاوت قهوه‌ساز با اسپرسوساز چیست؟

تفاوت قهوه‌ساز با اسپرسوساز چیست؟

اگر از علاقمندان به نوشیدنی قهوه هستید، خرید یک قهوه ساز یا اسپرسوساز برای منزل یا محل کارتان انتخابی مناسب است. البته پیش از خرید این وسیله باید بدانید که هر یک از آن‌ها دارای چه ویژگی‌هایی هستند. همچنین باید با تفاوت قهوه‌ساز با اسپرسوساز آشنا شوید. علاوه بر این شناخت یک برند با کیفیت برای خرید این وسیله حائز اهمیت است. بدیهی است که اولین ویژگی مطلوب هر یک از لوازم خانگی باید کیفیت و دوام بالا آن باشد این ویژگی تا حد زیادی به برند محصول بستگی دارد. قهوه ساز بوش یکی از بهترین برندهای موجود در بازار به شمار می‌آید که از کیفیت و کارایی بی‌نظیری برخوردار است. برای خرید قهوه‌ساز بوش می‌توانید از طریق درگاه معتبر خانه بوش اقدام نمایید و محصول مورد نظر خود را از طریق ثبت سفارش آنلاین یا خرید حضوری تهیه کنید.

انواع قهوه ساز و اسپرسوساز

پیش از بررسی تفاوت قهوه‌ساز با اسپرسوساز لازم است که انواع هر یک از این وسایل را بشناسید و با ویژگی‌های آن‌ها آشنا شوید. در واقع هر یک از دو دستگاه قهوه‌ساز و اسپرسوساز دارای ویژگی‌های منحصربه‌فرد خود هستند که سبب به وجود آمدن تفاوت‌هایی میان آن‌ها می‌شود. انواع قهوه‌ساز شامل مدل‌های برقی و دستی می‌شود که هر یک دارای دسته‌بندی متفاوتی هستند. فرنچ پرس، آئروپرس، قهوه ساز ویتنامی و موکاپات از انواع قهوه‌ساز دستی محسوب می‌شوند. همچنین قهوه‌ساز قطره‌ای، حرارتی، پرکولاتور و سایفون از جمله انواع برقی این دستگاه به شمار می‌آیند.

انواع قهوه ساز و اسپرسوساز

از طرفی انواع اسپرسوساز شامل دستی، نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک می‌شود. اسپرسوساز دستی از ساده‌ترین مدل‌های این دستگاه محسوب شده که نیاز به دخالت مستقیم دست برای درست کردن قهوه دارد. انواع نیمه اتوماتیک و تمام اتوماتیک تفاوت چندانی با یکدیگر ندارند. قهوه‌ساز برقی و اسپرسوساز تمام اتومات کاربرد بسیاری در کافه‌ها دارند.

تفاوت قهوه ساز و اسپرسوساز و عملکرد آن

اصلی‌ترین تفاوت قهوه‌ساز با اسپرسوساز تفاوت عملکرد این دو دستگاه است. نحوه عملکرد اسپرسوساز به این صورت است که آب جوش را با فشار به سمت دانه‌های آسیاب شده قهوه هدایت می‌کند و سبب ایجاد طعم غلیظی برای قهوه می‌شود. از طرفی عملکرد قهوه‌ساز به این صورت است که آب جوش را با قهوه آسیاب شده مخلوط کرده و سپس از طریق یک فیلتر به لیوان می‌ریزد. این تفاوت ساختاری سبب شده قهوه اسپرسو غلیظ‌تر باشد و همچنین از کافئین و قوام بیش‌تری برخوردار باشد.. این تفاوت قهوه‌ساز با اسپرسوساز در مدت زمان آماده شدن قهوه نیز اثرگذار است. بدیهی است که تهیه قهوه به کمک دستگاه اسپرسوساز سریع‌تر خواهد بود.

تفاوت قهوه ساز و اسپرسوساز و عملکرد آن

تنوع نوشیدنی هایی که میتوان با قهوه ساز و اسپرسوساز درست کرد

تنوع نوشیدنی‌هایی که می‌توان با اسپرسو‌ساز درست کرد، از مهم‌ترین تفاوت‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز است. در واقع با یک دستگاه قهوه‌ساز می‌توان نوع خاصی از قهوه یا همان قهوه فرانسه را تهیه کرد. در حالی که به کمک اسپرسوساز می‌توان انواع مدل‌های قهوه سرد و گرم را درست کرد که این موضوع از مهم‌ترین دلایلی است که در اغلب کافه‌ها، اسپرسوساز کاربرد بیش‌تری دارد‌. بنابراین یکی از مواردی که می‌توان درباره تفاوت قهوه‌ساز در مقایسه با اسپرسوساز بیان کرد عملکرد محدودتر قهوه‌ساز است.

مهم ترین تفاوت‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز

علاوه‌بر تفاوت عملکردی و تنوع نوشیدنی‌ها موارد متعدد دیگری نیز هستند که سبب تفاوت دو دستگاه قهوه‌ساز و اسپرسوساز می‌شود. بررسی تفاوت قهوه‌ساز با اسپرسوساز سبب می‌شود هنگام خرید بتوانید انتخاب مناسب‌تری داشته باشید. اصلی‌ترین تفاوت‌های این دو دستگاه شامل موارد زیر می‌شوند:

  • میزان مصرف دانه‌های قهوه بر اساس نوع دانه‌های آسیاب شده
  • غلظت قهوه و میزان کافئین موجود در آن
  • زمان تهیه نوشیدنی توسط دستگاه
  • حجم و ظرفیت مخزن
  • قیمت قهوه‌ساز با اسپرسوساز

مهم ترین تفاوت‌های قهوه‌ساز و اسپرسوساز

قهوه ساز یا اسپرسوساز؛ کدام یک بهتر است؟

با توجه به ویژگی‌ها و تفاوت‌هایی که از دستگاه قهوه‌ساز و اسپرسوساز می‌دانیم، باید با توجه به نیاز خود اقدام به خرید یکی از آن‌ها کنیم. واقع تعیین برتری این دو دستگاه نسبت به یکدیگر بستگی به نیاز شما دارد. اما از لحاظ عملکردی اسپرسو‌ساز قابلیت‌های بیش‌تری دارد. بنابراین می‌تواند برای کافه‌ها انتخاب مناسب‌تری باشد. اما قهوه‌ساز می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای منازل به شمار آید. زیرا به دلیل عملکرد محدودتر قیمت مقرون‌به‌صرفه‌تری نیز دارد. با این حال برای خرید قهوه‌ساز یا اسپرسو‌ساز در درجه اول باید به نیاز خود و محیطی که می‌خواهید دستگاه را در آن استفاده کنید و بودجه تان توجه نمایید.

سخن پایانی

قهوه‌ساز و اسپرسوساز از جمله دستگاه‌های پرکاربرد در کافه‌ها و منازل به شمار می‌آیند. اگر قصد خرید یکی از این دو دستگاه را دارید، باید توجه به کیفیت برند مورد نظر خود را در اولویت قرار دهید. برند بوش یکی از برندهای با کیفیت موجود در بازار است که لوازمی شامل قهوه‌ساز، اسپرسو‌ساز و بسیاری از لوازم پرکاربرد منزل را با بهترین کیفیت و کارایی تولید و به بازار لوازم خانگی عرضه می‌کند. قهوه‌ساز بوش از دوام عالی برخوردار است که به همین دلیل می‌توانید با خیال راحت هر روز از آن استفاده کرده و از طعم بی‌نظیر قهوه لذت ببرید. خرید قهوه‌ساز بوش می‌توانید هم به صورت آنلاین و هم حضوری از طریق نمایندگی بوش اقدام نمایید. در وب سایت فروشگاه‌های بوش می‌توانید پیش از خرید، محصول مورد نظر خود را از لحاظ ظاهر و ویژگی بررسی کنید.

 

سوالات متداول

از آنجایی که دستگاه اسپرسو‌ساز آب جوش را با فشار به قهوه آسیاب شده می‌ریزد، فرایند درست کردن قهوه نیز سریع‌تر خواهد شد. همچنین قهوه‌ساز برخلاف اسپرسو‌ساز ترکیب آب جوش و قهوه را به مرور و به صورت قطره‌ای داخل لیوان می‌ریزد، بنابراین فرایند زمان‌بری است.
میزان مصرف دانه‌های قهوه و نوع آن از تفاوت‌ قهوه‌ساز با اسپرسوساز محسوب می‌شود. برای درست کردن قهوه با یک دستگاه قهوه‌ساز لازم نیست دانه‌ها خیلی ریز آسیاب شوند. بنابراین می‌توان هنگام استفاده از قهوه‌ساز از قهوه‌هایی با دانه‌های درشت‌تر نیز استفاده کرد. از طرفی هنگام استفاده از اسپرسوساز باید دانه‌های قهوه کاملا آسیاب شوند و دارای ذرات ریز باشند. در واقع دستگاه اسپرسوساز برای گرفتن عصاره قهوه نیاز به دانه‌های پودری دارد

امتیازدهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *